Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esje007

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:00

Een kijkoperatie van de sesam peesschede. Daar zaten losse vezels die voor irritatie zorgden. Gedetailleerde informatie krijg ik nog maar de orthopedisch DA was tevreden over hoe het verlopen was en verwachtte resultaat. Nu revalidatie en daarna nog een keer terugkomen voor inspectie. Fingers crossed....miet te vroeg juichen,maar voorzichtig optimistisch.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:29

Owwww balen Saaams. Wat was er niet goed aan beaut nu?

Fijn dat de eerste berichten positief zijn Esther. Laten we hopen dat de trend zich doorzet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:30

SkyMarian schreef:
Owwww balen Saaams. Wat was er niet goed aan beaut nu?

Fijn dat de eerste berichten positief zijn Esther. Laten we hopen dat de trend zich doorzet.

Ze is rechtsachter onregelmatig. Met name rechtsom.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:36

Is dit hetzelfde probleem als waar ze voor behandeld is of is dit nieuw?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:40

Dat weet niemand zeker.
De arts vind het gek en verwacht in combinatie met de huidige diagnose geen terugval zoals deze. Het kan dus een onderliggende oorzaak hebben. De enige optie is dan het been op de echo. Maar juf en ik vinden naar aanleiding van de videos dat het echt in de ‘bovenlijn’ zit dus evt toch bekken, si, lendenpartij? Maar het zou niet passen bij het huidige traject vind de arts. Ze zien normaliter niet zo snel een terugval.
Dus ik hoor later meer over evt onderzoeksopties.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:08

Ow dat is lastig zeg. :\

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:25

Esther: dat klinkt toch voorzichtig positief. Ik blijf stug duimen voor jullie.

Samantha: waarom been dan niet toch op de echo? Als het volgens de dierenarts niet past bij de huidige diagnose?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:28

Punz schreef:
Esther: dat klinkt toch voorzichtig positief. Ik blijf stug duimen voor jullie.

Samantha: waarom been dan niet toch op de echo? Als het volgens de dierenarts niet past bij de huidige diagnose?

Daar sta ik zeker voor open hoor als ze vindt dat het verstandig is om uit te sluiten. Been is toen alleen op de foto geweest en dat was goed.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:32

Ah zo.
Hoop voor je dat het toch gaat lukken een echt duidelijke diagnose/ prognose etc te krijgen.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:51

Rebel is weer thuis, hij was blij om met ons mee te gaan. Hij liep wat tam achter ons aan door de gang van de kliniek, toen hij buiten kwam groeide hij 10cm, zijn ego kwam terug en hij hinnikte keihard. Apart om te zien, die metamorfose! Z'n been zit ingezwachteld, maar hij loopt er soepel mee. Prognose is nog wat onzeker, over 3-4 weken terug voor nacontrole.
En...geen PPID, dat is alvast wel duidelijk.
Nu hopen op goed herstel en hopelijk pijnvrij bestaan als...buitenrij pony? grasmaaier? we zullen het zien.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:51

Fijn dat hij weer thuis is!!
Ik hoop op een voorspoedig herstel!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:44

Heerlijk dat het ego er gewoon is. :7
We duimen door voor jullie rebelletje.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:53

Coronaverveeltijd O:)
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:44

WOoh... Ziet er lekker uit!! <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:26

Niks mis met Taart. _O- _O- _O-

Hoe is het met Rebel en Beaut nu?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:50

Rebel verveelt zich een beetje op stal, maar houdt zich vrij koest. Gelukkig heeft hij 3x per dag een uitje...wandelingetje van zo'n 3-5 minuten. Met snack pauze en beetje poetsen erbij is ie toch drie keer een kwartiertje stal uit. Met poetsen hebben we hem nog nooit een groot plezier gedaan, maar die grasjes snacken zijn natuurlijk helemaal top. En we hebben wortels in zijn stal opgehangen, al heeft hij die vrij rap te pakken, dus slecht kort vertier.
Hoe goed hij gaat revalideren valt nog niet te zeggen, maar hij stapt er lustig op los, loopt rad en soepel.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:56

Wat een positief bericht!

Beaut is waarschijnlijk kreupel doordat ze vast heeft gezeten in haar hooinet met het ijzer.
Met als gevolg dat ze (spier) pijn heeft in haar broek en bilspier en bij het lostrekken ze waarschijnlijk ook het heiligbeen scheef heeft getrokken. Verklaard de kreupelheid. Rust en fysio zou moeten helpen. 28e mag ze naar de kliniek. Start ze met fysiotherapie en daarna nog even klinisch onderzoek bij de arts.

Helemaal 100% zeker ga je het nooit weten aangezien je er niet bij was. Hooinet is inmiddels weggehaald. Hooi vind ze niet meer te pruimen en laat ze liggen, dus maakt ze er bodembedekking van. Helaas vergeet ze daarbij wel dat ze niks anders krijgt. :+
Ik meng een pluk voordroog met hooi, maar ze is slim om elk sprietje voordroog er vakkundig uit te halen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:19

Oh Esje.. dat klinkt voor nu toch goed!!

Ik blijf duimen voor Rebel en Beaut!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:20

Enne.....

Weekend was heerlijk!!!
Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:10

Vooral blijven duimen allemaal, want het is echt nog veel te vroeg voor conclusies. Maar inderdaad voor nu blij dat ik, of dochter, 3x per dag met gehikkik wordt begroet.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:35

Esje, Als de losse vezels eruit zijn kan het herstel beginnen. Ik moet denken aan Paddy zijn been. Die heeft geen pas kreupel gelopen zat ook niet op een gewricht. Was niks gebroken maar er zat iets en het wilde eruit. Het heeft alleen bijna 9 maanden geduurd. Het is er op natuurlijke wijze uitgekomen.
En het been is weer koud en dun voor zover dat er een verdikking zichtbaar blijft. Echter tot onze verbazing blijft het nog steeds dunner en dunner worden en nu is het inmiddels al weer van Eind januari geleden. Dus hoop houden het komt goed.

Saams wat een pech heeft beauty toch. Maar hopelijk knapt ook zei weer snel op.

Sky Ik ben jaloers hoor. Wat valt het op dat de connie's op jonge leeftijd al mooi in balans groeien.
De keuringsdierenarts heeft me bij de aankoop gezegd dat ISH paarden/pony's laatbloeiers zijn.
En het word echt steeds beter en beter. Maar hij is nog lang niet afgewerkt. Zoals jou taartje.
Maar Paddy moet volgende maand ook nog 3 worden. Dus geduld voor ons allen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:35

Maar weer duimen dus Saaams. Hopen dat de rust en behandeling haar door deze hobbel heen kan slepen.
Dat bodembedekking maken van het eten ken ik wel van Sky. Zodra het op de grond ligt zocht ze het lekkerste van het lekkerste eruit en de rest voorzag ze van een hoopje mest. :roll: Zij krijgt het idd al jaren uit een net.
Nu allemaal trouwens, anders vreten de vetties zich binnen no time vol en staat de rest te kijken.

Oh zo'n hinnikje is zo schattig altijd. Smelt je toch bij. Hopelijk blijft meneer zich koest houden tijdens de wandelingen. Duimen doen hun werk nog. +:)+

Taart is met haar 4 jaar al wel behoorlijk af om te zien ja. Misschien scheelt het dat de pony in het algemeen niet zo de hoogte in hoeft en dus op het zelfde aantal jaar al sneller wat uitzwaren? Nou moet ik wel zeggen dat bij haar er wat gevaar in schuilt dat ze vooral wat spekkig is en zeker nog niet heel gespierd. Wel zijn we sinds kort begonnen met grondwerk. Daar reageert ze heel goed op en kan ze zonder al te veel belasting op pezen/ banden/ gewrichten wat sterker worden in de spieren.

Oh heerlijke plaatjes Ria. Zo genieten altijd dit seizoen als alles weer groener wordt, de dekens af gaan en de zon weer gaat schijnen. <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:27

Omdat ik zo trots op dat witte heksje ben... plaats ik ze hier ook nog een keer. Met haar ietwat te korte voorbenen, puntbillen en een badkuipruggetje soms. Door de goede begeleiding kan en doet ze het allemaal maar. Weer meer dan ijverig, messcherp aan de hulpen en zo arrogant als de pest. Heerlijk dier. <3
Altijd geroepen dat ik liever ruinen heb, maar wat zijn de merries eigenzinnig leuk. :+ Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 20:52

Mooie foto's!

Van onder mijn steen lees ik nog steeds trouw mee en duim ik hard voor alle zielige, geblesseerde connies :(:)

Zit nu toch wel met iets, en wellicht hebben jullie ideeën. Ik ben gisteren samen met Kiet gevallen. Ze struikelde (ik vond later nog een heel gat in de bak), probeerde zich overeind te houden, maar landde uiteindelijk op haar knieën en vol op haar hoofd. Ik werd op de hals geslingerd en kwam uiteindelijk op mijn hoofd/nek terecht op de grond en ledematen half in het hek %) . Ik zag Kiet nog wegrollen, en kon alleen maar denken o god denk aan je rug en rol alsjeblieft niet over je zadel heen, hou je pezen heel etc... Ik stond geloof ik nog eerder dan haar op, om alles te controleren. Wonderbaarlijk genoeg is niks dik, warm, anders dan normaal. Direct erna liep ze goed, na een uurtje in de paddock nog steeds, vanochtend ook en vanmiddag ook. Ik daarentegen voel me alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden := . Ik zit alleen nu heel erg te twijfelen om iets te doen. Gevoelsmatig wil ik eigenlijk een dierenarts bellen, maar zij lijkt helemaal oké. Ze was na de val een beetje versuft en verbaasd, maar omdat het hele beeld klinisch is, heb ik eigenlijk niks om over te bellen. Om gelijk de hals op de foto te zetten, vind ik een beetje voorbarig, mede doordat ze klinisch oké is. Aan de andere kant, ik heb er nog niet opgezeten en haar nog niet 'gevoeld', dus wellicht denk ik daar volgende week anders over. Maar zij krijgt nu ook vakantie, gezien ik niks kan. Dus dacht ik wellicht een craniaal-sacraal therapeut te laten komen, om toch te kijken of zij iets van drukpunten oid kunnen vinden op de atlas. Maar ik heb hier geen ervaring, dus weet ook niet of ik daar goed aan doe. Gewone chiropractor zou ook kunnen, maar ik moet nog even op zoek naar een nieuwe, dus voor welk smaakje 'peut' ik ook ga, moet sowieso een nieuw iemand vinden.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:01

Misschien heel kort door de bocht.
Kan je mijn val met Beauty nog herinneren? Die overklapte met haar hele gewicht op haar hals.
De dierenarts zei toen: als ze nog eet met haar hoofd laag is er niks aan de hand. :+

Ik heb toen wel de fysio laten komen. Eind vorig jaar zijn er fotos en echo’s van hals en nek gemaakt. Geen enkele schade. Ze kunnen meer hebben dan je soms denkt.

Ik zou zolang ze niet onregelmatig is er niet teveel aan doen. Eventueek behandelen dmv fysio, osteo of chiro.

Veel sterkte! Wat enorm naar dat jullie gevallen zijn..