kitobeer schreef:Floki is wel een knapperd hoor. Ik ben benieuwd of ze meer tinker karakter zou hebben of juist meer connemara.
Bij paddy die kocht ik ook als 2j in Ierland. Daar duurde het echt wel een half jaar voor ik connemara eigenschappen ging herkennen. Ik vond paddy in begin veel meer beleefd naar mij toe. En dan doel ik op voorzichtig respect voor mijn ruimte etc.. nu heeft hij nog steeds respect voor mijn ruimte maar hij is inmiddels ook een echte grapjas gebleken.
En zoals bij alle connemaras de liefde gaat door de maag. Het niet stukje connemara in paddy kan ik anders ook wel heel erg waarderen. Hij is totaal niet koppig, juist heel meewerkend en het is echt een denker.
Ik heb verder geen ervaring met het Connemara ras.. dus qua karakter kan ik daar nog niet zo heel veel over zeggen. Met tinkers wel weer ervaring! En moet zeggen dat ze eigenlijk bijna tot geen ‘tinker streken’ heeft. Ondanks de liefde voor eten.
Ontzettend meegaand, meedenkend, onverschrokken. Altijd zoekend naar het juiste antwoord. Misschien dat dat weer overeen komt met een Connemara?
De Tinkers die ik kende waren vaak niet zo meegaand/meedenkend. Vaak wat koppig...