Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:18

Dank je wel!!
En ja.. .wat een reis was het !

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:29

@ Punz mooi fototopic en mooi verhaal! Al zo ver gekomen, en volgens mij is het einde nog niet in zicht :-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:19

Hopelijk kan iedereen nog naar de pony’s toe.

Keep calm en geniet van het zonnetje en de pony’s. <3
Afbeelding

Oude situatie. Enorme rij naaldbomen, geen uitloop en een puinbult van 12 kipwagens.
Afbeelding

Nieuwe situatie. Puin weg, naaldbomen weg, paddock direct ad stal. Beetje jammer dat de foto uit de droge periode is. Alles was dor ... behalve de bak. :')
Afbeelding

Gisteren nieuwe inspiratie opgedaan om de paddock meer uitdaging te geven met een ‘trap’ en op/afsprong. Daarnaast gaan we nadenken over paardproof beplanting om zo meer groen te krijgen en tegelijk wat paden te creëren ipv 1 grote zandbak.

Ondertussen zijn de lentekriebels aangebroken en zijn de dames connemara flink aan elkaar gewaagd. (Zijn stills vd camera vandaar onscherp beeld)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:13

Droomplek SkyMarian!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:19

Droom - camera ook!!

Heerlijk om zo steeds naar je pony's te kunnen kijken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:44

Fijn dat het gelukt is om het onck door te laten gaan. :):)
Hopelijk zitten de merries nog niet in een beginnend Siberisch bontje. :+
( moet taart nog steeds op naam zetten :=)

StickyTaart _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:07

Ohhh.... wat een lieve foto's!!!
Die eerste is echt <3 <3

En tjaaa... die bontjes zijn dan met een beetje pech al wel in de maak.
Gelukkig hebben we een jurykorps die het ras kent ( en dus wel wat bont gewend is ook :) )

En joh..
Ilja en Marianne zijn heldinnen hoor!!! Die hebben vanaf het moment dat duidelijk werd dat juni niet meer haalbaar is ( ook al zou het tegen die tijd wel mogen, kun je daar voorbereidingstechnisch nu gewoon niet op gokken) keihard gewerkt om eea kort te sluiten met de Spreng, met Boszicht etc etc om eea zo snel mogelijk rond te krijgen

En echt he...anderhalve dag hebben ze nodig gehad om te kijken of eea programmatechnisch zonder (al te veel) nadelen verantwoord zou kunnen, en eea te regelen en af te stemmen met de locaties..

Zo stoer van ze!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:10

Hard gewerkt dus door de dames!!! Complimenten hoor +:)+

Weet jij zo of er tzt nog stallen beschikbaar zijn voor de keuring? Aangezien die inschrijving pas over een paar maand is.

En jups Taart is zeeeeer aanhankelijk en schuurt enorm graag aan je aura. :')
Eigenlijk overal wel aan. Iemand een 4 jarige kopen? Bijzonderheden .... schurende bovenlip.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:51

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:06

OHW, wat een heerlijke kroelkip is die Taart.
Rebel kan ook zo lekker "neuzen" met zijn lip, maar moet dan meestal toch ook ff met de tandjes proberen of hij ook iets (jas, haar, vel...) kan vastpakken...dus ik laat dit niet zo lang doorgaan.

En: wat superleuk dat er een nieuwe onck datum is!!! Nog geen idee of ik daar met Rebel heen ga of alleen kom "buurten" , maar de datum staat genoteerd!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 07:57

Tandjes doet zij idd ook, maar nog redelijk subtiel. En als het te lang duurt staat ze met een voorbeen te maaien.....dus niet ~~}>

Zou wel heel tof zijn als rebel mee kan. :j

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:28

Hey iedereen , ik lees nog steeds mee hoor. Het is leuk om iedereen toch te volgen hier en op facebook.
Met mij en Paddy gaat alles ook goed. Ik heb vorige week 1 week preventief in quarantaine gezeten vanwege een hoest en keelpijn. Vrijdag moest ik weer gaan werken en vrijdag kon ik weer naar Paddy.
Echter ik woon in Belgie en Paddy in baarle nassau. En aangezien elke gemeente de regels vrij mag interpreteren was het niet zeker of mijn paard bezoeken 20km verderop onder essentieel reizen valt.

Ik heb hier best veel stress van gehad. 7 dagen je paard niet zien vanwege vakantie voelt toch anders dan vanwege quarantaine die misschien nog wel tot 3 mei zal duren en waarbij de grenzen nog waarschijnlijk langer gesloten zullen blijven.
Maar vrijdag heb ik mijn vriendje weer gezien.

Paddy is echt een wereldpaard/pony hij groeit lekker maar is nog steeds overbouwd. Maar de meetlat staat nu op ruim 1m52 en hij was maar 1m45 toen hij kwam.
In Mei word hij 3j.
Ik heb het laatste 3/4 j gewerkt met grondwerk , longeerwerk , handwerk en sinds kort DLL.
Zadel kent hij ook maar nog niet om zadelmak te maken wel om de eqeustic clip aan te bevestigen.
Maar het is ongekend hoe lekker soepel hij beweegt. Die hals gaat meteen omlaag.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En nog eentje om te verschieten hoe hij eruit zag bij aankomst.

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:30

Heerlijk dat je weer naar hem toe mag Oona!!
Wat moet dat moeilijk geweest zijn voor je.

En nog even en hij heeft Punzel (1.53) ingehaald!

Hopen dat er snel weer Corona vrije tijden zijn en we weer onbezorgd kunnen genieten!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:12

Fijn dat je weer naar Paddy kan. Wat een buffel wordt hij. :wow:

Onze theemuts .... :roll:
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:30

Of ze even mag Facetimen :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:03

Laat het mag maar weg ... ze gaat gewoon even facetimen. _O-
Vond haar op de foto in haar verkoopadvertentie zo op Sky lijken. Nu 2 van die snollen in de tuin staan. :roll:

Groupies :')

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:38

Hoi ik kom hier even binnenvallen! Ik zelf heb twee leuke Ierse (sportpaard) jongens. En ik ben nu opzoek voor kennissen naar een leuke Connie in de D maat. Liefste onbeleerd en vier jaar oud Dacht kan het altijd hier proberen of jullie nog wat weten :)
Vind het zelf ook een geweldig ras dus loer af en toe wel naar jullie foto’s van de knappe ponys!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:58

Folkert Dam/ stal de Haar heeft op dit moment in ieder geval pony’s te koop

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:13

Taart heeft een uitgesproken eigen persoonlijkheid. Al zal ze best iets leren van de heks :+
Ik heb bijna medelijden met Figo en zijn ontembare harem :=

Beaut is woensdag behandeld thuis door de fysiotherapeut en heeft voor het eerst pulserend magneetveld therapie gehad. Zo indrukwekkend om de reactie van het lichaam te zien.
Vandaag even 15 minuten stap en draf werk. Maar dat vond ze nog best lastig: pas op zwenkt uit. :j dus morgen aan de longe. Dinsdag gaan we naar de revalidatie trainer voor begeleiding aan de longe. Gezien ze qua rugspier en buikspier flink heeft ingeleverd.
Ze staat nu ook sinds vandaag terug op hooi ipv voordroog. Ze is moddervet als in ze vreet meer dan ze zweet. Dus in overleg met de staleigenaar mag ik gaan weken en zelf het hooi voeren in haar slowfeeder. Hoop dat het hoesten hiermee onder controle blijft en haar omvang weer langzaam afneemt.

Ze was er zelf alleen niet blij mee. Ze bleef maar heel lief hinniken. Geef mij dat lekkere!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:34

Zou met hooinet goed oppassen, volgend mij werkt dat schimmels en stof juist in de hand. Dacht dat Ria mij dat keer verteld heeft? Ik voerde ook altijd uit net op oude stal. Op nieuwe stal niet meer.

Wel fijn dat het goede kant op lijkt te gaan! Jullie zijn al lang bezig he :(:)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:36

Marrit13 schreef:
Zou met hooinet goed oppassen, volgend mij werkt dat schimmels en stof juist in de hand. Dacht dat Ria mij dat keer verteld heeft? Ik voerde ook altijd uit net op oude stal. Op nieuwe stal niet meer.

Wel fijn dat het goede kant op lijkt te gaan! Jullie zijn al lang bezig he :(:)

Maar als ik het op de grond leg eet ze het niet als er maar een vlokje vlas doorheen komt. Merries..

Ja het gaat langzaam. Maar er is een stijgende lijn. Maar ik verwacht dat we nog een goed jaar onderweg gaan zijn tot ze op haar oude niveau is.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:39

:roll: merries

Mss als je netten wekelijks schoonmaakt dat het dan onder controle te houden is! Zo is er altijd wat he? _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:44

Afbeelding
Het is een slowfeeder. Ze heeft in ieder geval niet gehoest op het voordroog. Maar het is veel te rijk aan eiwit en suiker :+
Het hooi is dan weer veel te stoffig. Dus kiezen tussen twee kwaden. Overgewicht en stof. :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:55

En van die baaltjes Duits kruidenhooi dan? Wordt helemaal ontstoft en wordt niet bemest ed. Althans de balen die mijn staleigenaren hebben zijn vrij arm! Zij hebben er ook 1 met allergie en dat gaat heel goed.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:57

Marrit13 schreef:
En van die baaltjes Duits kruidenhooi dan? Wordt helemaal ontstoft en wordt niet bemest ed. Althans de balen die mijn staleigenaren hebben zijn vrij arm! Zij hebben er ook 1 met allergie en dat gaat heel goed.

Dat zou kunnen. Maar dan moet ik daar zelf in investeren plus opslag.
Ik kijk eerst aan hoe dit gaat en hoe haar luchtwegen gaan reageren. Het dikke dier kost me al een heleboel :+