Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:16

SM: Dat ziet er inderdaad heel anders uit zo!! Zie je trouwens dat je zelf ook veel rechter bent gaan zitten. En je pony begint nu echt wat meer te dragen! Leuk hoor!! En wat fijn dan inderdaad he, dat je het eea op film hebt staan? Vind je het goed als ik Ineke de linkjes app? Gaat ze nl vast heel erg leuk vinden!!

En zie net dat ik nog helemaal niet gereageerd heb op de shet jagende pony! Handig zo'n "aanjager" :D

Duimen jullie verder voor me dat het zo'n mooi weer blijft als nu? EK komt vanmiddag de pony's rijden en mijn trailer is voor onderhoudt een paar dagen weg.. .Dus zou heel fijn zijn als het droog blijft!
Ben nu zelf nog aan het werk ( zaterdag ochtend heb ik mijn praktijk gewoon open) en spiek tussen 2 patienten door even op bokt, fb, app...

En krijg dus via de app van mijn zus ( die nu op stal is) de volgende foto gestuurd:

Afbeelding
<3 <3 <3

En ik hou van mijn werk hoor... .maar als ik dan dit soort foto's krijg, krijg ik de neiging om per direct alles te laten vallen en lekker naar stal te gaan.. :D

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:00

Ja hoor mag je appen. :j

Het voorover zitten is een combi uit voorkeurshouding en in mijn broek doen van angst. Dat laatste is er nog maar zelden. :))

Het is echt heerlijk buiten. :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:17

:') herkenbaar :+

Wat een mooie trotse pony, Ria <3 Ze heeft het goed bij jou :j

Heerlijk weer! Pony net wortel gebracht, wij gaan zelf wandelen: even verstand op nul en genieten van buiten zijn. (Zon!)

Tribunals hoe gaat het met Jack?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:42

Zo, de kop is eraf. Vandaag was de eerste dag van de dressuurcarriere van melody :D wat vond hij het spannend! Eerst met losrijden lekker lange teugel gestapt en daarna rustig opgepakt en zijn aandacht gevraagd, dat viel niet mee, want er was zoveel om naar te kijken. Toen ik lekker rond kon rijden met eenredelijk geconcentreerde pony, was hij al moe van alle indrukken en tja toen moest de proef nog beginnen. Dus de eerste ring in. Aan een lange en korte kant stonden witte hekjes en jaaaaaaa springen!!! Eindelijk eindelijk dacht hij. *\%/* Met moeite kon ik m dus de ring in houden maar dat is gelukt al was hij het daar niet mee eens. Maar goed. Ander stukje is weer van alles om naar te kijken. Aanleuning was flut en de focus was weg en de impuls eigenlijk ook foetsie, behalve met aanspringen in galop, hij bedacht dat hij ook springen kon zonder hindernissen, dus een loei van een eerste galopsprong! In de tweede proef de race modus aan met galop, pfffff ik dacht echt dat ie een flinke aanloop nam om over de hekjes te gaan naar de andere ring, maar ook nu kreeg ik m toch de volte op. Al met al een dag waar ik vrolijk van werd. Redelijk ontspannen pony gehad, niet teveel druk erogelegd omdat hij dan tevel spanning kreeg en alle figuurtjes kunnen sturen.....heel veel geleerd. Nu nog de balans zien te vinden tussen ontspannning en focus....dat vond ik echt moeilijk. En gelukkig moest ik niet als enige erg lachen om die rare pony, maar de jury ook. Als compliment stond er op mijn coupon, dat ik een erg mooi paard heb, hihi

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:38

Zo emmy dat was zeker een hele ervaring. En die heb je toch maar mooi in de pocket. +:)+

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:14

Fijn dat je een goede start can je dressuur carrière hebt gehad. Dat effect van de witte hekjes is heel herkenbaar: Rebel raakte ook heel enthousiast toen hij de witte dressuur hekjes vanaf de volte in het vizier kreeg. Gevolgd door zware teleurstelling dat hij er niet overheen mocht. (Om vervolgens in het springparcours de glimmende balkjes weer heeel eng te vinden) :+ .

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:23

Lieve foto Punz!
En je paard is ook mooi Emmy. :D

Ik heb vandaag L en M gesprongen met Larry. Winstpunten en een prijs in de pocket en heeeel trots. :D Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:25

Tof! Gefeliciteerd.
Wat een gave bruine set heb je!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:25

Eerste keer M gesprongen? *\o/*

iersehumor.nl geregistreerd. Eens kijken of ik daar mijn verslagjesfetish op kan krijgen. _O-
Thanks to Ineke met haar briljante ideeën. :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:32

Gefeliciteerd change! Wat goed!

Esje het is dus bekend, haha.
Volgende week mag hij weer springen dus misschien is ie dan weer heel blij!

Het viel me vandaag wel op, allemaal van die sjieke dressuurpaarden en kom ik aan met m'n connieponnie, haha, maar als de jury dan op je coupon schrijft dat ik een erg mooi paard heb is dat wel een groot compliment. Onze dochter zei al, ziet ze niet dat het een pony is mam? :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:47

Wat is er nou aan een sjiek dressuurpaard als je een connie op stal hebt staan. :7 *D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:50

Precies! :D

Zijn er eigenlijk nog leuke typische connie tekstjes voor op een trui of zo? :=

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:51

Ja toch _/-\o_

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:52

"je koopt een pony, je krijgt een paard" :)*

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:52

Jaa SM! :D

Filmpje voor de liefhebbers.

Mmmm geen idee Saams!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:54

Lekker voorwaarts gereden. +:)+ ....dat Z zit ook nog wel in het vat. O:)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:55

Wat springt hij makkelijk en wat heeft hij een hoog tempo :oo
Ziet er goed uit!

Ik heb vanmiddag een kruisje gesprongen, hindernis stond er toevallig en het voelt heel vertrouwd. Normaal ben ik wat angstig maar dit keer niet. Dinsdag heb ik springles van mn instructrice dus eens kijken of we in april hier op stal een 40/50cm parcoursje kunnen starten.

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:59

Ziet er goed uit change! Hij is erg snel boven de sprong en weet zich ook goed te redden als hij er niet super mooi bij komt. Heerlijk zo'n pony!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:08

Jaa de tijd van het langzaam rondhuppelen is voorbij. :')

Niet alle afstanden klopten inderdaad, hij was erg moe na 2 parcoursen en een ereronde dus wilde er graag onderkruipen. Dit was gelukkig maar 1 of 2 sprongetjes.

En hij is een heerlijke pony. :D Wie weet springen we nog wel een keer Z. Maaaaar eerst moeten we dit maar zien te overleven. :')

Saaams, superstoer van je! En dat parcoursje gaat je zeker wel lukken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:10

Onck lijkt me een mooi debuutmomentje. Kunnen we je allemaal aanmoedigen. *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:10

Stoer saams, als t goed voelt dan is dat hartstikke leuk om af en toe mee te nemen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:11

Ben je van plan Larry wel te houden? Of gaat die uiteindelijk ook de verkoop in en hoe gaat het met de verkoop van Bosco?

Het is wel fijn dat het een pony is die zich altijd wel red ondanks de afzet.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:11

Emmy7 schreef:
Stoer saams, als t goed voelt dan is dat hartstikke leuk om af en toe mee te nemen.

:j :j :j vooral ook de ongedwongenheid om zo een keer een huppeltje mee te pakken. :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:13

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:13

Klopt het dat het onck word gehouden in ermelo (volgens de site)
Dan kom ik zeker kijken en neem ik mijn camera mee. :D