Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:15

Jups Onck is in Ermelo. :j :j
Superleuk als je er ook bij bent. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:16

Top! :D staat in de agenda.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:24

Juni is al wel heeeel snel.. Nouja we zien wel. :D

Larry gaat ook weg dit jaar.. Helaas. -O-

Voor Bosco al verschillende bellers uit binnen&buitenland gehad maar nog niet echt iets serieus. Dus dat betekend dat wij ons over een tijdje volop op het springen gaan richten want ons doel is om L te springen! Morgen neem ik hem mee op oefenparcours met crosselementen.

Saaams, leuk dat je ook naar het ONCK komt!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:26

Super Emmy!! Wat een fijn debuut en ook nog een mooi compliment *\o/*

Zooooo hoog Elysa (val in herhaling :') ) mooi gesprongen, heb er verder weinig verstand van maar kan wel zien dat het goed gaat in ieder geval!

Wij waren in de buurt van Luttenberg dus ff de manege daar bekeken :wow: Ik pieste zowat in mn broek, stond een M parcours paarden, ff bij inrijden gekeken. Man man wat hoog en hete paarden. En dan de hele entourage.. 2 bakken.. En vriendlief doodleuk "gaaf he? Hier mag jij straks ook rijden! Licht is ook goed voor foto's" nou eerst maar eens zonder broekpoepen bak rond :x

Over Ierse humor gesproken: ik had de staldeur open en gebarricadeerd met grote poetskist en zijn winterdeken er wat overheen, loop ik eruit naar mn kast.. Zie ik in een ooghoek een voorbeen omhoog, zachtjes aftasten op de deken of ie erover kon of erop kon staan.. >;) Dus ik kijk om en tsja... Die blik van hem, uitdágend <<) Moest ff optreden maar lachen toch dit?

Gaaf Saams, een sprongetje!! Had ik ook jaren niet gedaan maar toen ik hem net had ook meteen geprobeerd. Leuk hoor, je hebt er ook een leuk dier aan.

Caplink werkt nog niet (traag) zo nog ff proberen..

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:29

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:30

Z geklasseerd is goed voor de verkoop Elysa. <<)

Foei stoute Lloyd. :') Lekker ding is het. <3
Scheelt dat als jij in Luttenberg rijdt er alleen hekjes staan. :D

Divoza heeft weer 25% korting. Zal wel een hoop verkeer op de site zijn. :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:32

Jaja, nou het is gewoon zo groot :') Echt groot. Zeker als je pony hebt. Groot.

Ah vandaar, de traagheid. Ik heb een frontriem en plastronspeld al dagen in mn mandje bij EJ zitten. Denk morgen maar eens op bestel drukken :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:35

Bij mij doet het linkje het ook niet. :n

SM, Z geklasseerd is goed voor de verkoop maar dan worden ze altijd zo tot het uiterste getest voor het nog hogere werk en dat vind ik zo sneu. :') Maar ik hoop dat we het nog wel een keer mogen gaan springen. Kinderdroom. :=

Marrit, Luttenberg is mooi he! En relax: 3 april staan er alleen maar witte hekjes en geen enge hoge hindernissen. En hij wou gewoon ontsnappen maar jij had hem door. >;)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:41

Dat ze het mandje nog niet uitgewandeld zijn. :+
We gaan ons laten verrassen door de entourage. :')

Dat risico zit er wel in, maar geldt dat uiteindelijk niet voor alle klasses dat men nog wil zien of er nog rek in zit? :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:42

Zei mijn man ook al, "geen hindernissen èn (zei hij heel wijs) allemaal pony's met Connemarakarakter dus niet zo heet." Jaja, ik neem wel flesje drank mee in de binnenzak :Y)

Z springen kan toch mooi op Onck? Doe je rondje HC of zo :+

Nee, ze blijven stug in het mandje staan _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:44

Filmpje van de les geupload. Misschien niet de mooiste maar wel een mooi beeld van het knelpunt van nu.
Zij liep op de rem, ik wil het graag erg netjes doen allemaal en madam vindt het niet zo lekker als haar lendenpartij en puntbilletjes ook aan de bak moeten. Resultaat zag er ongeveer zo uit. :+

Juuuuuist niet al te heet. Jouw mannetje doet een rondje impuls op mijn witte truttebelletje? O:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:49

Hahahaha :') Ge-wel-dig _O- Wat een Truus he, kan niet anders zeggen. Wat ik trouwens ook vind: je rijdt na het huppeltje geweldig door, laat je niet afleiden, blijft ríjden. Ik vind dat altijd erg lastig dat blijven rijden, nice hier!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:49

Nog een keer gezien _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:53

SM, dat bokje. :') Wat een truusje. En jullie gaan echt wel vooruit hoor! Ze loopt bijvoorbeeld al veel minder op haar voorhand. Heksje is gewoon leuk. <3

En dat geldt inderdaad voor alle klasses maar omdat je vanaf het Z(Z) internationaal lichte&zware tour mag springen word er vaak nogal overdreven met het uitproberen van pony's... Maar dat gaat ons niet tegenhouden hoor. :D

Marrit, geen stress! Adem in adem uit, het komt allemaal goed. :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:55

Vind ik ook vaak lastig hoor. Ben heel erg snel geneigd om in de camilerostand ^) ^) ^) te gaan zitten pruttelen. Terwijl het tig keer effectiever is om gewoon te blijven rijden. Scheelt dat Ineke in mijn oor fluistert dat ik het vooral niet te netjes moet willen doen, maar er aan moet blijven rijden. :D :D

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:23

Hi allemaal,
Rijden jullie allemaal mee op 3 april? Ik vind het vanuit Brabant wel heel eind weg om met trailer op en neer te rijden op 1 dag. (Bij Onck kan ik op 1 dag heen en volgende dag weer terug). Maar lijkt me wel leuk jullie daar oive te ontmoeten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:26

Rijden wel aardig wat mensen mee. :j

Marrit, Eline, Ria(?), Elysa, ikzelf.....en wie ik allemaal nog vergeten ben. :o

Nog eentje om het af te leren. :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:33

Mooie filmpjes SM, ik vind het echt een schat om te zien!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:36

Fluffly vooral. :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:45

Heb inmiddels Nederlands beroemdste Connemara-fluisteraar ingeschakeld, komt goed 8-)

Bar is er ook wel de 3de :j

Galop is netjes geworden zeg! Wow, en je zit ook veel stiller (niet dat het anders bagger was :D maar je snapt me vast) en dat stille been... Ooh ben zo jaloers daarop!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:52

Wie is Nederlands beroemdste Connemara-fluisteraar? :o? :')

Bar zal er zeker zijn. :j
Zijn de 25 starts al gevuld?

Dit was het betere stukje van de galop vandaag. _O-
Been ben ik wel heel blij mee. Nu nog een rechtere rug met al mijn oses en gierennek dan wordt het nog wat. :+

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:12

Ik ben er zeker :D
Ik doe niet zoveel met de organisatie van de wedstrijd maar begreep dat het al aardig opschiet met de aanmeldingen.

Echt enorm verschil in een jaar SM!! Knap!

En Marrit, Mark mag morgen in Luttenberg springen. Gelukkig geen M parcours maar ben al weer bloednerveus :o

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:15

Oh en knap rondje Change!
Fijne bak daar he. Wij komen daar graag voor het springen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:32

Wow...
Wat een tekst hier allemaal!

Tuurlijk ben ik er 3 april bij! Ben in functie, en daarnaast start ik Jou-Jou ( die heeft het dus druk dan, mag met zowel Eline als met mij aan de bak...)

Marrit: de bak is inderdaad groot ( die keer dat ik op Pars reed was in Luttenberg), maar echt superfijn, en als je er in rijdt merk je niet dat het zo groot is

SM: Heerlijke lesfilmpjes en hilarisch, dat bokje!!

Enne Saams:
als je naar het ONCK komt... waarom dan niet mét pony ??

Voor de niet fb volgers verder even een kopie van mijn fb status van vandaag:

Punzel is vanaf vandaag officieel een boefje. Nieuwe ruiter (Ria ipv Eline), betekende vanmiddag aanvankelijk : party time!! Laten we het er op houden dat ik ruim de gelegenheid heb gehad kennis te maken met haar heerlijke galop en achteloos gesprongen changementen.Maar wat héb ik genoten van mijn als vanzelf changerende, als een fauteuil zittende, frisse puppypony, en wat liep ze uiteindelijk fijn. Wat een heerlijk dier én wat gaat ze me leren rijden !!!
Eline: super bedankt voor je hulp én de foto's.

Afbeelding

Langere versie:
Punz heeft de neiging over de buitenschouder weg te lopen. Eline vangt dat heel netjes met buitenhand en buitenbeen op en pony doet probleemloos haar stinkende best. Ook als ze fris is.
Eline rijdt Punz en Punz loopt super relaxed de sterren van de hemel ( mooi lang, laag,ontspannen)

Ruiterwissel: Ria stapt op... En Punz probeert direct de mogelijkheden. Moet ik nu ook op been reageren? kan ik niet toch niet over de buitenschouder weg? En in stap kan Ria dat prima managen..

Maar in draf....
Hopeloos te traag/ te weinig gecoordineerd in mijn hulpen nog, voor dit sensibele brutaaltje -O- :D
Dus whoppaa; in eerst uitgestrekte draf ,en vervolgens in galop de bak door... waarbij ik maar 1 opdracht had; niet, niet, niet, niet terugwerken met mijn hand...
En omdat ik wíst dat ik met het rijden van wendingen makkelijk toch te veel doe met mijn binnenhand, besloten om dan maar niets te doen, en, zoals geadviseerd door Eline, rustig af te wachten... :+ :+

Dus in galop, op initatief van Punz van hand veranderend én changerend een minuut of wat de bak door, waarbij Punz de tijd had om als een toerist lekker om zich heen te kijken, maar bij elke mógelijke beweging van mijn hand, wel even een tandje tempo er bij zette _O- _O-

Zélden zoveel geleerd als in deze minuten van rustig op mijn Punzje afwachten, zélden zo genoten van brutaliteit ( want toen galopperen niet werkte, dacht ze dat ze in stap wel haaks af kon wenden om gezellig bij EK te gaan staan:)

Afbeelding
.

Oohh
Joh

Wat hou ik toch veel van die pony <3 <3 <3

( Met grote dank aan Eline die, al slappe lach hebbend, mij door deze Ierse humor heen loodste...

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 03:27

Kan je je al inschrijven voor onck? Anders moet ik even mijn ouders overhalen om met de trailer te rijden als ik min trailer bewijs nog niet heb rond die tijd