Chaos schreef:Het gaat toch om de kwaliteit?
Sporter heeft 2 pagina's terug opgemerkt dat Draver niet kunnen galopperen. Dus het ging eerste instantie nog niet om de kwaliteit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kabriolefaye schreef:dravers kunnen wel galopperen hoor!! alleen moet je ze van jongs af aan leren dat te doen!!
Chaos schreef:Ik snap niet dat veel mensen nog steeds de galop van een draver nog steeds niet kunnen onderscheiden van die van bijvoorbeeld de KWPNer.
sporter schreef:Zeuren over spelling doe je alleen als je verder niks te melden hebt.
En Jankawijnsma als jij jou hond vind galopperen dan snap ik dat je denkt dat dravers ook kunnen galopperen.
RoyalMemory schreef:Chaos schreef:Ik snap niet dat veel mensen nog steeds de galop van een draver nog steeds niet kunnen onderscheiden van die van bijvoorbeeld de KWPNer.
Nou, precies! Ik begrijp ook niet waarom de dressuurruiters daar maar over door blijven gaan
WendyBZ schreef:Ja, dan beschrijf je ongeveer 1 op de 5-10 dravers. De rest ziet er héél anders uitZo is die van mij absoluut niet iel
Maar je zegt zelf al, je kent er geen. Dan denk ik dat je ook moeilijk kan zeggen dat ze problemen hebben
Chaos schreef:O. Ik heb het hele topic al over de kwaliteit van de galop. Dravers kunnen galopperen, maar de kwaliteit van die galop is vaak zwaar beneden maat en daarom niet echt een goede galop te noemen.
Wellicht dat Sporter dat bedoelt?
sporter schreef:Chaos schreef:O. Ik heb het hele topic al over de kwaliteit van de galop. Dravers kunnen galopperen, maar de kwaliteit van die galop is vaak zwaar beneden maat en daarom niet echt een goede galop te noemen.
Wellicht dat Sporter dat bedoelt?
Natuurlijk bedoel ik dat. Maar dan krijg je niet van die leuke reacties![]()
Ik ben wel van mening dat de galop van een draver nog niet bijna goed genoeg is voor dressuur.
Nemurin schreef:Sporter, mijn punt was dus dat dravers toch ook paarden zijn en als veulen dus ook rondjes in galop kunnen rondscheuren dat ze willen! Alleen als ze bv gekoerst hebben is ze het afgeleerd omdat ze het niet mogen doen, want het is de bedoeling dat ze hard gaan draven. Dan gaan ze op de wei nog weer net zo graag in galop als ze willen.
Vaak moet je dan het commando er weer bij gaan aanleren als ze gekoerst hebben, en dat is even het lastige. Maar van nature kan ieder paard, ook de draver, gewoon galopperen.
Daarom begreep ik je vergelijking natuurlijk ook niet, aangezien jij beweert dat dravers het van nature niet kunnen?
fokfanaat schreef:WendyBZ schreef:Ja, dan beschrijf je ongeveer 1 op de 5-10 dravers. De rest ziet er héél anders uitZo is die van mij absoluut niet iel
Maar je zegt zelf al, je kent er geen. Dan denk ik dat je ook moeilijk kan zeggen dat ze problemen hebben
ik denk dat ze heel geschikt zijn voor een aantal vlakken, recreatie, endurence, ed. maar denk dat voorde dressuur zo'n galop toch moeilijk te corrigeren is, als ik die van jou op de film zo zie is dat gewoon niet correct voor de dressuur.
Nemurin schreef:Nou ja het is ze niet aangeleerd het op commando te doen, bedoelde ik. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gaat, dus daar hou ik me verder buiten.Maar er is wel een reden dat je ze dat commando nog even weer moet aanleren, neem ik aan.
Citaat:Dat is die ook niet. Ik denk dat je van geluk mag spreken als je je punten haalt in het B & L. Daarna red je het er helemaal niet meer mee. Maar, er is altijd een uitzondering, dus die zal hier ook zijn. Maar ik heb ze nog neit gezien
jankawijnsma schreef:Nemurin jij en ik snappen elkaar en laat de rest maar lekker kletsen. Ik vond B en L prima met mijn draver en een galopje was niet heel ingewikkeld om uit mijn draver te persen, maar voor degene die denken dat dravers dat niet kunnen, lekker prima!
Als je geen draver wilt kopen, gewoon niet doen, de draver wordt er waarschijnlijk ook niet blij van.
sporter schreef:jankawijnsma schreef:Nemurin jij en ik snappen elkaar en laat de rest maar lekker kletsen. Ik vond B en L prima met mijn draver en een galopje was niet heel ingewikkeld om uit mijn draver te persen, maar voor degene die denken dat dravers dat niet kunnen, lekker prima!
Als je geen draver wilt kopen, gewoon niet doen, de draver wordt er waarschijnlijk ook niet blij van.
Dat geloof ik graag ben je ook voorbij de B en de L gekomen?