Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:42

Wat een mooi zadeltje Saams!

Gaaf dat je zo genoten hebt van het rijden Ria, leuke oortjes foto :D

Ik geloof dat ik van de week nog een fotobom hier laat vallen, ik krijg steeds meer errug gave foto's te zien van Femke <3

curly2day

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:23

Mooi zadel, wintec jes rijden lekker, jaren lang op een wintec gereden. Ik had op mijn connemara schimmel een korenblauw wintec met een korenblauw rijjasje ♡

Vanmorgen maar weer op de stoep gevoerd, de wei was een harde bende

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:27

Afbeelding

Bezig hooinet vullen, voel ik ineens neus in mn nek :') "wat doeoeoeoeoe je? ^) "

Hier ook alles hard. Lloyd heeft halve dag bij het hek gestaan, te zwaaien naar iedereen die langs kwam :wave:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:28

curly2day schreef:
Mooi zadel, wintec jes rijden lekker, jaren lang op een wintec gereden. Ik had op mijn connemara schimmel een korenblauw wintec met een korenblauw rijjasje ♡

Vanmorgen maar weer op de stoep gevoerd, de wei was een harde bende

[ [url=m/3ThNBU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je een foto daarvan? Kan me niks voorstellen bij die kleur :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:33

Pony's hebben hier de hele dag weer heerlijk op de wei kunnen staan. Het viel daar trouwens wel mee met het harde. Maar ook als de bodem wel helemaal bevroren is gaan ze gewoon naar buiten. We zorgen er dan wel voor dat ze niet op het hobbelig bevroren track kunnen, maar via een recht, vlak stuk direct de wei in gaan.

De rijbak was aanvankelijk vanmiddag nog steeds bevroren ( bevroren waterplasje ook) , dus met Jou-Jou naar een binnenbak gegaan om te kunnen rijden.

Om zo rond 16 uur bji bij terugkomst te constateren dat onze eigen bak op dat moment wél dooi was :+

Maar stiekem vind ik het ook wel relaxed hoor... gewoon een (semi) binnenbak opzoeken

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:42

Saaams,ik heb mijn fotoboek door gespit maar kon zo geen foto vinden waar je het zadel goed op zag. Vroeger had je die stoffen wintec zadels en die had ik in het blauw.

Ik kwam nog wel een paar andere foto's uit de oude doos tegen.

Zo ben ik ooit besmet geraakt (natuurlijk op er connemara)

Afbeelding

Voor de oud gedienden binnen het stamboek moet deze hengst wel herkend worden

Afbeelding

En mijn wedstrijd pony (natuurlijk een connemara)

Afbeelding

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:25

Fijn dat je een verharding hebt waar je op kunt voeren Marieke! De hengst op de foto is Second van de Kiboets natuurlijk :D met als moeders vader Calmore Dew, wat weer de vader van Robin was :)) of moet ik me heel hard gaan schamen en zit ik er enorm naast? Haha. Leuk die oude foto's!

Lloyd <3 je hebt hem toch wel een plukje hooi extra gegeven na deze betoverende blik Marit?

Hier de pony's ook heel de dag lekker buiten, kunnen prima uit de voeten op de harde ondergrond. Weten precies waar en wanneer ze voorzichtig moeten stappen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:44

Geweldige foto's C2D!!

Marrit: Als je goed naar de hengst kijkt, weet je hoe het er ongeveer uit moet zien als je kiest voor kleine vlechtjes :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:59

:wave:

Kruipt ook weer even onder de steen vandaan. Even de aanwezigheid op bokt wat verlaagd de afgelopen dagen. Werd weer een beetje te gortig. :+

Heksje doet als altijd. }>
Van de week had ze nog een leuk grapje. Had haar vast aan de paal geknoopt om uit te mesten. Vervolgens met een stalgenootje in de bak staan kwekken. En ineens zag ik geen pony meer aan de paal. :')
Dus er naar toe gelopen stond ze keurig in haar stal te hyperdepieperen. _O-

Nav de laatste springles nog even met stalgenootje er over gehad. Zij vindt het superleuk om ook met de pony een rondje te springen en heeft veel meer lef dan ik. Dus ik mag voorlopig heerlijk genieten van een pony waar mee gesprongen wordt. Mijn tijd komt vanzelf weer. Erg blij met deze oplossing, want het witte loeder vindt het wel degelijk heel erg leuk om te doen. Als het weer mee wil werken dat de bodem goed ontdooid is dan mag ze morgenavond weer. :D

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:16

Goed bezig femke, Maar nu ben ik wel benieuwd hoe dicht in de buurt al die connemara's staan natuurlijk? Wij staan in baarle Nassau. Femke zat in tilburg . En de rest ?

Ik ben vandaag ook lekker gaan stappen naar het bos.
Maar ik merk dat mijn ponybeest met de leeftijd meer spoken gaat zien . hahahaa Een fladderende kip is goed voor een sprintje van 30 m

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:35

Curly Leuke fotos !
SM Haha, heeft wel humor dus! En fijn dat ze lekker kan springen ! :D
Kitobeer Wij zitten in Dongen ! :D Fijn dat je lekker gestapt hebt! T was vandaag heerlijk weer ! Niet te koud!

Ik en Mel hebben vandaag ongeveer 3 kwartier gewandeld met Oriana en Don! Ze waren braaf! :D Was gezellig ! :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:49

Vandaag niet aan t werk, maar een rustdagje. Natuurlijk wel even de benen strekken in de bak die inmiddels weer dooi isAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:30

Wat een mooie connemara is Melody toch!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:33

Dank je!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:48

Ik ben heel erg benieuwd hoe Heksje het gaat doen met springen!

Fijn dat jullie lekker gewandeld hebben Femke en Oona wat een grappenmaker zeg hahaha.

Leuke foto's Emmy!

Ik vandaag Devil uit de wei geplukt, gezadeld, hoofdstel ingedaan en hop naar de bak gewandeld. Jeans met de shetjes op stal gezet en zoals een echt connemara doet, eten geven en ze blijven stil! _O-

Mevrouw super braaf met de autos langs der heen, naar de bak gewandeld. Kun je nagaan ze is begin september 3x meegenomen naar de bak, 1x gelongeerd en 3x opgezeten. Daarna niks meer.

Gewoon even gelongeerd of we het al jaren doen en lopen :oo !!!

Daarna super braaf 3x gehangen en weer naar huis gelopen. Ze was helemaal trots op zichzelf. Zo schattig!

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:57

Wat fijn EK dat het zo goed ging! Top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:07

Super dat het zo goed ging EK, :D :D

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:17

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:55

Sorry voor de afwezigheid van mijn kant, heb wat last van een winterdipje denk ik en een nogal drukke week gehad, inclusief brand thuis. Ben de pleuris regen nu ook wel eens zat want de bak is steeds verschrikkelijk. Meneer verhaart overigens flink

Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik een groene jollybal (met appelgeur) voor Jack gehaalt want ondanks dat hij dagelijks van s ochtends vroeg tot s avonds laat in het land staat en er genoeg met hem wordt gedaan verveelt hij zich blijkbaar toch. Voer en drinkbak gesloopt, over de stal heen gegooid, vervolgens rubberen banden in de stal gelegd en daar nieuwe bakken aan gedaan, begint ie aan t rubber te vreten :') en nog leuker: zijn vriendinnetje begint zijn sloop gedrag na te doen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:02

Mooie foto's Fading !

Je hebt een mooi stel zo bij elkaar Emmy, leuk koppel. Heb je ze nu los lopen in een bak zonder omheining ?

EK ook lekker bezig geweest
En SK is onder de steen vandaan, heksje was weer lekker actief :-)

Ik heb vandaag alleen maar stront geraapt, stoep geveegd, waterbak gevuld en hooi gevoerd en natuurlijk geknuffeld :-)

Oei brand, dat klinkt niet goed, valt het "mee" ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:11

Brand? What happened??????????

Afbeelding

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:19

Ik heb vanmorgen trouwens nog wat gevonden

Afbeelding

Is van de jongste, toevallig komt volgende week woensdag de tandarts langs.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:20

Oei brand, hopelijk valt de schade mee!

Ja klopt change, wij hebben geen omheining om de bak en raar maar waar, ze blijven er toch in, zelfs het veulen
Ah leuk, een kies, kun je een mooie plastronspeld van laten maken

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:20

Gave fotos maak je! Wauw!

Brand.. Dat is niet goed, veel schade?
Hier ook een bal, ze gebruikt hem hier wel :D

Vanochtend gereden met het nieuwe zadel, fantastisch :D Uiteindelijk ook heerlijk nageeflijk, daarna nog even snel de binnenbak in en zelfs daar gaf ze na, terwijl ze er voor het eerst liep. <3

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:27

Schoorsteenbrand, was alleen thuis en heb direct gebeld. 5 brandweerwagens, politie en ambulance (al met al zo'n 40 man) maar ze waren er super snel bij waardoor de schade beperkt is gebleven. Rietendak is deels kapot, de kachel, schoorsteen en het schoorsteenkanaal. Boerderij stonk een uur in de wind en er was nog al wat bende, maar het had veel erger af kunnen lopen.