Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:09

Wat spannend!
Ik snap dat je het niet volledig kan voorspellen maar is er een verwachting hoe lang ze weg blijft?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:15

Meestal zijn ze daar met 4-6 weken fatsoenlijk ingereden. Heb aangegeven dat ik, afhankelijk hoe ze het oppakt, haar eventueel iets langer wil laten staan om nog net iets verder door te rijden. Dan is voor mij thuis de drempel minder hoog.
We gaan het meemaken. :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:42

Oh.. .Spannend!!

En goed idee: eventueel wat langer laten staan. Misschien ook alvast wat buitenrij training laten geven.

Ben wel benieuwd naar wie ze gaat!

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:52

SkyMarian schreef:
Ponypaneer :))

Nog 3 nachtjes slapen en dan vertrek Taartje naar haar inrijd adres. Zal best gek zijn zonder haar. Gelukkig komt ze weer terug. :j
En inmiddels staat mefroi ook op naam. Als de paspoortconsulent is geweest ontvang ik het nederlandse bewijs van inschrijving.

Spannend! Maar komt vast goed :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:11

:) Nog 8 berichtjes voor Shetloveerrr

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:47

Superleuk sky, kun je binnenkort heerlijk met taart aan de slag. Zin in?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:08

Ze gaat naar Sabine Wenning in Zutphen. Ze krijgt daar idd ook een stukje eventing/ buitenrijden mee.

Ja zeker zin om aan de slag te gaan. := :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:56

Och tuurlijk!
Fijn adres!!!

heyheyheyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:31

super leuk!!! *\o/*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:49

Beaut mocht vandaag draven *\o/*
Morgen nog even een massage en daarna kijken hoe ze onder het zadel blijft aanvoelen.

Afbeelding

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:56

Wanneer mag je er weer op Saaams? :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:21

Ik mocht er al op, stappen. Ik heb een week aan de hand gestapt na het inspuiten. Daarna stapritje bos en bak gedaan. Vandaag gelongeerd en morgen na de massage er weer op denk ik. Anders zondag en dan draf ohz mee pakken. Dinsdag hebben we les. Dat is dag 5 van de opbouw en mag ze de galop erbij als de draf goed gaat.
Dan videos naar de kliniek sturen en over een week max 2 terug komen wil de arts er nog even zien.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:19

Spannend Saaams!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:00

Spannend!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:27

Ik heb mijn "PUNZEL!!" roepen er even afgeknipt (oorverdovend..)... maar ik blijf blij worden van dit soort momenten:

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:41

Oh Punz, wat een rijkdom!
Saams, wat fijn dat Beauty weer vooruit gaat!
En Sky, dat spannend en leuk dat Taartje beleerd wordt!!
Ik zit zelf beetje in een dip, we zijn nu al 9 maanden aan het sukkelen. Ik moet binnenkort weer terug op controle, maar durf nauwelijks te gaan omdat ik bang ben voor wat we te horen krijgen. Het viel de vorige keer zo tegen. En wat dan... |( natuurlijk, ik weet nog niks zeker, maar doemscenarios ten over. Kan ie op pensioen zonder dat ie zichzelf kapot maakt? En wat doe ik dan? Paarden staan niet aan huis helaas, dus 2x stalgeld =dure grap...maar de rest van mijn "ruiter carrière" alleen maar pony om te poetsen (en dat vindt ie niet eens leuk!! )...pffff...ik weet het even niet meer. Sorry.. het helpt om het op te schrijven...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:36

Ah wat verdrietig Esther, kan me het goed voorstellen. Zeker als er dan weinig verbetering was de vorige keer.. :\ Zou denk ik toch eerst de controle afwachten, je kan je nu allemaal scenario’s in je hoofd halen maar zonder uitspraak DA is ook lastig denk ik. Hoewel wel heel menselijk en héél herkenbaar :(:) Sterkte ik duim voor jullie!

*en terug onder de meeleessteen <<)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:55

Ik weet en herken precies je gevoel Esther! Het is zo moeilijk. Je weet dat het paard niet blij wordt van pensioen. Zeker niet op zo’n jonge leeftijd. Dat bruist van energie. Het is pijnlijk om dan toch zo’n keuze te moeten maken. Ik hoop oprecht dat het voor Rebel goed komt.
Misschien kan je tzt een goedkoper minder luxe plekje zoeken voor Rebel dat er wat geld over blijft?
Mocht Beauty straks toch met pensioen moeten heb ik al een heel fijn plekje gevonden, waardoor ik wel de kans krijg om te kunnen sparen voor een eventueel nieuwe. Niet perse op kort termijn ivm financiën maar op den duur.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:19

Marrit, je hebt natuurlijk gelijk. Gewoon afwachten...
Goedkopere pensioen stalling is idd een optie, al sta ik nu gelukkig ook niet heel duur. Of Rebel geen zin zou hebben in pensioen ...volgens mij heeft hij het uitstekend naar zijn zin op een stukkie wei en paar matties om af en toe mee te ravotten. Dressuur hekjes en hindernissen kan hij prima zonder! Vraag is alleen hoe lang hij heel blijft dan, want een rondje stuiteren en racen is hij meestal wel voor in.

Maar eerst GEDULD...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:30

Maar als hij niet heel kan blijven. Even afhankelijk van welke termen ‘heel’ in dit geval. Is het dan wel eerlijk om hem hier te houden? Hij zou toch een keer sprinten of bokken..

Hoe is de huidige prognose van deze blessure?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:40

Prognose is nog onduidelijk. Hopelijk horen we over 2 weken meer. Vorige keer liep hij in draf nog verre van rad. Dat is nu ingespoten. Daarnaast moest hij gewoon nog verder herstellen van de operatie. Hoe ver hij herstelt is nog niet bekend. Beste geval: alle basis sport kan (nou, dan kunnen we vooruit). Slechtste geval: geen pijnvrij leven als grasmaaier. En alle gradaties daartussen.
Hij heeft nu geen pijn, maar dat kan dus na wat bokken/sprintje helemaal anders zijn...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:46

Daar valt dus nog niks over te zeggen nee. Hoe doet hij het nu mentaal?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:53

Mentaal goed, hij staat op stal en we worden elke keer met luid gehinnik begroet, 3x daags. Dan wandelen en grasjes snacken, is ie helemaal happy, en gelukkig zonder problemen weer terug op stal. Daar ligt wel altijd iets lekkers, worteltje of wilgen tak of vitamine brokjes.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:54

Dat is fijn! Dan heeft hij het nog niet opgegeven. <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:28

Ohh Esther. Dikke, dikke knuffel. Wat een akelige periode is dit,en wat kán ik me je gedachten goed begrijpen. Ik ben 2 jaar geleden toen JJ zo met zijn longen zat ook zo bang geweest voor wat het eindresultaat zou zijn. Bang dat hij er niet boven op zou komen en wat in een dergelijk geval eerlijk en reeel zou zijn.
Ik duim heel hard voor je dat je niet voor heel moeilijke beslissingen komt te staan. Hoop en duim dat het toch nog goed komt. En.... dat wanneer het níet goed komt.. dit dan ook (hoe verdrietig misschien ook) echt duídelijk is.
Nogmaals dikke knuffel en heel veel sterkte!