Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:25

Dat je kunt voelen wat er minder goed ging punz is toch wel heel fijn en helemaal dat je er nu beter op kon reageren. Weer wat geleerd! Heerlijk hoor en wat een schattige foto!

Hier onze dochter gisteravond springles gehad bij de ponyclub. Waren ze net aan het begin van de les aan het stappen...stoppen eruit, dus alles pikkie donker. Een andre pony uit de les legt de staart op de rug en snurken, maar onze melody.....bleef super braaf zijn rondje stappen en onze dochter lag in n deuk. Gelukkig maar en wat n heerlijk nuchter stel zo samen. Nadat de lampen weer aan waren ging de crossmotor even aan bij melody, maar ook daar wordt ze niet warm of koud van, blijft lekker in galop en wacht tot hij weer terug komt. Was even wat overtollige energie en ja hij was heeel blij dat hij mocht springen. Wat ook erg goed ging. Goede voorbereiding voor zaterdag, even wat moeilijkere wendingen geoefend. Kortom, pony weer veel geleerd en moeders genoten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:22

Hoi meiden, nog altijd een stille meelezer hier.. Maar omdat ik nu weer bezig ben met de pony's kom ik toch weer gezellig meekletsen als jullie dat oke vinden natuurlijk! :D

Het gemis van Spark is nog altijd groot. Mijn lieve meisje.. Maar ik weet dat het zo beter is..

Omdat ik toch echt niet stil thuis kan zitten (en zeker niet in mijn vakantie) ben ik toch maar weer begonnen met de paardjes.. Ik ben nu terecht gekomen bij Melanie en Hilde
Spoiler:
Die zich hier ook weer echt moeten melden whaha
, die hebben een aantal connemara's staan.

Eens een connemara altijd een connemara zeggen ze toch? Maargoed super lief dat ik hun mag helpen met de paardjes, waarvan vooral Oriana, een geweldig leergierige merrie van 6. Zijn lekker aan het grondwerken en ze pakt dingen zo snel op! Geweldig is dat om te zien!

Vandaag wat foto's geschoten van het stel, ze staan er goed op!

Afbeelding

En nog eentje van oriana!

Afbeelding

Ze is wel aan de dikke kant haha, maar dit komt helemaal goed. We gaan lekker aan de slag!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:58

Goed om weer wat van je te horen Fading! En fijn dat je toch weer lekker aan de slag kunt met Connemara's.
Melanie en Hilde hebben een heel stel leuke pony's. Oriana en Lizzy zijn nakomelingen van "mijn" hengst Easter. Vooral Lizzy leek altijd heel veel op hem alleen een heel stuk groter!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:18

Fading wat fijn dat je weer een beetje je draai hebt gevonden en wat heerlijk voor je dat er weer nieuwe connies op je pad zijn gekomen om mee aan de slag te gaan. Lekker genieten!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:25

Fijn Emmy dat je genoten hebt!! :)

Leuk Fading, maar ik wist hier al stiekem vanaf hihihi. Maar leuk dat je haar op gaat pakken. Wie weet tot de 28e???

Ik gisteren erg lekker gereden op Punz en JouJou!
Morgen ga ik samen met een vriendin Devil oppakken (meenemen naar de bak en longeren, wie weet hangen). Dit hebben we vant zomer gedaan met veulen. Toen was ze heel braaf, maarja dan let ze natuurlijk meer op het veulen. Dus erg benieuwd hoe ze morgen gaat reageren. Erg zin in om haar op te pakken! <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:29

Spannend EK, veel plezier, succes en doe voorzichtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:30

Ja ik vind het zo bizar dat er op zn korte afstand zoveel connemara's staan op een plek, terwijl ik dat nooit geweten heb haha. Da's toch gek.. :\

Wel heel leuk natuurlijk!

Bar Dat had ik al gehoord hihi, ze hebben me al behoorlijk bijgepraat :P
Emmy Op het begin twijfelde ik wel heel erg of ik het wel echt kon. Het is natuurlijk een enorme omslag die je maakt, maar tot nu toe heb ik er nog geen seconde spijt van!
EK Haha, ze hebben hopelijk alleen maar positieve dingen verteld toch O:) Kan ook niet anders :') En idd misschien tot de 28e :)
Fijn dat je lekker hebt gereden op Punz en JouJou! :D Enneh, idd voorzichtig doen !

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:40

Dan zal ik (Melanie) mezelf ook maar weer eens melden hier! Heb hier een tijd geleden ook al meegepraat en ben al ruim 10 jaar geleden besmet met het connemara virus, toen ik mijn eerste pony kreeg. Inmiddels staan er 4 volle en 1 halve connemara bij ons op stal, dus het virus is wel extreem hardnekkig :D . Van links naar rechts op de foto: Oriana van de Leliaard, Blue Lizzy van de Leliaard, Mannin Bay Cuckoo aka Donegal, Flashlight van de Leliaard en Celtic Faylinn.

De afgelopen 50 pagina's heb ik wel mee gelezen, maar mede door een enorme (winter)dip wat betreft de paarden viel er eigenlijk niet zo veel te melden -O- . Wij zijn heel blij dat Femke ons komt helpen met de pony's en vooral Oriana haar aandacht en beweging gaat geven. Door haar enthousiasme hebben we de pony's de afgelopen dagen weer opgepakt en zijn al grootse plannen aan het maken :D *\o/* . Hopelijk komen de pony's snel weer minder strak in hun verpakking te zitten :+ .

Eline: dikke kans dat je Femke de 28e ook op stal ziet inderdaad! Ik ben heel benieuwd hoe Devil het gaat doen! Vooral niet vergeten foto's te maken :D

Bar: Ik heb nog ergens een foto van Mark en Easter naast Lizzy en mij, die twee lijken echt ontzettend inderdaad.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:49

Fading, wat fijn dat je weer lekker bezig bent! :D

Rozzy, super knappe pony's heb je! Nu ik wat meer naar de paarden trek vind ik die halve Connemara echt heel leuk! (eerder ook wel hoor :') )

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:56

Dankjewel Elysa! Faylinn wordt steeds knapper vind ik. Wel even wennen hoor, als je al zo lang connemara's hebt. Dit is de eerste die na een flinke regenachtige dag trillend naar binnen komt, omdat ze weinig vacht aan maakt. Ook haar karakter is soms iets ehh opvliegender, meer rillerig, ongeduldiger, maar stiekem ook wel connemara-koel 8-)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:59

Rustig maar toch genoeg bloed. :D

Hilde3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:13

Na dit duwtje in de rug van Femke zal ik me hier ook maar eens melden! Inmiddels al weer acht jaar geleden begonnen met het verzorgen van de pony's van Melanie, toen alleen nog Robin en Lizzy. Nu ook gigantisch besmet met het connemara virus en iedere dag bij de knappe pony's van Melanie te vinden.

Stiekem geniet ik al een tijdje mee van jullie leuke ervaringen met alle connemara pony's. Ik hoop vanaf nu ook wat ervaringen te kunnen delen!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:22

Wow mel/hilde zijn jullie ziek hahah. GRAPJE!!!!!! ik lees ook meer mee dan dat ik wat plaats :D

Zo herkenbaar van Faylinn, Def precies het zelfde _O-
Ik ga zeker voorzichtig doen, we gaan het beleven. Als ze zich bij de bak al als een wezeloze gedraagt, dan ga ik eerst paar keer heen longeren voordat ik opstap :+

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:27

Hallo'tjes allemaal

Fijn te lezen Fading dat je weer een beetje afleiding hebt gevonden (goeie keuze weer de connemara).

Hee Melanie, gezellig dat je weer mee komt kletsen, gelijk nog even wat aanhang meenemen, gezellig Hilde !

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:31

Mooie plaatjes Fading! En goed dat je toch gegaan bent, je hebt een fijn plekje gevonden zo te horen met schitterende dieren!

Melody had de lolbroek ook weer aan lees ik :+ Zondag weer springwedstrijd begrijp ik?

Top Ria dat je weer lekker gereden hebt!! Lekker binnen *\o/* Hier alles weer hard en bobbelig. Blij dat ik maandag nog gereden heb, zat tm zaterdag denk ik niets kunnen. Maar heb dan ook 3 dagen achtereen vrij intensief gereden, is prima zo.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:38

Gaaf dat het zo goed bevallen is Fading. Doet je toch goed zo te lezen! Veel plezier verder en ik verwacht rijfotos en filmpjes.

Pooownie heeft vandaag een nieuw zadel gehad en mijn bankrekening is echt leeggestroomd :=
Aantal zadels gepast, duurdere merken maar we kwamen toch elke keer terug op de wintec pro cair dressuur. Dus die maar gekozen. Ze loopt er nu een stuk ruimer onder hoorde ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:22

Het bevalt erg goed! Fijn om weer bezig te kunnen zijn in de paarden. Het zal Spark nooit kunnen vervangen, maar het vult wel een hoop leegte op!

En Mel en Hilde, het komt helemaal goed! Leuke plannen in het vooruitzicht! :D

Haha saams, zadels zijn duur, maar beter een goed zadel dan straks heel veel klachten!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:28

Superleuk Fading!!
Enne: Rozzy en Hilde: Leuk dat jullie ( min of meer) gaan meekletsen, en prachtige pony's!!

Emmy: dat is toch ook een verhaal zeg! Dan ben je toch blij dat je pony zo braaf blijft stappen in het stikdonker! Echt niet fijn zo.

Saams: Zadels.......praat me er niet van! Maar superfijn dat je nu een bij jullie passend zadel hebt gevonden!!

SM: Hoe is het met jou dan? Long time no hear!

Hier mocht ik vandaag, nadat EK Jou-Jou gisteren gereden had, zelf weer op hem rijden..
En jooohhhhhhhhhhh, fíjn hoor, zo'n steeds fijner aan de hulpen staande, steeds meer op het achterbeen gaande, overijverige pony! Zo genoten vandaag!..

En Jou hopelijk ook:

(Fb tekst bij deze foto: "Happy Jou, happy me" :D

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:28

Mooie oortjes! :D

Singelstoten zijn verplaatst waardoor hij niet kan glijden. Ben erg blij!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:31

Fijn dat je lekker hebt gereden Punz
En saams, mooi zadel alleen wel haar aantrekkelijk zo te zien haha!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:37

Rozzy en hilde welkom!

Saams een heerlijk cair zadel, veel rijplezier!

Marrit hij mag zaterdag weer aan de bak, pffff wordt weer een goed leermoment want het is denk ik een grote happening in sneek

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:50

Bedankt. Ja hij was gelijk wit :=

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:57

Haha, ja lekker aan t verharen zeker?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:05

Emmy7 schreef:
Rozzy en hilde welkom!

Saams een heerlijk cair zadel, veel rijplezier!

Marrit hij mag zaterdag weer aan de bak, pffff wordt weer een goed leermoment want het is denk ik een grote happening in sneek

Sneek, ja zeker weten! Dat is wel een behoorlijke entourage eromheen weet ik uit voorgaande jaren. Maar alleen maar goed!

Fijn Saams, een passend zadel is wel essentieel en idd.. Rib uit je lijf :')

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:40

Fading: wat leuk dat je toch weer met connies bezig bent, en mooie foto's! Hoop dat je Rebel ook nog een keer op de foto zet als hij beetje in zijn zomervacht zit.
Saams:zadels is idd dure grap en kan erg veel gedoe zijn om goed passend te krijgen, maar wel belangrijk.