Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:37

Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag bij je hond wilt zijn nu, dat zou ik ook doen.
Wat vervelend dat hij zo benauwd is, dat is echt naar...Dus hij heeft behoorlijk wat medicijntjes nodig, gelukkig dat hij daar wat rustiger van wordt, maar echt balen dat hij wel erg benauwd blijft. Mijn kat krijgt ook elke dag 2 x daags medicatie en dat komt idd ook wel precies, mijn kat heeft ernstige nierfalen en dat komt ook niet meer goed helaas...Geef je hond maar een dikke knuffel van me!

Niks van die mensen aantrekken, die weten duidelijk niks van paarden af! De paardjes kunnen goed tegen de kou hoor, ze zijn het liefste toch buiten en worden idd niet gelukkig van binnen staan.
Als je nog wat vragen hebt over Parelli mag je mij ook altijd vragen hoor. Pumbaa en ik werken nu inmiddels aan level 2 online en freestyle en level 1 online kent hij alles van, ik heb hem alles geleerd via de dvd's en boekjes van Parelli. Momenteel ben ik ook bezig met mijn shetje, die kent de eerste 4 games van level 1 en verder zijn we nog niet maar dat komt wel. Ik hoop dat je in mei de praktijk kunt volgen, persoonlijk vind ik het echt heel leerzaam en een fijne manier van met paarden omgaan...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:51

ze hebben wel gelijk, het is onmenselijk maar gelukkig zijn paarden geen mensen :D
ik kan me echt geen reden bedenken om mijn paarden op te hokken, ze kunnen zelf prima besluiten of ze op stal willen of niet

het is goed aan het dooien hier, wat een vieze natte bende :') maar ik ben er blij mee kan ik straks eindelijk een test zadel aanvragen

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:09

Hahaha ja je hebt gelijk Van! Onmenselijk, maar niet onpaardelijk :)
Hier ook behoorlijk aan het dooien, en regenen bah. Blijf ook de hele week nog zo hoorde ik. Maar ach, waterbakken ontdooien in ieder geval weer en kunnen we weer wat meer met de paardjes doen :D

Gisteren nog even gevoetbald met Pumbaa in de sneeuw, hij vind het vreselijk eng, maar heeft er toch een paar x tegenaan getrapt, knappe Pum. Nadat hij ertegenaan trapte had hij zoiets van, oeh dat was best eng maar heb ik toch maar even mooi gedaan. Haha, zo lief :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:58

vandaag is het echt mooi weer, nu baal ik echt dat ik geen zadel heb, mevrouw staat ondertussen alweer een maand stil
heb wel de testzadel aangevraagd dus hopelijk is die er eind van de week

morgen worden mijn reu zijn heupen geröntgend, ik hoop zo dat hij goed is, kunnen we wel gebruiken :=

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:13

@van: wat voor ras hond heb je??? in principe ben ik wel tégen fokken voor geld, ... fokken is ok als het écht is omdat je denkt dat je hond een echte meerwaarde kan zijnv oor het ras, niet zomaar om meer hondjes op de wereld te zetten, de asiels zitten propvol, net zoals mensen zijn er honden genoeg...helaas...maar goed, dat is een andere discussie en ik respecteer eenieders mening daarin...
HIer helaas geen vooruitgang of goed nieuws met Noah, hoest was minder toen ik thuis kwam van werk maar nu weer meer.heb al tranen met tuiten gehuild, ogen zijn haast ontstoken, ik kan het gewoon niet tegenhouden, voel me zo intriest. NIet alleen het afscheid telt, maar ook en vooral het feit dat IK daarover moet beslissen.Ik voel me zo wreed en tegelijk zo verantwoordelijk...wie geeft MIJ als domme mens het recht over zijn leven te beslissen? Maar wanneer wordt zijn pijn ondraaglijk???Nee, ik voel me nu niet echt in stemming om happy te zijn...ben verscheurd ..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:38

wat betreft het fokken ben ik het zeker met je eens hoor, we hadden het ook zeker niet gedaan als hij van een veelvoorkomend ras was geweest. Ik fok zelf met katten en heb verder geen interesse in het fokken van honden.
Onze reu is een Tamaskan dog, een ras die nog vollop in ontwikkeling is en dus ook behoorlijk zeldzaam. Er zijn op dit moment 11 tamaskans in NL, toen wij onze reu kochten(1,5 jaar gelden) waren het er nog maar 6, het eerste nest in NL moet nog geboren worden.
Onze reu is een f1 wat betekend dat 1 van zijn ouders(zijn moeder) een inkruising was oftewel een geheel nieuwe bloedlijn(hij is ook de enige uit deze lijn in europa). In een klein ras als dit zijn nieuwe bloedlijnen erg belangrijk. Hij is dus zeker een meerwaarde voor het ras en niet alleen door zijn bloed maar ook heeft hij uiterlijke kenmerken wat bij vele tamaskans nog verbetert mag worden (kleine oren, dikke volle vacht, brede kop) en ook zijn karakter is precies hoe de tam hoort te zijn.
er staat al een teefje voor hem klaar als hij goedgekeurd word ;)

nogmaals sterkte, zulke beslissingen zijn ontzettend moeilijk :(:)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:22

foto's zijn gemaakt, zijn ene heup sluit iets minder mooi aan dan de ander maar verder niks raars te zien, nu maar hopen dat de bva ze goedkeurt :Y)

en hopelijk krijgt ik morgen het testzadel binnen

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:41

Hey, tamaskan: wolf lookalike hond,zeer mooie hond alleszins, vind ik, zeeeer natuurlijk, nog heel back to basics... wist niet dat er in nl waren en dat ze zo zeldzaam waren... is het een herdershond of jachthond? Hoe kwam je ooit op het idee er een te nemen? (en heb je dan vast ook erg duur betaald, wetende dat je voor een doorsnee ras pup al 600-1500 euro moet neertellen)... nou, hopen dan maar, ik duim voor je.
Noah had vandaag voor t eerst in een week tijd een redelijk goede dag..medicatie nog klein beetje opgedreven (het waterafdrijvend pilletje), veel verder dan dit kan ik niet gaan, dus this is it. gisteren had ik nog een erg moeilijke dag/avond, nog veel gehuild, het valt heel zwaar , nooit gedacht dat ik het er zo moeilijk mee ging hebben. Heel gek ook, als ik dan bij Jull ga in zijn box, en hem knuffel, lijkt hij me te begrijpen, aan te voelen dat ik triest ben..hij is dan extra mak en subtiel;;terwijl ie anders wel eens onhandig kan zikjn met zijn hoofd.. vandaag erg warm hier, haast 13°, echt lente in de lucht, zelfs een waterzonnetje. paardjes allemaal buiten en Jull heeft de meest gekke bokkesprongen gemaakt, met vier benen tegelijk de lucht in, dan volle galop er vandoor met veulen Faramir en zelfs oude shet Jenny heeft mega gekke sprongen gemaakt... ze waren allemaal in hun nopjes en hebben er van genoten....

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:51

@Van: Dat is goed nieuws voor je! Ben benieuwd hoe het testzadel bevalt. En wow, een tasmaskan hond is echt mooi, echt een wolf achtig uiterlijk :9

@ghashira: Wat vreselijk erg voor je zeg. Het lijkt me ook heel erg moeilijk om zo'n beslissing te maken! Ik heb vorige week de beslissing moeten maken om mijn caviaatje in te laten slapen, en dat vind ik al heel erg moeilijk. Je beslist toch over een levend wezen waar je veel van houdt en die je niet wilt missen... Ik weet nog dat we onze vorige hond in moesten laten slapen, dit was op de operatietafel onder narcose, ze zat vol met tumoren dus we hebben besloten haar niet meer wakker te laten worden... echt een vreselijke beslissing, maar voor haar het beste. Ik mis haar nog elke dag, dus ik begrijp je verdriet heel goed! Een hond is een bijzonder maatje en om hem dan zo te zien lijden is hartverscheurend. Ik kan alleen maar 1 advies geven, denk eraan wat het beste voor het dier is, dat is de beste oplossing, maar zo ontzettend moeilijk om dan die keus te moeten maken!! Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen ghashira!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:54

@ghashira, gelukkig dat Noah vandaag een betere dag had! En lief dat Juul zo op je reageert, ze zijn ook zo gevoelig he, de konikpaardjes, dat is echt ongelooflijk...
Hier was het ook lekker weer vandaag, wel erg veel wind en af en toe regen maar niet echt koud. Fijn dat je paardjes zich zo goed vermaken. Die va mij zijn ook happy, na al dat witte sneeuw zo'n lange tijd lijkt het gras weer extra groen te zijn, haha. En de paardjes denken er ook zo over, ze eten al aanzienlijk minder hooi dan toen het zo koud was..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:09

hij is ook mooi :D al heeft hij wel een schoonheids foutje, zijn staart krult teveel
het is geen herdershond of jachthond maar een poolhond, een oertype, het ras is voornamelijk ontstaan uit husky's, malamute's, wolfhonden en een klein deel duitse herder
achter onze Ravi zit vooral husky en techoslowaakse wolfhond
en hoe ik er op kwam? ik vind wolfhonden prachtig maar het karakter is niks voor mij. Toen stuite ik op de tamaskan, het uiterlijk van een wolfhond maar met een makkelijker karakter.
de dierenarts dacht ook dat het een saarloos achtige was en was al verbaast dat hij alles en iedereen enthousiast begroete en aflebberde en bijna de assistent onderste boven sprong _O-
hij heeft wel wat gekost ja en hij moest ook nog vanuit Engeland komen.

ik was ook erg opgelucht toen onze 22 jarige kat afgelopen jaar uit zichzelf is overleden, gewoon gaan slapen en niet meer wakker geworden, zo zou het altijd moeten gaan

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:22

t is wel off topic, onze hondenpraat, maar goed, het is toch onder konikmensen he... ik heb 2 schipperkes, dat is een oud belgisch ras. Mijn zus fokt die ook, zij heeft er 6, waaronder een prachtige dekreu. Noah hier is de papa van mijn andere mannetje, Billie. Mama Fien zit dus bij mijn zus. Fien haalde ooit de titel, best van het ras, beste herdershond én best of show , allemaal in één show, nl op de brussels expo. Dat was echt heel emotioneel, het jaar nadien is Billie geboren. Als zoon van zo'n spettertje, heb ik hem verschillende shows laten meedoen. Maar hij zit met dezelfde "fout" als jouw hond: zijn staartje krult te erg. Schipperkes werden tot 2005 nog gecoupeerd. toen dat niet meer mocht, zijn de meest vreemde staartjes te zien: van "varkenskrul" tot lang laag afhangend...en korte rechtopstaande, sommige worden nog geboren met een heel kort "stompje". er wordt bij de schipperkes nu gestreefd naar een herdershond-uitziende staart, omdat het herdershonden zijn, dus liefst zien we ze met lange, afhangende staarten. Maar Billie is er nooit op afgekeurd geweest,hoewel hij extreem krult, zijn staartje ligt echt plat op zijn rug gedraaid...Maar ik vind hem er zo ontzettend leuk mee. Toen ik een keer in nederland aan een show deelnam, zei de keurder zelfs dat hij vond dat het hem (billie) een meer "vierkant" model gaf, wat wél beoogd wordt... Dus ik denk niet dat het voor jouw hond een struikelblok gaat zijn voor de fok. Wij merken hier trouwens ook dat de staarten dus niet erfelijk zijn: Fien heeft er geen en de dekreu Wannes van mijn zus heeft een mooie afhangende licht krullende. Er zijn al pups geboren met allerlei verschillende staarten uit die lijn...
Ik heb werkelijk PRACHTIGE foto's van mijn mannetjes, mijn schoonbroer Luc, is fotograaf en we zijn vorig weekend in zijn studio geweest met de jongens.. omdat ze allebei compleet zwart zijn is het niet makkelijk zelf een mooie foto te maken. Nu kwam mijn schoonbroer daar aandragen met een zwart satijnen doek en had een donkerbruine achtergrond klaarstaan..ik dacht, huh? Maar als je het resultaat ziet: je smelt er werkelijk van. Met monnikkengeduld en 2 u tijd, heeft hij er prachtige foto's van gemaakt. Degene die ik zal laten uitvergroten en printen op canvas, is er eentje waar zowel Noah als Billie super op staan. Zodra ik ze op cd rom heb, zal ik hemplaatsen...werkelijk een kunstwerk, zo mooi.Jammer dat ik met Juul niet in de studio een keer kan gaan...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:45

schipperkes ken ik wel ja, ben zelf niet zo van de kleine hondjes maar als ik ooit een klein hondje zal nemen staat deze wel op het lijstje, ik ben echt een herdermens en het schipperke is net een mini herdertje :D
Ravi's staart is heel jammer, vooral omdat hij verder juist hele goede uiterlijke kenmerken bezit, zoals dus zijn kleine oortjes maar het is inderdaad geen probleem voor de fok, al zal hij wel enkel teefjes mogen dekken met zo goed als rechte staarten. Er zijn ookal honden gebruikt met veel ergere krulstaarten en die hebben inderdaad ook gewoon nakomelingen met mooie rechte staarten.
zijn staart valt ook wel redelijk mee, het kan erger haha. Hij houd zijn staart voornamelijk zo: http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 315df7.jpg
in rust is hij gewoon recht, alleen tijdens echte spannende of leuke dingen krult hij volledig over zijn rug

ik ben benieuwd naar de foto. Die professionele foto's zijn altijd het mooist. Ik heb Ravi een fotomeeting 17 februari waar meerdere fotograven komen dus hoop dat er wat moois tussen zit :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:16

testzadel is binnen, mooi op tijd dus als het droog is meteen even testen *\o/*
hij ziet er in ieder geval wel goed uit, heel anders dan die slappe vaatdoekjes van barefoot en libra zadels

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:02

net een rondje gemaakt en het zadel is geen mm verschoven *\o/*
terwijl ze best wat rare sprongen heeft gemaakt, een maand niks gedaan en die harde wind werkt ook niet mee

heb de fenders wel moeten vervangen door beugelriemen want ze waren te lang voor mijn korte pootjes :')
en het boogje mag dat wel verschrikkelijk lelijk zijn, hij is wel heel fijn mooie vervanging voor een knop
Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:24

Wat goed! *\o/* Zadel staat haar ook mooi zeg! Dat wordt hem zeker dan? Hoe lang mag je hem uitproberen? Haha, ja heb met fenders ook vaak dat ze net wat te lang zijn voor mij :j
Hier ook vreselijk harde wind, zeg maar storm, de hele dag en heb deze week niet veel tijd voor de paardjes gehad behalve voeren, en mest ruimen. Ben erg druk met de studie momenteel pffff. Maar vh weekend weer tijd en hoop ik ook weer te kunnen rijden en beetje grondwerken misschien.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:53

ik vind hem zo inderdaad ook best mooi, het is ook vooral het boogje wat me qua uiterlijk niet aanstaat
ik mag hem een week uitproberen maar ben er denk ik al wel uit, de kans dat ik nog iets anders vind wat aan mijn eisen voldoet en blijft liggen op Wolf is toch heel klein _O-

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:04

Haa, wat zien ze er toch heerlijk uit he die koniks, zo prachtig hoe ze daar poseert... ze staat er idd beeldig mee, en dat boogje stoort mij allerminst hoor. Ik heb de zadels vorig jaar gezien op flanders horse expo en ze toen ook betast en idd, ze zijn niet zoals een barefoot, ..ik heb een barefoot gehad en die zat best ok, had toen een berebrede fjord, maar als je daar n dagtocht mee gereden had, was al zijn zweet werkelijk door alle lagen heen tot in mijn onderbroek getrokken en het zadel doorweekt, als je dat dan van zijn rug nam, er hingen dan achteraan nog tasjes aan, was je alsof je een natte slobbervod vasthad, totaal vormeloos en onhandelbaar. De trekkers hebben dat niet omdat ze semiboomloos zijn he. Mijn dochterjte heeft in feite zo'n zadeltje, er zitten onderaan 2 paneeltjes, die ik met klitteband kan vastmaken of wegnemen, op heel brede shetters zoals onze veronie doe ik ze weg, op jenny zitten ze er wel aan, het zadel heeft daardoor meer stevigheid en vorm , Kyra vindt het beter zitten als de panels er aan zitten, dan zit ze niet zo breed met haar beentjes, effe kijken of ik ergens een foto vind van onze uk op haar pony. Ze begint trouwens heel erg goed te rjiden nu, het lichtrijden, het ritme heeft ze eindelijk goed vast en dat is op een pony zoals Jenny met mega korte beentjes wel zo handig. ze kan Jenny ook met 1 handje rijden en zit lekker relax, rugje mooi recht, beentjes sluiten zo mooi aan, heerlijk om zien. Vorige week met haar in de sneeuw gewandeld , Jenny was echt happy en heeft paar keer gebokt, maar Kyra zit erop alsof ze vastgelijmd is... ze kan vast nog n paar jaartjes verder met haar shetlanders, maar ze droomt al luidop van een carriere met Jull. Misschien komt het idd wel zo ver:daartegen is Juul goed doorgereden en dan koop ik mezelf gewoon een konik bij, een merrietje dan...haha, als dochter én moeder het konikvirus hebben, gaat papa hier in minderheid komen met zijn arabiern..

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:36

Afbeelding
Deze foto is genomen in oktober 2011 (jawel, heerlijk weer toen) dus toen was kyra 4,5, is met haar grotere shetlander Odine, je ziet achteraan de zadelpaneeltjes steken... ze was 'schriktraining' aan het doen, we hadden lege plastic flessen in de bomen gehangen.. kleine mensjes met grote dromen he..
Afbeelding
Hier met Jenny is van voorjaar 2012, toen was kyra dus ongeveer 5 jaar...binnenkort wordt ze 6, haar beentjes zijn nu toch al wat langer, dat maakt het ook makkelijker....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:53

oh wat lief <3 <3 vind het altijd zo leuk om te zien die kleine ruitertjes met hun kleine pony's...... ooit O:)
en inderdaad leuk zadeltje, bij de trekker zijn de kussen ook verplaatsbaar door middel van klittenband, erg handig.

ik heb ook een barefoot gehad, eentje met vps, ik vind het best leuke zadels om recreatief mee te rijden maar niet om intensief of lang op te zitten. De trekker is echt heel anders, hiermee zou ik het wel aandurven om zeker tot een klasse 3 mee te rijden. Ik kon op de barefoot ook niet goed zitten trouwens het zadel duwde mijn knieën naar buiten, kon mijn benen niet fatsoenlijk aan mijn paard houden en daar heb ik met de trekker geen last van, het zitvlak is wel breder dan bij een boomzadel maar mijn benen kan ik gewoon recht naar beneden houden, scheelt natuurlijk ook dat de true talent geen zweetbladen heeft.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:40

er staan een paar trekker zadels tweedehands te koop, maar geen true talent modellen,allemaal de veelzijdigheidslookalikes... ik vind ook juist de true talent het interessantste, ik heb voor mezelf gemerkt dat ik beter zit en rij met fenders, heb dan meer steun aan mijn onderbeen. Met engels zadel en fijne beugelriemen, hebben mijn benen de neiging alle kanten op te gaan...en bij lang rijden krijg ik pijn in mijn voetzolen omdat de beugels te smal zijn, heb liever western of endurance beugels...

ja, heerlijk he, die kleine ukjes op hun ponies, op haar leeftijd kon ik alleen maar dromen over zoiets...en zij kan lekker alle dagen frutselen en borstelen en heel vaak rijden...zodra ze nog net iets beter kan rijden en alles beter kan coordineren, dus luisteren naar iemand en tegelijk ook handelen , en armen en benen onafhankelijk maar tegelijk bewegen, mag ze lesjes gaan nemen, daar kijkt ze ook al heel erg naar uit. Maar liefst van al wil ze met mama mee gaan wandelen, lange tochten maken...(en daar kijk ik naar uit, lekker met dochterlief op pad).. Haar zadeltje was trouwens niet echt goedkoop:350 euro , dan nog een onderleggertje in mini maat en het hoofdstelletje was 150 euro geloof ik.. (jawel hoor, mevrouw rijdt met n kiefferponyhoofdstel)was het enigste dat zo 'n kleine ponymaatjes had..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:54

ik wil ook echt alleen de true talent, de rest vind ik ook niet interessant. In de endurance is het toch wel fijn om niet teveel zadel op het paard te hebben in verband met het kwijt kunnen van de warmte en ik vind de westernachtige look ook veel mooier. Ik rij ook het liefst met fenders maar deze waren te lang voor mijn korte pootjes dus heb er tijdens het rijden gewone beugelriemen aan moeten doen maar ook dat ging prima absoluut geen last van wiebelbenen ofzo. Ik heb ook beugels met korfjes en daar stop ik mijn voet ook iets verder in dan moet maar dat zit veel fijner inderdaad.

ik kan de true talent waarschijnlijk in de aanbieding kopen voor 699 ipv 879 *\o/*

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:18

is nog best veel he, maar goed, is het zeker wel waard

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:28

@ ghashira: Wat een ontzettend lieve foto's van je dochter ghashira, echt schattig! En dat van die schriktraining leuk zeg. De tweede foto is een mini pony of niet? Mijn shetlander is 94 cm, die lijkt behoorlijk wat groter dan die van jou of valt het mee?

@Van: Wat goed zeg, als je het kan veroorloven, zou ik dat doen. Je bent verder helemaal tevreden over het zadel toch? Fijn zeg, dat je toch een geschikt zadel hebt kunnen vinden!

Ik heb zelf de barefoot cheyenne. Een heerlijk zadel vind ik. Heb ook een tijdje de London variant gehad, zit ook heerlijk, maar wel weer wat breder, ondanks dat dat een dressuur model is. Ik heb zelf geen problemen met de barefoot, maar goed ik rij natuurlijk ook geen lange afstanden en endurance, dus dat verschilt dan ook natuurlijk. Ze zijn idd flexibel, maar dat vind ik juist wel lekker. Ik voel elke beweging die Pumbaa maakt en heb zo meer contact met hem voor mijn gevoel. Ik had laatst dat westernzadel met boom geprobeerd en dat was echt even een groot verschil, ik voelde Pumbaa's rug niet meer eigenlijk. Maar ja dat is ook een kwestie van wennen en meningen verschillen uiteraard daarin.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:22

hij is besteld, hopelijk krijg ik hem komende week binnen *\o/*

het is wel een rib uit mijn lijf maar goed als ik wil rijden dan zal ik toch wat moeten en heb Wolf niet gekocht om er naar te kijken, haha. Ik hoop ook wel wat jaren met dit zadel te kunnen doen.

net weer een ritje gemaakt met het testzadel. Wolf loopt er ook echt fijn onder. Heb mijn zadelbontje van mijn vorige zadel iets aangepast en deze past er nu ook op, dat zat meteen een stukje beter, leer is namelijk ontzettend glad als je dat niet meer gewent bent _O-
ook weer met hartslagmeter gereden, kon ik eindelijk kijken wat haar hartslag in galop is, in een rustig galopje is dat 120-125, de xfries zit daar in draf al op :Y) haar herstel tijd kan nog wel beter maar aangezien de keren dat ik er opgezeten heb de afgelopen 3 maand op 1 hand te tellen zijn is dat ook niet zo raar.

@nadine, je paard voelen is fijn maar zou ik juist ook niet willen op de lange afstanden, je paard voelt namelijk jou ook en op de langere afstanden heb je toch al gauw de neiging om tijdens het rijden net even jezelf op bepaalde plekken te ontlasten dus een beetje scheef hier en beetje naar voren daar, ik heb het liefst dat mijn paard zo weinig mogelijk daar van voelt.