Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:03

Ik heb net een prachtige film gezien, speelt zich af in Ierland en er komen ook 7 connemaras in voor. Echt een aanrader!

De film heet: The Legend Of Longwood

Kijken!! :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:06

Thanx voor de tip!

Schirocco helaas geen passende singel voor je liggen. Ik heb maat 50 die we voor onze melody hebben en dan pas vanaf 115.
Er zijn ook singels die aan de uiteinden een ring hebben, waar de gespen doorheen zitten, zou dat niet wat zijn? Ik zal zoeken of ik een plaatje kan vinden van wat ik bedoel

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:27

Bedoel je zoiets Emmy?
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:30

X-tico: je hebt pb met info over hoe je zelf kunt laten testen

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:39

Punz schreef:
X-tico: je hebt pb met info over hoe je zelf kunt laten testen

Wil je mij die ook even doen :o

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:41

Ja idd SM

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:44

Marrit: wat super om te lezen dat je buitenrit goed is gegaan! En het was gisteren toch eigenlijk helemaal niet zo'n rustig buitenrit achtig weer! Stoer hoor!!

Change: mooi rondje gesprongen dus!

Saams: fijn he, om dan zo te lessen en bij te leren!
C2D: Als ik dit soort foto's zie dan smelt ik helemaal!

Schirocco: Marissa hier krijgt ook makkelijk singelplekjes, zij doet het super goed op een FRA singel. Je ziet het niet aan de singel af, want voelt best stug eigenlijk, maar het is voor Marissa echt de enige singel waar ze geen last van heeft, en we niet met bontjes ed hoeven te werken.

Verder zit ik nu zelf even op een gigantische roze wolk. Vanmiddag les gehad van Eline ( op Jou).. .en ooh... Jou begon me toch te sjóuwen!! Ennn............. Ik kon het zo ongeveer uitzitten!!
( nou ja... er valt nog wel het eea te ontwikkelen, maar ik kukel er niet meer bijna voorover af als hij begint te draven...)

Heb echt zo fijn gereden!! EK heeft een stukje gefilmd... enne.... als jullie mijn filmpjes nog niet zat zijn, dan plaat ik hem toch maar ( voor de "zat-zijners..: gewoon doorscrollen :D :D ).

Zo helemaal gelukkig nu *\o/*

C2D;
Als je wil dat de HWDS uitslag door het stamboek erkend wordt ( en op het stamboek papier weergegeven wordt als je dat wil) dan is de route via het stamboek het handigst: tijdens MK haren laten trekken en eea wordt dan in gang gezet. Of de paspoort consulent thuis laten komen, en dan haren laten trekken ( is iets duurder, want consulent moet worden betaald en reiskosten moeten worden vergoed.)

Als je het prive doet ( kan natuurlijk ook), dan wordt de uitslag niet overgenomen door het stamboek, en als je dat dan alsnog wil, moet je opnieuw testen..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:48

En voor iedereen die prive wil testen
( maar dus nogmaals... via de prive route kan de uitslag NIET worden overgenomen door het stamboek, en zul je dus opnieuw moeten testen als je wil dat het stamboek de uitslag overneem ( alleen via de procedure van het stamboek weten we nl zeker dat de onderzochte manen ook echt de manen zijn van de pony waarvan de aanvrager zegt dat ze zijn.. :+ :+ )

Maar goed.. .dit gezegd hebbende... voor iedereen die prive wil testen:

Je kunt niet via de DA testen, maar via de US DAVIS:

https://www.vgl.ucdavis.edu/services/HoofWallDisease.php

Als je via deze site de HWSD test aanklikt ( "order test) en via creditcard betaald, dan wordt je een te downloaden, en te printen papier gemaild. Je trekt dan een aantal manen van je pony, inclusief wortels, plakt dit op het formulier en je stuurt het geheel (internationale postzegel gebruiken!) naar de US Davis.
Je krijgt een ontvangstbevestiging als je sample binnen is, en een ci 3 weken daarna ontvang je de uitslag per mail.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:58

Thanks voor de info, als ik het doe, dan gelijk via het stamboek, lijkt me handiger.

Is de datum van de merrie keuring trouwens al bekend ?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:52

Filmpjes kan je nooit genoeg delen Ria. :D :D
Heerlijk zo'n roze wolk en vooral omdat al het harde werk zijn vruchten afwerpt. +:)+

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:05

Oei, wat een gedoe met zoeken naar de juiste singel. Gelukkig bij Rebel geen last van, maar ken het van andere paarden. Met het dressuurzadel een eenvoudige neopreen singel, bij het springzadel een leren anatomisch gevormde singel.
Hier ook eens een filmpje van mij in onze geïmproviseerde buitenbak. Er waren net twee paarden langs komen galopperen over het pad hiernaast, dus de rust moest weer even terug komen. Nog HEEEL veel verbeterpunten, maar even voor het idee:

https://www.youtube.com/watch?v=GZykadG ... e=youtu.be

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:20

In dit topic geen Bokt-mentaliteit, Esje, dus geen woord over verbeterpunten: Connie kijken is eerste prio :+ Wat een leuk dier! <3

Ja Ria, ik vond het achteraf ook vrij stoer maar in het bos weinig wind gelukkig!

Wat gaat Jou lekker dansen <3 *\o/* Gaaf!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:22

Verbeterpunten.....qu'est-ce que c'est? :o? :D
Heel creatief zo. Bijna bakparadise met eigen track. :D

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:27

Marrit: Dank je wel, ik ben ook nog steeds erg gelukkig met dit mannetje. Ik heb lang getwijfeld of ik wel filmpje wilde plaatsen omdat ik niet zo'n dressuurheld ben. (stiekem hoop ik ooit zo ver te komen om wel te starten, maar voorlopig nog eerst maar eens netter rijden....)
SM: ja, leuk he, achter het heuveltje liggen ook nog paar kleine crosshindernisjes. (Dat vind Rebel trouwens veel interessanter dan netjes voltes draven en elke keer weer die overgangen van stap naar draf en terug rijden).

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:28

Esje: Ik vind deze buitenbak gewéldig!!

En inderdaad, het is zoals Marrit zegt: In dit topic weten we héél goed hoe moeilijk paardrijden is.. dus we leven graag mee met elkaars vorderingen... maar reeël en respectvol, in de wetenschap dat we allemaal gewoon maar goedwillende amateurs zijn, die gewoon hun best doen om het allemaal zo goed mogelijk te doen!

Ennehh
Netter rijden... .práát me er niet van.... is de missie van mijn leven... _O- _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:33

Punz schreef:
in de wetenschap dat we allemaal gewoon maar goedwillende amateurs zijn, die gewoon hun best doen om het allemaal zo goed mogelijk te doen!

:j :j :j :j voor als nog niemand die z'n vreten er mee verdiend. :D :D

:)* dan ben ik Rebel ook tegen gekomen tussen de crossfoto's op de FBsite van het stamboek?!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:48

Punz: dat zou best kunnen. Rebel staat met mijn dochter als chauffeur nu op de connemara website (onder kopje crosslessen), en Inez heeft al menige foto van hem gemaakt (meestal met mijn dochter erop , soms met mij).

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:56

Bakparadise _O- leuke pony. En hele Creative bak geeft wel een freedom gevoel denk ik zo +:)+

Emmy jammer maar super bedankt voor het aanbod.! :D zo'n Singel heb ik nu ook, nog iets dunner zelfs maar dat is hem niet.
Die fra singels lijken indd heel stug en scherp. Is het echt zo dat gevoelige paarden er tegen kunnen. Ben er stiekem een beetje huiverig voor. Zou hier een bontje omheen kunnen trouwens.?

Punz leuk filmpje ziet er lekker patserig uit zeg.! :)

Hilde3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:13

Schirrocco:
Wat lastig, die singelproblemen. Don heeft ook een redelijk gevoelig huidje, dus hij heeft helaas ook wel eens singelwondjes gehad. Wij hebben nu de bonte anatomisch gevormde singel van BR, dat gaat bij hem heel goed! Juist omdat deze helemaal van bont is, duwen er ook door het bont geen scherpe randjes heen, ideaal. Het is wel een brede singel, maar de pony's bij ons lijken hier juist wel bij gebaat omdat hij de druk goed verdeelt. Lizzy had eerst een leren anatomisch gevormde singel, maar begon met opstappen steeds vaker wat onrustig te doen. Daarom eens de bonte singel geprobeerd en mevrouw kon weer prima ontspannen tijdens en na het opstappen!

Saaams:
Wat fijn dat jullie vooruitgang aan het boeken zijn samen! :) Dat traag worden bij ontspannen en nageven ken ik wel van onze connies, dat wordt vanzelf beter als ze nog sterker worden :j

Change3x:
Tijd om The Legend Of Longwood eens te gaan kijken dan, bedankt voor de tip!

Punz:
Super tof om te lezen dat je steeds weer op een roze wolk zit door je twee knapperds! En tof dat je zoveel verbetering gaat zien bij Jou! *\o/*

Esje:
Fijn zo'n geïmproviseerde rijbak in de buurt! En wat een leuk filmpje van een leuke connie! Volgens mi heb ik je dochter met jullie pony vaker voorbij zien komen op crosslessen en op het onck, leuk om hier weer updates van jullie te zien.

SkyMarian:
Een springend heksje :D super fijn dat ze met de gastruiter wat ervaring op kan doen zodat jullie daarna ook samen springend aan de slag kunnen! Ziet er al goed uit!

Marrit:
Stoer, alleen met Lloyd het bos onveilig gemaakt!

Wij zijn vandaag ook het terrein af geweest. Samen met Femke (Fading) en Mel (Rozzy) hebben we Oriana en Donegal lekker mee op pad genomen. Ze waren allebei ontzettend braaf, dus ondanks de regen hebben we heerlijk genoten. Oriana had haar tong op haar knieën hangen tegen het eind, maar heeft toch de route van ruim 5 km heel netjes afgemaakt! Hopelijk kunnen we het zo rustig aan uitbouwen, zodat de spekkies eraf worden getraind en dat we van de zomer heerlijke ritjes richting het bos kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:50

Hilde3 schreef:
Wij zijn vandaag ook het terrein af geweest. Samen met Femke (Fading) en Mel (Rozzy) hebben we Oriana en Donegal lekker mee op pad genomen. Ze waren allebei ontzettend braaf, dus ondanks de regen hebben we heerlijk genoten. Oriana had haar tong op haar knieën hangen tegen het eind, maar heeft toch de route van ruim 5 km heel netjes afgemaakt! Hopelijk kunnen we het zo rustig aan uitbouwen, zodat de vooral Oriana en Melanie hun spekkies eraf worden getraind :o :D en dat we van de zomer heerlijke ritjes richting het bos kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:01

Oh, hilde heeft voor ons drieën gereageerd whaha :+
Ik reageer van de week weer even uitgebreid, ben nogal moe nu. Morgen weer aan het werk dus vanavond chill douchen en een poging doen tot op tijd naar bed. De wekker gaat weer om 4:45 ):

Was wel gezellig, en vooral heel nat vandaag! :D En Don en Oriana waren echt heel braaf!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:32

Jullie en vooral jíj gaan vooruit Punz!! :j

Iedereen lekker bezig, goed om te lezen!

Mijn pony's liepen vandaag beide héérlijk! Larry loopt beter dan ooit en Bos was ook goed!
Nog een afterride foto :D
Afbeelding

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:42

Wat is er veel gepraat hier :D
Ik heb niet alles terug gelezen helaas.
Wij zijn tegenwoordig lekker aan het lessen en zijn vacht eraf aan het poetsen wat hij erg fijn vind:

Afbeelding
Ook zijn we weer aan het springen en heeft hij het bokken ontdekt. Kleine draak.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:00

Redelijk gefrustreerd want de regen blijft hier uit de lucht vallen. Mijn ouders hebben ivm eigen bedrijven geen tijd om mij steeds naar de binnenbak toe te rijden met als resultaat dat ik de laatste maand geen enkele keer echt fijn heb kunnen rijden. Wat gehobbel wat nergens op lijkt. In de zomer ging het lekker, zat vooruitgang in en was lekker actief. Op dit moment lijkt het nergens op. Zit te twijfelen of ik wel naar het onck moet gaan want ik zet mezelf gewoon voor banketstaaf met een topknol die midden in z'n carrière zit, op hoog niveau is uitgebracht en er dan vervolgens zo bij loopt.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:03

Ah joh! Je rijdt voor je plezier!

Het weer is wat minder maar het wordt al snel voorjaar en dan is het allemaal wat makkelijker.

Dus ONCK : gewoon naartoe gaan. Dat is ook een dag puur voor de gezelligheid en het duurt ook nog maanden voordat dat weer is!

Dus: geen stress. Gewoon rustig doorwerken en jullie komen er echt wel.