Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:28

Ziet er uit als een mooi stukkie. :j :j
Regel je daar het voer zelf of word dat (deels) voor je gedaan? :)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:50

Punz schreef:
Heel goed SkyMarian!

En wat bizar dat jullie in Dieren en Duiven wonen!
( Ben in de buurt van Duiven opgegroeid en woon nu in Laag Keppel..) Echt zo dichtbij dus.

Dus tja: ONCK is voor mij net zo ver als voor jullie ( iets verder zelfs: paardjes staan in Hengelo Gld)
en vanaf dat ik Jou-Jou heb is hij elk jaar mee geweest!

Haha en dan te bedenken dat ik alle jaren al heb mee gedaan aan het ONCK... de allereerste keer vergeet ik nooit meer... en vooral te bedenken dat ik mezelf super stoer vond omdat ik mn spoortjes moest uitlenen aan David (toen magelige ruiter) van Ben Hur... want ja ik had mn spoortjes uitgeleend aan " de Ben Hur" en nu is hij al 9 jaar mijn vriendje. Zijn er nog meer mensen die alle jaren hebben meegedaan? ??:$

Heb nu alweer zin in het ONCK! !

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:52

Sinds wanneer wordt het eigenlijk georganiseerd? :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:15

Sinds 2004. Dus dit jaar wordt de 12e keer.
Ik ben er sinds 2007 bij. Daarvoor had ik nog geen Connemara.
Nu ook niet meer maar het blijft leuk om erbij betrokken te zijn

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:37

EK19 schreef:
Punz schreef:
Heel goed SkyMarian!

En wat bizar dat jullie in Dieren en Duiven wonen!
( Ben in de buurt van Duiven opgegroeid en woon nu in Laag Keppel..) Echt zo dichtbij dus.

Dus tja: ONCK is voor mij net zo ver als voor jullie ( iets verder zelfs: paardjes staan in Hengelo Gld)
en vanaf dat ik Jou-Jou heb is hij elk jaar mee geweest!

Haha en dan te bedenken dat ik alle jaren al heb mee gedaan aan het ONCK... de allereerste keer vergeet ik nooit meer... en vooral te bedenken dat ik mezelf super stoer vond omdat ik mn spoortjes moest uitlenen aan David (toen magelige ruiter) van Ben Hur... want ja ik had mn spoortjes uitgeleend aan " de Ben Hur" en nu is hij al 9 jaar mijn vriendje. Zijn er nog meer mensen die alle jaren hebben meegedaan? ??:$

Heb nu alweer zin in het ONCK! !

Jaa, ikke! Haha, weet nog goed dat ik in 2004 mee ging met de strandrit en er toen werd gevraagd of ik mee wilde doen aan de eerste ONCK :)

Edit: de foto's van de strandrit staan zelfs nog op de site :D
http://www.connemara.nl/algemeen/strand.htm

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:41

SkyMarian:
Krachtvoer ( nou ja.. Subli zonder) kopen we zelf. Hooi wordt door de boer verzorgd. Maar wel heel fijn in overleg: graszaadhooi, een deel dus van onze "eigen" wei ( die we zelf in hebben laten zaaien met paardengras: minder rijk in fructaan dus, en meer gevarieerd), en een deel van het gras van de boer ( erg rijk, kunnen onze pony's maar weinig van hebben)

EK19: Ik ben nog maar een ONCK groentje.. ga dit jaar geloof ik voor de 4de keer, al heb ik vorig jaar zelf niet mee gedaan, Jou liep toen met een gastruiter. Wil hem dit jaar eigenlijk wel graag zelf weer rijden. Maar vind het inderdaad een geweldig evenement en wat een bijzonder verhaal zeg, had je toen dan denk ik niet gedacht dat ben van jou zou worden, of wel?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:03

Punz schreef:
SkyMarian:
Krachtvoer ( nou ja.. Subli zonder) kopen we zelf. Hooi wordt door de boer verzorgd. Maar wel heel fijn in overleg: graszaadhooi, een deel dus van onze "eigen" wei ( die we zelf in hebben laten zaaien met paardengras: minder rijk in fructaan dus, en meer gevarieerd), en een deel van het gras van de boer ( erg rijk, kunnen onze pony's maar weinig van hebben)

EK19: Ik ben nog maar een ONCK groentje.. ga dit jaar geloof ik voor de 4de keer, al heb ik vorig jaar zelf niet mee gedaan, Jou liep toen met een gastruiter. Wil hem dit jaar eigenlijk wel graag zelf weer rijden. Maar vind het inderdaad een geweldig evenement en wat een bijzonder verhaal zeg, had je toen dan denk ik niet gedacht dat ben van jou zou worden, of wel?

Nee zeker niet ik was maar een klein druifje van uhhh 10 jaar oud! En had toen net Blue Funny vd Leliaard om in te rijden voor Inez. Maar nooit gedacht dat Ben van mij zou worden! En kijk waar we nu staan, gewoon tussen de paarden in het Z2. {:} Ben gaat ook echt nooit meer weg en hoop dat hij minimaal net zo oud wordt als Robin van Melanie :-D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:32

Op naar het ZZL Eline!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:53

SkyMarian schreef:
Wat zeg je nou Marrit moet je van de fysio (welke in Dieren moet ik omkopen O:) ) tijdens de keuring met mijn pownie uiterst blij een rondje rennen? :D :D

Dat zou mijn fyso mij nóóit aandoen O:) :D

Wat een leuke verhalen komen er voorbij. Leuk Eline, dat Ben dat uiteindelijk bij jou terecht is gekomen. Het heeft zo moeten zijn :D

Mooi plekje Punz! En ook daar vast wel mooie uitrijmogelijkheden, of niet?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:02

Change3x schreef:
Op naar het ZZL Eline!

Dat is zeker ons doel, vooral naar de Geldersekampioenschappen in het ZZlicht volgend jaar! Wanneer je 1 wp in het ZZlicht hebt, mag je je inschrijven voor de Gelderse. Dus dat gaan we dan zeker doen! *\o/*

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:29

Marrit13 schreef:
SkyMarian schreef:
Wat zeg je nou Marrit moet je van de fysio (welke in Dieren moet ik omkopen O:) ) tijdens de keuring met mijn pownie uiterst blij een rondje rennen? :D :D

Dat zou mijn fyso mij nóóit aandoen O:) :D

Wat een leuke verhalen komen er voorbij. Leuk Eline, dat Ben dat uiteindelijk bij jou terecht is gekomen. Het heeft zo moeten zijn :D

Mooi plekje Punz! En ook daar vast wel mooie uitrijmogelijkheden, of niet?

Zou je haast denken he Marrit :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:01

Oh... Eline: dat zou stóer zijn. Ruimschoots (en op tijd!!) aankondigen als je dat doet hoor!
Gaan we met de complete connemara aanhang suppporteren !!

En Marrit: het is hier best goed buiten rijden inderdaad, maar voor echt bos moeten we nog wel een eindje gaan .. (helaas...)

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:18

Eline komen wij voor uit Friesland. Dat willen we meemaken. Ontzettend stoer hoor.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:34

Punz schreef:
Oh... Eline: dat zou stóer zijn. Ruimschoots (en op tijd!!) aankondigen als je dat doet hoor!
Gaan we met de complete connemara aanhang suppporteren !!

En Marrit: het is hier best goed buiten rijden inderdaad, maar voor echt bos moeten we nog wel een eindje gaan .. (helaas...)

Zal ik zeker doen!! Alleen dan moeten de wissels perfect ongeacht alles (wanneer de pijp nu een beetje leeg is, springt hij ze nog niet zo makkelijk op de eerste beenhulp!) bevestigd zijn en de arbeidspirouette ook goed bevestigd zijn. Bij de pirouette is het begin al gemaakt!!
Dus volgend jaar!

@Punz: passen jullie volgend jaar de rubriek alvast aan dan op het ONCK? Zodat de klasse ZZlicht ook verreden kan worden :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:35

Fino schreef:
Eline komen wij voor uit Friesland. Dat willen we meemaken. Ontzettend stoer hoor.

Gaaf!!!! _/-\o_

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:07

Wat lees is nou? Gaan we met ratels, toeters en vlaggen naar de gelderse toe? *\o/*

Weet je het zeker Marrit? Heb vrij goede connecties met de fysio? ~~}>

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:10

SkyMarian schreef:
Wat lees is nou? Gaan we met ratels, toeters en vlaggen naar de gelderse toe? *\o/*

Over een jaar he *D Dus noteer maar vast dat augustus 2016 niemand op vakantie kan ivm de Gelderse! - *\o/* *\o/* *\o/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:15

Ik zou zeggen slinger Ben de pirouette in en kietel 'm door de wissels dan heb je inmiddels een heule fanclub om je te supporteren. *D *D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:42

SkyMarian schreef:
Ik zou zeggen slinger Ben de pirouette in en kietel 'm door de wissels dan heb je inmiddels een heule fanclub om je te supporteren. *D *D

Ik zal het hem influisteren! :o :o

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:39

SkyMarian schreef:

Wat lees ik tussen de regels door? Dat ik je de 13de op moet halen met de trailer voor het ONCK? <<)

Ach Punz, ik heb tm 2010 in Friesland gewoond, daar is het helemaal huilen qua uitrijmogelijkheden. Ben nu wel heel erg verwend!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:47

Nou ik pas ook wel gewoon in een auto hoor... :P :P :P

Volgende week wordt eindelijk mijn zadel geleverd. Dus wie weet is het ONCK wel een mooi eerste uitje. :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:04

Spannend! Wat voor zadel krijg je?

"je=jullie" ophalen. " Jullie=jij en je my little pony" <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:52

Wow zadel. :)
Heb ik voor alle andere paarden ook gehad en erg goed bevallen.

Oh je bedoeld dat de witte pluis ook mee moet? O:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:57

Ken het merk, maar geen ervaringen mee verder!

_/-\o_ Je gaat door voor de koelkast!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:40

Zal het tegen de witte pluis zeggen. :))

Gaan er nog mensen bij de hengstenkeuring kijken? :)