Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fino

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:31

EK ik vond het al zo'n leuke pony. :))
Mel lijkt er wel een beetje op. Geweldige foto zou jij die naar ons willen sturen, voor in het plakboek? Een stamboom met foto's.

En Mel blijft dus slank en eet net zoveel als de Friese merrie. :D

Wat weer een leuke foto's en filmpjes komen er voorbij.
Vorig jaar zijn wij wezen kijken bij het ONCK. Echt een feestje. We komen dit jaar zeker weer. Al is het wel een flinke autorit.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:45

Komt Mel mee naar het ONCK? O:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:51

Oh Eline.... wat een uberschattige foto!!!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:58

Wat een super schattige foto! Hoe oud was je? :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:04

Hellooo, na 600 jaar kom ik weer even terug naar bokt voor de topic. Laatste tijd alleen een beetje actief op de markt geweest. Ik heb onwijs veel pagina´s gemist zeg, dus ik heb het niet teruggelezen :o . Heb gelukkig veel Connie eigenaren op FB, dus heb niet alles gemist.

Voor degene die me niet kennen/vergeten zijn: Ik ben Feline en sinds 1 november officieel eigenaar van Nikita *\o/* . Ik heb haar daarvoor al 5 jaar verzorgd, dus ik heb al vrij lang het Conniefever

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:12

Hoi!
Benieuwd naar een foto van je pony!
Wat doe je met haar?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:28

Oooh Eline wat skeetig. :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:41

Ik zei het al eerder maar Larry gaat echt de goede kant op! Hij heeft altijd al ontzettende moeite gehad met nagevelijkheid en dan ook nog ontspannen en loslaten en nu na 2,5 komt er dan toch eindelijk dat wat ik wil bereiken! Nog verreweg van perfect, hij mag voor het mooie nog wat meer bovenin en er is nog veel meer om aan om te merken MAAR ik heb eindelijk wat ik wil: nagevelijkheid d.m.v. ontspanning en ik ben blij!! :D En dat voor een pony die altijd schieterig, sterk en heel sensibel is en een hekel heeft aan dressuur. Wat een schatje is hij toch. :')

Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:53

Dat ziet er goed uit, de aanhouder wint :D
Wel leuk trouwens dat jouw beide ponys een totaal verschillend karakter heben. Bos lijkt me een stuk makkelijker ohz.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:22

Die Ler toch. Hij kan het wel. +:)+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:36

Top! Dat ziet er goed uit change!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:56

Oh zie net dat vanaf 1 april in het outdoorseizoen het voor de dressuurprikkers ook is vrijgesteld of je zomer- of regentenue aantrekt. {:}
Heb ik het wedstrijdshirt niet voor niks gekocht. Geen zweterij meer in de zomer. *D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:12

Ja met bloed zweet tranen, veel geduld en osteopathie is het na 2,5 jaar toch goed gekomen! Thanks. :)

Bosco is ook niet makkelijk (tenzij je rondjes hobbelt) maar door zijn koele karakter wel makkelijker te rijden voor anderen! :j

SM, wat is een regentenue?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:09

Regentenue is zo'n doorzichtig jasje van bijv kingsland wat je dan over je rijjasje aan mag doen en doorzichtige rainlegs.

En je mag ook flexibel starten las is. Er veranderd best veel. Halve punten geven...lastig voor de schrijvers.
En de hele proef weer op de schop, maar t wordt er wat eenvoudiger van misschien. Wat beter voor de groene paarden en pony's denk ik. Afwachten maar.
Wij hebben zaterdag een info avond over de nieuwe proeven

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:24

Hehe eindelijk gelukt om nog eens een foto te plaatsen. Niet dus .

Eamonn laat het allemaal goed gebeuren . Hopen dat we nu eindelijk af en toe die veel te harde hoest kunnen elimineren.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:28

Mijn draak had er gister iets minder zin in dan ik :') na het instappen wilde ik aandraven, Jack begon wat te drammen en tegen de bakrand te lopen (zat naar z'n vriendinnetje te kijken die aan het klieren was) dus ik pakte hem even aan dat hij toch echt moest gaan draven. Was hij het niet mee eens; paar gemene rotbokken die ik niet uit kon zitten dus ik vloog zo een plas water in. Heerlijk zandhappen met water, net als op het strand! Hij schrok er toch wel een beetje van want hij kwam heel gauw terug draven met een ontzettend onschuldige kop :+ meteen weer opgestapt maar niet erg fijn kunnen rijden, ik had het super koud en mijn schouder en nek deden behoorlijk pijn. Galop ging overigens wel goed, hij was ietsjes lui maar gaf wel fijn na :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:51

Elysa zie onderstaande quote + link.

SkyMarian schreef:
6. Vrijlaten zomertenue en het dragen van regenkleding

Vanaf 1 april wordt het dragen van een zomertenue en het dragen van regenkleding tijdens outdoor dressuurwedstrijden vrijgelaten.

Citaat:
Kan ik nu zelf bepalen wanneer ik zonder rijjasje rijdt en ben ik dan ook vrij in wat ik draag?
Tijdens outdoorwedstrijden is die keuze nu inderdaad aan jou zelf als ruiter. Je bent alleen niet helemaal vrij in welke kleding je draagt tijdens de wedstrijd. De eisen die aan wedstrijdkleding worden gesteld blijven hetzelfde. Kijk daarvoor in artikel 117 van het dressuurreglement.

vraag nr 6 :)
https://www.knhs.nl/nieuws/2016/regleme ... pril-2016/

Maxime..... Mag ik lachen? :')
Wat zie er uit!!!!!! Fantastisch gewoon. :))
Hou je schouder/ nek goed in de gaten? :(:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:57

Oohhhhhhhhhh Tribunals.... _O- _O- _O-

Gewéldige foto's!!
En Jack maar onschuldig kijken....

Ik hoop dat je verder wel schadevrij bent ( behalve misschien een forse kras op je ego??)

Heerlijk hoor dat je dit hier zo plaatst!

Pony's hier waren gisteren ook nogal tintelfris.. Heb het met Jou wel lekker voorwaarts op kunnen lossen, geen bokreeks hier... Maarrrr ik weet zeker dat de bui die hij gisteren had, in het verleden had kunnen uitpakken zoals het gisteren bij jou uitpakte!

Toch zo nu en dan een complexe zaak hoor..... Connemara's rijden; Ze zijn poepnuchter, maar oeff ze hebben óók zo duidelijk hun eigen mening, energie, humor..... ( die nog wel eens anders wil zijn dan de humor van de ruiter/amazone...)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:01

Haha, oh sh*t zeg.. Je mooie diamantjes op de cap onder de modder ^) Idd lichaam ff in de gaten houden!

Ja de duidelijke mening... Lloyd zit ook nog in een soort van puberfase en dat uit zich vooral aan de hand en in de stal (of in zijn geval, uít de stal trippelen :evaw: ) met rijden vooralsnog poepiebraaf. Hij heeft lekker een weekje vakantie, want ik moest aan de studie.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:04

Poepienuchter en af en toe strontvervelend. :')

Morgen mag heksje weer aan de arbeid. Zaterdag komt de juf aan huis. Beetje balen dat het vorige week zo gevroren heeft. Vrij weinig gereden.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:27

Oeh lekker zand gehapt. Ik hoop dat je spierpijn morgen mee valt.

Ik heb vandaag ook wel erg gelachen. We hebben gesprongen en mijn laatste sprongetje vroeg ik of iemand even een foto kon maken. Natuurlijk komt zijn humor dan weer naar boven: Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:12

Hoe gaat het met de spiertjes Tribunals?

Haha, gebokt dat vind ik zo grappig :') wat een hoge hindernis! :oo

Onlangs samen met EK wat spulletjes besteld (we loooove bling *D ) waaronder dit halster;

Afbeelding

En ikzelf nog een gouden (geelgoud := ) frontriempje

Afbeelding

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:16

Goud staat hem echt goed!
Hij is 90 cm haha

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:00

DEMO team succes vandaag in Hardenberg *\o/* *\o/* *\o/* .

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:31

:) Dank je wel!

Ik ga proberen wat foto's te maken, ennnnnnn duim heel hard dat Jou-Jou zich netjes gedraagd!
( is de eerste keer voor hem in zo'n entourage, ben benieuwd hoe hij het gaat doen!)