Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:08

Andere 2 filmpjes ook nog even. :)

kitobeer

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:50

Iemand zin om samen met mij op 11 juni mee naar dag van het oudere paard te gaan in soest ?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:08

Heerlijk huppel heksje SM!
Het is wel echt een my little pony zo! ( hoop dat ik je daarmee niet beledig... is iig aardig bedoeld :) )

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:49

kitobeer schreef:
Iemand zin om samen met mij op 11 juni mee naar dag van het oudere paard te gaan in soest ?

Ik weet mijn rooster dan nog niet maar wat houd het in?
(Woon er 5 min vandaan)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 05:58

Ik ben het met je eens punz, het ziet er gewoon popperig uit SM, ook niet negatief bedoeld, maar gewoon zo lief!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:14

Nee hoor niet beledigd. Het is een verschrikkelijke pennypony. :)) :)) :)) :')
Ga eens kijken of de tondeuze te reanimeren is en of mefroi de spoilers laat verwijderen. :')

Ga niet mee naar soest, maar wel een doosje met spullen aan het vullen om aan het paardenkamp te doneren. :)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:31

Geen idee Emmy, zou best kunnen. Ik weet niet waar je woont :p

Jack heeft altijd voldoende ruwvoer, maar zelfs dan kliert hij nog wel eens :') in het land met zijn andere vriend zijn ze samen ook wel eens bezig. Slowfeeder is missxhien nog wel een goed idee

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:37

Zo om 5.45 vertrokken, pony deed het super braaf maar helaas een balk, hoogtes inschatten is nog wat lastig.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:38

Netjes toch? (pech?) balkje is jammer, maar braaf en netjes rondsturen is voor nu het belangrijkst, toch?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:54

Alleen al voor de tijd van opstaan ben je de held vd dag. +:)+

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:26

Kwart voor 6, dat is vroeg zeg.. Jammer van het balkje maar gelukkig was ze braag ;)

ik zit weer eens met mijn handen in het haar. Pony lief doet ontzettend der best maar wil de singel niet meer om.. (ik krijg hem wel om hoor, ze vind het gewoon niet leuk) Mevrouw gevoelig heeft weer singelwondjes. Het kan ook niet anders wat altijd als we net lekker aan het werk zijn dan is er wel wat.

Inmiddels heb ik al allerlei diverse singels geprobeerd en het enigste wat werkte dat was een simpel (wel erg dun) katoenen singel met bontje, hier kreeg ze dan weer singelnijd van door de slechte druk verdeling dus was ook niet ideaal. Echter kreeg ze het toen altijd van het zadel en niet van der longeersingel, maar nu dus van der longeersingel. Nu staat ze weer stil |o Maar mijn longeersingel schuift ook nogal, als ik hem afhaal steken de haren alle kanten op. Heb een simpele longeersingel, en een met leer anatomische dressuursingel eronder en dan nog een bontje.

Als de zadelmaker komt mag hij adviseren voor een singel bij het zadel. Maar tot die tijd.. Pff..

*Ik duik wel weer in goolge*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:31

Sella singel?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:04

Goeie tip, thanks.!! Maar ik vrees dat het middenstuk te breed is. Rosie is nogal small tussen de voorbenen en der singelgroeve licht ver naar voren. En ik zou ook niks meer zonder bontje durven te proberen. ;(

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:07

Ohja... En voor ik echt meer dan 500,- uitgeef aan alleen singels, ben de tel inmiddels al kwijt moet het niet te duur zijn of tweedehands of garantie dat ze zicht niet openloopt. (ja ik weet het dat is onmogelijk :n ) Ik wil er echt wel geld aan uitgeven maar vind het zo zonde om een singel te kopen om er vervolgens twee keer vast te knopen en hem dan voor veel te weinig geld weg te kunnen doen. :\

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:18

Bel anders Ali van het gooische zadelhuis. Hij leent als het goed is ook singels om te proberen. (Sella singels)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:20

Snap het helemaal. Net 3 singels ingepakt voor het paardenkamp. :=
Nu gelukkig een werkende combi.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:26

Saaams schreef:
Bel anders Ali van het gooische zadelhuis. Hij leent als het goed is ook singels om te proberen. (Sella singels)

Daar zal ik eens naar gaan kijken. dankj..

SkyMarian schreef:
Snap het helemaal. Net 3 singels ingepakt voor het paardenkamp. :=
Nu gelukkig een werkende combi.

Welke singel heb je nu? _/-\o_

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:31

Airoformsingel van thorowgood.
Nou had zij maar 1 singel waar ze plekken van kreeg. Deze was anatomisch en breed. De singel die ik nu heb is een vrij simpele. Op het springzadel zonder elastiek. Op het dressuurzadel met. Zit geen specifieke reden achter. Dressuursingel was er alleen met elastiek.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:38

SkyMarian schreef:
Airoformsingel van thorowgood.
Nou had zij maar 1 singel waar ze plekken van kreeg. Deze was anatomisch en breed. De singel die ik nu heb is een vrij simpele. Op het springzadel zonder elastiek. Op het dressuurzadel met. Zit geen specifieke reden achter. Dressuursingel was er alleen met elastiek.

Ahh.. Die heb ik al gehad. Kreeg ze ook wondjes van :(

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:09

Netjes Emmy!

Ons 05:15 opstaan was het ook waard. Bosco foutloos met 72 stijlpunten en als ik kan verbeteren wat ik graag wil dan gaan we nog hogere punten halen! :D

Daarna thuis de andere 2 gereden dus ik ben wel goed moe nu. :')

Afbeelding

Eclipse ontsnapt vlak na het rijden. :=

Afbeelding

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:22

Ah een my little pony aan het springen, wat een schatje is het toch.

Iedereen alweer vroeg op en fanatiek aan het doen. Wij zijn met het stroom bezig geweest de hele ochtend. Als het goed is staat er weer een mooie klap op. Een heel nieuw apparaat en een hele handige aan/uit knop.

Ondertussen heeft Sophie winnie gedaan :-)

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:54

Netjes change!

Oei, wat voor maat singel heb je nodig? Ik heb wel wat liggen wat je mag uitproberen.

Ja hoor we gingen voor braaf vandaagn dat deed hij super. Hij was echt de meest relaxte pony die er rondliep vandaag geloof ik...
Balkje was jammer maar ach, de hoogte tussen 3 en 4 was een erg groot verschil, ik denk 15-20 cm, dus dan hupt hij mooi over drie en gaat net te laag over bij vier. Nu dus thuis binnenkort maar eens oefenen met allerlei hindernisjes in veschillende hoogtes, zodat hij leert kijken. En je leert alleen maar door te doen natuurlijk. Hij moet lekker rustig aan ervaring op doen. Maar oh zo top braaf was hij weer!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:07

Aaah kiek heksje goan dan! *\o/* <3 Echt superschattig en ze lijkt er idd plezier in te hebben.

Wat een lief meisje Curly!

Netjes Emmy, weer een goeie ervaring erbij. En ook gefeliciteerd Elysa! Ff voor mijn beeldvorming.. Hoe hoog staat dit nu...? >;)

Ik heb veel gedoe gehad met paarden maar singelproblemen net niet, kan ik je helaas niet mee helpen..

Ik heb een buitenritje gemaakt vanochten, alleen! *\%/* Met samengeknepen billen erf af, begint de grote ruinenclub te rennen, ze hadden draadje in de hoek stuk gemaakt. Daar waar allemaal blaadjes liggen *ritsel* daar waren ze door aan het sjezen en rollen en Lloyd.. Vond dat wel intre en spannend wat die grote mannen daar deden. Maar 1x correctie en hij bleef braaf bij me! Eenmaal voorbij is het klaar. Klein maar fijn rondje gedaan, geen galop want waren toch stukken ijsbaan nog bij :oo

Ponyschetser gehad, hij vond hem heel heel heel eng. Hij is nog nooit echt bang geweest voor iemand _O- maargoed klusje geklaard!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:23

Dat is 80cm Marrit!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:58

Super resultaat Elysa. +:)+ En stoute eclipse. :))

Agos wat een schattige foto c2d. <3

Marrit jij held. +:)+ Had je ook schetser Jan uut de achterhoek? :')

Heksje heeft weer fijn gelopen. 1 x even afgestemd dat been ook echt vooruit is en niet half bakken in dribbelen. Dat kwartje is goed geland en daarna was ze heel scherp. Ging even ten koste van de nageeflijkheid, maar haar toch heel fijn kunnen loswerken in die voorwaartse drang. :)
Uiteraard nadat het de hele middag droog was reden wij in de regen. :Y)