Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:37

Een dag later dan gepland maar gaat wel door gelukkig

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:25

Oh, wat een domper Saaams! Om moedeloos van te worden. Net even moeten zoeken wat IRAP is. Klinkt als vrij prijzige behandeling, zou dit kunnen werken als "gewoon" inspuiten niet aanslaat? En inderdaad erg lastig, waar ligt de grens, wat is het eerlijkste en beste voor je pony. Dat vroeg ik me bij mij ook wel eens af. Maar voorlopig gaat het hier goed. We kunnen weer een bosritje stappen met stukjes draf. Gisteren samen met mijn dochter gereden. Zij op een Spaanse merrie,ik op Rebel. Beide hadden ondanks de vliegendekens af en toe last van beestjes. Waardoor Rebbie het nodig vond om zijn frustratie met een kleine rodeo te uiten. := gelukkig blijven plakken en hij niks stuk. Grappenmaker!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:08

De IRAP is prijzig maar wel betaalbaar. Het geeft soort van 90% op herstel. Maar nooit is succes gegarandeerd. Gewrichtsinjecties zijn altijd gokken. Daarnaast denk ik dat rust ook kan bijdragen aan herstel. Nu is Beaut gelukkig geen pony die gek gaat doen in de wei of paddock.

Wat heerlijk dat Rebel zo fijn gaat en je samen een ritje met je dochter hebt kunnen maken! Heb jij nog controle op de kliniek?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:04

Seiko schreef:
Hallo!

Ik lees overigens al heeeel lang mee. En zo jaloers op een ieder met een eigen paard/verzorgpaard.
Morgen haal ik mijn eerste eigen pony op.. een connemara.
Hij is 2 jaar jong. Ik wilde heel graag een jong dier, zodat ik het naar eigen hand kan opvoeden/rijden.

Nu had ik gelezen een aantal hebben dezelfde vader, en of iemand misschien meer informatie heeft over de ouders.

Vader: Ceide Cassanova
Moeder: Derrartha Ciara

Ik ben sinds gister ook weer in het bezit van een connemara, ook 2 jarige van Ceide Cassanova.

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:41

Toevallig hier nog nakomelingen van de hengst: ‘Village Boy’ ? :o

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:14

Alweer even geleden dat ik hier iets heb gepost.

Balen zeg Saams dat het nog steeds niet goed is, loopt ze echt kreupel of is het puur de zwelling?

Leuk Kitobeer dat je bent begonnen met Paddy beleren, ziet er goed uit!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:39

Afbeelding
Deze knappert is vandaag naar zijn nieuwe huisje gegaan. Hij was binnen een dag verkocht, ging onverwacht snel. Vandaag de keuring gehad, helemaal goed gekeurd en hij gaat een toekomst als eventing pony tegemoet.
Toch altijd weer een tranen momentje als er 1 weg gaat.
Trots om de verandering te zien, hoe hij is opgeknapt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:22

Leuk Elly weer een connemara. Is ook een knapperd om te zien zag ik op fb. <3

Hopelijk vind je een fijne plek voor haar Saaams. :j

Rooskey ook al toe aan een nieuw adres. Leuk om hem nog in het eggie gezien te hebben. Zo’n lieve knuffel. <3

Rebel nu weer braaf? Blijft ook een boef hè? :D

Vandaag Taartjestaartje voor de 3e keer gereden. Wat gaat dat een fijn dier worden om mee te werken. Ik moet zelf nog wat zekerder worden met haar ... lees minder janken en meer rijden. Dan gaat ze zo leuk mee doen en man wat leert zij snel. Voor de zekerheid blijft ze nog even staan waar ze staat zodat ik onder begeleiding het eerste stukje kan doen. Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:25

Handig om dat zo te doen SkyMarian!
En joh Tineke... dat is snel gegaan!! Gefeliciteerd! (en troostend klopje op schouder ook natuurlijk. Toch altijd dubbel)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:55

Weet hier iemand meer van de hengst Ceide Cassanova? Ik kan alleen maar vinden dat het een klasse I hengst is, dat ie in Ierland/UK heeft gestaan ter training en van iemand in Belgie geweest is.

Ik ben hard op zoek of deze hengst op H WSD getest is. Edit, vorige eigenaar heeft hem laten testen en hij is gelukkig N/N

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 17:28

Afgelopen zondag ben ik 2 dagen mee geweest als groom met mijn intructrice bij een trec wedstrijd.
Ze deed het zeer goed en heeft elk deel dan ook nog eens gewonnen. Dat is nog leuker.
Ik ging mee uit nieuwsgierigheid omdat ik denk dat het wel iets voor paddy gaat zijn in de verre toekomst.
En ik ben echt helemaal enthousiast geworden.
Dat ik al eens heb gekeken naar waar ik mij moet inschrijven , vanaf welke leeftijd, welke klasse en dergelijke.

Ik moest wel een A brevet hebben voor een belgische licentie. En die heb ik 20 j geleden gehaald.
En warempel ze hebben zelfs nog een registratie ervan terug gevonden.
Het leuke aan trec is dat je het in een team kan rijden van 2 ruiters.
Dus ons doel voor de komende 2 j is vastgelegd. En ik heb er heel veel zin in.
Maar we moeten nog veel leren :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:09

Ohh Leuk Oona!
We hebben een tijdje terug een TREC clinic bij ons op stal gehad, vond ik ook heel erg aansprekend.
Wie weet is het ooit iets voor Punzel :) Jou-Jou vond het in ieder geval al erg leuk!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:28

Leuk Oona. Zal Paddy vast heel erg tof vinden. :j
Fijn ook om zo als groom eens aan het gebeuren te snuffelen. :D

Zelf weer gereden met mijn mini pepertje. Wat een hittepetit heb ik weer uitgezocht. Klein grijs loedertje. Ze lijkt in alles, behalve haar omvang :roll: , op Sky. Razend snel, druk in haar bol, druk in haar lijf en overal wat van vinden. :=

Afbeelding

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:32

Trec heb ik ook een keer gedaan, nou ja een workshop. Heather vond het wel leuk, het ging tenminste niet zo snel en vooral het losstaan was een groot succes (lees staan en gras eten :D )
Voor June zou het niets zijn die wil meer actie.
Heel herkenbaar skymarian, Na de rustige en zelfs slome Heather dacht ik aan June een copie te hebben. :o
Nou niet dus, veel sneller in reactie, veel sneller in tempo en duidelijk laten weten wanneer ze het te ver vind gaan(Gepaard met wat bokken 8)7 )
Maar goed we komen er wel.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:57

Een rustige connemara kan ik mij alleen herinneren uit mijn jeugd. Ik zocht na jarenlang kwpners gehad te hebben weer zo’n relaxte. Blijkbaar val ik op heksjes en loeders. 8)7
Maar eenmaal voor je gewonnen gaan ze ook voor je door het vuur. Bij nummer 1 is het gelukt. Nu hard op weg om dat gevoel ook bij dame 2 te vinden. Is een proces waar ik vooral zelf doorheen moet. :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:09

Tja... ik denk nu toch met regelmaat dat als je een echt brave,wat flegmatieke connemara wil... Dat je dan een hengst moet kopen _O-

Super nuchter die merries.... Maar oehhh.....wat een persoonlijkheden :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:14

Ik houd wel van die enorme ego’s van de dames. Het maakt ze met het rijden ook vlot. Je moet met ze leren werken, maar dan kan de pret ook beginnen. :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:20

Absoluut!!
Zou mijn puzzel Punz voor geen goud willen missen

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:41

Nou het leren werken is met Heather niet gelukt _O-
Een rondje in het bos, prima.
Niet te hoge sprongen, prima
Laag crossje, nog beter maar liever niet helemaal want dan wordt ze moe 8)7
Maar dressuur? Nee, nee en nog eens nee! Gewoon niet!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:29

Van de week was ik paddy aan het uitstappen en ik ging daarbij van richting veranderen. Echter ik had bedacht dit te toen rond het opstapblok. Ik moest opletten want hij stond er bijna op.
Ik ga daar nog situaties me meemaken met deze moedige man hoor. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:01

Dat klinkt een stuk stoerder dan mijn Taart die met uitstappen eerst over haar ene voorbeen struikelt en direct er achteraan ook over nummer 2. Om vervolgens op haar knieën te vallen met haar neus in het zand en ik rol er zo voorover af. _O-

Of gisteren stapte ze op de longeerzweep en deze tikte tegen haar been aan. Dat was goed voor een noodsprong naar voren met 4 benen tegelijk. Tutteke. :') :') :')

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:48

Ik heb beeld skymarian. :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:26

Oh ik zie t ook helemaal gebeuren met taartje ...

En heerlijk zo’n paddy, lekker nuchter wat dat betreft.

Met Rooskey ging het idd ineens snel, maar als hij dan echt de braafste is wanneer we met een groepje naar buiten gaan dan is hij er ook aan toe.

Vandaag mocht Tralee’s Melody weer mee op cc, L paarden, direct op tijd en hij doet t gewoon...weer eerste, met ruim 13 sec voorsprong op nr twee. Hoe trots kun je zijn!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:14

wat een topper, die Mel! *\o/* Ik zag het filmpje op fb, wat een wendingen en sprongen!
Kieskeurige dame, dus die Heather. Vind je het jammer dat dressuur niet haar ding is, of is haar voorkeur voor jou wel prima?
Heerlijk Taartje, SkyMarian. Daar ga je vast veel plezier mee beleven. (En wij ook als we zo nu en dan mogen meegenieten via jouw verhalen)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:37

Gaan we Rooskey nog terug zien op een onck? :)

Mel is zo gaaf ( en groooooooooot :oo ) geworden. Stoere man. <3