Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 06:42

Prijsklasse weet ik niet, maar zal geen megabudget zijn. Wensen, voor zo ver ik weet...is niet voor mijzelf nl.

Braaf
Grote c, kleine D
Allround, moet een sprongetje kunnen maken.
Liefst al wat ervaring. Geen groene/ onbeleerde pony.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:41

Hallo allemaal, zou ik mij hier ook mogen melden? :)
Ik ben Amber, 24 jaar en ik woon in België. Sinds mijn 13e rijd ik regelmatig met de connemarapony van een vriendin, en zo ben ik natuurlijk helemaal verliefd geworden op het ras. Ondertussen ben ik zelf stilaan op zoek naar een brave en bomproof connemarapony (D, minstens 1m45). Zelf ben ik in 2018 serieus van een paard gevallen (recht op mijn gezicht, met een verbrijzelde neus tot gevolg). Hierdoor ben ik onzeker en bang geworden in het zadel, daarom ben ik op zoek naar een rustige en betrouwbare pony die zelf niet schrikkerig is. Ik zou heel graag vooral buitenritten maken, af en toe een dressuurles nemen en working equitation starten!

Ik ben al bij twee pony’s wezen kijken, de eerste stond bij een fokker hier in België en was spijtig genoeg toch te ‘heet’ voor mij. Vorige week ben ik ook bij Stal De Haar geweest en daar heb ik een heel fijne pony kunnen uitproberen, maar aangezien zij zelf blijkbaar nog maar 5x onder het zadel was geweest, en dus nog wat schrikkerig was, zet ik mijn zoektocht verder. Indien iemand hier voor de gouden tip kan zorgen is dat meer dan welkom!

Ziezo, nu ga ik verder bij lezen om iedereen beter te leren kennen :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:57

Ik heb er zo eentje staan maar die liggen niet voor het oprapen en zijn niet goedkoop. Ik heb zelf ook een ongeluk gehad en durfde er niet meer op, bij mij mogen ze ook weinig tot geen fratsen uithalen. haha.

Ik hoop volgende week weer te gaan rijden, de zon gaat schijnen. Mijn poppetje zat helemaal vast in de spieren, waarschijnlijk gewoon door buiten in de regen en kou staan. Ze had wel een dikke deken op maar ik denk dat ze op het baasje lijkt......een kouuuuukleummmmm. Nu is de fysio 2x geweest, we hebben gelongeerd en gisteren groen licht gekregen om weer te gaan rijden. Ik heb er een extra onderdeken op gelegd dus om haar warmer te houden. Ik longeer haar mooi met zo'n touw, speciaal gekocht, dekentje erop en hoppa, dus volgende week maar weer eens opstappen. Volgens de fysio is ze zoooo lief want ieder ander zou mij eraf hebben geknikkert zei ze.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:50

Waar woon je in België Amber? In Aalter zit ook nog een fokker.

(O, en voor wie Rocks zn filmpje op facebook heeft gezien, nee, Pandora mocht niet zo rennen, alleen even rollen, nu de bak een keer droog was )

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:31

Ondanks dat ik alleen toeschouwer was heb ik een hele leuke dag gehad bij de HK. Mooie pony's, maar bovenal gezellige mensen!
Hahaha...nou met dat v*t valt het wel mee Punz!
(Bij mij had het kunnen zijn: " ik heb geen balans maar ben gezegend met een laag zwaartepunt" _/-\o_ ) Je hebt met Punzel geen hekjes gesprongen, geen zand gehapt, geen race partij, en ook nog een winstpunt. Mag je super trots op zijn.

Welkom in het topic, Amber. Een leuke connemara weet ik nu niet te koop, maar er zijn veel mensen in het topic, wie weet heeft iemand een goede tip voor je!

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:52

Birgit01 schreef:
Waar woon je in België Amber? In Aalter zit ook nog een fokker.

(O, en voor wie Rocks zn filmpje op facebook heeft gezien, nee, Pandora mocht niet zo rennen, alleen even rollen, nu de bak een keer droog was )

Ik woon zelf bij Leuven, maar kan mij gelukkig wel makkelijk verplaatsen (met de auto). Ik heb inderdaad al op de site van Aalter breeding farm gekeken en daar stond dat ze wegens grote aanvraag enkel nog jonge, onbeleerde pony’s hebben. Ik heb toch een mailtje gestuurd maar (nog) geen antwoord gekregen...

@Zonnetje81: als tiener vond ik het fantastisch om op de draakjes te rijden, maar hoe ouder ik word, hoe banger! Dus inderdaad een lage tolerantie voor fratsen ondertussen :=

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 07:33

Heb je bij stal van boxtel al geinformeerd?

En jong betekent niet altijd slecht. Er zijn echt hele brave jonge ponys die niks uithalen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:27

En anders informeren bij Jan en Sonja Hendrickx van Sunshine Connemara’s, net over de grens in Duitsland.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:02

Welkom hier Amber. Ik weet niet hoeveel haast je hebt maar we hebben hier ook een geweldige pony staan die over een tijdje in de verkoop komt, je mag gerust een pb sturen.

HK helaas gemist maar wel reuze zin in het onck, vanmiddag naar eens inschrijven. Camping al wel lekker geboekt.

Birgit geweldig filmpje trouwens

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:27

Ohhhh..
Ik krijg nog meer foto’s, maar deze moet ik alvast delen..Punzeltje <3 <3

Afbeelding
Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:06

Mooie foto’s!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:16

Heerlijk die foto’s, nog even nagenieten.

Iemand toevallig een idee voor een scriptie mbt de connemara? We zijn hier al druk aan het brainstormen maar komen er nog niet helemaal uit. Misschien iets waar het stamboek ook wat aan heeft?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:32

Misschien onderzoek/ beleidsplan hoe genendiversiteit in een klein stamboek creëren? En dat dan uiteraard uitgewerkt in een goede onderzoeksvraag.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:58

Dat lijkt idd een goede!
Hoe tot een breed gedragen advies / beleid te komen om fokkers te doordringen van het belang van genen diversiteit
( en onderzoek naar hoe onder Ierse regels en onder de “last” van hoe eea altijd gegaan is tóch te kunnen/ mogen selecteren)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:17

Wellicht aangevuld met de praktische haalbaarheid/ bezwaren? (denk aan kosten/ beschikbaarheid/ voorwaarden voor KI binnen de EU)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:11

Precies!!’

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:32

Kan je een lekkere swot analyse tegenaan mikken! _O-
Plus een leuke enquete/ interviewreeks bij fokkers, potentiele fokkers en hengstenhouders.....ooooooohhhhhh nu al medelijden met de bult werk, maar wel echt interessante stof kan ik je zeggen. Vorig jaar veel geleerd. :+

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:49

Leuk scriptie idee!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 07:11

Zoiets lag hier idd al op tafel, punz jij hebt vast meer info over het keuren ed. Een mooi idee, we hadden ons er met blaze al eens in verdiept. Zeker interessant om uit te werken
Sky een scriptie is altijd een bult werk toch, dan beter iets waar je interesse ligt.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:02

Ja hoor / ideeen genoeg. Maar Marianne is nog handiger om te benaderen

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:30

En weer wat Punzelspam... heb nog wat foto's gekregen van afgelopen zondag..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo trots op mijn "kleintje" die ik nu bijna 9 jaar geleden als veulen kocht:
Afbeelding

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:39

Dankjewel allemaal voor de tips!

@TinekeVD: ik heb je een pb gestuurd ivm de pony. Welke studie doe je? Klinkt als een interessant scriptie idee! Ik schrijf momenteel ook mijn masterproef maar dan over iets helemaal anders (de gevangenisstraf) :')
@Punz: wat een dropje zeg! Leuke foto’s :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 07:16

Huppeltje je pb is beantwoord,
De vraag over de scriptie had ik voor onze dochter gesteld, zit hier niet op bokt maar de meeste kennen haar wel, vandaar mijn vraag voor haar hier. Ze studeert hippische bedrijfskunde in Dronten.
Gevangenisstraf heel wat anders maar een interessant onderwerp, succes!

Punz ook deze zijn weer mooi, gaat de tijd dan snel hè

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:05

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:16

Hartstikke leuk om te lezen, wat een vorderingen en hoe mooi is het dat dromen soms toch uitkomen