Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:03

Ik blijf erbij dat als ik een hindernis van 80cm zie dat hij te laag is, moet minstens 1,50 zijn want dan kan ik er onder door.
Maar fijn change, dat je fijn gesprongen hebt.

Leuke springfilmpjes! Vaker (laten) doen dan komt de techniek vanzelf :')

Fijn Marrit dat je buitenrit goed is gegaan! Dat proeft vast om meer.

Vandaag gereden, eigenaresse van mijn bijrijdpaard was er die tussendoor even wat tips gaf als ik ergens tegen aan liep. Heel fijn!
Ik moet leren op mn kont te blijven zitten en rechtop. Ze trekt me naar voor en ik ga te makkelijk mee in die beweging :=
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:07

Godzijdank ik dacht ff dat je 60cm zou zeggen _O-

Ja ik had Jan en we verstonden er geen bal van :') Ik wilde eigenlijk Fries terug gaan praten op een gegeven moment :+

Ff opfriscursus voor Hekje dus! Is mijn eigen leerpunt; been=reactie. Ik ben veel te laks en Lloyd ook. Maar na de les van Eline gaat dat stukken beter. Vd week was ie gewoon loperig _O-

Leuke foto Saams! Ook een wit heksje :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:17

Is ook heel verleidelijk Saaams als ze aan je vingers trekken om dan heerlijk mee naar voren te gaan. :))

Ik kon er ook geen hout van maken wat die gast zei. Na elke zin van hem was mijn standaard antwoord "wát zeg je :? :? :? " :')

Juf J. houdt mij ook scherp wat dat aan gaat. Been is vliegend door de baan en handjes dicht is als een blok aan de grond. Daarna gaan we finetunen. Mag het vooral niet te mooi willen doen. ^)

Potverdorie zit al de hele dag te kwijlen bij de foto's van celerisrijlaarzen. :~ :~ :~

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:24

Kom even snel binnen vallen , want op weg van A naar B... Maar wil jullie deze niet onthouden. Trailer laden, Connemara-style:

Reageer later uitgebreider!!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:25

Haha wauw! Dat is echt heel makkelijk :oo

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:26

Hmmmm heb denk ik toch geen connemara. _O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:52

Hahaha dat doet ie leuk!! Makkelijk hoor

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:30

Vandaag weer naar het bos gegaan. Ik ga terug conditie opbouwen. Maar jongens ik had weer een raket onder me. En ik ken hem al zo lang maar samen met hem gaat mijn hartje dan toch een slagje sneller slaan hoor. Ik ben op een gegeven moment moeten afstappen en hem voor gaan. Hij zou in mijn nek gesprongen zijn.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:38

Hahaha was hij zo heet vandaag kitobeer? :D

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:18

ja echt. 10 graden en ik zie recht voor me een dikke boom. Gelukkig draaide hij nog net wat door zodat we erlangs gingen. Het woord bodyprotector spookte door mijn hoofd.
Sinds ik 3 jaar geleden eraf ben gevallen van een jonge jazz en 4 ribben had gebroken ben ik toch wat banger geworden merk ik . En de leeftijd ook vrees ik.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 01:33

Oh...kitobeer.. Is dat al weer 3 jaar geleden ?? Ongelofelijk !!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:09

aanstaande zomer effe tellen . nee 2 jaar geleden.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:10

Hoi! Iemand die hier geïnteresseerd is om voor een tijd een hele leuke connemara te gaan rijden? Hij is vorig jaar uitgebracht op spring wedstrijd, super brave en fijne pony. Maar bleek maarliefst 4 losse hoefwanden te hebben. Hij kan nu weer aan het werk, en zoek iemand die hem uit gaaf brengen in de sport en uiteindelijk na een tijd ook verkoopt. Als jullie iemand weten hoor ik het graag!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:19

Als hij vier losse hoefwanden heeft vrees ik dat je je moet gaan verdiepen in HWSD, en in ieder geval je pony moet laten testen of het HWSD is.
Ik hoop en duim heel erg voor je dat het dat niet is...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:21

Als ik iets meer tijd had dan had ik dat graag voor je gedaan!
Altijd leuk om meerdere pony's te rijden. :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:24

Emmy7 schreef:
Oei, wat voor maat singel heb je nodig? Ik heb wel wat liggen wat je mag uitproberen.

Ohh.. Dat zou heel erg fijn zijn, maat zit tussen de 60 en de 70. Heb echt al veel singels geprobeerd dus misschien kunnen we eerst even afstemmen wat je hebt liggen? *D

Voor nu ben ik weer op zoek naar een heel dun singeltje gewoon een simpele die wel zacht is. Dit heeft ze namelijk om der zadel:
Afbeelding
Afbeelding
Supersimpel, maar het werkte wel alles wat breder is loopt ze zich op open ook al past het netjes. Dus zoiets zoek ik voor dressuur, alleen hier zitten er toch vaak scherpe randen aan de zijkanten en omdat ze er singelnijd van kreeg wil ik er ook elastiek in... Laat de zoektocht maar beginnen -O-

Ook denk ik er nog een beetje aan om de longeersingel van lammer hamsta te kopen, alleen ik ben als de doods dat ik er niks meer mee kan omdat ze zich open loopt (enkel singelstoot). dan wordt het nog veel lastiger om een singel te vinden die past.
Afbeelding
Denk dat ik deze optie maar moet vergeten. Hoewel de singel wel echt dun is, maarja ik heb ook nog geen enkele leren singel gehad waar ze zich niet op openloopt.

Maar gelukkig pakt rosie het goed op dat ze niet aan het werkt hoeft, ze heeft zichzelf maar een kunstje geleerd. Zodat ik hier een commando aan kon koppelen. Nu der andere been nog want die komt hoogstens maar een paar cm van de grond af als ik het vraag.

Kitobeer ik ken het probleem, tot ik een paar jaar terug een ski ongeluk had stapte ik overal op. Hoe gekker hoe beter. Maar sindsdien ben ik ook geen held meer.

X_Tico, klinkt als een leuk project. Het ligt een beetje aan de kosten en de afspraken (en de oorzaak waardoor de pony vier losse hoefwanden heeft). Maar ik zou graag mee informatie willen ontvangen. Mag via PB.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:25

Punz schreef:
Als hij vier losse hoefwanden heeft vrees ik dat je je moet gaan verdiepen in HWSD, en in ieder geval je pony moet laten testen of het HWSD is.
Ik hoop en duim heel erg voor je dat het dat niet is...

Het is nu een jaar geleden en vrijwel weer goed aangegroeid. Mijn smid had het er inderdaad wel over dat bij connemaras het wel een bekend verhaal is.. Maar hij kwam ook totaal verwaarloosd bij mij, dus ik dacht dat het dat wel zou zijn. Kunnen ze gewoon door de dierenarts getest worden?

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:27

I'm back again! Heb alles braaf mee gelezen en word altijd erg vrolijk van jullie verhalen!

De laatste weken staat mijn poown meer stil, dan rijden helaas... Gisteren had ik mijn decentrale selectie voor mijn vervolgopleiding. Daar ging 60 uur voorbereidingstijd inzitten, naast toetweken, verslagen, huiswerk en natuurlijk de dagelijkse verzorging van ponylief. Ik hoop dat ik rustig aan wat meer met d'r kan doen, conditie moet weer een klein beetje terug komen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:33

Ik zou ook wel een PB willen ontvangen. :j

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:43

Oei schorocco, ik weet niet of ik in die maat iets heb liggen. Ik duik mijn kast even in. Heb je neopreen ook al geprobeerd?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:47

Ja die heb ik al geprobeerd, dat duurde ongeveer 15 minuten tot er bloed aan zat. Ook met bontje erom heen liep ze zich open, denk ook dat het te breed is want ze heeft niet zoveel ruimte.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:06

De haanstrasingel is nog vrij breed schirocco. Goede kwaliteit leer, maar best nog wel stug.
Met 1 die zich zo gemakkelijk open loopt zou ik de centjes nog even in de zak houden. :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:43

Ja dat dacht ik eigenlijk ook.. Zonde van het geld als je hem na twee keer alweer weg kan doen.. :o

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:48

Het is een fijne singel, maar voor rosie ongeschikt denk ik. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:04

Vandaag weer fijn gereden, na een half uur drie kwartier begint ze echt fijn te lopen en na te geven. Alleen moet ik er dan wel blijven aansporen want dan word ze traag. :')

Verschil in een maand:
Boven is de allereerste keer proefrijden en onder na een maand. (3 weken rijden)

Afbeelding