Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sporter schreef:Dan heb je gelijk. Als je alleen maar op je paard wil zitten en rond rijden dan maakt het niet uit of je een draver hebt sterker nog dan maakt het helemaal niet uit wat voor paard je hebt.
Nemurin schreef:Nou ja het is ze niet aangeleerd het op commando te doen, bedoelde ik. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gaat, dus daar hou ik me verder buiten.Maar er is wel een reden dat je ze dat commando nog even weer moet aanleren, neem ik aan.
Chaos: ik bedoel gewoon dat ik het jammer vind dat er altijd zo'n strijd moet zijn tussen dressuur en western en drafsport en weet ik veel wat. Nou overdrijf ik wel een beetje als ik "strijd" zeg maar het is altijd van "nou die is niet geschikt voor wat ik doe!" Ja nou en?
Dan is die wel geschikt voor iets anders en moet je 'm niet kopen voor wat je zelf doet.
Ik merk het hier ook steeds "Ja hij kan galopperen, maar je komt er niet verder mee dan de B of de L!" Misschien niet, maar dan kan de ruiter toch nog lol hebben, als het niet de bedoeling is van degene die dat paard heeft om ver in de dressuursport te komen is daar niks mis mee lijkt me.
NatasjavE schreef:Tja kijk dat is een kwestie van terminologie.
Als ik zeg een paard kan niet galoperen dan bedoel ik dat hij onvoldoende kwaliteit van de galop laat zien.
(op welk vlak dan ook.. Niet gedragen, in viertact, te weinig sprong etc, etc)
Iedere paarden kenner weet dat een draver in galop kan.
Als je langs de keuringsbaan staat hoor je wel meer dergelijke kreten voorbij komen.
Kan niet lopen...en iedereen ziet dat het paard wel vooruit komt.
Bij het vrijspringen...nou die kan niet springen....terwijl iederen ziet dat het paard, misschien wel foutloos, over de hindernis komt.
Als wij warmbloedfokkers/liefhebbers het over een paard hebben dat iets niet kan bedoelen we dat het paard het niet op de juiste wijze kan.
Dat betekend niet dat wij onze(sport)warmbloed superieur achten boven een draver...wel nee ben je gek.
Maar wij willen iets anders zien..daarom fokken/kopen we dressuur-, Spring-, Tuig- of Gelderse Paarden en geen Dravers
Chaos schreef:Nemurin schreef:Nou ja het is ze niet aangeleerd het op commando te doen, bedoelde ik. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gaat, dus daar hou ik me verder buiten.Maar er is wel een reden dat je ze dat commando nog even weer moet aanleren, neem ik aan.
Chaos: ik bedoel gewoon dat ik het jammer vind dat er altijd zo'n strijd moet zijn tussen dressuur en western en drafsport en weet ik veel wat. Nou overdrijf ik wel een beetje als ik "strijd" zeg maar het is altijd van "nou die is niet geschikt voor wat ik doe!" Ja nou en?
Dan is die wel geschikt voor iets anders en moet je 'm niet kopen voor wat je zelf doet.
Ik merk het hier ook steeds "Ja hij kan galopperen, maar je komt er niet verder mee dan de B of de L!" Misschien niet, maar dan kan de ruiter toch nog lol hebben, als het niet de bedoeling is van degene die dat paard heeft om ver in de dressuursport te komen is daar niks mis mee lijkt me.
Er is geen strijd. Helemaal niet. Maar het gaat erom dat sommige mensen dat niet kunnen of willen inzien blijkbaar. Eerder in het topic waren er contstant mensen van overtuigd dat Dravers geweldig waren voor de dressuur, ondanks hun galop. Dat is niet waar. En dat proberen Sporter en ik volgens mij contstant aan te duiden.
Het is fijn dat jullie het begrijpen, maar anderen dus blijkbaar niet. En prima als de Draver iemands lievelingsras is, maar wees wel reeel. En dat is mijn punt.
RoyalMemory schreef:Sommige mensen willen geen dressuurproef rijden. Dat je dat nou niet snapt....
Flew schreef:Dat zijn ze in mijn optiek ook, sterker nog; daar heb ik de mijne voor gekocht. Maar een goede basis moet erin zitten, dus wij proberen ook wat aan dressuur te doen.
sporter schreef:RoyalMemory schreef:Sommige mensen willen geen dressuurproef rijden. Dat je dat nou niet snapt....
Wat willen ze dan? Springen gaat hem ook niet worden. (Tenminste niet als het serieus word en ja er zal vast wel een uitzondering te vinden zijn.)
Buiten rond hobbelen? Prima maar dat kan op ieder paard die nog instaat is om te lopen.
Bovendien gaat het toppic er niet om, waarom mensen een draver willen maar waarom mensen geen draver willen.
FindingJack schreef:Ik wil nog even een positieve ervaring toevoegen. Mijn dochter heeft vandaag weer 2 winstpunten gereden en was weer 2 x 1ste in de L1. Volgende week gaat ze starten in het L2. Het was een grote groep L1 ruiters zodat er niet gezegd kan worden, tsja, er waren er maar 2!Ze reden met 11 vandaag.
En niet kunnen springen?
http://a.imageshack.us/img827/3194/pinospringen.jpg
Is dit hoog genoeg???
Onder het zadel is ze klaar voor het B parcours, alleen mijn dochter nog niet!