Irish Draught in Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:11

Oei, beterschap kamsel!
Ik heb dat bijna 2,5 jaar geleden gehad. Niet wat je wilt horen denk ik, maar het duurde echt lang voordat de pijn weg was. Ik kon al best snel weer dingen doen. Maar nu, laatste half jaar ongeveer, ben ik echt wel weer pijn vrij. Het wordt dus weer beter.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:10

Ooh Egnie, ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is voor je evenwicht. Moet je paard ook maar net goed op reageren. Heel verstandig om dan aan de lijn te blijven.
San4nie, ik heb er op zich niet veel pijn aan (maar heb ook nog een gipskorset, de pijn zal daarna wel komen). Wel fijn om te horen dat het wel goed komt..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:26

Jeetje kamsel.. Beterschap!
Wat een knapperd is Grey manolito :) En knap dat je was blijven zitten zeg poeh.

Mijn 5 jarige ISH was vrijdag heel stoer. Voor het eerst het water ingesprongen als een pro :D
Afbeelding

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 00:07

paljaslaura schreef:
Jeetje kamsel.. Beterschap!
Wat een knapperd is Grey manolito :) En knap dat je was blijven zitten zeg poeh.

Mijn 5 jarige ISH was vrijdag heel stoer. Voor het eerst het water ingesprongen als een pro :D
[ [url=m/Zl9tFZ.png]Afbeelding[/url] ]

Dank je :o
Wat een held is die van jou! Lijkt me zo naar als het paard dan weigert en je in de waterbak belandt :')

Hier ook een heldenactie: een verdwaalde koe die al sinds zaterdag kwijt was, stond opeens in de wei naast mijn Ier. Het was (eenzijdige) liefde op het eerste gezicht. Dus we hebben haar even teruggebracht naar haar eigen wei (2 km door het weiland gelopen met paard + koe)

Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg even genoten van het zonnetje
Afbeelding

Was eigenlijk van plan om te longeren, maar dat is er niet meer van gekomen :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:58

Oei kamsel, wat een nare val! :(:)

Dapper vijfjarige hoor, heel stoer!

En een koeien-hoedende Ier :))

Vandaag was het eindelijk weer wat minder warm dus Sil mocht weer aan de slag! Het waait alleen heel hard dus wel/niet/wel/niet/wel/niet gaan buiten rijden? Uiteindelijk wel gedaan en het was een enerverend maar heel fijn ritje! We hebben het toch maar weer gedaan :D
Afbeelding
Afbeelding
En de Sil in haar element _O- Met haar vriendinnetje, mijn blonde Feyre :+:

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:46

Dank jullie allemaal.

Heerlijk om die foto’s allemaal te zien.
Niks lekkerder dan heerlijk naar buiten.
Of misschien dan toch zo’n crossles, gave foto paljaslaura! Die van mij vindt insprongen toch meestal maar raar..

Die met die koe, geniaal. Ze staan ook zo rustig samen..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:54

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben ook weer mogen spelen! T liep niet helemaal vloeiend maar we hadden plezier!
En nog even met een meisje gekletst met een Irish Draught en dan het zware type (mijne is ook draught) wat een stoer beest dan heb ik een pony

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:22

Mag ik me hier melden?

Ik heb in mijn ponytijd altijd Connemara’s gehad en die liefde is nooit verdwenen.

Na wat rondzoeken en er veel gezien te hebben, heb ik een super leuk paard kunnen kopen, komt uit Ierland, staat in Engeland.

Een 3 jarige vos merrie, Connemara x Irish Draught. Een super sympathiek paard! Nog heel groen maar lijkt heel nuchter en braaf.

Volgende week maandag komt ze hier aan. **\O/**

Foto’s volgen dan!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:57

Hoe gaat het met de Ieren? De mijne gaat wel fijn momenteel. Lekker relaxed in de zomer. Paar keer buiten geweest, best heel braaf, maar erg gevoelig voor insecten. Binnenkort even testen of een uitrijdeken helpt.

Afbeelding

Afbeelding

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:01

Ziet er goed uit Sannie!

Hier gaat het ook zijn gangetje. Ben weer een beetje aan het rijden, maar mijn enkel werkt nog niet altijd mee. Paardlief wel die is gewoon heel braaf. Heb vooral moeite om het evenwicht te houden, ik ga onbewust meer op mijn goede been steunen en zit dan dus scheef. Bij het omstellen vind ik het dan moeilijk om er recht boven te blijven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:07

Hier gaat het ook lekker! Mijn terrorSil heeft allemaal vriendinnetjes nu in de wei, zó leuk!

Rijden gaat ook heel lekker, ons geploeter tijdens de lessen begint resultaat te geven :))

Afbeelding

Afbeelding

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:11

Ziet er fijn uit sannie!

De mijne voelt zich een beetje beledigd met haar graasmasker..
Verder kijk ik een beetje rond op de Ierse marktplaats want mijn kwpn-er is afgekeurd.
Maar goed als ik echt serieus op zoek ga dan denk ik dat ik de fokker van de mijne vraag of hij wat weet..

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:29

Mijn Ier heeft weer iets geks gedaan, twee weken terug op zaterdag lekker een ritje gemaakt, zondag tijdens de rit loopt hij opeens kreupel. Vandaag naar de kliniek geweest en hij heeft zich (waarschijnlijk in de wei) verstapt, zit nu aan de pijnstiller en twee weken op rust. Dus we hebben een stukje wei afgezet voor hem, de andere paarden staan in de wei ernaast dus ze kunnen wel nog snuffelen. Nou maar hopen dat ze de boel niet slopen en als nog gek doen ..

Aan de positieve kant: ben blij dat het niks erg is _/-\o_

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:59

Dank! :o

Egnie, lastig is dat. Paardrijden is zonder lichamelijke ongemakken al moeilijk genoeg. Maar een braaf paard scheelt een hoop.

Berdien, is Sil zo’n baasje in de wei? Fijn dat het goed gaat. Jullie omgeving is echt zo mooi.

Balen van jouw andere paard kamsel. Lees vaker dat het lastig is een Ier te vinden. De mijne was ook toevallig.

Ze kunnen echt wel een beetje lomp zijn hè manolito. Maar gelukkig niet heel ernstig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:39

Ik denk dat Sil me nooit meer aan kijkt als ik haar een graasmasker op doe := Qua gewicht zou het wel mogen..

Oeps, zo kunnen ze toch zo maar ineens wat hebben. Hopelijk knapt hij gauw op Manolito!

Zijn inderdaad niet veel Ieren hier op de markt. In Ierland zie ik wel echt gave paarden voorbij komen. Maar ja, daar naar toe is nu wel wat lastiger geworden..

Sil is nu een mak schaap Sannie, maar afgelopen winter in de paddock was ze echt niet leuk. Voornamelijk door frustraties, door de natte winter was de paddock niet in optimale staat en moesten ze de spaarzame echt droge plekken teveel delen. En daar houdt Sil niet van. Nu op de wei is er ruimte, kan ze zich terug trekken en hoeft ze haar eten niet met hand en tand te verdedigen. Heeeeeeeeel ander paard nu, ze is zoveel blijer en relaxter.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:52

Een graasmasker hoef ik denk ik ook niet te proberen nee! Hij is nu wel overtuigd van het nut van een vliegenmasker. Maar eten afnemen, echt niet.

Ik ben ook lid van een Ieren Facebook, echt veel leuke paarden komen daar voorbij inderdaad!

Fijn dat Sil nu zoveel blijer is. Hopen dat deze winter wat minder nat is dan de vorige. Op de wei zijn de meesten toch het gelukkigst.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:54

Ziet er goed uit Sannie!
En welkom elys met roosje :D
Wat leuk Berdien! Zo fijn als ze gezelligheid hebben onderling.
Sterkte manolito!

Harvey heeft vorige week zijn eerste BB cross gelopen! Mickey was ook mee. Die gaat eind vd zomer naar zijn actieve pensioen plek waar ie nog recreatief gereden gaat worden. Merk dat ie het niet meer allemaal perse heel leuk vindt en ik vind het dan ook niet leuk haha.

Afbeelding
Afbeelding

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 23:02

Wat leuk om even weer wat updates van iedereen te lezen!

Wij zijn ook lekker bezig. Skinny is laatst naar de osteopaat geweest om de boel weer even los te maken, en we hebben een nieuw zadel, dus kunnen weer lekker aan de bak!
Proberen ook met regelmaat even een lesje mee te pakken, zo leuk om te zien dat er elke keer toch nog wel wat meer uit te halen valt en hij, ondanks dat dressuur niet zijn favoriete bezigheid is, toch zo zijn best doet *D

Afbeelding

Meyzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:10

Mag ik mij hier ook melden? Sinds gister een nieuw paard wegens ontbreken van een klik bij ons vorige paard. Ditmaal een (kruising) Irish Draught. Hij is 3 jaar en behoorlijk grof (toch vergeleken met zijn voorganger).

Mijn dochter heeft springambities, en dat is het enige waar ik een beetje bang voor ben, al hebben de berichten en foto's in dit topic wel laten zien dat groffe paarden ook kunnen springen, wil mijn hoofd nog niet helemaal mee.

We zijn ook op zoek naar een naam, in zijn paspoort staat 'unnamed' dus als iemand suggesties heeft :D

Afbeelding

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:28

Meyzen schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Sinds gister een nieuw paard wegens ontbreken van een klik bij ons vorige paard. Ditmaal een (kruising) Irish Draught. Hij is 3 jaar en behoorlijk grof (toch vergeleken met zijn voorganger).

Mijn dochter heeft springambities, en dat is het enige waar ik een beetje bang voor ben, al hebben de berichten en foto's in dit topic wel laten zien dat groffe paarden ook kunnen springen, wil mijn hoofd nog niet helemaal mee.

We zijn ook op zoek naar een naam, in zijn paspoort staat 'unnamed' dus als iemand suggesties heeft :D

[ [url=m/NSfATG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een knapperd! Mijn Ier is ook groot, maar niet grof! En bijzonder wendbaar voor zijn formaat. Hoeft niet perse te betekenen dat het niks wordt met springen.

Mijn paard kwam ook als unnamed binnen, die heer nu Greystone / Grey.
Die van jou lijkt me wel een James ! :P
Of Alfie, iets ondeugender.

Meyzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:31

manolito10 schreef:
Meyzen schreef:

Wauw wat een knapperd! Mijn Ier is ook groot, maar niet grof! En bijzonder wendbaar voor zijn formaat. Hoeft niet perse te betekenen dat het niks wordt met springen.

Hahaha geweldig, ik vind hem ook een James. Kinderen zijn het er alleen niet mee eens. Greystone/grey is ook tof! Hier werd Grey ook voorgesteld, vader heet Grey Cloud (of Cloud Grey). Ben heel benieuwd naar ons avontuur!

Meyzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:32

manolito10 schreef:
Meyzen schreef:

Even gespiekt, wat een knap paard heb jij! Geweldig!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:35

Wat een knap dier Meyzen! Het zijn inderdaad beste springers die Ieren, ook de wat zwaarder uitgevallen dieren.

Hier een hoop toestanden en gedoe. Mijn andere paard heeft bedacht dat het draad van de omheining voor watjes is en dat je je daar bést doorheen kunt beuken. Dus die staat nu achter hoog draad op de paddock, samen met Sil. Sil is gelukkig zo tot rust gekomen dat ze dit ook wel best vindt :)) Hele dag een beetje vreten en luieren met Feyre. Heb ze liever op het gras, maar ja.. De groep van de blonde is maandag van de weg afgeplukt dus het moet echt maar even zo.

Afbeelding

Afbeelding
Het zijn gelukkig wel dikke vriendinnen, dat scheelt een hoop!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:29

Meyzen, leuk paard! Zelf geïmporteerd?
Mijn paard verrast altijd mensen. Ze denken allemaal dat die kleine dikke ‘tinker’ niet kan springen.

Meyzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:34

Berdien schreef:
Wat een knap dier Meyzen! Het zijn inderdaad beste springers die Ieren, ook de wat zwaarder uitgevallen dieren.

Hier een hoop toestanden en gedoe. Mijn andere paard heeft bedacht dat het draad van de omheining voor watjes is en dat je je daar bést doorheen kunt beuken. Dus die staat nu achter hoog draad op de paddock, samen met Sil. Sil is gelukkig zo tot rust gekomen dat ze dit ook wel best vindt :)) Hele dag een beetje vreten en luieren met Feyre. Heb ze liever op het gras, maar ja.. De groep van de blonde is maandag van de weg afgeplukt dus het moet echt maar even zo.

[ [url=m/t1QQdb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/t5SAvb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het zijn gelukkig wel dikke vriendinnen, dat scheelt een hoop!

Oh jee! Ze zijn wel super leuk samen! Knappe beestjes.