Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:16

Knappe punzel. <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:17

Punz schreef:
Obsessief Caps Kopen stoornis aka OCKS... :D

Was deze nog niet opgenomen in de DSM V? :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:18

Aahhhhh mijn Punzje <3 <3 <3 <3 <3 <3

( de meewerkende variant :D )

Citaat:
en ik heb mijn cap die ik gekocht heb op het NK in de Steeg Middachten, toen ik met Ben daar gereden heb, gewoon verkocht

Ooohh... ehmmm dat had ík denk ik niet gedaan..

Citaat:
Was deze nog niet opgenomen in de DSM V

Nope.....pas in de DSM VI

Edit:
EK is je app offline??

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:22

EK19 schreef:
Marrit..... jij mag geen cap meer.... je hebt er 4.... nog meer dan ik _O-

En even later vertelt ze doodleuk dat ze er ooit 6 had :roll:

Net als met laarzen die Lipica dingen, soms 800 euro :oo voor laarzen.. Dikke doei

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:25

Lipica is toch niet zo duur? :o? Anders gezegd....als het zoveel moet kosten dan wordt het iig geen lipica. :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:35

Lipica vind ik opzich mee vallen. Zijn vooral deNiro Petrie en Derby, die zo achtelijk duur zijn. Maarja ook mijn rijlaarzen beide van marktplaats hahahahaah

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:35

Heb even overleg gehad met Eline.
Zij vind het ok dat ik hier stukje film van de les plaats..

Dus komtie ( voor de liefhebbers);
Punzel en Ria... the easy part:

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:06

Punzel en Ria........ the not so easy part :+ :+ :+ :

Zie vanaf 1.15 voor "ready for take off"

En daar waar ik me op Jou-Jou zo nu en dan bést wat voel als ruiter..... Zo zoekend ben ik nog op Punzel. Dat is ook wel zichtbaar denk ik, maar goed.

Punzellief gaat me dwingen tot een heel snelle ontwikkeling vrees ik :D :D :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:12

Riii ik ben ontzettend trots op jullie!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:16

Proest... ik nog even niet :D :D
Maar dat gaat komen!

Heerlijk toch: zo'n handig boefje. Daar ga ik echt zoveel van leren!

( ik zal wel moeten, als ik haar ooit wil kunnen rijden _O- _O- _O- )

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 07:12

Dan heb ik zeker dure Lipica's gezien (helemaal custom) of vinden jullie 700 euro niet zo duur _O-

Ah leuke filmpjes!! Knap hoor Ria, ik was wrs al veel eerder vertrokken op de take off _O- Ik kan de galop niet eens uitzitten nog :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:30

Leuke filmpjes weer punz!!

Over de caps...ik heb er 1 en ook al heeeeeeeel lang

En ja ik vind 700 ook echt veel te duur. Heb voor de petries van onze dochter 150,- betaald en die waren gloedje nieuw, dat vind ik al best zat. Via een faillissement :)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:35

700 eu voor lipicas??? Wat voor diamanten zaten erop? ?? Normaal ligt de prijs rond de 300eu

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:52

EK19 schreef:
700 eu voor lipicas??? Wat voor diamanten zaten erop? ?? Normaal ligt de prijs rond de 300eu

Zaten wel blingies op ja <3 Denk dat ik ze op de Equitana heb gezien? Zullen ze dan mss wel de meest extravagante exemplaren neerzetten?

2de-hands laarzen is voor mij geen optie, ik heb rare maten omdat ik zulke gespierde kuiten heb *kuch* Heb ooit Petri gaithers op maat laten maken, daar moet ik het mee doen. maar áls ik ooit wedstrijden ga rijden (je weet het niet he, wrs niet maar zeg nooit nooit) dan wil ik lakleren <3 Hele mooie bij Divoza gezien van huismerk, nu 99.50 maar standaard maten pas ik weer niet in.

150 vind ik ik ook zat Emmy, is allemaal al duur genoeg die hele paardenbusiness :')

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:50

Ja dat denk ik dan wel Marrit! Maar die zijn ook vaak heel erg gaaf <3 .
Zucht we moeten echt een sponsor gaan vinden, die ons allemaal sponsort *\o/* :j
Ik heb ook geen standaard maten, maar soms heb ik geluk en staat is iets op mp... dus dan heb ik voor schappelijke prijzen prima spullen *D

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:36

Leuke updates allemaal weer :D Wat een ballerina die kleine heks SM *D

Ik heb 1 cap, best een basic volgens mij een QHP ofzo :+ Mijn zusje heeft toen laarzen op maat laten maken volgens mij ook van Lipica??? en dat was +- €150/200 dus dat viel mij toen wel mee.

Ik heb ook moeilijke maten voor laarzen, kleine voet, korte benen en zeer gespierde :D kuiten. Ik rijd eigenlijk altijd heel basic met mn outdoorlaarzen, heerlijk :)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:59

Zo vandaag weer eens op mijn knolletje rond gehobbeld. Was alweer geleden sinds de kerstvakantie :oo
Het heeft hem wel goed gedaan. En ik krijg er ook weer steeds meer zin in.
Mijn klus verbouwingen zijn onderhand afgerond . Nu kan ik als poetsdienst gaan fungeren.
Nen hoop verf van de grond gaan krabben. pffff

In ieder geval ik moet het zachtjes aan gaan opbouwen weer mijn opaatje liep wel vlotjes maar hij was niet zo lenig meer. Hij word over een paar maandjes ook alweer 16 j.
Maar met beter weer komt dat allemaal dik in orde. *\%/*

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:02

Oja ik heb echt geen verzameling caps en ik geef er ook geen 100 euro's aan uit.
Maar ik koop elk 1.5 jaar ongeveer een nieuwe bij decathlon. Ze hebben er hele mooie en vaak ben ik voor 50 euro gesteld.
Mijn laatste was een mooie blauwe met steentjes op 45 euro. :)

En waarom koop ik zo vaak een nieuwe. omdat ik vind dat ze na een aantal jaar te ruim gaan zitten. En ik heb nu al de kleinste maat.
Mijn duurste cap was ooit 300 euro.
Dat doe ik dus nooit meer.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:55

Top Kitobeer! Fijn dat je kan opstappen en wegrijden.

Heb net 2 frontriemen en een plastronspeld besteld O:) Heb ook al mooie knopen voor aan mn jasje op het oog (moet de oude nog ff opmeten) en al leuke versierseltjes voor de plastron gezien. Nu het rijden nog op orde brengen _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:15

Marrit...
Ik moet eerlijk zeggen:
Ik ben in shock !!

Je snapt hopelijk zelf nu ook dat je met al die spullen nu eigenlijk wel verplicht bent om te gaan starten :D :D :D

marco3742

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:23

Ik heb twee weken terug Lipica laarzen bij Heeja laten aanmeten. Prijs is absoluut afhankelijk van welke laars je kiest en welke "extra's" Ik heb laarzen met rits achter omdat ik springen en dressuur doe met mijn pony en in de dressuurboog bruin slangen lakleer met bronze (subtiel). Ik wil ze alleen gaan gebruiken voor wedstrijden en voor lessen. Als je Lipica opbelt dan kunnen zij je adviseren. Zo ben je bijna 100% zeker dat je de laarzen naar jouw wens krijgt!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:37

Punz schreef:
Marrit...
Ik moet eerlijk zeggen:
Ik ben in shock !!

Je snapt hopelijk zelf nu ook dat je met al die spullen nu eigenlijk wel verplicht bent om te gaan starten :D :D :D

Nou dát is wel weer meteen stap verder, eerst 3 april en ONCK maar eens overleven he? En stél dat 3 april leuk gaat (en reizen valt niet tegen) kan ik ook altijd nog 17 april mee doen met de recreanten :D Maar we gaan het zien. Mss vindt Lloyd er ook geen reet aan, dan is de keuze snel gemaakt ;)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:05

Leuk he, al die mooie spulletjes...maar kan al gauw bakken met geld kosten. Ik probeer streng voor mezelf te blijven:
Die paar keer per jaar dat ik (zonder startkaart) een wedstrijdje rij, trek ik mijn rijjasje van de kringloopwinkel aan: zwart Eurostarjasje, gekocht voor 10 Euro, zit als gegoten (tenzij ik aan kom...), maar wel een beetje degelijk. En de Harry Horse cap kan er ook nog steeds mee door. Als uitspatting heb ik wel tijd geleden nieuwe Cavallo laarzen gekocht.
Ik mag pas van mezelf iets nieuws uitzoeken als er ook een startkaart komt... (en dat laat nog even op zich wachten, al gaat het de laatste tijd wel de goeie kant op). En als ik heel streng ben voor mezelf mag het pas na het rijden van nette winstpunten...Dat zal dan nog wel weer veel langer laten wachten...

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:10

Ik ben in de tijd ook achterover gevallen van al die dure leuke spulletjes die ik op 1 jaar tijd had gekocht.
Ik heb toen de broeksriem erop gelegd en heb het jaar erop een spiksplinter nieuwe trailer gekocht van al de spulltjes die ik mooi aan de kant heb laten liggen.
Maar dit jaar heb ik mogen investeren in een aerosol machien voor eamonn en wil ik voor mezelf een bbp van baumwolle of zoiets aanschaffen. heerlijk.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:55

Mag ik even binnen vallen?
Spoiler:
( valt het heel erg op dat ik niet zo veel heb met kopen ? :+ )

Na het eehmmmmm "cross country" verhaal van afgelopen zaterdag vandaag weer even op Punz gereden( nadat EK haar eerst gereden had), en het was zo zo zo gaaf!!

Heel goed kunnen voelen waar het mis ging zaterdag (eerst een veel te los contact, en dan iets te groot inkomen als ze gaat lopen op dat losse contact) en het vandaag echt heel veel beter kunnen doen.
Na het aandraven vandaag rustig contact kunnen houden, en dit onveranderd houden op het moment dat ze reageert met wat loperigheid, en dan voelen hoe ze eigenlijk direct ontspant. Dat was zo gaaf om dit zo te voelen gebeuren! Vervolgens dus even heel heel heel fijn kunnen rijden. Met grote dank aan EK (die ook nog eens Jou-Jou reed vanavond, die heel behoorlijk aan de bak moest, en steeds beter wordt in de oefeningen!)

Kortom: weer zo tevreden nu?

Enne:
Jou en Punz weten precies wie Eline is, en volgen haar nauwgezet als ze even wegloopt om de dekens te pakken, zo ongelofelijk schattig:

Afbeelding

Afbeelding