Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CrazyCat schreef:Beetje moeilijk te zien op deze foto, want paard lijkt bezweet en de foto is klein.
Ik zou denken sabino of splash op een vos/koffievos, maar ben weer niet zo thuis in aftekeningen.
Moragh schreef:CrazyCat schreef:Grappig ik wist iet dat er champagne voorkwam bij de quarters, maar hij is het overduidelijk.
Komt relatief veel voor bij Quarters. En bij Tennesee Walkers (en dan mini's)
edit, zag dat dat al voor grootste deel verteld was
CrazyCat schreef:Moragh schreef:Komt relatief veel voor bij Quarters. En bij Tennesee Walkers (en dan mini's)
edit, zag dat dat al voor grootste deel verteld was
Bij Rocky Mountain Horses komt champagne ook voor.
Moragh schreef:CrazyCat schreef:Bij Rocky Mountain Horses komt champagne ook voor.
't komt bij meerdere rassen voor, maar relatief veel bij QH en TWH's
Voor mij als endurance ruiter wel jammer, omdat ik geen QH bloed in een endurancepaard wil... en liever ook geen extra gangen en wel graag eens een champagne wilde. Maar goed, nu dus gevonden
Ilse_123 schreef:IK heb even een vraagje tussendoor,
mijn paard heeft een paar zwarte stippen en vlekken (worden er elk jaar meer) op een voskleurige vacht. volgens de wiki heten ze bend' or spots,
maar hij heeft ook een been wat helemaal zwart word en zijn hoofd is aan de linkerkant van zijn bles ook veel donkerder dan aan de rechterkant.
Is er iemand die mij kan vertellen wat dit is?
De zwarte vlek op zijn been kwam ook pas toen hij een jaar of 5 was
Peterina schreef:Ilse_123 schreef:IK heb even een vraagje tussendoor,
mijn paard heeft een paar zwarte stippen en vlekken (worden er elk jaar meer) op een voskleurige vacht. volgens de wiki heten ze bend' or spots,
maar hij heeft ook een been wat helemaal zwart word en zijn hoofd is aan de linkerkant van zijn bles ook veel donkerder dan aan de rechterkant.
Is er iemand die mij kan vertellen wat dit is?
De zwarte vlek op zijn been kwam ook pas toen hij een jaar of 5 was
Bend d'Or spots. Dit kunnen op een der welke plek op het lichaam voorkomen.
Dat ze 'later' te voorschijn komen heeft te maken met zijn voeding maar ze zullen altijd aanwezig zijn geweest maar niet zo evident.
Of Sooty ... maar hierook afhankelijk van diet.
Ik bedenk mij net dat ze ook 'blauwe plekken' huid en haar beschadigingen kunnen zijn (aangezien de voorschijn leeftijd) ... maar weet niet of dit van toepassing zou kunnen zijn.
Letizia schreef:Ik kende een vos dit dit ook had, die kreeg steeds meer donkere vlekken.
Mag ik vragen welke afstamming jou paard heeft?