Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:07

Och wat een nare val. Beterschap voor jou. :(:)

Met Kiet zou ik niks doen eerlijk gezegd. Gewoon even kijken hoe het zich ontwikkeld. :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 21:53

Ja dat weet ik nog Sam, vandaar dat ik ook dacht ik plaats het hier even :)!

Ik zit gewoon in m'n hoofd met die heftige peesblessure van 2 jaar terug en ze is immers al bijna 24. Voor de peesblessure heeft ze nog nooit wat gehad, dus sterk is ze wel. Maar mijn gevoel zegt nu zo erg oh help moet wat doen. Ik kon ook op dat moment denken dat ik haar weg zag rollen, alsjeblieft sta op 4 benen zometeen. Dank voor de beterschaps wensen! Misschien dat ik ook graag wat wil doen, omdat ik zo in de kreukels lig dat ik me amper kan voorstellen dat zij niks heeft :')

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:58

FelineNanet schreef:
Ja dat weet ik nog Sam, vandaar dat ik ook dacht ik plaats het hier even :)!

Ik zit gewoon in m'n hoofd met die heftige peesblessure van 2 jaar terug en ze is immers al bijna 24. Voor de peesblessure heeft ze nog nooit wat gehad, dus sterk is ze wel. Maar mijn gevoel zegt nu zo erg oh help moet wat doen. Ik kon ook op dat moment denken dat ik haar weg zag rollen, alsjeblieft sta op 4 benen zometeen. Dank voor de beterschaps wensen! Misschien dat ik ook graag wat wil doen, omdat ik zo in de kreukels lig dat ik me amper kan voorstellen dat zij niks heeft :')

Ah wat schrikken zeg, hopelijk voel jij je snel weer iets beter. Ik zou voor nu zorgen dat ze lekker kan bewegen, dus lekker in de wei en desnoods even wat wandelen met haar. Je kan het lichaam even wat rust geven en haar dan even door een peutje laten checken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:09

Oh Susan: Heerijke foto's !! Dat zijn wel de voordelen van paard gewoon aan huis.. Kun je ook gewoon gaan lessen ( in plaats van het video lessen wat ik nu doe)

En bah...wat een nare val met Kiet. Toch zou ik het eerst even rustig aankijken, als ze klinisch normaal is, en morgen even op een volte links en rechts ( ivm pees echt kort) normaal draaft en er verder ook niets te zien is, zou ik vooralsnog niets doen denk ik.

Enne: als jij zo in de kreukels ligt.. Doktersbezoekje voor jou??

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 11:21

HAP al gebeld, maar die krijg ik niet te pakken. Ze zullen ook wel druk zijn vanwege Corona. Op de een of andere manier krijg ik altijd alles na vrijdag 17:00h :=. Wilde in ieder geval naar een fysio en chiropractor met een paar weken als alles niet meer blauw is, maar het is ook maar de vraag of die bij ons werken.

Vooralsnog ben ik meest bezorg om Kietje. Blij dat ze er goed vanaf lijkt te komen.

Afbeelding
Na de peesblessure heeft ze ook een kroel stand gekregen. Het kopschuwe van vroeger is er nu helemaal uit en ze vindt het op z'n tijd toch wel heen fijn om tegen je aan of op je te leunen met haar hoofd <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:01

Oei dat is enorm schrikken, tja wat is weidsheid, zelf zou ik het even aankijken maar doe vooral waar jij je goed bij voelt.

Hopelijk gaat het met beauty en rebel ondertussen weer wat beter. Zo naar wanneer ze wat hebben en helemaal wanneer je niet precies weet wat.

Een tijdje wel vreemde gelezen maar niet gereageerd. Beetje druk en toestanden hier maar nu wat rustiger.
Bailey is net verkocht en is nu onderweg naar Brabant om daar als dressuurpony carrière te gaan maken. Toch leuk dat ze helemaal weg waren van zijn ruime beweging.
Wel weer wennen en toch altijd verdrietig als er een pony weg gaat. Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:05

Ze had twee ponys meegenomen toch uit Ierland? Zijn deze nu beide verkocht?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:08

Ja zijn beide verkocht, de ene al in januari en nu net de ander

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:09

Oh wat een gemis. Maar wat knap van Sanne door ze fijn op te leiden en een goed plekje te zoeken. Lijn der verwachting dat ze hiermee verder gaat? Importeren, trainen en verkopen?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:25

Er komt vast weer een nieuwe ze vindt t hartstikke leuk om te doen, reisje naar Ierland stond alweer gepland voor de zomer al is dat nog even afwachten omdat school ineens bedacht heeft dat ze alle tentamens in de zomervakantie af willen nemen dus tja hopen dat ze toch heen kan

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:35

Punz schreef:
Enne: als jij zo in de kreukels ligt.. Doktersbezoekje voor jou??

Dat dus. :j

Wat leuk dat Kiet een kriebelmodus heeft ontdekt. <3

Weer 1 naar een goed huisje. Doen jullie goed Tineke. Zou leuk zijn als Sanne van de zomer gewoon kan gaan. 8-)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:02

Oef...wat naar zo'n val! Ben je inmiddels bij een arts geweest? Hopelijk heeft Kiet er niets aan over gehouden en knap jij ook weer snel op.
Hier nog steeds 3x daags een kort wandelingetje, poetsen en grasjes snacken. Er komen nog steeds hele schapenvachten vanaf, ongelooflijk wat een haar!!! B-) Jarenlang niet gezien, want we hebben hem altijd geschoren. Wel mooie lange sokken nu, dat is wel heel schattig. En een blauwe sok met paarse sterretjes.
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:14

Hij ziet er sowieso ruig uit. Wat een bos manen! :wow:

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:39

Compleet verwilderd is ie _/-\o_

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:43

Jeetje wat een manen ook zeg!!
Fijn dat hij t zo goed doet.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 16:03

Raar is dat he als je ze even niet scheert! Had ik ook met Kiet met de blessure, toen is maar 1 keer geschoren en kwam er pak haar vanaf. (Normaal 2/3x). Heerlijke manen heeft Rebel <3

Vind wel dat Sanne goed bezig is om iedereen aan een Connemara te krijgen haha :D! Ben benieuwd wat er voor nieuws komt met de tijd bij jullie

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:35

Update Beauty;

Fysio: strak in de spieren en bindweefsel. (Is al lang bekend maar geen verklaring voor)
Pijnreactie op vooroverkantelen bekken linkerkant.

DA: buigproeven goed. Op de volte rechtsom zowel harde als zachte bodem maakt ze rechts achter de pas niet af. Wel iets beter dan op de filmpjes van 14/4.
Uitverdoven rechterachterbeen gaf geen verschil. Echo knie goed.
Echo heup was niet haalbaar, massa rondom het gebied te dik
Voor nu metacam 10 dagen. Als ze binnen 4 weken niet verbeterd is de prognose slecht. Dan zal ze niet meer kunnen functioneren als rijpaard. Als het inderdaad spierkwestie is door vast liggen zou ze binnen 4 weken weer goed moeten zijn en kan ze eventueel met de huidige diagnose (si) binnen 12 weken naar het oude niveau.

Afbeelding

Dier is nu uitgerust met wifi.

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:06

Weer duimen dus voor bjeaut? Blijft zo bijzonder dat ze niet echt iets kunnen vinden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:04

Oh Samantha... dat gaan dus echt wel heel spannende weken worden. Ik duim zó voor je!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:37

Sterkte Samantha, wat vreselijk onzeker zo

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:42

Wat onzeker inderdaad, ik duim voor jullie!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 04:59

Bedankt. Ik probeer er het volste vertrouwen in te hebben. Aangezien ze haar karakter en will to please mee heeft.
Dus we gaan er gewoon weer voor.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:04

Sterkte met Beauty

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:45

Oh, wat een onzekerheid ook bij jou, Saams!
Ik duim voor een goed herstel!!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:59

Hopelijk komt het goed met Beaut , Saaams! Beaut met der kale bil, Pandora heeft weer een kaal pootje. Gisteren weer een echo gehad ivm der peesblessure. Gelukkig gaat het de goede kant op. Het geblesseerde gebied wordt steeds witter ( i.p.v. zwart=vocht) op de echo. Komende 6 weken nog doorgaan met stappen, mag ook onder het zadel. Draven op het harde mag nu ook, maar alleen aan de hand, dus goed voor de conditie. Ze was wel weer superbraaf bij de dierenarts.