Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:40

Leuke foto's weer hier, met de foto van Gebokt voor nu als absolute topper!!
Tribunals: eehmmmm ietsje perfectionistisch misschien? Loslaten hoor!! Het ONCK moet je gewoon doen, kan niet fout gaan.

Ik bedoel maar: Ik ga daar Jou-Jou starten........... die ook door Eline op het ONCK gestart wordt..
Hoezo publiekelijk prutster zijn _O- _O-

Dus gewoon gaan hoor!!

Verder, voor wie het leuk vind... Ik heb zaterdag een aantal filmpjes gemaakt van Eline terwijl ze Punzel aan het rijden is, en die filmpjes heb ik achter elkaar geplakt. Vind het zelf zo erg leuk om naar te kijken omdat je hier heel goed kunt zien hoe Punzel steeds meer ontspant ( aanvankelijk nl best iets gestrest, want voor het eerst in deze bak en wind en stortregen buiten) en dan ook na een schrikmomentje direct weer tot rust komt. Verder het oefenen van alvast een pasje wijken... en daarna weer heerlijk kunnen ontspannen. Ik kan er zelf dan zo van genieten om te kijken hoe EK dan met zo'n jonge pony werkt, hoeveel vertrouwen ze Punzel weet te geven en hoe relaxed het geheel dan wordt. Want dat ziet er hier dan misschien best simpel uit, maar uiteindelijk is Punz toch best sensibel, en het vinden van de ontspanning terwijl ze op eigen benen loopt was best een punt... en dan ben ik hier zo verschrikkelijk blij mee ( als je geen zin hebt om het geheel te kijken, dan in ieder geval het laatste stukje kijken, ben zo blij met de onstpanning die Eline daar dan weet te bereiken!):

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:32

Punz gefeliciteerd!

Pfff ik droom nog even verder zeg, voordat ik melody zo heb lopen.... Ziet er super uit punz! Mag je weer met recht trots op zijn!

Wat het onck betreft, sanne rijdt dan misschien ook haar eerste dressuurproef. Nu is melody daar ook echt nog niet aan toe hoor, maar dan zijn we weer een tijdje verder en het is in ieder geval een goede oefening. Op dit moment zien we de wedstrijden allemaal als goede oefening met veel leermomenten. En je ziet hem steeds kleine stapjes vooruit gaan. Misschien dat we ooit zeggen dat we op wedstrijd gaan om goed te presteren, maar dan nog staat plezier voorop....hoop ik :D
Gewoon gaan dus hoor!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:34

Ria, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/* Y)(^)

En ik doe met Larry waarschijnlijk ook dressuur op het ONCK. Dat is ook een plaatje wat verweg van perfect is maar: boeien!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:25

Als jullie na mij komen is het probleem opgelost, daarbij vergeleken lijkt alles mooi :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:05

Marrit13 schreef:
Als jullie na mij komen is het probleem opgelost, daarbij vergeleken lijkt alles mooi :+

Tussen ons in.....zijn ze je ook weer snel vergeten. 2 x truus op een pony staat garant voor hilariteit. :')

Niet zo zwaar aan tillen hoor Tribunals. Onck is geen synoniem voor het schavot. :))
Heb vorig jaar ook gezellig een bixieproefje zonder galop gereden tussen de kinders. Grotendeels klopte de lijnen, af en toe gingen we een scheetje beef door de bocht en ze heeft zich, toen de parasol klapperde, ook nog even omgedraaid op haar achterste pootjes......en dit jaar.....gaan we gewoon weer. *\o/*

Ria van harte. :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F
*nu filmpje kijken*

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:25

Ik zeg gewoon allemaal gaan!!! Niks is leuker dan het ONCK, vooral de gezelligheid en het niks moeten maar alles mag.

Vorig jaar was het één drama voor mij mbt Ben. Ik heb toen alle zeilen bij moeten zetten en die dag pas de deuxs gereden op ponys waarvan ik nooit eerder op gereden heb, een ere ronde op Marissa van Punz en Parsifal die een Z proef moest lopen voor de pas de deux terwijl die L1 klaar is. _O- _O-
En weetje ondanks alle rottigheid van Ben, toch veel plezier gehad en veel gelachen.
DUS TRI GEWOON MEE DOEN!!!!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:57

Als Bos er dan nog is ga ik met z'n volle zusje een pas de deux rijden!

En Eline, dat had je toen heel knap gedaan hoor!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:25

Gebokt: wat een geniale foto haha :D

Elysa: leuke foto van Bosco, fijn dat het met beide zo lekker gaat.

Ria: punzel gaat goed! Had het filmpje stiekem al gezien, Eline en jij mogen beide trots zijn! Gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Tribunals: gewoon lekker mee doen joh! Ik heb er ook jaren bij gehad waarop ik nog net niet achterstevoren op mijn pony's zat tijdens het onck. Met Eline en Ben een pas de deux, terwijl Lizzy amper de bak door kon in galop, Lizzy die pas 3 maanden onder het zadel was, Donegal die net weer 2 maanden op gepakt was na een half jaar niets doen, rijden op pony's van iemand anders waar je nog nooit eerder op hebt gezeten, maar altijd zo ontzettend veel lol gehad! Echt niemand gaat jullie als combinatie vergelijken met de combinatie die Jackson met Anouk vormde... Iedereen maakt er samen altijd een ontzettend gezellige dag van. Wij hebben in de winter ook altijd een bak die amper te rijden is, maar hebben vorig jaar voor het eerst in 10 jaar onck niet mee gereden ivm blessures van de pony's.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:11

Ik ben zo trots!
Eerste keer fnrs proef gedaan, ze sprong direct aan in de goede galop (struikelpunt) en was gewoon erg braaf! Ben zo bliiiiij!

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:13

Gefeliciteerd Saakms, wat kun je dan blij zijn he!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:31

Haha ja, de punten zijn er niet naar en er zit nog veel werk aan.
Maar ik ben gewoon blij dat onze moeilijke oefeningen dit keer goed gingen. Plus ik rijd er pas een maand.
Dus mijn dag kan niet meer stuk.

Djenga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:43

Ik vind het zelf vooral heel erg mooie paarden, zijn fijn te rijden dressuurmatig en qua springen.
Ze zijn erg lief maar zijn vaak wel frisjes.

Afbeelding Afbeelding
Ora et Labora.

Djenga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:45

NaturalKelly schreef:
Ik vind het zelf vooral heel erg mooie paarden, zijn fijn te rijden dressuurmatig en qua springen.
Ze zijn erg lief maar zijn vaak wel frisjes.

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
Ora et Labora.

Afbeelding
Let hierbij niet op mijn voeten(moest aan gewerkt worden gaat inmiddels perfect).

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:58

Ora bij de Marshoeve? Die ken ik namelijk :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:03

Frisjes? Dat herken ik dan wat minder... :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:06

Lloyd is anders uiterst cool. :7

Heksje mag vanavond ook weer springen. ~~}> En als het goed is komt straks een pakketje met t-shirtjes binnen. Ik wil zomer. ^) ^) ^) Of op zijn minst een voorjaarszonnetje. {:}

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:07

Vanavond dan wel een filmpje plaatsen van heksje tijdens het springen :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:09

Als madam een beetje mee wil werken zal ik een poging doen om een filmpje te maken. En anders blijft het nog even bij de filmpjes van afgelopen vrijdag. :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:11

En gefeliciteerd Saams! *\o/* Volgende keer voor de foto de knotjes erin laten zitten he? :+

Ik wil ook zon... ;( Net een dikke hagelbui voorbij zien komen.. Belachelijk.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:14

Nou het leuke.. Er zat een hengstenvlecht in, 2 keer strak gevlochten op de manenkam. Heeft ze hem er dus 2 keer uit gekregen. Manen zijn te lang voor mooie knotjes dus de volgende keer word het een matje :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:18

Vergeten... :o
Maar idd Saams mooi debuut in de ring. +:)+

Liep midden in die hagelbui....kind ophalen van school. Die overigens met een mattie mee is gegaan om te spelen. :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:20

Whaha dat is k.l.o.t.e. SM :') _O- (en toch maak je mn dag nu :* :D )

Ik heb ook met knotten geoefend, ook wat te lange manen voor kleintjes, dus ik doe een paar grote en dat kan hij wel hebben (hebben Eline en ik besloten :+ )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:23

Met grote knotten lijkt de hals ook gelijk compacter. <<)

Eenmaal thuis schijnt natuurlijk weer de zon. :roll:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:29

Zal het eens gaan oefenen :=

Dat is altijd zo, ga je de deur uit is het prut. Thuis of bijna thuis en droog.

Djenga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:51

kirsten4 schreef:
Ora bij de Marshoeve? Die ken ik namelijk :D

Haha ja klopt, heb daar 8 jaar lang gereden alleen nu al tijd niet meer. Mis het wel.