Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:57

heb gsteren weer op demi gereden, ze was heel braaf vanwege de ijs kon ik niet in de bak en dus liep iemand mee ernaast over de baan, hebben we rond gestapt:d ik zit er nog niet zo vaak rem op dus als ze der vandoor peerd met dat ijssige bevroren ondergrond en onderuit glijd das ook niet de bedoeiling..

dus wachten op beter weer:D

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 22:10

Churchill was Bentley's volle broer

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:15

oh volle broer... ik hoorde laatst dat het een halve broer is van bentley van iemand die bentley getraind heeft (waar ik vorige week achter kwam) ze is een colega van me

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:36

Prizefighter, natuurlijk ken ik die Lachen. Daar heb ik een halfbroertje van gehad, Tommy Wielinga (zelfde vader). Deed Prizefighter het ook niet heel leuk als dressuurpaard Lachen?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 22:55

lunatje schreef:
oh volle broer... ik hoorde laatst dat het een halve broer is van bentley van iemand die bentley getraind heeft (waar ik vorige week achter kwam) ze is een colega van me

O leuk! Wie is dat? Churchill is echt een volle vroer, zei maria net nog tegen me en die heeft ze allebei getraind/gereden

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 22:56

promptertje schreef:
Prizefighter, natuurlijk ken ik die Lachen. Daar heb ik een halfbroertje van gehad, Tommy Wielinga (zelfde vader). Deed Prizefighter het ook niet heel leuk als dressuurpaard Lachen?

Ik weet niet of ie ooit dressuur heeft gedaan. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Nadat ie met pensioen is gegaan, heeft ie bij Maria op stal gestaan tot zijn dood een aantal jaar geleden

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:11

Mackie schreef:
O leuk! Wie is dat? Churchill is echt een volle vroer, zei maria net nog tegen me en die heeft ze allebei getraind/gereden

C. Brands, kan even niet op dr voornaam komen... ze vertelde me toen ook dat Bentley op een gegeven moment zo bang werd van *iets* dat hij voor de kar gewoon op de grond ging liggen Verward

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:17

Dan ben ik in de war met een ander p'tje, ik weet dat er eentje van de vorige P-jaargang vrij leuk in de dressuurwedstrijden mee kon komen na zijn koerscarriere (was een goed koerspaard). Hmm, nog eens goed nadenken...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 23:33

Prizefighter won de Sweepstakes en heeft in totaal ƒ293.000,- verdiend

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:47

Ik weet het Lachen. Hè, maar wat was nou dat dressuur-P'tje.

Nou ja, als ik er niet meer op kan komen moet mijn eigen P'tje dat maar van de huidige jaargang gaan worden Haha!.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 23:59

promptertje schreef:
Hè, maar wat was nou dat dressuur-P'tje.

Nou ja, als ik er niet meer op kan komen moet mijn eigen P'tje dat maar van de huidige jaargang gaan worden Haha!.

Geen flauw idee, is voor mijn tijd Tong uitsteken

Maar idd, dan Rain maar!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:27

Raichu Hollow loopt as zondag op Wolvega, in de 11e koers 17.45u.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:40

Bedankt Wendy. Dan moet ik toch eigenlijk wel gaan kijken. Of te wel op naar Wolvega 2e kerstdag. Nou nog even kijken of er iemand mee wil.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:23

Hee Prom, hoe is het eigenlijk met je massagecursus, doe je dat nog wel eens? Leuk om alle verhalen van iedereen te lezen. Zo zie je maar dat er heel wat mensen genieten van dravers zowel als rijpaard als voor de sulky. Toch begrijpen sommige mensen er weinig van: ik was gisteren aan het rijden in de binnenbak en Hen had een voor zijn doen rustig beschaafd draftempo, zegt een "anky" die aan de kant stond: draaft ie altijd zo hard? Ik antwoordde maar met: nou dit is al heel rustig hoor en trouwens, hij is niet voor niets "harddraver" Knipoog Het was gelijk stil...
Dat soort opmerkingen kun je gewoon weinig mee, met zo'n negatief ondertoontje. Maar ik zal vast niet de enige zijn die dat soort dingen weleens te horen krijgt. Want hoe netjes hij ook loopt, voor leken (lees: kortzichtige mensen) blijft het toch altijd "maar een draver" Boos!
Ze weten niet wat ze missen zal ik maar zeggen...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:49

Hoi Kim . Ik ben met een mooi cijfer voor mijn massagecursus geslaagd en heb al een paar klanten, dus ja, ik doe dat nog wel eens Lachen.

En van andere mensen trek ik me nooit wat aan, alhoewel er bij ons op stal weinig vervelende opmerkingen gemaakt worden Lachen.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:23

sommige mensen zijn echt vreselijk! Ijn het begin dat ik m'n paardje had was iedereen enthousast totdat ik vertelde wat het ras was en dan was de reactie echt van oww een draver (niet zeggen maar alleen die blik maar)!

Die mensen dachten aan een hele hoge KWPN dressuur paard ofzo! Waarom?

Met een draver kan je net zoveel plezier hebben hoor!

Maar ik heb hem nou een tijdje en laatst hoorde ik van iemand van stal (die heeft een KWPN merrie en rijd M of L (weet ik niet eens)) dressuur) dat ze (mijn paard) mooi begon te lopen (vooral in draf en ook in galop). Toen was ik toch wel een beetje trots! "Dus iedereen die zo'n reactie maakt zeg ik altijd dat ze eerst maar eens een draver moet berijden en ontmoeten (dat hebben ze vaak nooit gedaan en kennen ze alleen van de racebaan) en dan een mening geven! Vaak veranderd die dan wel hoor!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:15

Ik denk dat iedereen met een draver wel eens met die vooroordelen te maken heeft. Maar ach zolang je zelf maar beter weet.
Ik snap toch niet waarom het ene ras beter zo zijn dan het andere ras. Je moet een paard (ras) zoeken dat past bij wat jij wilt doen en bereiken. Als de combi klopt is het toch goed.
Ik zou persoonlijk niet zo snel voor een tinker kiezen maar dat maakt een tinker er nog niet minder om.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:53

ja idd! Ikzelf vind Tinkers en Friezen hele leuke paarden maar het zijn gewoon niet mijn type paarden! Ik hou van pit maar toch betrouwbaarheid!

Eigelijk wist ik het helemaal niet dat dravers zo waren maar toen ik mijn paard ontmoette en meer over der leerde wilde ik gewoon niks anders! Maar mijn favoriet blijft toch de Paint! Haha! Sorry ben gek op bont!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:02

Er bestaan ook bonte dravers hoor radnah, in Engeland is daar zelfs een speciale stoeterij voor *LOL*

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:20

welke dravers vinden jullie het leukts best mooist snelst hardst fijnst ect.

duits gefokt.
nederlandse
amerikaanse
belgische.
anders

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:46

en waarom? Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:58

Belgisch ?!?!? Is dat een nieuwe richting Knipoog ? Er bestaan maar 3 echte richtingen, waarvan de Russische orlow draver praktisch niet meer voorkomt in het hedendaagse draverbestand. Er zijn Amerikaanse en Franse dravers, en alles wat we in Nederland, Zweden, Belgie en Duitsland hebben lopen is van die twee soorten of een mix daarvan. Ik vind Amerikanen mooier, maar Fransen sterker en meer prestatiepaarden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:00

de mijne is americaan, cobra lobell s n americaan dus vandaar, wat voor draver ze mama is weer ik niet

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:06

Volgens mij ook Amerikaan.
Ofir is half half, zn moeder was Frans/Amerikaans, zn vader ook. Best of both worlds Tong uitsteken
TTP is helemaal Amerikaans, de rest volgens mij ook. Ik vindt ze eigenlijk allemaal wel wat. Ik heb in Frankrijk echt gigantische dravers gezien Haha! Maar de amerikanen zijn zo lekker klein en gespierd. Als ik ehct moet kiezen, ga ik denk ik toch voor Frans.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:09

De mooiste die wij hebben gefokt was amerikaans met een scheutje frans Lachen ...ik ga dus voor best of both worlds Knipoog