Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:12

Sterkte met de pony’s in de ziekenboeg. Echt heel lastig! Onze geblesseerde gaat gelukkig wel de goede kant op. Ze begint wel steeds jaloerser op Rocks te worden. Als ik Rocks in de bak longeer, mag ze van mij daar wat rondscharrelen, maar dan komt ze m echt aanvallen.
Afbeelding
Vandaag mocht ze ook al niet mee. Voor het eerst sinds februari de trailer weer eens van zijn plek gehaald voor een crosstraining. Ik had BB opgegeven, maar het was wel iets pittiger. In het begin was Rocks weer ouderwets lastig, maar op den duur viel hij erdoor en hebben ze echt lekker kunnen rijden.
Afbeelding

Birgit01

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:42

O en jammer dat je Taartje even moet missen, maar wel voor een goed doel!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:33

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal. Dat doet me goed Ik laat na de volgende controle weer iets van me horen!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:19

Och Esje ik wens je heel veel sterkte dit is zo moeilijk

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:47

Heb je een datum wanneer je volgende controle is?

Er is nog een onwijs lange moeilijke weg te gaan. Maar het lijkt net echt! *\o/* *\o/*

Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:57

Inderdaad heel veel sterkte. Maar ik kan jullie weinig advies geven. Aangezien ik er al 2 heb afgegeven de laatste 3 j.

Wat maakt dat ik soms zelfs bang ben wanneer het goed gaat.
Ik hoop dat jullie allemaal gauw meer weten, goed nieuws krijgen en de therapieën goed aanslaan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:42

Ohhh Saams! De draf onder het zadel is goed gegaan?? Wat fijn!!

Het is met al het blessure leed wat lastig plaatsen hier.. .maar ik ga er vanuit dat het ok is dat ik het toch maar doe. Vanmiddag met Jou-Jou op stal een springles gehad met JJ. En hij ging zo ongelofelijk fijn!
Helemaal trots op mijn pony ( en iets minder op mezelf... bij terug kijken van de foto's valt het op dat ik toch echt steeds boven de sprong wat achter de beweging blijf) Maar goed: wel heel erg genoten!

Daarna Punzeltje een dik half uurtje onder de man gestapt ( ze heeft een klap op dr borst gehad van Sirr, en daar zit nu dus een ei. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar ik doe toch maar even voorzichtig aan)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:45

Ik zie nu de foto van Pandora pas.

Geweldig!! _O- _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:51

Ooohhhh pandora :oo :+ :') _O-

Ik duim voor je esther en ik snap het gevoel om niet te willen gaan zo goed. :j Hopelijk komt er weer een sprankje hoop in het verhaal.

Tof Saaams!!! Hoe voelde het aan? :)

Mooi mee kunnen zitten of niet ... je doet het toch maar zo’n rondje springen. :7 Hoe tof is dat =:)

Vanmiddag Taart weggebracht. Ze twijfelde even bij de trailer, maar stapte toch keurig in. Op stal daar was ze vrij snel oke. Wat een beetje hooi al niet kan doen. Tja en dan gaat haar avontuur beginnen. *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:14

Die JJ maakt er meteen ook flinke wappers van sprongen van!! =:) en, natuurlijk mag je enthousiaste verhalen plaatsen!! Dat zou wat worden als we allemaal alleen maar tranentrekkers zouden mogen plaatsen.

Saams, ziet er goed uit!!! Ik hoop dat de stijgende lijn doorzet!
Rebel was vandaag erg enthousiast, blije pony.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:12

Ik plaats niet veel maar lees wel altijd mee, en leef zeker mee met de pech vogels. Ik heb vroeger ook heel veel pech, blessures, koliekaanvallen etc gehad dus ik voel met jullie mee.
Ik ben ondertussen ook weer met crosslesjes begonnen en heb de luxe dat de vereniging waarvan ik lid ben een eigencrossbaan heeft. Dus heerlijk doorgeoefend.
Punz wat goed van je! En brigit dat zijn serieuze sprongen.
Wie weet hoe je ook al weer een pony op je eigen naam kan zetten? June is nu al 3 jaar in Nederland, het wordt wel eens tijd om haar in te schrijven. Ik heb gezocht op de Connemara site maar kon het niet goed vinden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:31

Carol10 schreef:
Ik plaats niet veel maar lees wel altijd mee, en leef zeker mee met de pech vogels. Ik heb vroeger ook heel veel pech, blessures, koliekaanvallen etc gehad dus ik voel met jullie mee.
Ik ben ondertussen ook weer met crosslesjes begonnen en heb de luxe dat de vereniging waarvan ik lid ben een eigencrossbaan heeft. Dus heerlijk doorgeoefend.
Punz wat goed van je! En brigit dat zijn serieuze sprongen.
Wie weet hoe je ook al weer een pony op je eigen naam kan zetten? June is nu al 3 jaar in Nederland, het wordt wel eens tijd om haar in te schrijven. Ik heb gezocht op de Connemara site maar kon het niet goed vinden.

Ik heb het toen moeten regelen via Ilja.

Afbeelding

Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:28

Die taart heeft toch echt een lief kopje!

En super sprongen Ria!

Afbeelding
En nog een foto van onze felle tante! Rocks is niet veel beter hoor, die kan het ook nooit laten om in het voorbijgaan even in der kont te bijten. Ze dagen elkaar graag uit!

Afbeelding
Cross van idd iets uitdagender dan van tevoren het plan was voor een eerste keer. Maar weer een mooie ervaring.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:48

Birgit wat een stelletje heb je toch :+
Ria, wat een dapper mens ben jij! Wanneer gaat Miss too hot to handle weer springen?

Beaut had vandaag een video update met de arts. Typisch dierenartsen: lekker lopen toch? 5 sep eventing?

Ze mag verder opbouwen en over 3 weken controle.

Wat Beaut er vandaag zelf van vond. We focussen momenteel niet echt op de aanleuning. Want die is ze echt kwijt. Maar weer leren lopen op eigen benen in 1 tempo. Want ik kan van normaal, naar heel hard tot ineens stilstand in een halve volte :=
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:26

Oh Saams... wat fijn: positief bericht!!! Heel blij voor je!

Miss too hot to handle gaat binnenkort mogelijk weer met Hanneke naar Ede. En tot die tijd lekker buitenritjes en bakwerk met mij :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:29

Mooi stel samen Birgit. _O- _O-
Die uitdagende crosshindernissen snap ik wel. :=

Hoe gaat het met opbouwen Saaams? :)

Zo tof dat je nu met punzeltje kan rondsturen Ria. Zo mooi dat Hanneke de ingang bij haar heeft kunnen vinden naar een stuk ontspanning. +:)+

Hier lummelen we lekker verder. Club is een beetje van slag nu Taart weg is. Behalve Sky dan ... die is te druk met haar eigen ego oppoetsen. :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:56

Beaut gaat best goed! Dinsdag overleg gehad met de dierenarts. Videos gestuurd. Hilarisch.
Zegt ie: Lekker lopen toch?
Ja loopt best.
“Mooi, kan je 5 sep meedoen in schaijk”
Eh schaijk?
“Ja de cross!”

Laten we eerst maar oefenen op in aanleuning de bak door... }:0 Dan is het doel in sept mee naar het onck...

Dus nu mogen we optrainen en dan over 3 weken terug. We doen in de bak nog stap en draf, longe wel alle gangen. Bos gaan we straks de galop op pakken. Vanwege de lange lijnen.

Wel enorm gedoe met haar om het eten. Ze is echt schandalig dik.. maar ze kan het presteren om gewoon haar hooi te laten staan.. meerdere dagen en verschillende soorten. Zelfs nog hooi gaan kopen waarbij ze na 3 balen ook haar middelvinger op stak. Toen liet ze ineens ook haar vitaminebrokjes en gezonde suikerarme muesli liggen. Hele bergen eten in haar voerbak.

Inmiddels dus iets minder gezonde muesli en dat gaat goed. (Mijten Quattro) en hooi vandaag nat gemaakt en dan eet ze het wel, maar voor hoe lang weet ik niet.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:55

Ze kunnen hier ook enorm moeilijk doen over hooi. Ik geef ze meestal een mix van 3 soorten ( graszaad, gewoon hooi en kuil) en soms vinden ze het alledrie niet lekker. En de andere 10 paarden op stal eten het wel allemaal. Dan schaam ik me wel eens voor ze. Verwende spoken! En als ze eenmaal op gras staan ( strookbegrazing op het moment) eten ze nog amper hooi. Wachten ze liever op hun stukje gras.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:58

Afbeelding

Afbeelding
Ze zagen voor het eerst Alpaca’s vandaag :wow:

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 06:26

Nou ja als ze schandalig dik is krijgt ze meer dan zat. Ik zou ergens blij zijn dat ze het hooi en muesli laat staan. Als ze dat ook nog naar binnenharkt :=

Alpaca’s zijn ook raar. :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:18

SkyMarian schreef:
Nou ja als ze schandalig dik is krijgt ze meer dan zat. Ik zou ergens blij zijn dat ze het hooi en muesli laat staan. Als ze dat ook nog naar binnenharkt :=

Alpaca’s zijn ook raar. :')

Maar 2/3 dagen van 16-8.00 niks eten, daar word ik niet blij van. Kan ze wel te dik zijn. Maar in maagzweren heb ik ook geen zin.
En we hebben het over 250 gram muesli met haar supplement voor de artrose/spierspanning. :+ dus aardig noodzakelijk.
Ik doe mn best met afwegen, mixen ed. Maar ze helpt niet erg mee.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:38

Hoe gaat het nu met Pandora Birgit?

Saams: Het supplement zou ik dan door appelmoes doen oid, en mbt het geen hooi eten zou ik me toch minder druk maken. Hier eten ze ook nauwelijks hooi als ze overdag op een verse wei hebben gestaan ( de oudjes. JJ en Punz staan met graasmasker, dus die eten savonds wel normaal hooi.)

Ik voer zoals Birgit: graszaadhooi, paardengras hooi, en normaal hooi door elkaar. Meestal blijft er een redelijke portie graszaad over. Ben ik blij mee: ze kúnnen eten als ze willen, maar ze eten het niet zomaar voor de lekker...

Maar als ze na weidagen geen hooi eten ga ik dus niet op zoek naar hooi wat ze wel willen eten, want ik weet wel wat voor hooi dat dan is: Veel suiker/fructaan. Ze moeten het dan echt maar uitzoeken met dat wat er is. Anders worden ze alsnog dik ( van het hooi)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:47

Snap ik! Graszaadhooi bevat hier teveel stof. Ik weet niet precies wat voor hooi het is wat we nu hebben.
Beaut staat op een dorre steppe. Dus heeft niet echt gras :+ Anders had ik me wel minder druk gemaakt.
Ik weet zelf ook dat ik niet te menselijk moet denken. Maar ik vind het toch zorgwekkend als ze ineens stopt met beide.
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:19

Oeh.. Dat snap ik als ik deze foto zo zie.
En toch is ze toch echt ook te dik ( sorry :o ) Dus ergens krijgt ze dan óók te veel binnen...

Puzzelen hoor... een sober ras...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:42

Punz schreef:
Oeh.. Dat snap ik als ik deze foto zo zie.
En toch is ze toch echt ook te dik ( sorry :o ) Dus ergens krijgt ze dan óók te veel binnen...

Puzzelen hoor... een sober ras...

Precies dat.

De fatty’s hier krijgen echt geen muesli. Handje luzerne voor het idee. Paar uurtjes (2-3) op gras wat uitgegroeid is met een graasmasker en ‘s avonds nog wat hooi wat ze moeten delen. De rest krijgen ze wat stro voor de knabbel. Dat laatste is makkelijker met paarden zonder stof allergie. En tuurlijk is het 100x makkelijker als je het zelf id hand hebt, dat begrijp ik.