Met Pandora gaat het verder wel prima. Moest het even opzoeken, laatste echo is nu 6 weken geleden, dus zou binnenkort weer eens een nieuwe afspraak kunnen maken. Maar heeft niet echt haast. We wandelen dagelijks en af en toe laat ik haar in de wei een paar rondjes draven aan de longe, als ik de ondergrond geschikt vind. Als de volgende echo weer verbetering laat zien, mag dat mss weer onder het zadel. Ik vind der wel iets drammeriger nu ze niet rijdt. En soms twijfel ik om der nu nog te laten dekken door een springhengst. Maar aan de andere kant ook weer een beetje te spannend, moeilijk!
En Pandora en Rocks staan op een vergelijkbare wei Saaams, alleen krijgen ze dan wel 2 keer per dag een klein stukje bij. Maar ik mest het dagelijks uit en het verbaast me echt wat ze nog aan mest weten te produceren. Dat is niet alleen van dat kleine stukje bij. Zelfs dat korte gras halen ze nog best wat uit.
Marrit13
Geplaatst: 13-06-20 15:02
Lastig Saams! Maar ze is nu wel gevaarlijk, eh aan de maat (wat ik snap hoor, ze stond feitelijk gewoon stil afgelopen tijd dan gaat het snel ), dus zou ermee oppassen. 3 jaar terug stond Lloyd ook zo, en zat op randje HB. Mijn knop moest om want ik dacht ook, schrale wei, dus avonds veeeeel hooi Daarna zijn we verhuisd, veel gras maar wel wat soberder maar nog teveel voor een pony. Nu staat hij halve dagen met masker, en avonds krijgt hij echt mini-hoopje hooi (echt de Dierenpolitie zou het afkeuren zo weining ) en laat op de avond nog zo’n hoopje. Soms heeft ie het niet eens op, en krijgt ie avonds alleen een aai over zn bol van de staleigenaresse
Ze zeggen wel eens “ah lekker makkelijk zo’n sobere pony” nou nee, zeker als je in gemengde kudde staat Maar denk dat wanneer je weer wat mag doen, dat ze meer afvalt en ook weer meer eetlust krijgt hoor.
Birgit01
Geplaatst: 13-06-20 15:27
Het is echt lastig. Hier mogen er ook wel wat kilootjes af, maar Pandora is ook gevoelig voor slokdarmverstopping. Dus ze mag ook niet teveel honger hebben, dan gaat ze weer schrokken. En nu idd minder beweging. Blijft een puzzel!
Ach houd op over dikke pony’s, mijne staan op een paddock Paradise, zand dus en nog is er 1 te dik ik geeft niet veel, graszaadhooi en kruidenhooi en aangevuld met stro. Ik ben blij als ze stoppen met eten (eindelijk) wat ze het minst lekker vinden geef ik ze het meest daar zijn ze het zeker niet mee eens en blijven nog wel eens zeuren... ik geef ze since kort pavo inshape erbij, weinig suiker maar wel wat energie. Want ik merk wel als ik geen brokken geef zijn ze niet vooruit te branden.
IngridM
Geplaatst: 15-06-20 23:11
Sorry dat ik zo inbreek in jullie topic
Mijn stal eigenaresse heeft een Connemara merrie gekocht maar ze was in niet zo'n geweldige staat (Laat ik het netjes houden). Nu zijn we eigenlijk heel erg benieuwd of iemand haar mogelijk kent of weet bij wie ze heeft gestaan en wat er met haar is gebeurd. Ze heet Bellyerk Heather. Ze komt uit Ierland echt, Fokker is al contact mee geweest.
Gelukkig heeft ze het nu super goed
Alvast bedankt! Ingrid.
Saaams
Geplaatst: 16-06-20 21:49
Beaut is vandaag voor het eerst ohz in galop geweest in het bos. Morgen is ze vrij. Dus even heel spannend voor donderdag hoe ze dan loopt. Of ze de belasting aan kon. Ze was vooral heeeel blij.
Vorige week vrijdag is er bij ons op stal een veulen geboren en per toeval liep ik vanmiddag dat stallenblok in en was de tweede aan het bevallen. Eigenaresse was al onderweg. Wat een bizarre, gave ervaring is zo’n bevalling. De connectie tussen moeder en veulen. Begint dan wel enorm te kriebelen hoor.
Blijft spannend saams maar wat heerlijk een blije beauty. En ha geboortes zijn oh zo mooi.
Ingrid weet je via wie de pony hier gekomen is?
esje007
Geplaatst: 17-06-20 09:53
Net weer controle gehad. Veel beter dan vorige keer, maar nog niet rad in draf. Maar we mogen stappen gaan opbouwen tot 1 uur per dag en korte stapritjes onder het zadel. Over maand of twee draf erbij. Lange termijn perspectief is rustige buitenritten in stap, beetje draf op termijn, mogelijk ook galopperen. Mits opbouw goed gaat. Fingers crossed!!!! We gaan langzaam de goede kant op!
Oh Esje.. Wat een spannende tijd gaan jullie toch door. Maar dit is wel voorzichtig positief !!
esje007
Geplaatst: 17-06-20 14:59
Ik hoop inderdaad dat we bij Rebel nu alles heel kunnen houden, verder "repareren" wat nog niet 100% is en langzaamaan weer rustige ritjes kunnen maken. We hebben hier ruiterpaden genoeg!! En dat dressuurjasje, cross-beschermers etc. liggen te verstoffen...ach, dat geeft niet, we zien wel, misschien komen die ooit nog eens van pas.
SkyMarian
Geplaatst: 17-06-20 16:24
Gelukkig weer een sprankje licht aan de horizon Esther!
Ingrid: Import connemara's komen soms erg beroerd van het transport af én bij een deel van de Ieren wordt er toch iets anders tegen paarden, en paarden houden, aangekeken dan in Nederland. ( even er van uitgaande dat het een importdier is)
Ja mel mocht ook weer, onderlinge wedstrijd bij de ponyclub en hij vindt dat geweldig dus na de tentamens maar weer even op wedstrijd. Het is nu nog echt druk met sanne haar school, wat een hel ze wordt gewoon echt overstelpt met verslagen en opdrachten en filmpjes die ze Moet maken ik geloof dat de docenten denken dat ze nu meer dan genoeg tijd hebben ofzo dus nog een week afzien en dan weer eens erop uit. Gelukkig kan dat weer.
esje007
Geplaatst: 20-06-20 11:23
Hoi allemaal, nu Rebel geen dressuur en crosslesjes meer kan lopen begin ik toch steeds vaker aan het nadenken over een tweede pony. Ik ben nu in de 50, als ik nog 10 jaar wacht met deze activiteiten dan hoeft het niet meer.... Maar naast de kosten zit ik ook met de net zo belangrijke factor:TIJD. Ik werk 4 dagen per week, drukke baan. Heb gezin, tuin, ....hoe dan past daar een 2e pony bij?? Maar aangezien een aantal van jullie soortgelijke drukke combinaties managen, de vraag. Hoe vaak rijden jullie iedere pony per week??
Beiden minimaal 3x, en dan de ene week de ene 4 keer, de andere week de andere.
En als het echt niet past, dan minder. Staan 24/7 buiten dus voor de beweging hoeft het niet. Kwestie ook van ambities aanpassen aan de tijd die je hebt.
Ik werk ook echt heel erg veel. Maar toch lukt dit wel. Geen kinderen, dat scheelt. En Esje... Je hebt gelijk... Je moet het NU doen.... ( en... als het kan: ponys leren dat er 1 als handpaard mee gaat als je buiten rijdt... )