Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:08

Nemurin schreef:
Moet dat dan?

Nee maar als je daar niet voorbij bent gekomen dan is de mening dat de galop er niet moeilijk uit was te rijden niks waard.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:10

sporter schreef:
Nemurin schreef:
Moet dat dan?

Nee maar als je daar niet voorbij bent gekomen dan is de mening dat de galop er niet moeilijk uit was te rijden niks waard.

Dus iemand die geen M of hoger heeft gereden mag geen mening hebben over galop? Kom zeg.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:16

WendyBZ schreef:
Dus iemand die geen M of hoger heeft gereden mag geen mening hebben over galop? Kom zeg.

Tuurlijk wel maar dan hecht ik er een stuk minder waarde aan.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:21

Jouw mening interesseert mij anders weer niet sporter dus dravers kunnen niet galopperen, Doeg :wave:

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:26

Hahahaha ohh wacht nu snap ik het.

Maar uit je onwil om antwoord te geven maak ik op dat het bij de L van levenslang gebleven is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:09

fransje23 schreef:
Chaos schreef:
Het gaat toch om de kwaliteit?

We hadden het feit of dravers uberhaupt wel of niet kunnen galopperen, niet de kwaliteit van de galop.

Tja kijk dat is een kwestie van terminologie.

Als ik zeg een paard kan niet galoperen dan bedoel ik dat hij onvoldoende kwaliteit van de galop laat zien.
(op welk vlak dan ook.. Niet gedragen, in viertact, te weinig sprong etc, etc)

Iedere paarden kenner weet dat een draver in galop kan.

Als je langs de keuringsbaan staat hoor je wel meer dergelijke kreten voorbij komen.
Kan niet lopen...en iedereen ziet dat het paard wel vooruit komt.
Bij het vrijspringen...nou die kan niet springen....terwijl iederen ziet dat het paard, misschien wel foutloos, over de hindernis komt.

Als wij warmbloedfokkers/liefhebbers het over een paard hebben dat iets niet kan bedoelen we dat het paard het niet op de juiste wijze kan.

Dat betekend niet dat wij onze(sport)warmbloed superieur achten boven een draver...wel nee ben je gek.
Maar wij willen iets anders zien..daarom fokken/kopen we dressuur-, Spring-, Tuig- of Gelderse Paarden en geen Dravers

Nummus

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:15

Amen Natasja!
Dat ik dat eerst niet begreep laten we maar even zitten.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:20

@Nemurin: net zoiets als Idols, mensen kunnen wel zingen maar niet goed _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:23

Marrit13 schreef:
@Nemurin: net zoiets als Idols, mensen kunnen wel zingen maar niet goed _O-

Ligt eraan welk genre...de ene opera, de andere hardrock...

Ik kom niet verder dan de badkamer maar vindt het heerlijk om te doen. :D

Nummus

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:30

Ik kom nog tot Guitar Hero. _O-
Maar inderdaad, goed punt.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:30

Misschien een leuk voorbeeldje (ojee nu wordt de verwarring nog groter :+ ): mijn draver, die net als vele andere dravers een topatleet was, heeft 9 jaar gekoerst, 80.000 ouderwetse guldens verdiend en werd voornamelijk op het strand getraind dmv GALOPtraining. Dat was namelijk super om alle andere spiergroepen die voor de sulky niet getraind werden, sterk te maken en hem soepel te houden.
Dus die vlieger dat ze het niet kunnen, niet mogen of weet ik veel wat, gaat niet op. Hij wist dondersgoed het verschil tussen harddraven voor de sulky of lekker beheerst galopperen op het strand.
En nee, hij is nooit Z-dressuur geworden, want bakwerk vond hij vreselijk. Dat is de aard van het beestje, en ik paste me daar als baasje bij aan, aangezien ik ook geen 2e Anky ben ;) .
En dat zouden meer mensen moeten doen.
Het is al eerder geschreven, zoek je een allround basisrijpaard waar je van alles mee kunt doen, dan voldoet een draver prima. En volgens mij is dat meer dan voldoende voor de meeste ruiters onder ons :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:44

Kimmie1974 schreef:
En volgens mij is dat meer dan voldoende voor de meeste ruiters onder ons :D

En als de meeste nou liever een paard met een ander exterieur en andere bewegingsvorm willen?

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:54

Tja, bij ons op stal stond vroeger een hele brave draver. Die had ook niet zoveel moeite om in galop te komen en te blijven, maar je moet mij naar vragen naar de kwaliteit van de galop want dat was wel minder. Maar goed, als er een bom f zou gaan zou die nog amper schrikken. En nu staat er 1 die wel wat drukker is en na enige jaren manegelesjes nog steeds heel veel moeite heeft met de galop (over enige vorm van een actieve verzameling maar niet te spreken). Moet wel zeggen dat het voor het oog wel een leuk paardje is. Het lijkt mij logisch dat ze juist wat bloederiger zijn want op de baan moeten ze toch presteren in snelheid.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:22

NatasjavE schreef:
Kimmie1974 schreef:
En volgens mij is dat meer dan voldoende voor de meeste ruiters onder ons :D

En als de meeste nou liever een paard met een ander exterieur en andere bewegingsvorm willen?

Voor de meeste ruiters wel als je alle recreatie en manege ruiters mee telt. Voor alle wedstrijd ruiters zeker niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:42

sporter schreef:
NatasjavE schreef:

Voor de meeste ruiters wel als je alle recreatie en manege ruiters mee telt. Voor alle wedstrijd ruiters zeker niet.

Ook die zijn gelukkiger met een fijn te rijden paard. Die wel "bakwerk" wil doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:44

sporter schreef:

Ik denk zeker dat voor een groep wedstrijdruiter die in de basis mee wil rijden een draver ook een goede keuze kan zijn.

Natuurlijk is een draver niet voor iedereen geschikt niet alleen vanwege hun meer stuwende bouw waarbij je bij meer verzameld werk problemen kan krijgen maar ook vanwege hun gevoelige aard en karakter.

Toch denk ik dat er een grote groep ruiters is die aan een draver een heel geschikt paard zullen hebben.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:46

NatasjavE schreef:
sporter schreef:

Ook die zijn gelukkiger met een fijn te rijden paard. Die wel "bakwerk" wil doen.

Ja dat hoef je mij niet te vertellen. Alles wat een paard van nature al heeft hoef je er als ruiter niet meer aan te rijden en dat scheelt bergen met werk.
Maar blijkbaar is er een grote groep die liever een ongeschikter paard kiest.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:48

NatasjavE schreef:

Hoe weet jij dat, dat die gelukkiger zijn met zo'n paard? Dat dus net zo goed een Draver kunnen zijn. Ik neem aan dat je dat bedoelt?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:52

fransje23 schreef:
sporter schreef:

Ik denk zeker dat voor een groep wedstrijdruiter die in de basis mee wil rijden een draver ook een goede keuze kan zijn.

Natuurlijk is een draver niet voor iedereen geschikt niet alleen vanwege hun meer stuwende bouw waarbij je bij meer verzameld werk problemen kan krijgen maar ook vanwege hun gevoelige aard en karakter.

Toch denk ik dat er een grote groep ruiters is die aan een draver een heel geschikt paard zullen hebben.

Waarom? Als je dravers leuk, vind prima doen.
Als je een klein budget hebt en je vind dravers leuk, prima doen

Maar als je van te voren weet dat je dressuur wil rijden en dan bedoel ik meer dan B en L dan koop je toch geen draver? Tenzij je het voor je zelf moeilijk wil maken dan het is.
Als ik een tennis wedstrijd heb kom ik toch ook niet aan met mijn squashracket.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:52

sporter schreef:

Hangt toch totaal van je doel af of het paard wel of niet geschikt is?

Resultaten met dressuur en springen intereseren mij helemaal niets dus daar hoef ik geen geschikt paard voor. Alles wat ik wil kan ik met mijn draver en zo zijn er nog veel meer mensen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:53

RoyalMemory schreef:
NatasjavE schreef:

Hoe weet jij dat, dat die gelukkiger zijn met zo'n paard? Dat dus net zo goed een Draver kunnen zijn. Ik neem aan dat je dat bedoelt?

Nee

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:55

fransje23 schreef:
sporter schreef:

Hangt toch totaal van je doel af of het paard wel of niet geschikt is?

Resultaten met dressuur en springen intereseren mij helemaal niets dus daar hoef ik geen geschikt paard voor. Alles wat ik wil kan ik met mijn draver en zo zijn er nog veel meer mensen.

Dan heb je gelijk. Als je alleen maar op je paard wil zitten en rond rijden dan maakt het niet uit of je een draver hebt sterker nog dan maakt het helemaal niet uit wat voor paard je hebt.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:20

Als iemand sportambities heeft, is het voor die persoon het interessantste om een paard te zoeken dat hem/haar de grootste kans op succes geeft, en als je het puur objectief bekijkt, is de kans dat je dat met een draver (of haflinger, fjord, ...) minder groot dan met een 'gewoon' paard.
Hoe je het ook draait of keert, de overgrote meerderheid van goede sportpaarden zijn nu eenmaal kwpn of iets in die stijl. Uiteraard is er een (steeds groter wordende) groep van mensen die met haflinger, fjorden, dravers, ... goede prestaties neerzetten, op bokt alleen al is daar meer dan voldoende bewijs van.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:12

sporter schreef:
Dan heb je gelijk. Als je alleen maar op je paard wil zitten en rond rijden dan maakt het niet uit of je een draver hebt sterker nog dan maakt het helemaal niet uit wat voor paard je hebt.

Aan jou gaat echt alles gewoon voorbij he :(:)

Mag ik vragen hoeveel dravers jij kent die langdurig (langer dan 3 jaar) dressuurmatig getraind zijn? En mag ik dan ook vragen hoeveel dravers jij kent die voor andere takken van sport gebruikt worden? Ik zet er maar even bij dat dit niet als sneer bedoelt is, maar ik vraag het uit interesse.

Overigens, dat jij niet voor een Draver zou kiezen is heel begrijpelijk om een goede reden (niet dat je daar op enige manier verantwoording over zou moeten afleggen hoor). Ik denk ook niet dat jij met een Draver een succesvolle combinatie zou kunnen vormen. Maar andere mensen zijn er wel heel blij mee, ook om goede redenen. Sommigen in een bak en sommigen buiten een bak, en sommigen in én buiten een bak.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:13

sporter schreef:
RoyalMemory schreef:

Nee

Huh? Ik stel een vraag aan NatasjevE en ik krijg antwoord van sporter 8)7 Ben weer ff niet mee geloof ik...