KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:39

_Marinke_ schreef:
Monchique; 5.500, leuk paard! :D
Now-or-Never; 4.500, leuk dier, volgens mij een ideaal paardje voor ruiters die nog niet heel erg gevorderd zijn?? Jammer dat ze " al 15 " is, en ook niet echt hoog op niveau, en dat ze niet gekeurd is. Volgens mij wel een heel fijn gezinspaard! En die zijn ook goud waard ;)

Keuring heb ik nog niet gedaan omdat ik dat niet noodzakelijk vindt om het te doen.
Ze is inderdaad een ideaal paard zowel voor gevordere als beginners. Ze kan niveau hoger maar omdat ik haar nu heb zal dat nog wel tijdje duren aangezien ik nog steds aan de hand moet leren rijden :+ .

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:55

Monchique: Erg leuk paard, mooie schofthoogte, en kan een ideaal leerpaard zijn voor overgang pony-paard. Ik zou toch wel zeker rond de 6.000 euro schatten! (Vind 3.000 voor zo'n mooi/goed paard echt veelste weinig, paard kan nog heel wat jaartjes mee inde sport)

Sam: Jammer dat ie niet geschikt is voor een beginnende ruiter, wel mooi groot, ik zou zeggen zo'n 2.500 euro.

---

En dan nu mijn maatje:

Mick (v. Haarlem, v m Landwind II)
Ruin, 10jaar oud
Schofthoogte: +/- 1.69
Niveau: Bij zijn eerste eigenaar Z+winst gelopen (passage en series om de 3 waren bevestigd, nu met de juiste ruiter op zijn rug pakt hij dat heel makkelijk weer op) Met zijn tweede eigenaar heeft hij t/m het M1 gelopen, kortom een ware leermeester!

Hij is een ontzettende goedzak, braaf met poetsen. Zal nooit bijten of trappen. Zodra hij vertrouwen in de ruiter heeft gaat hij voor je door het vuur. Hij wilt heel graag voor je werken en heeft plezier in het werk. Ook op concour is hij super braaf, en kijkt nergens van op.

In B-proef met mij:

Afbeelding

Afbeelding

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:52

kimmie88 schreef:
Briljant: Leuk jong ding, maar doordat hij nog geen ervaring heeft in de sport en nog geen bespiering ed heeft, schat ik hem rond de 2500 euro. Zou je wel eerst minimaal 2 andere willen taxeren?

Okeee, maar prijs hangt niet af van bespiering :o Wel idd van ervaring..
Maar iedereen schat toch echt te laag, snap ik ook want van een foto kan je zijn bewegingen niet zien :+
Ik heb er 2 getaxeerd, al voor mijn reactie ;)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:02

BlingBling rond de 6500 EUR. Toch nog vreselijk jong loopt wel netjes maar voor een 3á4 jarige kan je gewoon bijna geen 10.000 euro vragen dat is echt te over vraagt! Mag ik vragen waarom je nu al springt met een 3 jarige? vind je dat niet een beetje te jong om er mee te springen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:28

Bling Bling: 5000
Mick: een echte leer meester idd, 10 jaar, helaas nu niet op Z niveau getraint, ik zeg; 7000 (maar ik ben geen pro niet te veel waarde aan hechten :P)

okee mijn andere toppertje <3

Naam: Beat-it
Afstamming: Corland × Prince paradiso, karla-stam, merrielijn 6, fokfamilie 721 voor de kenners onder ons ;)
Leeftijd: 4 jaar
Kleur: Vos
Geslacht: Merrie
Keuring: Rontgen en Klinisch goed gekeurd
Niveau: L1 dressuur klaar, gaat in eind juni begin juli op debuut, toont goede techniek op sprongen en heeft haar eerste ''cross hindernisjes'' gesprongen, loopt zo het water in en ook op en af sprongen doet ze niet moeilijk over en neemt ze zonder te kijken. Verkeersmak en gaat ook al geregeld mee naar buiten
Karakter: Zeer brave merrie, je zou er bij wijze van spreken een beginner op kunnen zetten, toont veel enthousiastme tijdens het rijden maar blijft wel zeer goed te rijden.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Evony op 17-05-10 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressagegirl

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:38

Beat-it: rond de 6.000 EUR, nog vreselijk jong maar wel z'n niveau mee. Misschien niet een beetje te snel nu al L1?

Mick: rond de 10.000 EUR, vooral omdat die bij z'n 1e eigenaar Z liep en z'n 2e eigenaar M. Kan jij de oefeningen ook al vinden of alleen nog maar de B? Leuk paardje! Maar wel een leuk beestje niet heel erg jong meer maar wel genoeg ervaring!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:59

melissaxx94 schreef:
Beat-it: rond de 6.000 EUR, nog vreselijk jong maar wel z'n niveau mee. Misschien niet een beetje te snel nu al L1?

Mick: rond de 10.000 EUR, vooral omdat die bij z'n 1e eigenaar Z liep en z'n 2e eigenaar M. Kan jij de oefeningen ook al vinden of alleen nog maar de B? Leuk paardje! Maar wel een leuk beestje niet heel erg jong meer maar wel genoeg ervaring!

binnenkort is ook nog niet echt het goede woord moet ik zeggen, dat zal wel richting juni juli worden ;)
ze is een paard wat eigenlijk alles meteen goed aanpakt, en waar ik idd mee moet oppassen dat ik niet te veel ga vragen omdat ze het gewoon doet.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:04

justSaar schreef:
melissaxx94 schreef:

binnenkort is ook nog niet echt het goede woord moet ik zeggen, dat zal wel richting juni juli worden ;)
ze is een paard wat eigenlijk alles meteen goed aanpakt, en waar ik idd mee moet oppassen dat ik niet te veel ga vragen omdat ze het gewoon doet.

Okee! ;) fijn zo'n jong paard dat goed mee werkt! nu maar hopen dat ze als ze op latere leeftijd komt dat ze dan niet gaat staken. Maar dat zal vast niet! :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:07

melissaxx94 schreef:
Okee! ;) fijn zo'n jong paard dat goed mee werkt! nu maar hopen dat ze als ze op latere leeftijd komt dat ze dan niet gaat staken. Maar dat zal vast niet! :)

dat proberen we te voorkomen door een zomer en winter vakantie :D
hoeft ze niks anders te doen dan grazend op de wei te staan hihihi

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:08

Ohh dat zal ze vast lekker vinden! dan komt het zeker goed :) Leuk paardje iig ;)

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:45

Melissa; ja 10.000 was ook niet de bedoeling hoor haha, maar op vorige pagina was ze 2500 voor ze editte, vandaar dat ik er naar vroeg.

Tja, de B deden ze voor de fun, oefenen op vreemd terrein en punten vlogen zo binnen. En ze wou dan liever selecties in het L1 rijden.
En springen, tja de eigenaar wil dat graag, en het is zijn paard. Ze springen niet hoog hoor, 60 cm max.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:46

Mick: Zoals je zelf al zegt 'een echte leermeester', op hoger niveau gelopen, mooie maat, niet te oud! €8000
Beat-it: Mooi paard, nog jong, en al op een mooi niveau voor haar leeftijd (En ik vind haar kleur erg mooi!) €5500 - €6000

-----
En dan "mijn" topper!

Naam: Thilda Balama
Afstamming: v.Manno - mv.Ureterp
Leeftijd: 10 jaar
Stokmaat: 1.69
Kleur: Vos
Geslacht: Merrie
Niveau: Kan L1 (nooit bevestigd), maar is een tijd niet gereden, gezien de persoon waar ze tot kort geleden op stal stond een ongeluk had gehad en daarom zeer lange tijd (zowiezo 2 jaar) niet kon rijden. Ik begin het nu weer opieuw op te pakken.
Karakter: Erg lief paard in omgang, onder het zadel wel een heethoofdje, en ook vrij pittig. Verder wel leergierig, en een paard dat graag voor je wil werken! Verder is het een echte knuffel.

Foto 1: 1e keer dat ik er zelf weer op zat, vandaar nog aan de longeerlijn.
Afbeelding
Foto 2: Heb maar een galop foto gekozen, ik had helaas geen duidelijke draf foto.
Afbeelding

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:15

melissaxx94 schreef:

Ja hoor, mijn instructeur ryd zo op hem weg, en ryd zo de oefeningen. Het is meer dat ik nog niet precies weet welke knoppen je moet indrukken.
Thuis ryd ik alle oefeningen t/m het M met hem.

Mick heeft trouwens Z2+winst gelopen en was. Zz-licht klaar

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:45

Thilda Balama: 3000?
Leuk paard, alleen al poosje niet gereden las ik en niet bevestigd in de L1

Beat it: 5000?
Gaaf paard, nog jong, al in de L1

Mick: 8000?
Nog niet zo heel oud en toch al in de Z1 gelopen,
zou geweldig leerpaard zijn.

Mijn paardje:
Vienna, 8 jarige Osmium×donnerhall merrie
Kan super lekker lopen, helaas nog nooit officieel kunnen starten.
Heeft giga springvermogen en leert snel
Vienna heeft een lief karakter en kan snel met iemand overweg.
(ze staat ook écht te koop, dus geinteresseerden kunnen altijd pb'en)

Vienna springen (1.60 max)

(foto van maart, ze was daar niet helemaal 100%, inmiddels weer goed bespiert en uit haar halve wintervacht.)
Afbeelding

Isja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:58

Mick : Leuk leerpaard, mooi om te zien. 10.000
Beat-it: Jong, mooi, goed op niveau. 6.500
Thilda Balama, niet uitgebracht, zonde 3500
Vienna, wat een sprongen ! foto is jammer :P , niet uitgebracht.. 4500

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:43

Mick: 5500 lijkt me een zeer fijn leerpaard.
Beat it: 3850, heel leuk ponytje!
Thilda Balama: 4000 mooie maat en bouw, ik zou zeggen, lekker uit gaan brengen!
Vienna: 4000, gafe sprongen *D

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:55

Kayleigh0508 schreef:

Als jy my kan vertellen waar je een paard als mick koopt voor 5500 wil ik graag het adres ;)
Vind maar een 10jarig paard wat die ervaring heeft, en met de juiste ruiter loopt hy zo de series om de 3 en de passage.

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:48

sashafierce schreef:
Kayleigh0508 schreef:

Als jy my kan vertellen waar je een paard als mick koopt voor 5500 wil ik graag het adres ;)
Vind maar een 10jarig paard wat die ervaring heeft, en met de juiste ruiter loopt hy zo de series om de 3 en de passage.

Laat die wissels en passage dan maar eerst eens zien. Steeds dat gezeik over waarde. Het gaat er toch om wat dat paard voor jou betekent? Niet wat het prijs kaartje eraan is.
En aangezien de markt vrij laag staat wordt er niet zo snel 10.000 euro neergeteld voor een leerpaard.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:53

Kayleigh0508 schreef:

ponytje? hahaha het is toch echt een paard hoor :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:06

Zijn een aantal mensen met lange tenen hier. Er is een risico aan het plaatsen van foto's, je krijgt niet altijd te horen wat je wilt horen.
De prijs die je er een paar jaar terug voor betaald hebt krijg je er misschien niet voor terug, de handel is nu eenmaal minder.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:55

gr_roos schreef:
Zijn een aantal mensen met lange tenen hier. Er is een risico aan het plaatsen van foto's, je krijgt niet altijd te horen wat je wilt horen.
De prijs die je er een paar jaar terug voor betaald hebt krijg je er misschien niet voor terug, de handel is nu eenmaal minder.

de markt ligt op zijn gat, paarden zijn relatief niks meer waard, ik idd ook van; als je hier foto's plaatst is iedereen vrij om te taxeren al doen ze dat op; 900 euro voor een Z paard, iedereen is daar vrij in. tevens kunnen wij ook niet meer beoordelen dan dat we zien en horen :D

al moet ik zeggen dat mijn paarden wel aardig goed getaxeerd worden, alleen die opmerking van ponytje vond ik wel grappig :+

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:30

Citaat:
Laat die wissels en passage dan maar eerst eens zien. Steeds dat gezeik over waarde. Het gaat er toch om wat dat paard voor jou betekent? Niet wat het prijs kaartje eraan is.
En aangezien de markt vrij laag staat wordt er niet zo snel 10.000 euro neergeteld voor een leerpaard.

Laten we het wel netjes houden he ;)

Sinds wanneer is een 10jarig paard al bevorderd tot een "leerpaard"? Voor zover ik weet kan een 10jarig paard nog heel wat groeien qua prestatie. zoals ik al eerder heb gezegd, hij is ZZ-licht startgerechtigd geweest en was helemaal zz-licht klaar.

gr_roos schreef:

Dat de handel minder is is misschien wel zo. Voor zover ik weet blijven de sportpaarden wel redelijk in zn waarde, en gaan niet voor spotprijsjes weg. En ik heb ook geen lange tenen, vond het alleen een aparte opmerking. Maar het is ook maar net wat op dat moment de "gek" ervoor geeft :)

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:45

sashafierce schreef:
Citaat:

Laten we het wel netjes houden he ;)

Sinds wanneer is een 10jarig paard al bevorderd tot een "leerpaard"? Voor zover ik weet kan een 10jarig paard nog heel wat groeien qua prestatie. zoals ik al eerder heb gezegd, hij is ZZ-licht startgerechtigd geweest en was helemaal zz-licht klaar.

sashafierce schreef:
Bij zijn eerste eigenaar Z+winst gelopen (passage en series om de 3 waren bevestigd, nu met de juiste ruiter op zijn rug pakt hij dat heel makkelijk weer op) Met zijn tweede eigenaar heeft hij t/m het M1 gelopen, kortom een ware leermeester!

Volgens mij was jij degene die hem had 'bestempeld' leermeester wat ik zie als leerpaard.
Daarbij meen ik echt dat ik het raar vind dat je zo reageert als mensen je paard op 5500,- schatten. Aangezien dat nu in deze markt ook al redelijk wat geld is.
Mijn paard kostte 'maar' 3500,-. Maar het is een schat van een paard. En ik zou haar absoluut niet in willen ruilen voor een paard van 10.000 euro.
Naar mijn mening gaat het er ook echt om wat een paard voor jou betekent en niet welk prijsje er aan hangt. En daarom vind ik jou reactie ook best schokkend.
Aangezien je mij dus een beetje het idee geeft dat het meer om het niveau en het prijskaartje gaat dan het paard zelf.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:48

Ik ben benieuwd wat jullie voor Eefje zouden geven :)

Naam: Eefje
Vader: Gameboy
Moeder: Annelien
Vadersvader: Gribaldi
Moedersvader: Moneymaker
Leeftijd: 1
Merrie

Eefje is een leuke jaarling met 4 witte benen en witte bles.
Ze heeft erg leuke gangen, mooi zweefmoment in de draf.
Moeders is een tuigpaard (kwpn) met een chique hoofdje, dus geen grof tuigpaard hoofd. ;)
Er is alleen één nadeel, ze zuigt lucht... we zijn nu met maagcompositum begonnen, misschien dat dat helpt.
Ik ben benieuwd wat jullie voor haar zouden geven.

Afbeelding

Afbeelding

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:37

heb al eerder getaxeert en een paar derop gezet maar heb er nog 1 voor de taxatie topic!!

Naam: Zivago
Geslacht: Ruin.
leeftijd: 6jaar.
Schofthoogte: 1.63m
afstammeling: parcival X Ahoy
Niveau: word op B Niveau gereden en neemt het wijken ook al wel mee.
is een jaar Manege paard geweest maar niet echt geschikt omdat hij graag wil werken en daar werd hij gebruikt voor echte beginners.
stalgebreken: heel af en toe zuigt hij lucht als hij los in de bak is en net niet bij het gras kan komen.

Afbeelding

Afbeelding