met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:31

Ben niet heel dol op volbloed arabieren.. Wel als het een kruising met een New Forest of NRPS (zoals mn leasepaardje :o) ofzo.. En verder koudbloeden niet zo, maar ik vind het wel van het karakter afhangen ;)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:36

ik val niet op flegmatische paardjes...en die vind je overal....qua uiterlijk val ik toch wel wat meer voor de volbloedjes, arabs, en de eilandrassen...dartmoor, connemara, welshjes, dapper, sensibel, keihard...maar ja heb ik het stiekum toch ook weer over karakter :+ .

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:17

arabieren of friezen.

Vind ze wel mooi daar niet van, maar zal er niet zo snel een kopen zeg maar :+

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:22

arabier

ik vind het mooie paarden maar het karakter is niks voor mij dat past gewoon niet

Kat_Pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:29

Ik houd eigenlijk wel van alle rassen, behalve de lelijke zware trekpaarden als Shires en van die Belgische trekpaarden.

Friezen vind ik echt geweldig!!

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:34

Ik heb absoluut niks met tinkers, terwijl ik ze allemaal best lief en aardig vind, en soms ook nog wel mooi. Maar ik heb dr gewoon geen klik mee.

(belgische) Trekpaarden vind ik dan weer wel heel erg leuk, en ik heb zelf een fjord, dus de bouw of de koudbloedigheid heeft er niks mee te maken.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:59

Ik heb niks met warmbloeden. Zoals arabier of iets dergelijks. Ik houd niet zo van snoekhoofden en arabieren zijn (vind ik) veels te temperamentvol.

Geef mij maar een Shire of een ander koudbloed paard

TwinkleJulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:18

superlise schreef:
Waar ik echt niks mee heb zijn tinkers of trekpaarden ofzo. Haflingers, fjorden en friezen vind ik ook niet geweldig maar ook niet stom zeg maar.

Tinkers zijn geweldig!
en ze rijden echt super goed!

robinb123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:12

Ik heb dus echt niks met Arabieren, Western en Race paarden.
Ook kan ik niet goed tegen merrie's.
Geef mij maar een Shetlander, Welsh en Halfinger :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:37

CtjeLief schreef:
Ik heb niets met tinkers en fjorden, vind ze in beweging gewoonweg nooit lekker ogen, stroef en kort voor mijn gevoel, zo oogt het voor mij. En qua bouw vind ik het 'te lomp'.. En haflingers vind ik allemaal teveel hetzelfde.. En ben ook geen kwpn fan, je wordt er in mijn ogen mee doodgegooid.. ;-) vaak 'te gewoontjes'. Ik hou wel ontzettend van expressie paarden, en dat zijn in mijn ogen spaanse paarden, friezen en voorop natuurlijk de arabier!
Blijf me verbazen hoe iemand een arabier niet mooi kan vinden (zoals de tinker/fjorde/kwpn'er fans mij niet zullen begrijpen hehe) maar dat is het mooie, dat ieder een passie heeft voor een ras!

Hier droom ik van... :-)
http://www.ariaarabians.com/photos/mares/pianissima.jpg

Maar de anti AV'ers zullen dit afgrijselijk vinden.... ;-)

haha ik ben dan zo'n fjordenfreak en moet je eerlijk zeggen, ik vind het paard op je foto echt lelijk haha totaal niet mijn smaak

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:44

Ok, ik geloof dat ik even op moet komen voor de tinkers!;) Ik ben namelijk DOL op tinkers en vind ze ook lang niet allemaal lomp. Al zijn er ook in dit ras uitzonderingen!

Persoonlijk heb ik niks met die saaie bruine 13 in een dozijn kwpn-ers... Arabieren vind (meestal) veel te iel en vooral de neus vind ik vreselijk! Net alsof ze heel hard tegen een lantaarnpaal zijn gelopen! Maar ook hier weer uitzonderingen!

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 03:24

KWPN is geen ras,maar een stamboek.... houdt persoonlijk niet van arabieren, veel te fijntjes!

Mackenzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:39

ik vind alle rassen wel wat hebben hoewel er rassen zijn die ik zelf wegens bepaalde redenen niet aan zou schaffen. Bijvoorbeeld een trekpaard. Ik ben geen menner en hoewel ik weet dat je ze ook kan rijden vind ik ze wel wat te groot.
Een volbloed vind ik ook mooi maar bij mijn manier van rijden passen ze denk ik minder. Vaak vrij druk wat ik gezien heb.

KWPN is weer erg algemeen. Die zijn onderling zo verschillend, meer dan Fjorden of zo.

Ik heb zelf denk ik een lichte voorkeur voor kleine koudbloed paardjes (zoals de Ijslander, shetlander en de Fjord)

Ik rijd nu zelf een IJslander en vind dat echt zo leuk. We hebben ook een Fjordenpaardje en daar rijd ik ook op. Daarnaast hebben we nog drie ponies (shetlander en dartmoor) en een paard (mengels français de selle en ?)

Als we er nu weer een paardje bij zouden kopen zou ik een merens, een fries, een halflinger of weer een ijslander wel zien zitten. Een Arabier of een Andalusiër vind ik echter ook erg mooi. Als ik serieus endurance zou gaan doen (ik heb meerdere wedstrijden gereden maar ben er niet heel serieus mee bezig) zou ik misschien wel voor een arabier gaan. Dan past het bij mijn rijstijl maar vooralsnog is mijn veelzijdige ijslandse paardje, de fjord en ons rijpaard mooi genoeg.

Als de kinderen ouder worden zal ik denk ik een New Forest of iets in die richting erbij kopen. Verder zal het ook afhangen van wat zij graag willen natuurlijk.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:40

Ik heb eigenlijk niets met Haflingers, Fjorden en Friezen...

Vraag me niet waarom.. ik heb er nooit nare ervaringen mee gehad... Maar ik hou erg van forse grote typjes.. :D

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:47

Ik heb zelf niets met tinkers, friezen en trekpaarden. Vind ze wel erg gaaf om te zien :)

x_hielke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:31

ik heb niets met arabieren of hackney's.
geef mij maar een stoere dartmoor.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:38

Ik heb niets met arabieren ,

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:51

niets met arabieren en die andere slanke en sierlijke paarden.
geef mij maar een lekkere stevige fjord of haflinger
of een leuke shetlander.
of een beetje stevige welsh.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:58

Ik heb helemaal niks met Arabieren en KWPN-ers. Ook niks met Haflingers...maar Marleen is gewoon een uitzondering. :-)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:02

Ik wil het liefst een sportpaard / pony: dus Welsh, New forest, Kwpn, etc etc..
Wel toevallig dat ik dan een haflinger heb en een fries rijdt :+

Haha nee, eigenlijk maakt het mij niet uit watvoor paard ik heb, als ik er maar lol mee kan hebben en er wat mee kan in de sport (dressuur of mennen).
Tinkers & Fjorden bijvoorbeeld heb ik echt niks mee.

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:37

heb niks met arabieren, vind ze eigelijk maar lelijk :Y)
tinkers vind ik meestal ook maar niks. en sommige shetlanders kan ik echt niet uitstaan :+

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:22

CtjeLief schreef:
Ik heb niets met tinkers en fjorden, vind ze in beweging gewoonweg nooit lekker ogen, stroef en kort voor mijn gevoel, zo oogt het voor mij. En qua bouw vind ik het 'te lomp'.. En haflingers vind ik allemaal teveel hetzelfde.. En ben ook geen kwpn fan, je wordt er in mijn ogen mee doodgegooid.. ;-) vaak 'te gewoontjes'. Ik hou wel ontzettend van expressie paarden, en dat zijn in mijn ogen spaanse paarden, friezen en voorop natuurlijk de arabier!
Blijf me verbazen hoe iemand een arabier niet mooi kan vinden (zoals de tinker/fjorde/kwpn'er fans mij niet zullen begrijpen hehe) maar dat is het mooie, dat ieder een passie heeft voor een ras!

Schitterend! Pianissima heb ik zelfs in mijn telefoon staan, zodat ik haar op ieder moment van de dag kan bewonderen :P

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:56

KWPNers/hanoveranen/oldenburgers vind ik nooit echt wat. Ik vind ze gewoon.. té netjes ofzo.

Hou meer van Shetlanders, Haflingers, Tinkers enz.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:57

CtjeLief schreef:

Ik vind Arabieren niet verkeerd maar eerlijk gezegt dat paard op die foto vind ik niet mooi.
Het is net of zijn neus misvormt is :o

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:00

Bij gaat het meer om het karakter van het dier dan hoe het eruit ziet. Tuurlijk, heb je wel een voorkeur. Ik ben helemaal weg van Friezen, maar als ik echt geen klik heb met dat beestje dan is er natuurlijk niets aan. Ik hou niet zo van Fjorden, maar het gaat er bij mij toch echt meer om hoe de pony/ het paard zich gedraagd.