Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:52

Vandaag controle, conclusie: we zijn er nog lang niet. Loopt in draf behoorlijk kreupel, slechter dan DA op basis van de schade had verwacht. |(
Dus nu ingespoten (stond al als optie benoemd) en nu weer 4 weken 3x daags stappen en verder op stal. En daarna verder kijken, was niet hopeloos, maar nog lange onzekere weg te gaan.

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:27

Oh nee Esther. Wat een tegenvaller. Gedraagt hij zich nog wel?
Mag hij wel buiten staan of heeft hij boxrust?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:07

Hij moet op stal staan met 3x per dag een kort wandelingetje (met grasjes snacken). Hij baalt daar wel van, altijd beetje balen dat hij terug op stal moet.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:45

Ach Esje wat een tegenvaller zeg ....

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:28

Ja, ik vind het ook zooo sneu voor Rebel, alsmaar op stal. |( |(

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:45

Oh nee ;( ;(
Gelukkig nog wel hoop, maar idd een fikse tegenvaller. :\

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:42

Zo naar esje, we hoopten echt op beter nieuws.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:07

Oh Esther... wat een rotbericht. Ik snap dat er wel perspectief is, maar toch. Had het jullie gegund dat het bericht beter was geweest. Sterkte voor jullie beiden!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:34

Helaas slecht nieuws aan deze kant.

Aan de longeerlijn in draf helaas nog steeds onregelmatig.
Maandag komt de juf, dan gaan we samen nog even kijken of we het wellicht rijtechnisch wat kunnen oplossen. (Stapwerk).
Dinsdag gaan haar ijzers eraf.

Ik denk dat ik haar nog eens wil laten doormeten door een natuurgeneeskundige. Dit heb ik vorig jaar ook laten doen met haar luchtwegen. Als ze daar uiteindelijk niet beter van word. Gaat ze helaas met pensioen. Want in de kliniek is ze “uitbehandeld”

Stomme in het bos is ze zó vrolijk en blij dat ze gewoon zelf aandraaft, blij is. Zuiver loopt, alsof ze haar ongemak vergeet. En dan aan de longeerlijn is ze bijna depressief.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:53

Gatsie had ook voor jou zo graag op beter nieuws gehoopt

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 22:12

:(:) hele dikke knuffel voor jullie Samantha en Esther!

Hier helaas ook niet veel beter nieuws over Kiet. Ze heeft niks overgehouden aan onze val. We gingen afgelopen vrijdag trailer laden oefenen, en wellicht zaterdag naar het strand. Met laden werd het haar te veel en begon ze te duwen tegen de stang. Waarschijnlijk gleed ze toen uit met de achterhand (het gebeurde allemaal heel snel) en kwam ze met haar billen onder de stang terecht. Ze probeerde verder eruit te gaan en zat daarna klem met billen uit de trailer, stang op de rug en voorkant nog in de trailer. Ik heb geprobeerd de stang eruit te halen, maar doordat ze zichzelf omhoog hield stond er te veel spanning op en kreeg ik hem er niet uit. Ik weet niet hoe we het voor elkaar hebben gekregen. Ik duwend van achter en mijn vriendin van voren trekkend, maar ze schoot er weer onder door naar voren. Snel stang eruit gerukt en Kiet eruit gehaald. Die stond zo te shaken en pompen, dat het echt voelde dat als ze nog een stap zou doen dat ze neer zou vallen van shock |( . We hebben gewacht tot ze een beetje op adem was en daarna gekeken of ze de hals nog naar beneden kon doen. Heel zachtjes naar stal gelopen en even laten staan. Ik vertrouwde het toch niet, dus veearts gebeld al was het maar voor pijnstilling. Hij heeft gevoeld en haar schoft lijkt niet gebroken te zijn. Wel pijnstilling gegeven en ze kon de hals niet meer naar beneden doen. Idee is nu extreme spierpijn/kneuzing en dus op metacam gezet. We zijn nu bijna een week verder en ze staat nu op een halve dosis, met nog zichtbaar soms pijn. Gelukkig kan ze wel weer gewoon naar de grond om gras te eten. Want met een beetje mazzel mag ze volgende week het land op. Dan kan ze zelf bepalen of ze wilt lopen of niet, dat vind ik zelf ook wel een fijn idee. Ook dat ze gewoon flink de ruimte hebben. Maar wel weer in de ziekenboeg dus... ik denk niet dat ik ook iets heb gezien wat ik meer naar vond dan hoe ze vast stond. Zelfs met haar peesblessure 2 jaar terug, was ze minder in 'acute' pijn/shock ;(

Afbeelding
Na de pijnstilling vrijdagavond in ieder geval wat actiever

Afbeelding
En van de week, gelukkig weer hals naar beneden

Als ze de hals laag heeft dan heb ik het idee dat ze niet zoveel balans heeft achter, maar ik moet het denk ik ook gewoon afwachten. Voorlopig wel over 2 weken een afspraak gemaakt met een osteopaat die ook dry needling doet. Ik hoop dat ze in ieder geval na dit weekend van de metacam af is

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:31

Ach wat een verdrietig nieuws hier allemaal, dikke knuffel voor iedereen!!!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:49

O wat een nieuws allemaal. Het 1 is niet beter dan het ander. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en goed vooruitzicht. Wat kunnen paarden toch zorgen opleveren.
En vaak staan we machteloos.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:36

Oh, wat een pech weer bij veel mensen. Sterkte! Heb je de paarden aan huis Esje? Anders is 3 x per dag nog niet zo makkelijk langere tijd vol te houden.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:58

Och feline wat zal je geschrokken zijn, beterschap met Kiet

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:31

Oh Saams.... wat ongelofelijk poedersuiker zeg.. ik blijf hopen op een wondertje, maar dit is wel echt ellendig

Feline: wat zul jij geschrokken zijn zeg! Beterschap voor Kiet!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:57

Oh Feline dat meen je niet. Van alle dingen die kunnen gebeuren krijg je net ellende met de trailer... Sterkte. Ik hoop dat jij van je laatste val al een beetje hersteld bent?
Eng hoor. Ik zou ook echt doodsangsten hebben gehad!

Ik ga zo hard voor je duimen.

Ik hoop bij Beaut ook nog altijd op een wonder. Misschien wil ze toch een jaar vrij en een baby :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:16

Saaams schreef:
...en een baby :+

:oo _/-\o_

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:18

Nee hoor!
Ik zou het graag willen. Maar fokken is gokken en dan kan ik beter iets kopen.
Ze moet namelijk wel maat meegeven. Aan 1.40 heb ik niks.. Minimaal 1.46. En ik ben wel een beetje merriemens.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:32

Och wat een conniepony ellende. Duim rustig verder voor de groeiende ( :oo ) ziekenboeg.

Hier is het rustig. Sky is topfit en de slimste thuis. Taart wacht op het moment van inrijden en werkt ondertussen de borders bij. Firo heeft ws een glipper gemaakt en liep als een oude kerel. Helaas is de osteo in de lappenmand beland. Als tussenstap maar vast naar de juf voor behandeling.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:51

Jeetje, wat een naar nieuws allemaal voor Beaut en Kiet.
Rebel staat weer op stal en 3x daags stukje wandelen en grasjes snacken. Ze staan niet aan huis, maar gelukkig is stal maar 5 minuten fietsen. Toch is het een hele klus en ben ik erg blij dat m'n dochter nu thuis woont en we het kunnen afwisselen. Ik moet tenslotte ook nog werken (door corona vanaf thuis, dat scheelt ook weer reistijd). Rebel is elke keer superblij om de stal uit te gaan,maar houdt zich kranig en heeft m.i. geen pijn.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 16:06

Saaams schreef:
Oh Feline dat meen je niet. Van alle dingen die kunnen gebeuren krijg je net ellende met de trailer... Sterkte. Ik hoop dat jij van je laatste val al een beetje hersteld bent?
Eng hoor. Ik zou ook echt doodsangsten hebben gehad!

Ik ga zo hard voor je duimen.

Ik hoop bij Beaut ook nog altijd op een wonder. Misschien wil ze toch een jaar vrij en een baby :+

Zelf ook tripje naar chiropractor gehad en nu wel weer redelijk :)
Voor Kiet ook maar ingepland voor over 2 wk, hopelijk kan ze van het weekend het land op en houdt ze dat goed vol. Heb wel het idee dat ze nog heel instabiel achter is. Afwachten is ook niks aan.

Hoop dat Rebel happy blijft komende tijd, het is ook niet niks om lange tijd 3x daags te stappen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:26

Beauty is dinsdag van haar vierkante beslag af gegaan. Zowel dinsdag als grotendeels woensdag was ze daar echt even van in de war. Pijnlijke voeten en kort in het voorbeen. Ze wist even niet meer welk voetje voor welk voetje. Vandaag liep ze stevig door, deed weer drafjes in de wei en op de zachte bodem rechte lijn ook geen pijnlijke voetjes meer. Was al bang dat het echt een dom idee van me was..

Ze gaat maandag voor een second opinion/heup echo poging 2 naar Bodegraven. Ik heb contact gehad met meerdere klinieken maar een aantal durfde het niet aan, uithof kwam met een belachelijk antwoord dus ik kon kiezen tussen Bodegraven en Raaphorst die het meest tegemoet wilde komen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:27

Waarom durfde ze het niet aan? :)

Fijn dat ze snel gewend was aan haar teenslippers. :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:31

SkyMarian schreef:
Waarom durfde ze het niet aan? :)

Fijn dat ze snel gewend was aan haar teenslippers. :j

Omdat ze verwachten dat de echo bij hen sowieso niet lukt ivm apparatuur. Bijv Lingehoeve gaf aan dat ze dezelfde echo hebben als Heesch. Bodegraven gaf aan dat ze wel ervaring hebben bij koudbloedrassen en de gok wel willen wagen met een mooie deal als het niet lukt. Ook evt diagnostiserend kunnen verdoven van het heupgewricht. (Waar nu kort de focus op ligt).