Ik ben benieuwd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
esje007 schreef:Ik geloof inderdaad ook niet in "braaf maken", want het lijkt inderdaad in de interactie tussen jou en de pony te zitten. Het enige wat ik kan bedenken is om support te zoeken zodat je meer vertrouwen krijgt en de spanning bij jou dus afneemt. Maar die route heb je wellicht zelf al bewandeld. Lastig hoor!
xXbellaXx schreef:Lastig zeg, al herken ik wel wat van mezelf in jouw verhaal!
Voordat we onze Connemara hadden, had ik een leuke volbloed, maar hij was wat schraal dat we hem kochten, en eenmaal bijgekomen werd ik alleen maar onzeker van hem. Terwijl hij totaal niet gemeen is of extreme dingen deed. Het voelde voor mij gewoon “onverwachts”. Hij spiegelde me dan ook nog eens heel erg, wat er niet beter op werd. De keren dat ik op hem gereden heb zijn op 1 hand te tellen... persoonlijke situaties hielpen ook niet mee. Toen heb ik besloten dat ik een wat ouder en rustiger paardje nodig had. Hem uiteindelijk te koop gezet, en hij staat nu nog geen 20 km verderop! Nieuwe eigenaresse kan er goed mee om gaan, en ik blij met mijn Brownie! Gek genoeg is zij ook niet de makkelijkste onder het zadel, maar toch voor mijn gevoel voorspelbaarder dan mijn vorige paard, wat er toch voor zorgt dat ik kan ontspannen. Zo hebben wij vandaag onze eerste buitenrit gemaakt! Voor mij een beetje een mijlpaal![]()
Ik hoop dat je hier misschien iets aan heb. Voor mij heeft het goed uitgepakt!