Hoe zit dat met afdelingsdressuur rijden, klinkt als leuk plan? Ik ben (ruimschoots) 18+, maar zit in Brabant en heb behalve onderlinge wedstrijdjes geen recente wedstrijd ervaring. Dus waarschijnlijk niet wat jullie zoeken...
Emmy...........Oeff.. (maar tóch niet zo erg als starten om 21.00 uur.......op zondag avond!! Dat doen we echt gewoon nooit meer)
Marrit: modder moet je niet afpoetsen... gewoon lekker laten opdrogen en wachten tot het er af valt
Esje: voor de afdelingsdressuur is het dan misschien lastig. Niet omdat je geen recente ervaring hebt, maar omdat je in Brabant zit, en de teamleden in ieder geval in dezelfde kring/regio moeten zitten ( en een startkaart moeten hebben).
Maar misschien vind je het leuk om eens te kijken wat je binnen het demo team van het stamboek zou kunnen doen. Dit team bestaat nu vooral uit kinderen en jong volwassenen, maar misschien is het leuk om er er ook een subteam volwassenen op een Connemara aan toe te voegen ( en dan bv een pas de deux rijden, of misschien toch met dit Demo team meerijden?)
Hier vandaag eindelijk, eindelijk, eindelijk na drie weken gemodder met een forse verkoudheid dan wel milde griep, weer op Jou-Jou kunnen rijden. Zo ongelofelijk fijn! Ben nog steeds alleen maar bezig met mijn eigen houding in zit. Recht zitten, ontspannen en los met een goede balans stilzitten. Handen stil en op de goede plek en een fijn superlicht contact met Jou terwijl hij lekker lang laag fijn over de rug rond draaft.
En joh.....Ik ben dan wel alleen maar met mezelf bezig, maar Jou is natuurlijk gewoon doorgereden. En dan krijg je dat wanneer ik gewoon correct zit Jou-Jou me gewoon een ontzettend swingende draf cadeau doet. Zo ongelofelijk gaaf!! Ik wil steeds nog proberen om die draf te filmen ( als Eline hem rijdt, en het nóg expressiever is), maar helaas heeft mijn iphone camera heel veel moeite met Jou's kleur bij baklicht, dus jullie moeten nog even wachten tot ik bij daglicht kan filmen..) Maar het is gewoon zó gaaf om dat te voelen... En dan ben ik een emotie doos hoor... Dat ráákt me dan gewoon, ik kan daar dan zo gelukkig van worden..
Vervolgens ná het serieuze aan mijn eigen houding en zit werken natuurlijk ook nog even aan het spelen geweest ( geinspireerd door C2D ).. Maar zeg nu zelf: als je zo'n plas in je bak hebt liggen, dan móet je daar toch even gebruik van maken:
Verder had Jou na het rijden geluk... Hij mocht, terwijl ik zijn spullen aan het opruimen was, nog even voor grasmaaier spelen... Had hij geen bezwaar tegen:
Brabant kan wel, maar dan zou je lid 'moeten' worden van een vereniging in Gelderland. Mogelijk dat het praktisch afstemmen om te oefenen lastig zou kunnen zijn.
Och die lieve brave Joutje is toch ook een fijn dier om mee te werken zo te lezen.
Punz
Geplaatst: 10-02-16 22:48
Jou is gewéldig! Kan urenlang doorwerken, kan lekker lopen patseren, vind het geen probleem om hard te werken, ... Máár........ uiteindelijk is het óók een boef..... En zo schattig en braaf als hij er uit ziet is hij uiteindelijk tóch niet... Het is gewoon wel een binkje, en het feit dat hij lang hengst is geweest is toch nog wel merkbaar. Heb dit zelf altijd wel gevoeld, maar doordat het er altijd zo schattig en braaf uit ziet werd ik hier nooit zo in gelooft ( en zette ik het zelf ook wel weg onder zelf wat "mutserig" zijn). Ben nu dus wel heel erg blij dat EK ook voelt wat ik bedoel, en het hier heel erg eens is met me: dat hij op momenten gewoon echt heet aanvoelt, en dan ook gewoon vanuit het niets dan bv ineens een sprintje kan trekken, waarbij het sprintje versierd wordt met een mooie bok, of dat hij gewoon eehmmmmmmm drúk is, en dan als een overspannen naaimachine rond kan draven.... en niet rustig/redelijk te krijgen dan.
Het ís een geweldig, heerlijke pony... maar zo schattig als hij er uit ziet, en hoe relaxed het van een afstandje ook lijkt... zo vóelt het lang niet altijd!
Maar goed: dat hoeft ook niet hoor. En hoe dan ook: werken wil hij altijd wel, hij is óók super vergevingsgezind, verdraagt mijn ruiterfouten, en zodra ik het goed doe, doet hij het goed... Hij loopt met EK gewoon ineens tig niveaus hoger alsof hij nooit anders gedaan heeft..
En verder verder
Is het gewoon met eigen heerlijk Jou-jte
Spoiler: ( ok.. verliefde penny modus weer uit, sorry... liet me even gaan ....)
Als B brabo inderdaad wss niet handig om mee te doen. Maar wellicht een keer kijken bij demoteam? We zien wel, leuk!
Punz
Geplaatst: 10-02-16 23:03
Demoteam komt tijdens de hengstenkeuring (3 april Luttenberg) in actie, en op 27 februari tijdens paard 2016.
Is natuurlijk een eind vanuit Brabant, maar misschien wel leuk! Tijdens de hengstenkeuring ( of eigenlijk in ieder geval smiddags tijdens de dressuurwedstrijd voor Connemara's die we dan organiseren) zullen dan in ieder geval ook een aantal mensen vanuit dit topic aanwezig zijn: Marrit, SM, EK, Bar en ikzelf natuurlijk.
Het demo team treed dan ook op ( volgens mij tussen de HK en de wedstrijd, maar dat weet ik nu even niet zeker
Mbt afdelingsdressuur: ik weet niet of je ooit zelf wedstrijden wil gaan rijden, maar dan is een startkaart in deze regio niet heel handig vrees ik
SkyMarian
Geplaatst: 10-02-16 23:05
Fijne van afdelingsdressuur is dat je het zich verder absoluut niet beperkt tot gelderland. Dus degene die het leuk lijkt....kijk of je minimaal 4 enthousiastelingen bij elkaar weet krijgen in je eigen regio.
En wij moeten toch wel aan een nr 4 kunnen komen Ria? Is er op het onck ruimte voor zoiets?
Op het ONCK gaat het het niet worden: want om een rubriek uit te schrijven moet je dus dan toch wel een paar officiele viertallen hebben.. En vrees dat dat hem nog niet gaat worden.
We gaan nadenken over een nr vier. Het zou toch gewoon moeten lukken. C2D/Muurp: iets voor jullie?
Ja, lijkt mij ook heel gaaf! Dus we gaan er gewoon voor, gaan ons gewoon inspannen dat dit gaat lukken!!!
curly2day
Geplaatst: 10-02-16 23:21
Op zich lijkt het me wel leuk, maar Karel is nog best wel groen qua dressuur. Muur heeft er pas net een paar x op gereden, we moeten de eerste les nog plannen. En ik weet natuurlijk ook niet qua planning en financiën of dit haalbaar is. Ik wil het er wel eens over hebben met Muur
C2d dat groene is niet erg. Heksje is ook nog vrij groen en onervaren. Punzel komt ook net kijken. Is juist een mooie kans om met paardenmatties kennis te maken met vreemd terrein/ wedstrijdring.
Hier zo ook een extra verassingslesje tussendoor. Gisteravond belde onze instructeur op, of ik ook zin had in een lesje vandaag. Ik...eh? Tja hij heeft tussen twee lessen door een uurtje over en hij wilde me wel even komen helpen, vond ie veel leuker dan een uurtje in de auto zitten wachten. Zooooo lief!!! Dus ik zorg zo voor een bakje koffie en heb reuze zin om te rijden. Extra oefenen voor zaterdag...
En idd Punz, veel liever s morgens zo vroeg dan in de avond rijden, dat is ook echt niets voor mij