Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dingle_s

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:41

Vandaag staat er een bezichtiging op de planning bij een 2.5 jarige kruising Connemara x tinker.

Ik ben benieuwd! *\o/*

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:56

Ik ben ook benieuwd hoe die eruit zal zien. Kruising met welsh is ook mooi om te zien.

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:20

kitobeer schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe die eruit zal zien. Kruising met welsh is ook mooi om te zien.

Het was een match! :j
Afbeelding

Afbeelding

Moeder ook gezien. Die was flink aan de maat :). Ik ben benieuwd hoe zij zich verder gaat ontwikkelen de komende jaren!

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:42

Hoi allemaal!

Ik lees inmiddels al een tijdje afentoe mee, maar ik dacht ik zal ons even voorstellen! Precies vandaag twee maanden geleden kwam mijn eerste Connemara pony bij ons! En oh wat ben ik weg van haar! Ze is een 10 jarige merrie genaamd Tbs Brown Land, Aka Brownie :+ Ze is nog redelijk groen onder het zadel, is heel basis gereden, maar dan hebben we nog lekker veel om aan te werken *\o/*

Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:17

Oh wow, wat een nieuwe pony's allemaal!! Leuk hoor!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:37

Ook welkom hier Bella, wat leuk!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:10

Alle nieuwe connemara-eigenaren; gefeliciteerd en welkom bij de club :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:13

Sluit ik me bij aan:
Gefeliciteerd en welkom!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:57

Leuk al die nieuwe pony’s. *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:31

De meesten hebben het vast al op fb gezien maar ik wil het hier toch ook even plaatsen want wat ben ik trots op Rooskey. Onze jongste topper die het allemaal weer reuze braaf doet en een heerlijk nuchter dier is waar je echt een kind op kunt weg sturen. Hij is al mee geweest naar de ponyclub, langs de weg, over het spoor en door het bos en doet alles of hij nooit anders heeft gedaan. Daar gaat iemand straks een super fijne pony aan krijgen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:24

Ik kom ook even hoi zeggen :)F
Poos geleden dat ik hier wat heb gepost.
Ik heb een superlieve connemara merrie waarvan ik wegens omstandigheden de zorg een paar maanden uit handen heb gegeven aan mijn bijrijder.
Nou heb ik lang tijd gehad om na te denken en ik denk erover om haar te verkopen. Ik ben een bange poeperd en zij is superbraaf maar ook gevoelig. Voorbeeld: Het waait buiten en ik denk 'Oh, als pony maar braaf is nu'. Nouja, dan is ze natuurlijk alert. Ze pikt mijn onzekerheid op. Dat gevoelige maakt haar ook ontzettend leuk, je kan aan haar hoofd zien hoe ze ergens over denkt :') In de jaren dat ik haar heb is ze ook nog nooit gemeen geweest. Maar ik wil o.a. graag alleen op buitenrit kunnen en met haar durf ik dat niet, ze is me dan te hittepetit. Een stalgenootje doet het wel, maar dat is een heel ander type ruiter dan ik. Ik word er niet jonger en dapperder op en ben tot de conclusie gekomen dat als ik verder wil met een paard, ik meer een 'koele kikker' nodig heb.
Maar jeetje hee, lastig hoor. Ik ben er nog niet aan toe om haar op marktplaats te zetten ofzo. En dan? Dan is ze verkocht. Moet ik weer opnieuw op zoek. Vind ik niks aan.
Zijn er ook mensen in de paardenwereld te vinden die aan ruilen doen? :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:30

Van ruilen komt huilen. Is er geen optie om de pony braaf te laten maken?

Misschien kan je nog eens omschrijven wat voor schofthoogte, leeftijd, niveau ed en dan gaat er vanzelf misschien een balletje rollen!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:39

hoi majabeestje, wat een lastig dilemma. Ruilen lijkt mij erg complex want dat moet dan aan twee kanten klikken. Het lijkt me ook erg moeilijk goed vast te leggen wie dan welke rechten heeft. Ik kan me voorstellen dat verkopen emotioneel erg lastig is, lijkt me super moeilijk, maar wat is het voordeel van ruilen boven verkopen aan iemand waar je een goed gevoel bij hebt, en dan rustig op zoek naar een andere pony die beter bij je past?
Ik lees dat je al een bijrijder hebt, dus dat lost jouw probleem niet op. Het oppikken van spanning is herkenbaar.
Wie weet heeft iemand anders hier nog suggesties.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:13

Ruilen is ook geen serieuze overweging hoor, het leek me wel makkelijk maar snap dat dat geen optie is :D

Haar 'braaf maken' heeft niet zoveel zin. Ze ís braaf, alleen gevoelig. Ook bij andere ruiters. Die vinden dat ook niet erg maar juist fijn. Ik niet omdat ik er zelf onzeker van word.

Ze is 13 jaar, 1,48 en dus een merrie. Vliegenschimmel. Bij mij recreatief gereden, met de vorige eigenaresse M1 maar dat heb ik er nooit uitgekregen omdat ik wat recreatief rondhobbel en zelf geen niveau heb en geen ambities. Ik rij ook bitloos met dr en veel buiten.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:15

Ik geloof inderdaad ook niet in "braaf maken", want het lijkt inderdaad in de interactie tussen jou en de pony te zitten. Het enige wat ik kan bedenken is om support te zoeken zodat je meer vertrouwen krijgt en de spanning bij jou dus afneemt. Maar die route heb je wellicht zelf al bewandeld. Lastig hoor!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:45

esje007 schreef:
Ik geloof inderdaad ook niet in "braaf maken", want het lijkt inderdaad in de interactie tussen jou en de pony te zitten. Het enige wat ik kan bedenken is om support te zoeken zodat je meer vertrouwen krijgt en de spanning bij jou dus afneemt. Maar die route heb je wellicht zelf al bewandeld. Lastig hoor!

Ja, het is idd de interactie. Ik weet echter ook wat het is om op een minder gevoelig dier te rijden en daar voel ik me wel veilig op.
Ik vind het ook heel lastig, twijfel ook nog steeds wel wat hoor.
Ga binnenkort even met een vriendin op pad en pony ruilen. Kijken hoe dat voelt.

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 03:04

Lastig zeg, al herken ik wel wat van mezelf in jouw verhaal!

Voordat we onze Connemara hadden, had ik een leuke volbloed, maar hij was wat schraal dat we hem kochten, en eenmaal bijgekomen werd ik alleen maar onzeker van hem. Terwijl hij totaal niet gemeen is of extreme dingen deed. Het voelde voor mij gewoon “onverwachts”. Hij spiegelde me dan ook nog eens heel erg, wat er niet beter op werd. De keren dat ik op hem gereden heb zijn op 1 hand te tellen... persoonlijke situaties hielpen ook niet mee. Toen heb ik besloten dat ik een wat ouder en rustiger paardje nodig had. Hem uiteindelijk te koop gezet, en hij staat nu nog geen 20 km verderop! Nieuwe eigenaresse kan er goed mee om gaan, en ik blij met mijn Brownie! Gek genoeg is zij ook niet de makkelijkste onder het zadel, maar toch voor mijn gevoel voorspelbaarder dan mijn vorige paard, wat er toch voor zorgt dat ik kan ontspannen. Zo hebben wij vandaag onze eerste buitenrit gemaakt! Voor mij een beetje een mijlpaal *\%/*

Ik hoop dat je hier misschien iets aan heb. Voor mij heeft het goed uitgepakt!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:00

Hier een update van mij en Paddy. Doordat mijn instructrice dit jaar nog naar Australie verhuist heb ik het zadelmak plan moeten aanpassen. Aangezien ik er echt op stond dat zij hem zadelmak zou maken. (Featherlight manier)
Sinds een maandje is Paddy rustig aan zadelmak gemaakt. 2x in de week word hij kort gereden.
De stap en draf zijn bevestigd en de galop is aangestipd. En hij doet het zo goed en hij is superbraaf.
Ook onder het zadel voelt Paddy fijn voorwaarts aan.
En als we klaar zijn dan doe ik hem nog kort uitstappen. Zodat ik ook de tijd krijg om aan hem te wennen.
Maar vooralsnog doen we stapje voor stapje verder gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:16

Oh... wat gaat dat ineens hard!!!
En wat fijn dat hij zo braaf is!

Hoe groot is hij nu eigenlijk ( gewoon nieuwsgierig)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:53

Super gaaf !!! Knappe Paddy!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:16

Paddy is inmiddels 1m54. Maar ik verwacht dat hij nog enkele cm gaat groeien. Want hij is er bijlange nog niet.

Voor de nieuwe meelezers.
Paddy is een kruising tussen een connemara en een iers sport paard. Vandaar zijn hoogte.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:24

xXbellaXx schreef:
Lastig zeg, al herken ik wel wat van mezelf in jouw verhaal!

Voordat we onze Connemara hadden, had ik een leuke volbloed, maar hij was wat schraal dat we hem kochten, en eenmaal bijgekomen werd ik alleen maar onzeker van hem. Terwijl hij totaal niet gemeen is of extreme dingen deed. Het voelde voor mij gewoon “onverwachts”. Hij spiegelde me dan ook nog eens heel erg, wat er niet beter op werd. De keren dat ik op hem gereden heb zijn op 1 hand te tellen... persoonlijke situaties hielpen ook niet mee. Toen heb ik besloten dat ik een wat ouder en rustiger paardje nodig had. Hem uiteindelijk te koop gezet, en hij staat nu nog geen 20 km verderop! Nieuwe eigenaresse kan er goed mee om gaan, en ik blij met mijn Brownie! Gek genoeg is zij ook niet de makkelijkste onder het zadel, maar toch voor mijn gevoel voorspelbaarder dan mijn vorige paard, wat er toch voor zorgt dat ik kan ontspannen. Zo hebben wij vandaag onze eerste buitenrit gemaakt! Voor mij een beetje een mijlpaal *\%/*

Ik hoop dat je hier misschien iets aan heb. Voor mij heeft het goed uitgepakt!

Dank voor je reactie! Wat fijn dat het goed uitgepakt heeft. Ik heb de knoop doorgehakt en ze staat nu in de verkoop.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:04

Wauw wat is paddy toch knap Kitobeer. <3
Van zo’n mooi gelegde basis ga je straks heel veel plezier beleven. :j

Hier ook inrijd nieuws.
Taart is inmiddels bijna 6 weken van huis. Vandaag er zelf voor het eerst opgereden.
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:52

Zeker weten dat ik blij ben met zijn opleiding. Doordat wij wekelijks met zijn 3tjes hebben gewerkt aan zijn opvoeding, grondwerk en longeren. Hoefde hij ook niet weggebracht te worden. Maar heeft ook mijn intructrice en paddy een band met elkaar. En wist ze precies wat hij al kon en hoe hij reageert. Heel erg fijn dat je zelf het overzicht kan bewaren. Je weet precies hoe en wat er gebeurd is.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:51

Dat is zeker fijn. :j
Zelf vond ik het wel oke om het allemaal niet mee te krijgen. Thuis het voorwerk gedaan en daarna op een goed adres afgeleverd. Ik ben toch de jankerige paardenmama die langs de bak gaat lopen zenuwen. Kan maar beter niemand last van hebben. :))