Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 08:47

Punz, geen auto die kan trekken en geen BE rijbewijs :') en geen knhs startpas, enkel een fnrs ruiterding. Anders had ik pony graag meegenomen voor de ervaring.

Klinkt trouwens alsof je lekker gereden hebt ondanks dat hij zn truucjesdoos erbij haalde :=

curly2day

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:30

Lekker rondje Change!
Ria heeft de derde versnelling uitgeprobeerd :-)
SK dat is nogal een verschil, leuk zo die filmpjes!

Ik ga zo eens kijken hoe de paardjes erbij staan, het is ineens wit hier

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:40

Gaaf! Hier ligt niks :oo

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het blijft een beetje liggen,het is denk ik qua temperatuur te warm (vind ik niet heel erg)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:08

Wel mooie plaatjes met die sneeuw. Hier alleen natte sneeuw in combi met regen, maar wel heel koud. Vanmorgen zaten we al om 8 uur te paard voor een buitenrit, brrrrr. Echt bevroren toen we eraf kwamen, maar t was wel lekker en ook nog reeen gezien!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:14

Ik heb leuk nieuws :D

Vandaag na 2.5 week de proeftijd van Beauty beeindigd en de koop definitief gemaakt en betaald.
Nu officieel eigenaresse van de eigenwijze Ier :')
Ook heb ik de zadelmaker verplaatst welke nu as woensdag komt in plaats van 1 maart.

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:27

*\%/* GEFELICITEERD!!!! *\%/*
Prachtig dier is het zo!

Hier nog even een still uit een filmpje van gisteren ... 1 seconde voor "take off":

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:33

Bedankt! :D
Ziet er goed uit, maar hij(?) mag wel wat vrolijker kijken :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:54

Zij maakt zich hier op voor een mega sprint.... Want ze is boos op me omdat ik iets te veel terugwerk met mijn binnenland :D

Had ik al gezegd dat ze zeeeeer expressief is in haar gezichtsuitdrukkingen? _O-

De foto was dus ookgeen voorbeeld van "goed" maar de opmaat naar een communicatie probleempje, uitmondend in er min of meer vandoor gaan ( is te sterk uitgedrukt, maar ze heeft wel lekker gegaloppeerd :D (
Laatst bijgewerkt door Punz op 14-02-16 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:55

Heb je die mega sprint ook op video? :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:08

Helaas niet. Eline kreeg de slappe lach, en was me tegelijkertijd aan het bedreigen om te voorkomen dat ik met mijn hand terug zou werken ipv haar gewoon maar te laten lopen ... Daar ook nog bij filmen was net even te veel gevraagd. :D
Heb wel het stuk ervoor op film en een stapstuk, maar dan moet ik EK eerst even vragen of ze het goed vind dat ik het plaats ( ze is nogal hoorbaar nl op de filmpjes )

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:18

Gefeliciteerd Saaams! :D
Ria, lekker achterbeengebruik. <<)

Vanochtend Bos meegenomen voor een oefenparcours met crosselementen. Hij was braaf! :D
Afbeelding

Daarna aan mam aangeboden de merrie mee te nemen op vreemd terrein. De laatste keer was afgelopen zomer. |o
Ik had haar zelf ook al een paar maand niet gereden maar ach wat maakt het uit. :D Zo gezegd zo gedaan, op wat spanning na was ze boven verwachting braaf!

Kort filmpje..

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:22

Saams gefeliciteerd wat tof!

Punzmooi ruim in de paslengte op de foto

Leuk change, hoe vond hij de cross hindernissen?

En wat heerlijk zo'n brave merrie!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:28

Zo braaf is ze niet altijd hoor, typisch dressuurpaard. :P Maar met vandaag zijn we heel blij!

Bosco vond 1 hindernis eng, de rest sprong hij zo zonder er (nauwelijks) naar te kijken! Dus ik ben een trotse baas. :D

Hadden jullie de pony's vandaag buiten met dit weer?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:40

Ja hoor, 9.15 had ik ze buiten. Niet dat het gewaardeerd werd hoor :+ Lloyd wilde iets met vliegende voorbenen doen omdat ie sneeuw op zn hoofd kreeg bijvoorbeeld :') we hebben ze wel rond 14.30 weer binnen gezet, toen waren ze het goed zat.

Heb zélfs nog gelest buiten! Eline was zo dapper om het aan te durven :* Maar was geslaagd, ook lekker gelachen en veel geleerd. Hing er 1x naast omdat zijn galop wat expressiever was dan anders _O- Maar beide kanten galop gedaan, super trots! Bewijs: (Eline er ook ff op natuurlijk)
Afbeelding

Kreeg net filmpje van stal dat hij stond te knikkebollen, de arme schat _O-

Gefeliciteerd Saams!! Superleuk dat het nu officieel is.

En stoere Bosco, zoals altijd vind ik het weer hoog :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:42

Oh ja en Punz :D Ruime gang zeg! Ik zou er wrs wederom naast bungelen :P

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:59

Hier stonden ze 7.00 buiten en 8.00 zaten wijer op voor een buitenrit. Toen we terug kwamen hebben we ze even op stal laten staan om op te drogen en daarna weer naar buiten, daar staan ze nu nog. Uur of 7 vanavond gaan ze weer naar binnen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:39

Bleh wat een pestweer zeg. Springles stond gepland dus door laten gaan. Truusje was al vrij nukkig op de eerste lijn met balkjes, maar ging uiteindelijk toch. Met wat overtuigingskracht bleef ze toch gaan. Totdat haar matties naar binnen gingen en de eerste rij balken niet meer op drafafstand lagen, maar aan elkaar geplakt. Madam haakte acuut af en ik kwam er niet meer doorheen. -O- Uiteindelijk een stalgenootje gevraagd om het over te nemen. Die heeft haar 3 draaien om de oren verkocht en toen ging ze weer braaf. ^) ^)
Uiteindelijk afgesproken dat zij een aantal keer met heksje gaat rijden in de springles dat madam meer routine krijgt en mij dan mee kan nemen ipv dat ik haar op sleeptouw moet nemen met mijn angstbibbers. :+
Maar stom vind ik het wel. |o

Van harte Saams met de aankoop. *\o/*

Bosco was superstoer, merrie ook. +:)+
Marrit ook al zo'n held in de sneeuw en Punzel ambieert een baan bij de nasa "ready for take of". :D :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:43

Oh arme pony's hebben jullie, zo lang buiten in dit oliebol. :brr: :#

Hier rond 10.00 naar binnen gegaan en rond 13.00 weer binnen, dat werd zeer gewaardeerd. :D Bos is wel binnen gebleven vandaag.

Marrit, ik zeg het nog een keer: maar wat een diehards in dat weer! Respect. _/-\o_

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:48

Bij mij gingen ze om 10 voor 9 naar buiten en heb ze net 5min geleden op stal gezet. Eventjes op stal vinden ze wel fijn maar zo kort als bij jou Elys gaan ze echt niet leuk vinden. Dan breken ze alles af hahaa

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:58

Hier gaan ze, ondanks het weer, ook gewoon volgens schema naar buiten van 9 tot half 4. In de zomerdag vaak wat langer. Rond hun vaste tijd staan ze ook in rijen van 3 klaar voor het draad.
Heksje had het wel koud door de uren in de sneeuw te staan. Dus die staat voor het eerst deze winter onder 400 gram. :wow:

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:03

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:03

Wij geven gewoon heeel veel hooi, dan staan ze rustig en vinden het totaal niet erg om binnen te staan!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:08

Bij ons blijven ze morgen helemaal binnen. Dat is echt in al die jaren op deze stal nog maar 1 of 2 x voorgekomen.
De weides zijn echt zo gruwelijk nat. Echt niet normaal meer.
Zelfs de grote opfokweides die heel lang goed blijven zijn nu een groot zwembad.
Takkeweer!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:11

Geloof dat iedereen wel klaar is met de nattigheid. :j :j :j