Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:19

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:21

Lachen. Wordt die site veel bekeken? :o?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:22

Heeft op FB 10.000+ likes.
Maar weet ik niet eigenlijk. :=

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:47

OMG DAT VALKJEE!!!!
die heb ik al eerder te koop gezien volgens mij. Ik ben er helemaal weg van!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:53

Jaaa die is gaaf!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:56

Oh wat leuk change, nou benieuwd of je reacties krijgt van geinteresseerden via die site.

Les was heerlijk!! Melody snapte er echt niets van. Als je ruiter gaat doorzitten, betekent dat natuurlijk dat je zeer binnenkort in stap moet, maarnu moest ie ineens in galop, dus dat betekent als je ruiter gaat doorzitten dat je vast kunt laten merken dat je precies weet hoe het nu zit....GALOP, jihaaaaa. Eh niet? Tja een gefrustreerde melody dus die er echt niets meer van snapte. Betekent doorzitten nu een voorbereiding van stap of galop? :? Dan moet je toch echt eens even flink wild met je koppie schudden, hahaha.
Dus gaan doorzitten, gaan stappen, weer draven en lichtrijden, weer doorzitten, galop, weer draf lichtrijden, doorzitten, enz enz. Hij staat er nu echt even van bij te komen.....
En ik ook :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:17

Die Valk is idd gaaf zeg!

Emmy heeft lekker spontaan geest, mijn afspraak ging niet door dus ik ben maar blijven hangen bij de paarden en heb Karel gelongeerd. We hebben nog nooit zoveel water in de longeer cirkel gehad. Maar ach het is toch al een waterig weekje zo :-)
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:39

Ik vind Karel prachtig! Ze wordt mooi vol zeg <3 Aquatrainer is hip hoor!

Haha, die Melody, ik zie het zo voor me! Die heeft wel wat om over na te denken vandaag. Fijn zo'n onverwachts lesje Emmy! *\o/*

Haha, EK ik moest ook meteen aan jou denken bij die valk. Lekker dier hoor. Een soort mega-Ben :+ Tof dat Bosco erop staat! Wie weet levert het wat op :)

Ik heb gister Lloyd aan het halster rondgeslingerd, hij was in een beter bui want het was droog. En zielepiet stond voor aan bij het hek te sippen dus stalgenootje had hem vast meegenomen. Tuurlijk, zielig kijken kan ie wel :)) Ik wil meer aan de galop werken, en aangezien ik hem erop wat in de weg zit, ga ik hiermee aan de longe meer mee beginnen. Links is makkie voor hem, rechts is zijn moeilijke kant. Máár, gister is hij niet 1x verkeerd aangesprongen op rechts!! Ik doe half rondje, anders valt hij er uit zichzelf al uit (wegens niet optimale bodem momenteel) en dat ging super. Op beide kanten ook even de stap-galop geprobeerd, links makkie, rechts iets langere aanloop maar hij dééd het wel. Zo trots!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:38

Zo herkenbaar Emmy. Heksje denkt ook altijd gelijk te weten wat er komen gaat en vult het zelf vast in. Kan dan ook volledig van de wapper zijn *pruttel* ^) als het niet was wat ik in gedachte had. :')

Heel hip een aquatrainer. Krijgen ze lekkere billen van. :9

Wat goed Marrit. Wel opvallend dat het merendeel van de Ierse pony's echt moeite hebben met de galop. Merk je gelijk het rijtechnische verschil tussen beide landen. :)

Heksje was ook al zo stoer vandaag. Aanspringen in galop gaat steeds beter en ze begint het heel tof van de grond af te springen. Zelfs Ineke was van de week verbaasd. We hadden het beide niet zien aankomen. _O-

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:41

Wat een hoop aqua training zegg.. :D De bak bij ons in niet echt heel nat, vooral heel zwaar *\o/*

Vanavond weer les, heb er echt heel veel zin in. Rosie ging eergisteren zo lekker lopen en zo fijn over der rug. Ik werd er echt heel gelukkig van O:) Ik heb echt het idee dat ze al veel losser in de lichaam gaat zitten. :))

En gisteren mocht mevrouw nog even de shetlanders opjagen want dan hoeven de dames zelf niet door de bak heen te ploegen <<)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:58

Iemand nog interesse in
- vliegenuitrijdeken geschikt voor D/E formaat.
- oude staldeken mt 175
- paarse transportbeschermers van HH
- Blauw pikeurjasje mt 42
- Bruine leren singel(s) van rossner en/ of HKM mt 55cm

Kosten: enkel alleen de verzendkosten of ophalen.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:02

Wat is de maat van de transportbeschermers ? Komt even binnenvallen O:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:25

Ik denk full, maar om de ranke korte benen passen ze ook prima. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:44

:D :D :D :D :D :D :D

De griep lijkt hier heel erg voorbij:

Afbeelding

( en weet je.... Vandaag het gevoel dat ik het ooit gewoon écht ga leren: nétjes rijden! *\o/* )

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:09

Was heerlijk he? Had echt het voorjaarsgevoel en Lloyd ook >;) Hij had praatjes _O- Maar liep wel lekker uiteindelijk <3 over de galop; dat klopt denk ik, maar ligt ook deels aan mn eigen galopkunsten :') altijd op Dravers gereden en dan komt het niet altijd vanzelf, dus ben gewend veel te doen. Hoeft nu niet maar toch... Doe ik het wel _O- Maar moet nu van mezelf als de bak goed is galopjes meepakken. En help is on the way O:) :))

Gekke Rosie heeft ook de voorjaarskriebels zo te zien! *\%/*

Ik heb ook nog wel wat in de aanbieding, wel grote maten.. Full zwart hoofdstel, goudkleurig beslag en onderlegd, BR beenbeschermers zwart full, groene springschoenen en gele springschoenen full, 2 zwarte halster 1x met bont onderlegd full. Ook gratizzz, is gebruikt maar netjes schoongemaakt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:43

Ik zoek nog zwarte peesjes maar full gaat ze niet passen :=

De zadelmaker zou 1 maart komen, maar even gevraagd of hij eerder kan. Zadel gaat steeds erger schuiven.

Ze is trouwens erg kieskeurig. Ik haal haar binnen een tel uit stal en ze keert haar kont dreigend naar mn zus. Ze voelt gewoon dat mn zus haar niet leuk vind :=

Ik zag Bosco op de facebook van ehorses!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:19

stelletjes kletskousen. *\%/*

Dit is wat ik vanochtend op mijn Facebook plaatste .

Straks mijn nieuwe aanwinst in de wei gaan bezoeken. Ik had gedroomd vannacht dat ik een nieuwe pony had bij gekregen van Eline Koppenol en hij noemde, bosco een echt talent. Hahaha

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:28

Heksje was weer zo fijn te rijden vanavond. <3 Ze vond het spannend (vindt ze altijd in het donker), maar liet fijn met zich rondsturen. Galop opwaarts aanspringen afgelopen les is iig geen toevaltreffer. Ze begint standaard zo aan te springen nu. *\o/*

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:31

nou wat is de truuk om opwaarts aan te galoperen. want ik heb op de linkerkant echt nen duiker hoor.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:38

Geen idee. _O-
Kwam voor zowel mij als de juf als een complete verrassing. Eerder sprong ze vlak aan en ineens afgelopen zaterdag werd ze als een bolletje zo rond en wipte ze keurig opwaarts de galop in.
Denk dat het een combi is van voorwaarts op het been, actief in de beweging, recht en los door het lijf......plus een beetje mazzel. :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:38

Je gaat zo te horen rijtechnisch wel lekker vooruit!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:43

Ze ontwikkelt zich heel erg leuk. :j

Dit was februari 2015.

En dit was ze afgelopen zaterdag.

Zoek de 10 verschillen. :))
Vooral ook te danken aan Ineke die haarscherp de vinger op de zere plek legt en dat ook nog eens in een heel positief jasje weet te brengen en bij te sturen. _/-\o_

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:49

Je ziet goed de verbetering. Ze loopt lekker ontspannen en sjouwt fijn door!
Toch fijn om te zien dat je vooruit gaat :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:18

Dat is wel echt heel fijn om het op film te hebben. Hubbie filmt elke les heel trouw en ik krijg naderhand een memorycard en een cardreader in de handjes gestopt met allemaal korte filmpjes van de les, zodat ze ook nog te uploaden zijn. Superlief. <3 <3 <3

Oh Schirocco die shetters zijn trouwens hilarisch. Lekker bolletje wol. :+:

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:29

Wouw... Wat een wereld van verschil zeg... Mag je best trots op zijn sm.

Ja die shetjes zijn schattig he... Rosie vind ze fantastisch gaat gelijk in galop de bak door om de shetjes op te jagen :D maar ze blijft wel lief, gaat niet naar ze trappen ofzo. En het is wel leuk kan ze lekker even der ei kwijt <3