car0linee: suzy is leuk!

sanapril: knappe april!
nientsje: feike wat een knapperd zeg! Wat is de ras?
Mira283: amigo knap aan het werk!
Samen met mijn haflingerxtinker en haar vriendje Don Diablo de Shetlander!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanapril schreef:Owh Feike is ook leuk! Ben benieuwd hoe die uitgroeit!!
We zijn eigenlijk gewoon gaan fietsen:-)
Mijn vriend hield haar vast en ik op de fiets erachter aan om haar te corrigeren als ze uit de berm ging.
Ze snapte het in 10 min. En nu kunnen we ook alleen met der weg.
We galloperen zelfs met haar, ze vind het geweldig!
Als ze iets engs tegen komt heeft ze wel een beetje de neiging om achter je te kruipen, maar ook dat gaat steeds beter.
Ze leert snel!
Nientsje schreef:sanapril schreef:Owh Feike is ook leuk! Ben benieuwd hoe die uitgroeit!!
We zijn eigenlijk gewoon gaan fietsen:-)
Mijn vriend hield haar vast en ik op de fiets erachter aan om haar te corrigeren als ze uit de berm ging.
Ze snapte het in 10 min. En nu kunnen we ook alleen met der weg.
We galloperen zelfs met haar, ze vind het geweldig!
Als ze iets engs tegen komt heeft ze wel een beetje de neiging om achter je te kruipen, maar ook dat gaat steeds beter.
Ze leert snel!
Oke bedankt
ik ben ook heel benieuwd hoe Feike uitgroeit
xJitske schreef:Wij willen onze arabier voor de laatste keer laten dekken, maar zitten te twijfelen door welk ras.
We willen sowieso een kruising. We hebben ook een arabierxconnemara in de wei lopen, en hij is echt ontzettend leuk, dus we zitten vooral te denken om er een connemarahengst op te zetten.
Mijn moeder doet aan coaching met paarden, en vindt friezen ook hele fijne paarden om mee te coachen, dus dat is ook een optie. We zijn dus een beetje aan het oriënteren..
Wat voor kruising met een arabier vinden jullie leuk? En waarom?
keona schreef:heeft de arabier papieren? waar je een veulen uit wilt fokken?
anders zou ik een engelse volbloed overwegen,je fokt dan een anglo-arabier hier krijg je papier bij en zijn super leuke en sterke dieren
anders heb je nog de haflo's dus met haflinger,of arabofries met fries(zelf zou ik daar niet voor kiezen,omdat friezen veel problemen hebben).
of nrps krijg je er ook papier bij,want deze moeten arabische bloed voeren
xJitske schreef:Ik heb Sammy al vaker bekeken, vind hem echt een super leuk dier!
Als we voor de connemara gaan, zit Iltshi sowieso bij de hengsten waar we dan interesse in hebben
Doet hij ook inseminatie? Want het is niet Rianta's grootste hobby om op de trailer te gaan haha.
Obbe is dus ook een kruising arabier x connemara
[ Afbeelding ]
xJitske schreef:keona schreef:heeft de arabier papieren? waar je een veulen uit wilt fokken?
anders zou ik een engelse volbloed overwegen,je fokt dan een anglo-arabier hier krijg je papier bij en zijn super leuke en sterke dieren
anders heb je nog de haflo's dus met haflinger,of arabofries met fries(zelf zou ik daar niet voor kiezen,omdat friezen veel problemen hebben).
of nrps krijg je er ook papier bij,want deze moeten arabische bloed voeren
Ja ze heeft papieren, en heeft met Oosterveld's Marsaz al meerdere veulens gehad, hele leuke pony's geworden.
Engels volbloed willen we niet, we willen juist een beetje meer dat stoere en deftige combineren.
Haflingers heeft mn moeder niet zo veel mee, en ik vind dat je met Haflo's maar net het geluk moet hebben dat er iets leuks uitkomt.
Friezen hebben we ook nog niet veel naar gekeken, en zal waarschijnlijk ook iets te groot zijn voor de merrie.
NRPS nog niet aan gedacht, ken je kruisingen?
keona schreef:met een kruising moet je altijd geluk hebben,want je weet nooit precies wat het zal gaan worden,maar als je een mooie gelukte kruising hebt met die connemara.waarom gewoon niet weer die hengst nemen,als de kruising die je nu hebt helemaal voldoet.ik zou geen risico nemen en dezelfde connemara hengst nemen
PrimaDonna_ schreef:@Nientsje: Gaaf beest he! Hij is ook van de eigenaar van mijn stal geweest, hij heeft er spijt van gehad dat hij hem uiteindelijk verkocht heeft. Wat wel heel jammer is, is dat de huidige eigenaar ervan niet wil weten dat hij half fries is...