Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:14

Saams wat heerlijk.

Hier vandaag onze dochter lekker gespeeld met melody. Over autobanden, boomstammetjes, een container en een hekje en kruiwagen gesprongen. En....hij kijkt er niet eens naar maar doet het gewoon. Mijn mond viel open van verbazing!! Top pony! Wel erg leuk hoor, haha komt mn man thuis zegt ie, weet je wel dat onze container op zn kant in de bak ligt..... :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:24

Dat is idd waar ik een beetje bang voor ben Rozzy, haha. Iedereen weet wel dat die pony kan lopen en dan wordt hij zo vertoond

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:26

Punz, gefeliciteerd. :)F

Emmy, dat is leuk. Volgende keer foto's?

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:43

Gefeliciteerd! *\o/* Y)(^)

Tribunals, kan er wel inkomen dat je dat zo voelt. Gewoon niet aan denken, gewoon plezier met hem hebben! En waar kan dat beter dan onck? Alleen de verhalen van onck zijn al geweldig, probeer er dit jaar als toeschouwer te zijn!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:45

Ik kom er niet helemaal uit met onck.
Je moet dus een startpas hebben (knhs) en ze willen een aantal resultaten van je hebben van eerder gereden wedstrijden.

Je kan dus niet mee doen als je enkel een fnrs paspoort hebt of zo? Voor de ervaring.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:56

@saams. Startpas en resultaten is voor als je meedoet aan de ConnemaraCompetitie.
Voor die deelnemers geldt het ONCK als finale wedstrijd
Maar ook als je niet meedoet aan de competitie ben je meer dan welkom op het ONCK!
Juist als je (nog) geen startpas hebt is er een perfecte gelegenheid om een keer een wedstrijd te rijden.
Je kunt een impulsproefje rijden (met of zonder galop) of een B proef
Springen over 60 of 80cm kan ook

@tribunals. Rozzy en de rest hebben helemaal gelijk. De sfeer op het ONCK is altijd super gemoedelijk en er is echt niemand die je er op aankijkt als jij Jackson niet op Z niveau hebt.
Ik snap dat je daar misschien bang voor bent maar dat hoeft echt niet!

@emmy. Wat een stoere pony die Melody!
Ik zou er mee gaan crossen!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:00

Aha, ik vind het wel jammer dat daar eigenlijk nergens duidelijk informatie over staat of ik kan het gewoon niet vinden :=

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:01

Happy birthday, Punz *\o/*
enne, dat filmpje ziet er heerlijk relaxed uit met Eline op Punz. Die ontspanning heb ik bij Rebel nog niet te pakken (bij lange na niet...)
Saaams: Onck kan ook zonder startpas. (Doen mijn dochter en ik ook) Super gezellig!

Ik vraag me trouwens af of er iemand zin heeft om samen een pas de deux te rijden bij het onck. B-niveau, en vooral voor de fun. Ik zit bij Eindhoven in de buurt; beetje in de buurt is wel handig om te oefenen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:06

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:13

Gaaf gedaan en ook creatief gebruik maken van je middelen :D

Ruiter zit errrg netjes boven de sprong

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:53

Misschien moet ik me gewoon inschrijven voordat ik nog meer ga nadenken. Dan is het in ieder geval gebeurt. :P moet die scan van de stamboom enzo perse een scan zijn of mag een duidelijke foto ook? En welke proefjes moet ik rijden? :') heb geen startpas en ben op dit gebied een beetje een noob.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:56

wowieie.... Wat een sprong zeg.. Heerlijk.

Super gedaan saams, leuk zo een beetje oefenen..

Vandaag is de osteopaat geweest voor Rosie. Toch een hoop puntjes maar geen gekke dingen gelukkig. Zaterdag mag ik de logeerlijn alweer pakken en vanaf zondag de dubbele lijnen. Ze wilt dat ik nog een lesje met de dubbele lijnen doe en daarna het werk onder het zadel onder begeleiding ga oppakken. |o Ik wil nog minstens twintig weken aan de dubbele lijnen werken gewoon tot ze de piaffe kan ofzo.. _/-\o_ Ben een beetje huiverig om er op te stappen, maar aan de andere kant kan ik niet wachten. De lente staat weer voor de deur en dan kunnen we weer buitenritjes maken :))
Mijn zadel is niet meer op maat dus die moet eerst aangepast gaan worden (paard is breed geworden :roll: ).

Tribunals, gewoon doen. Als ik het zo hoor is het een fantastische dag. Wat kan jou het nou schelen wat andere er van vinden. Het is jou pony en het gaat erom dat jullie plezier hebben. :(:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:13

Wauw Emmy wat een helden zijn Melody en jouw dochter toch. +:)+ Heel stoer. :j

Fijn dat de osteo geen gekke dingen vond bij Rosie. :)
Lente....*zucht <3 * :D

Heksjetutje heeft ook weer gesprongen vandaag. Begon met het nodige geneuzel, maar vrij rap was ze te overtuigen en heeft ze toch wat meer 'hindernis' voorgeschoteld gekregen. :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:27

Tribunals gewoon doen, ik heb me er ook in laten lu*len :') en al zijn er mensen met een mening, kan jou dat schelen. Je rijdt daar voor jezelf! (En voor ons want wij vinden Jack leuk <3 )

Waaah knap Emmy! Wat een leuk dier hebben jullie er toch aan, en wat een durfal die dochter van jullie!

En heeft baasje van heksjetut beeldmateriaal?

Edit; daar is het al :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:29

Wat een heerlijke meisjessprongetjes <3 Eerst tutten en dan l okeeee ik ga wel, woei, zagen jullie me?" :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:30

Marrit13 schreef:
(En voor ons want wij vinden Jack leuk <3 )

Beste reden ooit om te gaan. :j :j

Voor zo ver overtuigen helpt (not).....het is echt echt echt echt echt echt superleuk om deel te nemen.
Ook voor de faalangstige perfectionisten met drempelvrees. *steekt vingertje op* :D :D :D

Trutje is het wel. Ben ook superblij dat iemand haar daar doorheen pusht. Met alle beste wil van de wereld stond ik in die rij heeeeuuuuul ver achteraan. :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:38

Heksje ook lekker aan het springen, tuttebel !
En ja we hebben er idd een geweldig dier aan!
Ga je op t onck ook springen SM?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:42

Echt heel gaaf hoe nuchter jullie pony om gaat met alle toeters en bellen. _/-\o_ _/-\o_
Die van mij zag een schaduw verspringen .... :wow: :evaw: :wow: :evaw: .....en plant zo 4 poten in de grond. :+

Heb het wel aan stalgenootje voorgelegd. Als ze voldoende naar voren denkt en gewoon springt dan mogelijk dat ze ook parcoursje loopt op het ONCK. We gaan gewoon kijken hoe het zich de komende tijd ontwikkeld.
Ze heeft er nu pas 2 x mee gesprongen. Wel overigens echt een enorme vooruitgang in de 2 keer. +:)+\

Beetje wazig, maar een screenshot uit 1 vd filmpjes. :))
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 01:20

Bedankt allemaal voor de felicitaties!!

Wat een gave springfoto's/ filmpjes hier! Emmy: Melody is echt cool zeg! Inderdaad heel veel mee gaan crossen. Enne.. zie ik heksje nu fanatiek worden in de galop?!? Het blijft natuurlijk een poppetje, maar ze lijkt toch echt wel meer meters per galopsprong te gaan maken. Kan me voorstellen dat het springwerk haar dressuur werk goed gaat doen!

Voor wat betreft meedoen aan het ONCK:
Voor de niet startpas houders: Je schrijft je gewoon in voor een bij een jouw niveau passende proef. Inderdaad: een impulsproef met of zonder galop, of een gewone B proef.

Tribunals; gewoon komen hoor! Het ONCK gaat vooral over lekker met je Connemara starten, en daar plezier aan beleven. Het enige wat écht niet past op het ONCK is gefrustreerd, over-ambitieus, onvriendelijk of onsportief rondrijden... Dáár ga je op aangekeken worden..
Maar zolang jij lekker je pony rijd en daar plezier aan beleefd zal het iedereen een BIET zijn op welk niveau je rijd en hoe goed/slecht je dat doet.
Daar gáát het niet om... Je moet het veel meer zien als een uit de hand gelopen Connemara sportdag :D

Joh.. .Als het mee zit nemen we Punz mee. ( ik niet... Eline :+ ) Gewoon voor de ervaring. Maakt niet uit hoe ze het gaat doen. Missie gaat dan zoiets zijn als tussen de hekjes blijven en min of meer stappen, draven, galopperen op de momenten waarop dat moet. Het ONCK is gewoon dé gelegenheid om dat te doen. Juist omdat het zo relaxed is qua sfeer!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 07:16

Fijnedag gehad punz?

Alle complimenten heb ik doorgeschoven naar sanne...hi, was ze heel blij mee...

Ik heb ook reuze zin in onck, of beter gezegd wij!
En toch nog een screenshot kunnen maken van de sprong over de container
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:56

Wauw echt heel vet Emmy. +:)+

Op het onck lopen gewoon tig connieliefhebbers met een enorme roze bril rond. <3 <3 <3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:45

Wat zijn de kosten voor deelname aan onck? (Dressuurproef)
Misschien dat ik kan kijken of ik vervoer kan vinden :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:15

Niet-leden van het stamboek betalen E 9 per proef op het ONCK

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:40

Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar de site is zo onduidelijk..

Mijn pony staat wel ingeschreven bij het stamboek maar dat maakt mij dan geen lid? Wat zijn de voordelen van lidmaatschap.

Ik las wel dat je verplicht bent 2 proeven te rijden of is dan enkel als je meedoet aan de competitie.

Ik heb misschien vervoer :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:31

Jouw pony is ingeschreven in het Ierse stamboek. Ik vermoed dat ze nog niet door de vorige eigenaar is geïmporteerd en op naam gezet. Ze zal dan nog op naam van de Ierse eigenaar/fokker staan.

Dat je pony is ingeschreven in het stamboek maakt je inderdaad nog geen lid.
Als lid van het stamboek (dit kost E 55 per kalenderjaar) kun je je pony op je naam laten zetten. Omdat je pony uit Ierland komt moet ze dan ingeschreven worden in het Nederlandse stamboek. Hiervoor komt een paspoortconsulent bij je langs om chip en paspoort te controleren om te kijken of pony en paspoort inderdaad bij elkaar horen. Als dat allemaal in orde is wordt de pony in het Nederlandse stamboek ingeschreven en het paspoort op jouw naam gezet. Dit importeren en op naam zetten kost E 53. Bij een nieuw lidmaatschap is het op naam zetten van een pony eenmalig gratis. Dat wil zeggen dat er bij een importpony E15 korting wordt gegeven op de E53 importkosten.

Als lid krijg je korting op activiteiten van het stamboek zoals het ONCK en de crosslessen en je hebt stemrecht tijdens de algemene ledenvergadering. En als lid van het Connemarastamboek in Nederland ondersteun je de Connemara in Nederland!

Wat het ONCK betreft. Het klassement wordt opgemaakt aan de hand van het gemiddelde over 2 proeven. Als je dus mee wilt doen voor de prijzen moet je 2 proeven rijden. Rijd je 1 proef dan kun je geen prijs winnen. Behalve voor de impulsproeven, die ruiters rijden wel 1 proef.