Naar mijn idee komt sabino toch meer in combinatie met de "geraffelde" vlek vorm voor maar kan het fout hebben. Dacht dat Rabicano juist heel typisch is zo tussen de lies...
je hebt gewoon verschillende types Maar het nadeel aan deze fuchs is dat je niet kan zien of er wit in de staart zit (of kun je dat wel zien?) dat is een best veel voorkomend kenmerk bij rabicano toch?
Ja, hm weet niet, het patroon is toch een beetje anders. maar sabino is ook niet zo spetterig.
Fotsy
Geplaatst: 09-03-14 10:27
Volgens mij een stekelharige maar net niet rabicano vermits er geen streeppatroon aanwezig is en geen skunk-tail of zie ik het niet goed? Sabino is echter een 'bonte', al hebben de gekleurde platen veelal een roan-effect
Tinniie
Geplaatst: 09-03-14 21:09
Sabino zou volgens mij toch ook kunnen, het bestaat toch ook (net zoals splash) in verschillende vormen - waarvan nog maar eentje te testen is?
Onze merrie Broker bv was negatief getest op sabino 1 maar kreeg vorig jaar dit veulen:
Daardoor werd ons vermoeden bevestigd dat ze toch ook drager van één of andere sabino-vorm zou zijn.
Sabino is toch veel uitgesprokener dan enkel streepjes in de buikflank? Alhoewel hij ook grote bles heeft en witte benen maar ook dit kan zijn omdat het een vos is. Tinniie jouw veulen is overduidelijk sabino maar is dan ook een 'bonte'. Heeft vorig paard iets met bont te maken? Kunnen jullie ook eens kijken in het theorietopic, is ook een heel interessante en jullie kennen er meer van dan ik, bij mij is het nog gokken en zoeken in mijn boek.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 10-03-14 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Sabino kan ook alleen geuit zijn in een bles, of sneb en witte onderlip (ik zeg maar wat).
Fotsy
Geplaatst: 10-03-14 12:03
Klopt maar moet dan niet een ouder bont zijn?
chimello
Geplaatst: 10-03-14 12:22
Nee. Onze sabino heeft twee effen ouders, en alleen een brede bles en hoog opgesneden witte benen.
Deze merrie dus.
En dit is ook een sabino, spierwit, draagt het dubbel. Die heeft een hele grote buikvlek haha
Fotsy
Geplaatst: 10-03-14 13:59
Zijn deze Sabino-1 getest? De tweede lijkt me duidelijk maar de eerste? Want niet ieder paard met hoge witte benen en brede bles is Sabino of wel? Moeten ze dan ook niet ergens anders een onverklaarbare vlek hebben? Natuurlijk Sabino is heel complex en als leek er een beeld van vormen lijkt al helemaal onbegonnen werk. Zelfs paarden zonder veel wit kunnen blijkbaar Sabino hebben.
Tinniie komt misschien dan toch van de hengst en verklaard dat al zijn veulens grote bles hebben?
Fotsy ze hoeven geen onverklaarbare vlek te hebben, maar je kunt inderdaad niet van elk paard met een bles zeggen dat het een sabino is. Mijn merrie heeft een bles, sneb, lipvlek, wit voetje en witte vlek op bil, zij zou sabino kunnen zijn maar het hoeft niet.
Nicole
Geplaatst: 10-03-14 14:56
Mijn nieuwe valk merrie met behoorlijk wat sooty denk ik en wintervacht
Mooie valk zeg, dat sooty vind ik wel tof. Dat draagt helaas geen van onze paarden.
Heb meer sabino's gezien zonder vlekken. Mijn bonte vosje heeft trouwens ook sabino en daar zie je het ook niet van buiten z'n brede bles.
Fotsy
Geplaatst: 10-03-14 18:38
Mooi valkje, het nadeel aan sooty is dat je paard donkerder en donkerder wordt met de jaren, allez die van mij toch, al zou ik het niet erg vinden dat ze zwart wordt maar ze verliest meer en meer van haar valkkleur.