Citaat:
Om te beginnen APPEL in welke context heeft niets met genetica te maken. De foutief door leken gebruikt term is Silver Dapple en wordt vrij vertaald in het nederlands naar zilverappel .... EN heeft NIETS te maken met appels in de vacht. De appels worden veroorzaakt door een andere aanwezig gene die niets te maken heeft met kleur!
Zilver staat niet voor de manen maar voor de verandering van de kleur. ECHTE silver dapple paarden kunnen alles van silver wit tot geel wit manen en staart kleur hebben, sommige andere hebben zelfs geen witte manen en staarten.
zeg ik dat appel iets te maken heeft met genetica?
De moeder van mijn ´nepzilverappel´ komt uit ijsland en staat beschreven als silver dapple.
Jammer dat jij dan denkt dat heel ijsland en alle ijslanderstamboeken van de andere landen fout zitten.
Op de keuring is vastgesteld dat Aerinig een zilverappelbruinbonte is.
Maar uiteraard waren dit ook maar een paar domme leken die dat bedacht hadden.
Ik bedoel, die mensen die dat vastgesteld hebben, hebben hiervoor nooit de diplomas gehaald enzo.
Dat hele stamboek is vol leken...toch?
Want ik heb ook nog nooit meegemaakt dat in de database een silver/zilver stond.
Dus dat betekent ook dat Patti, mijn isabel een zilver is.
moederlief is een dubbele verdunning, cremello.
vaderlief heeft geen verdunning, uitkomst een paard met 1 verdunning.
Wil jij silver dapple voor mij vertalen?
Want de vertaling staat niet in je tekst.
Wel iets over zilver, maar niet over silver dapple...
Citaat:
Wij hebben het hier over de kleur Zilver ... hou je het ook noemt de genetica blijft hetzelfde.
Nee, ik heb het over zilverappel, zilverappelbruin, zilverappelzwart en silver dapple.
Ik ten minste
Je foto´s doen het trouwens niet...

zilverappelzwart, ik zie appels en zilveren manen? (paard van gaska@bokt)

zilverappelzwart, ik zie appels en zilveren manen? (paard wordt in de winter zwarter)

zilverappelzwart, ik zie appels en zilveren manen?

appeltjes..
As you can see from these pictures, some silver dapples are actually dappled, while some aren't. Because the dapples are usually present, all horses this color are called silver dapple, regardless of the presence of actual dapples.