KWPN, omdat het mooiste, liefste, gaafste, belangrijkste paard voor mij een kwpn'er is, maar ik vind eigenlijk trakheners veeeel mooier, maar ja.. dat is ze niet
Het is hier vast al eens in het topic gezegd... Maar omdat ik hier niet vaak kom en geen zin heb om alles te lezen zal ik nog even iets uitleggen. Als het hier eerder heeft gestaan of je weet het allang mag je deze post als 'niet nuttig' beschouwen
Met deze post wil ik even een foutje rechtzetten. De KWPN is GEEN ras, maar een stamboek! Net zoals de BWP. KWPN staat voor Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland. Het zegt niks over de herkomst of het ras van je paard. Mijn paard is bijvoorbeeld een HOLSTEINER × THOROUGHBRED maar staat ingeschreven bij de KWPN.
Ik hoop dat ik hiermee dit even heb duidelijkgemaakt/rechtgezet
heej! ik vind het gelders paard het leukst! het lijkt op de groninger, maar is toch lekker anders!!! mijn verzorgpony is een kruising met een gelders paard
Ik snap niet dat het oudste en meest zuivere ras er niet bij staat, de arabier. Er wordt een BWP en KWPN apart genoemt wat eigenlijk onder 1 noemer kan. Trahkener, Holsteiner vallen in Nederland onder het KWPN. Het KWPN is geen ras maar een verzameling van paarden waar hier geen rasvereniging voor is of die niet onder een ras vallen, zeg maar de asbakjes zoals ze bij de honden zeggen, en daardoor geen duidelijke omschrijving welk paard je nu dan wel mooi vindt.