Oh heftig!! A12? Hopelijk komt ze er snel bovenop.
Ja Lloyd is echt mini naast Dante moeten ook vaak bijdraven en soms zagen we hem na de bocht ook ff niet meer
SkyMarian
Geplaatst: 06-02-16 23:07
Nope bij jouw dorpie. A348 aan het einde waar je moet ritsen. Degene die het ongeluk heeft veroorzaakt is gevlucht. Die bleek dus bijna bij ons op de motorkap te zitten. Waarop Arno onze wagen op zij heeft gemikt en is gaan kijken. Degene die is aangereden zat als een sardientje in de auto gevouwen en de andere wagen was helemaal leeg. Gevlucht dus. Helaas voor diegene was hij ws zo lam dat hij alles in de auto heeft laten liggen en hopelijk makkelijk te traceren is.
Hoofd van Lloyd is zo poppig daarnaast.
Fijne van een hippere laptop is dat het uploaden weer een stuk sneller gaat. Filmpje van het eerste deel van de les. Werken aan tempocontrole, bepalen van de hoofd/halshouding (ze mot 'm zelf dragen ) en rechtrichten. Aan het einde zit een hele gave overgang naar de galop. De eerste keer dat ze 'm van de grond af springt. Voelde heel vet aan. Later als we groot zijn wordt het vast ook nog een overgang die opwaarts én naar voren gesprongen is. Uiteraard kwam er daarna een crossmotor roet in het eten gooien, maar ze pakte ook dat heel braaf op.
Oh, echt heftig dus, dit ongeluk. Bah. Hoop dat de veroorzaker gevonden wordt.
Enne: filmpje is cool!! Zie jullie echt wel vorderingen maken! ( verder stiekem heel blij dat ik daar vanmiddag niet met Jou-Jou reed: zo'n motor is goed voor heel spectaculaire bokken... )
Marrit13
Geplaatst: 06-02-16 23:23
Ai ai, dat klinkt eng.. En dan ook nog een dader die vlucht
Wat een tof filmpje!!! ze begint te bewegen zeg!! En dat zie ik ook aan jouw balans, dat je het soms even kwijt ben; je zit anders nog stiller nl ben ik jaloers op, aangezien ik er half naast hing tijdens ons bosgalopje vandaag hoe gaat het nu met de trailer?
Zo'n motor zou ook bij ons voor dezelfde reactie zorgen, maar mooi opgelost en ze blijft er niet in hangen.
Ze trekt aan mijn vingers en dan wipt ze me uit het zadel. Trailer gaat heel wisselend. Op de heenweg koste het echt even moeite. Op de terugweg was ik nog bezig de trailerlijn goed te pakken. Ik zag in mijn ooghoek dat ze schuin achter mij al van plan was het tempo te verlagen en in een impuls zwiep ik het touwtje achter mij langs raak op haar gat en voor ze het goed wel zelf in de gaten had stond ze er al op.
Ze heeft vandaag weer heel veel gave stapjes gezet. Overgangen zijn veel beter aan het worden. Draf wordt rechter op 2 teugels. Ze begint kleine stukjes meer zichzelf te dragen. Bewegingen worden tactmatiger en rustiger. Verder gesleuteld aan een eerste minipasje wijken en de keertwending om de voorhand. Zal eens kijken of ik nog iets leuks heb voor de upload.
Punz
Geplaatst: 06-02-16 23:35
Ohhh, moest het nog even onder de pet houden, maar nu staat het dan, zo leuk, móet dit even delen:
Laatst bijgewerkt door Punz op 06-02-16 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt
SkyMarian
Geplaatst: 06-02-16 23:37
Oh wat superleuk Ria. Dat is wel een heel erg leuk samenwerkingsprojectje. Is mij uit de tekst alleen niet helemaal duidelijk hoe het er aan toe gaat. De flexchairsessie is mij helder. Maar je gaat een rondje rijden en dan word je door het team bekeken? Of krijg je les van Ineke, flexchairsessie en heb je los een gesprek met jou? ......de controlfreak in mij is wakker....dat moge duidelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 06-02-16 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Ah ja dat is ook een manier om te laten weten dat je een mening hebt (uit het zadel wippen)
De tact valt ook echt op! Mooi hoor, echte vooruitgang Galopjes gaan ook goed he!? Ik zal binnenkort ook maar weer eens trailer huren, anders gaat er weer teveel tijd overheen en ben ik niet trailermak meer
Ik moet bezig met het aan het been rijden, nódig. Hij reageert traag, wat ik eerst fijn vond als broekpoeperd maar dat stadium ben ik nu beetje voorbij aan het gaan (in de bak dan he? ) zal mn spoortje weer opzoeken, net ff wat makkelijker. Ook moet ie wat actiever worden, anders komt ie teveel op de voorhand en gaat ie sloffen. Werk aan de winkel
Edit; ga nu link bekijken en heb wrs zelfde vragen als mijn mede-control freak
Galop wordt beter. Als ze verkeerd aanspringt heb ik de voorwaarden niet goed geregeld. Superstom.
Lloyd moet een schopje onder zijn bruine gatje hebben. Wel heel tof dat je zo ver bent om er aan te durven rijden. Dan maak je ineens weer zoveel stappen vooruit. Ja ga jij eens met een trailer op pad of zo.
Onze eerste pasjes opzij. In de eerste ronde sputtert ze nog aan alle kanten en is ze volledig de kluts kwijt wat ze nou moet. Tweede keer komen er 2-3 pasjes voorzichtig zijwaarts.
Marrit13
Geplaatst: 06-02-16 23:51
Moet ineens denken aan die reclames:"weet je wat ik vanavond ga doen? Eens lekker de algemene voorwaarden van mijn [pony] uitpluizen"
Ja het komt van ver maar het komt! Mijn lichaam zit me ook nog vaak in de weg, maar Lloyd is vergevingsgezind gelukkig
Ja moet ik echt nodig doen.. Zal eens een uitje verzinnen. Mss naar mijn juf, we zijn nl nog nooit in een binnenbak geweest. Mas handig om dat voor 3 april te doen
Edit: fillempies!!
Marrit13
Geplaatst: 06-02-16 23:56
Nice!! Vooral dat protesthuppeltje de eerste keer hilarisch! Dus 3 april L1 dan maar!
Punz
Geplaatst: 06-02-16 23:58
Ok Het is dus een compleet dag gebeuren. Na ontvangst en een algemene uitleg mbt rug/spieren en balans gaan de deelnemers op de flexchair. Dit geeft dan een analyse van je balans te paard. Daarna ga je je paard zadelen, en kijken Lot en Ineke naar jou te paard. Lot geeft dan adhv de analyse tips over hoe beter te zitten, en met deze tips ga je dan verder rijdend onder begeleiding van Ineke aan de slag. De flexchair is individueel, het rijden zoals het er nu uitziet deels individueel en deels in kleine groepjes.
Het psychologische stuk is deels gewoon in een groep, waarbij ik basale aandachts en concentratie technieken uitleg, het het over prestatie motivatie en iets vertel over wat er gebeurd bij faalangst en hoe je daar mee om kunt gaan, en is er ruimte om individuele vragen voor te leggen.
Ik twijfel of ik zal beginnen met een klein testje oid....
En tussendoor dan dus een lekkere lunch
En dan ga ik nu het tweede filmpje kijken!
SkyMarian
Geplaatst: 07-02-16 00:00
Ze wilde aangalopperen.
Ben je nog niet bij je eigen juffie geweest. FOEI!!!! Wanneer ga je en heb je nog een groom nodig?
Nee 3 april gaan we gewoon B starten voor het eggie. Als we verlies rijden telt het toch niet mee.
Klinkt leuk Ria! Ik kom denk ik wel kijken als ik een auto heb!
Nou SM... Als je groomy wilt spelen hou ik je in gedachte Ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn hoewel het wrs wel saaie les is, beginnen met grondwerk aan kaptoom denk ik.
SkyMarian
Geplaatst: 07-02-16 00:07
Woeste baktijger is het. Uiteraard is de auto weer grondig geïnspecteerd.
Voel je je al enorm opknappen voor morgen? Punzel wil vast wel een rondje met je rijden. Ineke had arno vast aangespoord om heksje voor mij los te rijden als ik toch zo nodig moest plassen.
Geen enkele les is saai Marrit. En ja hoor als ik kan vind ik het echt leuk om te groomen.
SkyMarian
Geplaatst: 07-02-16 00:08
Marrit13 schreef:
Klinkt leuk Ria! Ik kom denk ik wel kijkenmeerijden als ik een auto en trailer heb!
Ik ga er effies over bomen met mezelf. Lijkt me erg leuk én gezellig, maar heb de dag ervoor ook al les bij Ineke.
Marrit13
Geplaatst: 07-02-16 00:10
SkyMarian schreef:
Marrit13 schreef:
Klinkt leuk Ria! Ik kom denk ik wel kijkenmeerijden als ik een auto en trailer heb!
Ik ga er effies niet over bomen met mezelf. Lijkt me erg leuk én gezellig, maar en heb de dag ervoor ook al les bij Ineke.
Wordt nog een dure hobby zo met al die lessen. Probeer bij Arno al de hele middag te polsen of we volgende week ook niet kunnen gaan lessen. Arno houdt vooralsnog wijselijk zijn giecheltje dicht.
Marrit13
Geplaatst: 07-02-16 00:20
snol is my middle name
Hij hoeft toch niet perse mee, ga je mooi alleen En anders ga ik wel mee, met mn afgeronde masterclass trailerladen/groomen
6 mrt ga ik nog ff over nadenken! Ik ben verder geen wedstrijdruiter oid dus das ook zo wat dan.