Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ghashira

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:32

Ik had laatst een trekker true talent tweedehands gezien, maar men vroeg er nog 650 euro voor geloof ik, of was het zelfs 700 ,anders had ik wel toegehapt,...helaas niet vaak tweedehands te vinden..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:44

Haha nou Pumbaa is ook liever aan het galloperen, dat doet ie liever dan de draf. Hoe harder hoe beter. En hij is juist veeel te snel in de galop :D Het liefst racet hij keihard om zijn balans te houden maar ik wil hem meer verzameld laten galloperen en juist in die langzame galop gaat het mis! Hij springt ook heel soepel aan, ik leg mn been naar achter en hij zit in de galop, heerlijk, dat is het probleem ook niet. Maar in een langzame galop komt hij uit balans en valt hij eruit. Dat was altijd al een puntje, maar het ging de laatste tijd erg goed, nu krijgt hij er weer moeite mee, denk omdat ik het grondwerk niet echt onderhoud momenteel.
Tja moeilijk met al die zadels...Vandaag ga ik een westernzadel van een vriendin passen, die was te klein voor haar paarden, dus past Pum miss wel. Ik heb altijd al een westernzadel gewild, ben alleen bang dat ze aan de lange kant zijn voor Pummie.
Grappig dat Juul en Pumbaa zo op elkaar lijken! Pumbaa kijkt dus heel vaak zo, ik krijg hem niet makkelijk op de foto als hij mooi kijkt haha :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:09

hier op bokt stond er ook 1 voor 675 maar daar zaten ook fenders bij en die hoef ik eigenlijk niet
ze zijn wel aardig aan de prijs maar deze kan ik iig uittesten en als het past weet ik wat ik ongeveer moet hebben
en ik neem aan dat ze kwalitatief ook wel goed zijn

Wolf is heel makkelijk in de galop, langzaam of hard maakt niet uit alles beter dan draven :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:09

eind deze maand worden mijn reu zijn heupen op de foto gezet en ik hoop heel hard dat ze goed zijn, dan mag hij namelijk gaan dekken en dat levert toch weer wat extra centjes op.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:35

Dat zou mooi zijn voor je, heb je iig weer wat geld *\o/*
Hier ligt vandaag een laagje sneeuw, ben met Pumbaa naar buiten geweest naar het bos, uiteraard een vriendin bij me die hem aan de leadrope vast had. Ging wel goed, maar ik bleef gespannen en hij daardoor ook af en toe. Zal nog wel een hele tijd duren voordat ik dat uit mn systeem heb. Ik zal me er bij neer moeten leggen dat buitenritten er niet in zit voor Pum en mij, we zijn op dat gebied geen goede match, we lijken daarin teveel op elkaar. Ben nooit onzeker geweest maar door wat er gebeurd is, vertrouw ik hem niet meer, en als ik hem niet meer kan vertrouwen kan hij mij ook nooit vertrouwen. Tis echt moeilijk soms...
Vandaag westernzadel gepast, hij staat erg mooi en past ook, dus misschien dat ik hem over ga nemen. Het is alleen een zadel met boom, moet er ff aan wennen hoe hard dat zit, haha. Maar ik ga hem eerst nog een paar keer uitproberen en dan zie ik wel ff. :j
Haha, wat grappig dat Wolf liever galoppeert. Pumbaa houdt evenveel van draven als galopperen, maar het liefste doet hij niks haha :')

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:39

Wat niet is kan komen. Neem beide je tijd en pumbaa wordt ook steeds wat ouder en wijzer.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:08

ben benieuwd naar een foto van Pum met westernzadel, hier zal dat niet gaan helaas, heb nog 2 westernpads liggen maar die komen al halverwege Wolf's kont _O-

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:46

Er zijn ook extra korte westernzadels, zoals ook voor arabieren.. die hebben ook vaak n korte rug.
In feite heeft Jull niet echt n korte rug, of toch niet extreem.. onze zwarte arabische merrie heeft een kortere rug en is nochtans zeker 10 cm groter. En de bruine merrie heeft al helemaal geen ruimte om iets te leggen, enkel een kieffertje past daar (net) op. Ben ook benieuwd naar Pumbaa met het westernzadel.
Ja, ik begrij pwat het is om geen vertrouwen meer te hebben. Als ik een tijd niet rij(en dat is dan bv 2 weken) heb ik al "floeren" benen...(fluwelen:bibberige)en dat voelt een paard natuurlijk onmiddellijk aan. Jull is bv de rust hetzelve zolang we grondwerk doen, maar zodra ik opstap heeft hij toch ook even moeilijk: al die spanning op zijn rug.. meestal gaat dat snel weg, zodra ik merk dat hij rustig blijft .. Is niet altijd makkelijk ik kan er van meepraten. Ik doe de parelli dag op 26 januari en ben benieuwd of ik daa rnog wat kan bijleren, we mochten een mail sturen aan de instructrice met onze verwachtingen en "problemen" in onze omgang met onze paarden, zodat ze daar specifiek op in kan spelen.
Hier ligt trouwens heel erg veel sneeuw, vannacht heeft het heel de nacht gesneeuwd en er lag vanochtend zeker 15 cm.. niet zo leuk om te gaan werken, maar het ligt er nog, en morgen ben ik vrij, dat wordt dus sleeën met mjin dochtertje!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:49

Hier ligt ook wat sneeuw en het is best koud en glad, dus maar even rustig aan met de paardjes. Wel leuk dat er bij jullie zoveel sneeuw ligt! Veel plezier vandaag!
Ja, ik vraag me af of ik ooit met Pum buiten kan rijden. Ik heb nog steeds mijn twijfels of we wel bij elkaar passen (buiten dan) want ik ben door hem erg onzeker geworden en dat vind ik erg jammer. Van het voorjaar gaat een vriendin van mij hem rijden buiten, heeft ze ook 1 keer eerder gedaan, zij is sterker en groter dan mij en daar heeft hij meer ontzag voor. Bij haar heeft hij ook geprobeerd er tussen uit te mikken, maar is hem toen uiteindelijk niet meer gelukt. Natuurlijk is er niemand sterker dan een paard en als hij gaat, gaat hij. Maar ik wil kijken of het haar wel lukt om hem onder controle te houden en mocht het haar wel lukken, wordt hij heel miss. toch eventueel verkocht naar iemand die sterker in zijn schoenen staat, want het is een feit, hij vind buitenrijden ook gewoon erg leuk, hij is alleen heel angstig en vertoont daardoor vluchtgedrag. Ik heb eigenlijk die droom van buitenrijden met hem opgegeven, omdat ik het niet meer aandurf, vanwege zijn onbetrouwbaarheid..Ik wil hem het liefste bij me houden natuurlijk! Maar ik moet ook eerlijk zijn tegenover hem en mezelf, na mijn studie en als ik een vaste baan heb, komt er waarschijnlijk een ander paardje puur voor de buitenritten en ik hoop Pumbaa dan ook gewoon te kunnen houden voor grondwerk/parelli en VD en springen, want dat vind hij ook zo leuk. Wie weet gaat het me ooit nog lukken om buiten met hem te rijden, maar voorlopig niet denk ik.. Maar we gaan hem vaker zo rijden dat ik op hem zit en een vriendin ernaast loopt, dan is hij minder onzeker. Aan de hand vertoont hij namelijk geen vluchtgedrag, alleen onder het zadel. Aan de hand loop ik zo overal met hem naartoe en langs. Hij doet miss een stap opzij, maar dat is dan ook alles. Het is puur mijn onzekerheid en machteloosheid als ik op hem zit en dat werkt niet. In de bak zijn we daar helemaal overheen. Maar buiten nog lang niet..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:52

@ghashira, leuk die parellidag, is ook al binnenkort! Weet je al wat voor horsenality Juul heeft? Pumbaa is een RB extravert (heel erg op instinct) maar heeft af en toe ook LB eigenschappen (slim, lui, koppig haha)
Ik kan mn chart wel even plaatsen hier, vind ik altijd wel interessant :)
Laatst bijgewerkt door nadine_yvana op 16-01-13 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:54

Afbeelding

Dit is uiteraard hoe hij nu is, over een jaar zal het er vast weer heel anders uitzien :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:59

Afbeelding
Hier het westernzadel op Pumbaa, ik twijfel nog wel. Bij de schoft en schouders zit hij goed, maar zal hij miss te lang zijn? Hij is veel langer dan mijn BF, maar mn vriendin zei dat het zo lang hoort bij westernzadels. Ik twijfel ook nog een beetje over de kleur,en ga hem binnenkort maar eventjes wat langer uitproberen, ook in de galop, maar moet eerst de sneeuw wat minder zijn. Let niet op het dekje en op het halster/touw, was even om uit te proberen, ik rij normaal niet zo haha.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:09

als ik dat zo lees is Wolf heel duidelijk LB extrovert _O-

denk dat hij wel iets te lang is en dat de skirt hem gaat irriteren in zijn flanken
er moet overigens wel echt een pad onder, zo'n dekje is veel te dun

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:50

Hahaha, ja zou heel goed kunnen! Ja ben ook bang dat hij toch wat aan de lange kant is, dat dekje was om te proberen, als ik een westernzadel zou aanschaffen, zal ik idd een dikke pad eronder doen, maar die heb ik nog niet :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:42

ik heb er nog wel 2 liggen mocht je er ooit 1 nodig hebben :Y)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:41

onverwachte financiële meevaller gehad vandaag dus geld voor een zadel *\o/*

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:03

Hoi, denk dat het westernzadel onderaan achter te lang gaat zijn... komt dan op nieren enz..niet goed dus, maar met een roundskirt dus afgeronde skirts zou het volgens mij wel kunnen en ik heb horen vertellen dat je zo'n skirts bij een zadelmaker kan later afronden/inkorten..
dus misschien is het toch wat voor je, ligt voor de rest erg bhoorlijk vind ik en passen moet je soweizo zonder dikke pad, want een zadel zou moeten passen zonder pad ook.... zo doet de zadelmaker en osteo het hier toch steeds....
een niet passend zadel los je niet op met een pad
Ik merk bij pum weer wel een gelijkenis met Jull: zolang ik Jull op de grond begeleid, is hij de rust hetzelve en doet werkelijk ALLEs, maar dan ook ALLLES.... maar als ik op hem zit, en er niemand naast loopt, is het ook wel even anders..dat merk ik al in de bak, maar buiten zeker... op banen met autoverkeer durf ik het dus zeker niet, op landelijke onverharde banen wel, maar merk dan wel duidelijk zijn onzekerheid, het gemis aan een leidende figuur NAAST hem. en dat is best vervelend, maar ook begrijpelijk. Ben heel erg benieuwd naar zijn horsenaliity....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:09

de skirts dragen niet he maar gaan hem zo wel irriteren

heb vandaag Wolf eens goed opgemeten en ik heb echt maar 43cm ruimte voor een zadel :=

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:57

Afbeelding
haha, als je ze met heel de bende tesamen uitlaat, gaat Jull zich macho gedragen en zelfs een beetje als een arabier lopen...hoofdje omhoog, knieactie..gogogogo!!!
Afbeelding
in galop, vlnr:veulen faramir(nog net zijn billen tenminste), de zwarte benen van ghashira, jull en witte sedejan en achteraan mirko, the big boss..
Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RHCRQ7G7.jpg[img]
[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6KVZKSZ.jpg[/img]

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:58

ghashira schreef:
[ Afbeelding ]
haha, als je ze met heel de bende tesamen uitlaat, gaat Jull zich macho gedragen en zelfs een beetje als een arabier lopen...hoofdje omhoog, knieactie..gogogogo!!!
[ Afbeelding ]
in galop, vlnr:veulen faramir(nog net zijn billen tenminste), de zwarte benen van ghashira, jull en witte sedejan en achteraan mirko, the big boss..
[ Afbeelding ]
[ [url=http://www.mijnalbum.nl/Foto-RHCRQ7G7.jpg[img]]Afbeelding[/url]%20]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6KVZKSZ.jpg[/img]

en weer 2 foto's niet kunnen plaatsen, nog even terug proberen..

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:03

Afbeelding
Shetland Odine staat nog 24/7 buiten met haar maatjes Veronie en Wiske, ze hebben wel n stal maar gebruiken die haast niet. Hier zie je dat de punten van haar haar bevroren zijn, maar op haar huid voelt ze heerlijk warm aan, dit is puur natuur eco isolatie!
Afbeelding
Macho Jull...

Hier al meer dan een week heel veel sneeuw en het blijft ook liggen omdat het ook overdag heel erg vriest.
Ze mogen wel alle dagen buiten, dan strooi ik de boxen bij en leg al hooi klaar enz. en blijven ze een paar uren buiten, toch even lekker genieten van lucht en licht, rennen en spelen.
Zelfs onze oudjes, Sedejan(18) en Abasca (19) doen nog goed mee. Heerlijk, zo'n kudde ..

Iets minder heerlijk nieuws:mijn 2de ouste hond Noah is hartpatient en het gaat erg slecht met m...wrsch ga ik zaterdag bij mijn zus(veeartse) om hem uit zijn lijden te verlossen. Tot hiertoe ging het goed met de medicatie, maar die is intussen zo sterk opgedreven en zelfs dat helpt niet meer en hij raakt het vocht op zijn longen niet meer kwijt...ik wil vermijden dat hij moet stikken in zijn longvocht, dat wil ik mijn goeie maatje niet aandoen. toch valt het wel best erg zwaar...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:00

mooie foto's, hier ook sneeuw en koud :brr:

hier lopen ze er alle drie zo bij als jouw shetlanders, mijn shet heeft de ijspegels aan haar sik hangen _O-
ze vinden het heerlijk dit weer, de inloopstal word nauwelijks meer gebruikt

ik hoop alleen dat het snel weer gaat dooien dan kan ik eindelijk een testzadel aanvragen

sterkte met je hond :(:)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:02

@Van: Haha, 43 cm is echt niet veel ruimte voor een zadel, dus idd westernzadel zal niet gaan lukken denk ik :')

@ghashira: Wat een mooie foto's van je kudde ghashira! Wat ziet Juul er toch heerlijk uit, wordt helemaal blij van hem als ik hem zo zie lopen :D En dat lopen als een arabiertje is heel herkenbaar, doet Pumbaa ook, die kan echt zweven in de draf, prachtig om te zien zo lichtvoetig en beentjes hoog optillen.

Hier ligt ook behoorlijk wat sneeuw, als het goed is gaat het vanaf morgen weer wat dooien. Ik sleep steeds emmers water naar de waterbak en het mag ook wel gaan dooien, kan ik weer iets doen met de paardjes. Nu alleen beetje grondwerken. Ik vind de sneeuw prachtig mooi, maar het is best wel lastig ook.

Wat lief die shetlander, ook al zo onder de sneeuw, die van mij had de ijspegels ook al op de vacht en in de manen. Haha, zo'n koddig gezicht. Die van mij staan met deze kou wel vaker in de schuilstal, Pumbaa is best wel een koukleumpje soms. Maar uiteraard zijn ze ook gewoon nog veel buiten, ben iig blij dat ze sowieso naar binnen kunnen als ze willen.

Wat vreselijk nieuws over je hond ghashira, ik wens je heel veel sterkte toe. Zal niet makkelijk zijn, afscheid nemen is verschrikkelijk, ik ken het. Dikke knuffel :(:)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:09

@ghashira: Ben benieuwd hoe de parelli dag is vandaag! Of ga je toch niet meer heen ivm je hond?

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:06

Ben idd niet geweest, wil nu even continu of toch zoveel mogelijk bij Noah zijn...vannacht bij hem geslapen, hij had n rustige nacht zonder hoesten. Heeft nieuwe bijkomende medicatie..nu al 4 verschillende pilletjes, ik moet n echt schema volgen, n kwartje van dit s ochtens, n halvje van dat s avonds , nog een gans van dit s ochtends en een gans van dat s avonds..is echt opletten want alles moet heel secuur en netjes liefst om de 24u.. maar gaat niet echt goed: hij is rustiger met de nieuwe medicatie en ligt dus meer en vaker neer en hoest dan niet, maar als ie rechtstaat is het weer volop hoesten ..(water op longen dat hij niet wegrkrijgt, en dus benauwd)... echt zielig...
De organisatrice van de parelli dag heeft me beloofd de slides en nota's door te sturen, zoda tik wel misschien daar wat van opsteek en aan de slag kan, de vervolgdag, zeg maar de praktijk is in mei. dus ik hoop dan wel te kunnen gaan, met Jull.
Onze shetlanders staan ook met bevroren sikjes... heb al opmerkingen gekregen van mensen uit de buurt dat we ze beter zouden binnenhalen, dat het onmenselijk is?! heb ik zo'n hekel aan, mensen toch....die ponies zijn echt niet gelukkig binnen in een box.
Mijn dochter wilde perse rijden vandaag, ondanks dat het snijdende koude wind was en weer sneeuwde. Heb dan haar pony, die wel thuis staat, opgezadeld en met haar tot aan de wei van de anderen gereden, daar heeft mijn man een ganse baal voordrooghooi opengelegd .. dus tot daar gereden met d epony en dan een dikke schijf voordroog over de draad gekieperd... hun stal is gewoon clean.. niks van drolletjes, niks van voetsporen..die gaan daar gewoon niet in! en ze staan lekker rond en gezond... ik denk dat ze heel happy zijn. Jenny,de shet die wel op stal staat, heeft even lekker gebokt van blijdschap, ze vond het heerlijk om door te sneeuw te baggeren...;mijn dochter vond het even wel wat minder toen ze bokte, maar bleef lekker relax zitten ..wat hebben zo'n kids een heerlijke ontspannen zit..;ben ik jaloers op!