Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:14

Hengstenkeuring gaat helaas niet door. Er hebben zich dit jaar helaas geen jonge hengsten aangemeld, waarop er besloten is de keuring te annuleren. Voor de al goedgekeurde hengsten komt er een ander moment om zich te presenteren: op het ONCK, tijdens de merrie keuring én online!

Voor volgend jaar wordt er gekeken of er weer een internationale keuring mogelijk is ( zoals vorig jaar, was écht gaaf!)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:20

Zo hadden we 3 dingen tegelijkertijd staan op de 29e.....en zo is de agenda leeg. :')
Jammer dat het niet doorgaat.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:22

Heel jammer. Maar de alternatieven zijn leuk! En vorig jaar was zo geweldig... kijken of dat volgend jaar ook weer kan :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:23

Internationaal zou wel heel tof zijn. :j :j
Is het al eens eerder geannuleerd?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:07

Vorig jaar was het internationaal. Was echt heel erg geweldig! Hele dag vol prachtige hengsten, smiddags ook nog eens mooie dressuur en springsport met deze hengsten. Was echt gaaf.

Het is wel eerder gebeurd dat de kampioenskeuring voor de hengsten op de merriekeuring werd gehouden ivm niet doorgaan van de hengstenkeuring ( was toen ook door de MKZ geloof ik). Punt is dat er de afgelopen jaren ( ivm de crisis ook denk ik) toch wat minder gefokt is. En tja...minder fokken, minder aanwas..minder aan te leveren hengsten. En dan merk je toch echt dat het stamboek in Nederland echt een klein stamboek is. Er zijn op zich best wel wat Connemara's, maar lang niet alle sportende connemara's zijn actief binnen het stamboek, en niet alle Connemara eigenaren zijn fokkers natuurlijk. Dus dan kan dit een keer gebeuren. Jammer, maar verder geen ramp denk ik ( zeker niet gezien het feit dat er toch steeds meer belangstelling komt voor het ras. Dat gaat de fokkerij ook goed doen/het wordt dan ook interessanter om een hengst hengst te laten.....)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:28

Hoeveel leden heeft de vereniging eigenlijk? :)
Overigens wel geheel begrijpelijk dat als er minder gefokt wordt er ook minder hengsten aangeleverd worden. Had je met Punz nog plannen om te fokken?

Witte pluis maar even achter de oren gekriebeld en nog even haar spatjes eruit laten rennen. Dat waren er niet zoveel vandaag. :')

Marrit nog leuke aankopen gedaan op equitana? :D

En ZONNETJE...... hebbie die pony nou gekocht of niet? O:) :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:47

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

YEAHHHH

<3 <3 <3

Zien jullie de foto's? Niet dat het weer fout gaat haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:53

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* (foto's doen het)

Wastie braaf op vreemd terrein en met een sprongetje? :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:11

Wat een mooie!!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:14

Wat een prachtige pony! Ze ziet er super lief uit!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:22

Hij deed het TOP, hop zadel erop, kind erop, weg op en rijden maar.....NERGENS is hij ook maar van geschrokken niet zo'n op z'n plaats schrik moment. Gewoon niks. Honden, bouwmaterialen langs de weg, wielrenners van achteren die langs hem af razen.... :D :D Wel lekker wakker was hij en voorwaarts maar dat was goed. Hop daar de vreemde buitenbak in, balkjes lopen en jumpen wat hij nooit onder de man heeft gedaan denken we.... Nergens op kijken of schijterig doen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:36

Klinkt heel goed allemaal. Gefeliciteerd met de mooie man. Y)(^)

MiekeHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:43

Na het lezen van de 38 pagina's toch besloten me te gaan 'mengen'! Na lang wikken en wegen is de kogel door de kerk; ik/wij willen een Connemara! Het wordt een familie pony! Inmiddels contact gezocht met Jan Tieks. Hebben jullie misschien tips, absolute do's en don'ts? Wij hebben geen haast en eigenlijk maar 1 eis; een echte klik! Die heb ik ooit gehad met mijn eerste paard en dat 'verliefde' gevoel is nooit meer over gegaan!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:44

Tip: Ga je gevoel achterna en niet je overhaaste idee van: IK MOET ER NU EENTJE HEBBEN. Hahahaha. Ik heb ook nooit geduld maar mijn 'geduld' is beloond met 2 leuke en betaalbare dieren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:44

Bij twijfel = niet doen!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:45

Welkom MiekeHJ!
Hoe je zegt, als die klik er maar is! Ik zou gewoon echt de tijd nemen om een pony te vinden die bij jullie allemaal past.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:52

Super!!

Is ie al naar de tandarts etc geweest? Vind hem een beetje strak ogen zo ohz, maar misschien heeft dat wel met mijn ogen te maken :')

Ik vind het echt een heeeeuuuuule mooie pony!

En MiekeHJ, neem de tijd met zoeken! Ik heb er ook een weg bij Tieks, toen ik hem zag staan was het liefde op het eerste gezicht zonder dat ik hem verder had bekeken of gereden, dat gevoel moet je erbij hebben! :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:53

Ohhhh Zonnetje: práchtige pony :j :j . Gefeliciteerd!! Echt gaaf!
Waar heb je hem ook al weer vandaan/ wat is de afstamming?

Enne: dit wordt toch wel een ONCK deelname, of niet?? :D

MiekeHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:54

Wij hebben er vorig jaar al eentje voorbij laten gaan; ze deed het top! Alleen na een kwartier was ze kapot! Slechte conditie zei de handelaar (Stefan Baauw), maar daar kwam de twijfel; is het echt alleen de conditie? En hoe braaf blijft ze als ze wel op conditie is? De kinderen nemen het mij nog steeds kwalijk ;-)! Maar ook voor mij is twijfel nee!
En wat betreft haast; ik wil hem/haar gister ophalen, maar rationeel heb ik 6 maanden in gedachten! Weet iemand hoe vaak Tieks nieuwe pony's binnen krijgt?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:55

Change: pony kent nog niks dan recreatief rond hobbelen dus moet nog wat aan gewerkt worden :D En heeft denk ik lange tijd stil gestaan. Tandarts moet nog gefixt worden maar ik had hem eerst op proef.

Dit is een I love you Melody.

Ik moet nog zien hoe ik dit allemaal ga doen hahaha.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 19-03-15 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:56

MiekeHJ schreef:
Wij hebben er vorig jaar al eentje voorbij laten gaan; ze deed het top! Alleen na een kwartier was ze kapot! Slechte conditie zei de handelaar (Stefan Baauw), maar daar kwam de twijfel; is het echt alleen de conditie? En hoe braaf blijft ze als ze wel op conditie is? De kinderen nemen het mij nog steeds kwalijk ;-)! Maar ook voor mij is twijfel nee!
En wat betreft haast; ik wil hem/haar gister ophalen, maar rationeel heb ik 6 maanden in gedachten! Weet iemand hoe vaak Tieks nieuwe pony's binnen krijgt?

Als je de connemaraponysales site in de gaten houdt weet je ongeveer wanneer de aanvoer is :D Ik weet wat hij in feb zo'n beetje gekocht heeft....was er zelf bij, maar hij koopt ook buiten de veiling om.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:58

Citaat:
Dit is een I love you Melody.

Ach ja....

Sorry... post-narcosehoofd hier nog steeds... :o

MiekeHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:59

En zonnetje wat een prachtige pony!! En qua gedrag klinkt het ook goed!
Wij hebben nu contact met Tieks maar helaas voor ons een heel eind rijden (bijna 3 uur heen en 3 uur terug) dus een wekelijks bezoekje zit er niet in! Heeft hij nu nog wat leuks staan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:01

Ik heb gezien dat hij een leuke oudere valk kocht, jaar of 8 ofzo. Maar wat die wel/niet kent weet ik niet. Dat is maar de vraag als ze in NL komen en bij hem op stal staan. Verder woon ik ook errug uit de richting tov hem haha. Dus ik heb geen idee. Volgens mij is het ook redelijk snelle handel. Gewoon contact met hem houden. Helaas zitten veel Connemara handelaren ver weg omg zwolle ofzo.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:04

Wat een plaatje!! En qua gedrag ook exact wat ik zoek. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt!

Nou, vriendin van me gestrikt en morgen ga ik ook contact met Tieks zoeken. Gewoon orientatie, wil weten met wie ik zaken ga doen en wat de mogelijkheden zijn :-)

Niets gekocht op Equitana, toch leuker om te gaan als je pony hebt :') qua kopen dan he? Veel gezien en inspiratie opgedaan!