Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:18

Chaos schreef:
Het gaat toch om de kwaliteit?

Sporter heeft 2 pagina's terug opgemerkt dat Draver niet kunnen galopperen. Dus het ging eerste instantie nog niet om de kwaliteit :-)

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:20

kabriolefaye schreef:
dravers kunnen wel galopperen hoor!! alleen moet je ze van jongs af aan leren dat te doen!!

Dat hoef je ze niet te leren, dat doen ze als veulentje al in de wei

Chaos schreef:
Ik snap niet dat veel mensen nog steeds de galop van een draver nog steeds niet kunnen onderscheiden van die van bijvoorbeeld de KWPNer.

Nou, precies! Ik begrijp ook niet waarom de dressuurruiters daar maar over door blijven gaan

sporter schreef:
Zeuren over spelling doe je alleen als je verder niks te melden hebt.

En Jankawijnsma als jij jou hond vind galopperen dan snap ik dat je denkt dat dravers ook kunnen galopperen.

Dan weet ik op welke waarde ik jouw bijdrage moet schatten :(:)
Laatst bijgewerkt door RoyalMemory op 20-08-10 15:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:20

RoyalMemory schreef:
Chaos schreef:
Ik snap niet dat veel mensen nog steeds de galop van een draver nog steeds niet kunnen onderscheiden van die van bijvoorbeeld de KWPNer.

Nou, precies! Ik begrijp ook niet waarom de dressuurruiters daar maar over door blijven gaan

je moet met twee zijn om ergens over te discussiêren :(:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:22

Chaos schreef:
Het gaat toch om de kwaliteit?

We hadden het feit of dravers uberhaupt wel of niet kunnen galopperen, niet de kwaliteit van de galop.

Sporter is van mening dat je dravers dat draver niet van nature kunnen galoperen en dat je het ze moet leren.
De rest denkt daar anders over.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:27

@Ayasha: Mij ben je kwijt hoor, geen idee waar je op doelt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:27

O. Ik heb het hele topic al over de kwaliteit van de galop. Dravers kunnen galopperen, maar de kwaliteit van die galop is vaak zwaar beneden maat en daarom niet echt een goede galop te noemen.

Wellicht dat Sporter dat bedoelt?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:29

WendyBZ schreef:
Ja, dan beschrijf je ongeveer 1 op de 5-10 dravers. De rest ziet er héél anders uit :+ Zo is die van mij absoluut niet iel := Maar je zegt zelf al, je kent er geen. Dan denk ik dat je ook moeilijk kan zeggen dat ze problemen hebben :?

ik denk dat ze heel geschikt zijn voor een aantal vlakken, recreatie, endurence, ed. maar denk dat voorde dressuur zo'n galop toch moeilijk te corrigeren is, als ik die van jou op de film zo zie is dat gewoon niet correct voor de dressuur.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:29

Weet ik niet, maar ik lees steeds dat Sporter zegt dat dravers niet kunnen galopperen. Punt.
En ik ben niet eens speciaal fan van dravers maar ik vind dat gewoon een onzin-opmerking aangezien elk paard kan galopperen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:31

RoyalMemory schreef:
@Ayasha: Mij ben je kwijt hoor, geen idee waar je op doelt

Een discussie kan enkel ontstaan als er 2 mensen aan mee doen, dus je kan het niet enkel op de "dressuurruiters" steken :(:)

Nummus

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:32

Ik vind het sowieso jammer dat er "kampen" zijn van dressuur, springen, western, etc.
Fijn dat ik straks na m'n afstuderen gewoon overal tussen mag hobbelen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:34

Chaos schreef:
O. Ik heb het hele topic al over de kwaliteit van de galop. Dravers kunnen galopperen, maar de kwaliteit van die galop is vaak zwaar beneden maat en daarom niet echt een goede galop te noemen.

Natuurlijk bedoel ik dat. Maar dan krijg je niet van die leuke reacties :D
Ik ben wel van mening dat de galop van een draver nog niet bijna goed genoeg is voor dressuur.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:34

Sporter, als je nou eens gewoon duidelijk zegt wat je bedoelt, dan had ik ook weer 3 nutteloze reacties minder kunnen plaatsen. :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:39

sporter schreef:
Chaos schreef:

Natuurlijk bedoel ik dat. Maar dan krijg je niet van die leuke reacties :D
Ik ben wel van mening dat de galop van een draver nog niet bijna goed genoeg is voor dressuur.

Dat is die ook niet. Ik denk dat je van geluk mag spreken als je je punten haalt in het B & L. Daarna red je het er helemaal niet meer mee. Maar, er is altijd een uitzondering, dus die zal hier ook zijn. Maar ik heb ze nog neit gezien. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:40

Nemurin schreef:
Ik vind het sowieso jammer dat er "kampen" zijn van dressuur, springen, western, etc.
Fijn dat ik straks na m'n afstuderen gewoon overal tussen mag hobbelen.

Hoe bedoel je dat precies?

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:45

Nemurin schreef:
Sporter, mijn punt was dus dat dravers toch ook paarden zijn en als veulen dus ook rondjes in galop kunnen rondscheuren dat ze willen! Alleen als ze bv gekoerst hebben is ze het afgeleerd omdat ze het niet mogen doen, want het is de bedoeling dat ze hard gaan draven. Dan gaan ze op de wei nog weer net zo graag in galop als ze willen.

Vaak moet je dan het commando er weer bij gaan aanleren als ze gekoerst hebben, en dat is even het lastige. Maar van nature kan ieder paard, ook de draver, gewoon galopperen.
Daarom begreep ik je vergelijking natuurlijk ook niet, aangezien jij beweert dat dravers het van nature niet kunnen?

Het is ze niet afgeleerd.

fokfanaat schreef:
WendyBZ schreef:
Ja, dan beschrijf je ongeveer 1 op de 5-10 dravers. De rest ziet er héél anders uit :+ Zo is die van mij absoluut niet iel := Maar je zegt zelf al, je kent er geen. Dan denk ik dat je ook moeilijk kan zeggen dat ze problemen hebben :?

ik denk dat ze heel geschikt zijn voor een aantal vlakken, recreatie, endurence, ed. maar denk dat voorde dressuur zo'n galop toch moeilijk te corrigeren is, als ik die van jou op de film zo zie is dat gewoon niet correct voor de dressuur.

Wie wil er nou dat een Draver geschikt is voor dressuur? Dat is toch niet van belang. Mensen die dat zoeken kopen waarschijnlijk een dressuurpaard, opgelost lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door RoyalMemory op 20-08-10 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:48

Nou ja het is ze niet aangeleerd het op commando te doen, bedoelde ik. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gaat, dus daar hou ik me verder buiten. :+ Maar er is wel een reden dat je ze dat commando nog even weer moet aanleren, neem ik aan.

Chaos: ik bedoel gewoon dat ik het jammer vind dat er altijd zo'n strijd moet zijn tussen dressuur en western en drafsport en weet ik veel wat. Nou overdrijf ik wel een beetje als ik "strijd" zeg maar het is altijd van "nou die is niet geschikt voor wat ik doe!" Ja nou en?
Dan is die wel geschikt voor iets anders en moet je 'm niet kopen voor wat je zelf doet. :+
Ik merk het hier ook steeds "Ja hij kan galopperen, maar je komt er niet verder mee dan de B of de L!" Misschien niet, maar dan kan de ruiter toch nog lol hebben, als het niet de bedoeling is van degene die dat paard heeft om ver in de dressuursport te komen is daar niks mis mee lijkt me.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:52

Nemurin schreef:
Nou ja het is ze niet aangeleerd het op commando te doen, bedoelde ik. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gaat, dus daar hou ik me verder buiten. :+ Maar er is wel een reden dat je ze dat commando nog even weer moet aanleren, neem ik aan.

Zoals ik eerder al postte: bij de meeste dravers is het een kwestie van de juiste hulpen geven en ze springen aan. Bij degenen die we zelf beleerd hebben, maar ook bij dravers ie we van een ander hebben. Maar.... ook dat zal niet voor íedere draver gelden.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:53

Nou ja de enige draver die ik ken rijd ik dus dan meestal zelf op de manege en eh... mijn galophulpen zijn niet zo geweldig dat ik met zekerheid kan zeggen dat hij wel of niet moeilijk aanspringt. Ik vind hem moeilijk aanspringen, maar waarschijnlijk is hij gewoon kieskeuriger op de hulpen dan de meeste andere manegepaarden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:53

Chaos schreef:
Dat is die ook niet. Ik denk dat je van geluk mag spreken als je je punten haalt in het B & L. Daarna red je het er helemaal niet meer mee. Maar, er is altijd een uitzondering, dus die zal hier ook zijn. Maar ik heb ze nog neit gezien. :)

Die zie ik dagelijks :)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:55

Citaat:
Dat is die ook niet. Ik denk dat je van geluk mag spreken als je je punten haalt in het B & L. Daarna red je het er helemaal niet meer mee. Maar, er is altijd een uitzondering, dus die zal hier ook zijn. Maar ik heb ze nog neit gezien

Jammer dat mijn Draver nu in de eeuwige groene weilanden Galoppeerd, anders had ik iedereen graag uitgenodigd voor een galopje.
hij kon prachtig galopperen....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CV68UH8W.jpg

Spieren als een rijpaard... kwestie van juist trainen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-URG88GC8.jpg

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:56

Nemurin jij en ik snappen elkaar en laat de rest maar lekker kletsen. Ik vond B en L prima met mijn draver en een galopje was niet heel ingewikkeld om uit mijn draver te persen :+ , maar voor degene die denken dat dravers dat niet kunnen, lekker prima!

Als je geen draver wilt kopen, gewoon niet doen, de draver wordt er waarschijnlijk ook niet blij van.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:57

Nee ik wil nog steeds een Gelder maar dat betekent niet dat ik andermans keuze niet kan waarderen! :)
En ik heb dan niet genoeg verstand van het hele wedstrijdgebeuren om te zeggen van "het is niet waar dat een draver niet goed genoeg galoppeert voor hoger dan de L" maar ergens voelt het niet kloppend. Het zal vast niet voor iedere draver gelden.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:03

jankawijnsma schreef:
Nemurin jij en ik snappen elkaar en laat de rest maar lekker kletsen. Ik vond B en L prima met mijn draver en een galopje was niet heel ingewikkeld om uit mijn draver te persen :+ , maar voor degene die denken dat dravers dat niet kunnen, lekker prima!

Als je geen draver wilt kopen, gewoon niet doen, de draver wordt er waarschijnlijk ook niet blij van.

Dat geloof ik graag ben je ook voorbij de B en de L gekomen?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:05

sporter schreef:
jankawijnsma schreef:

Dat geloof ik graag ben je ook voorbij de B en de L gekomen?

Moet dat dan?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:06

de vraag is, waarom geen draver, nou als ik een paard zoek voor de dressuur wil ik geen draver,

voor andere disciplines evt wel.