KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wipher

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:13

Oh, ik geloof dat ik eerst een reactie moet plaatsen over de andere paarden? :) In dat geval:

Jou paardje Dormy, zou ik ongeveer 3000 voor geven.
Myro, tja je paard is wel al 12 en loopt 'pas' B dressuur, maar ik vind hem wel tof en heeft wel uitstraling, dus tussen de 3000-4000?
Dreamy, jij hebt echt een tof beestje! Kan het lastig inschatten, ik zou er ongeveer 5000 op bieden denk ik.
En dan Aimable, paarden in die prijsklasse zijn voor mij heel erg lastig te beoordelen haha. Ik heb maar 'gewoon goedkope' paarden ;) Maar wat een knapperd hee!

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:05

Ik had hem op de vorige bladzijde al gepost, maar zag toen pas dat ik eerst een taxatie moest maken op de andere paarden. Maar daar ben ik niet zo goed in, vandaar dat ik dat eerst had overgeslagen ;)

Mijn paardje:

Espeon
Vader: Warrant
Vader van Moeder: Oramé
ruin van 5 jaar
1.67m
Loopt nu B dressuur en B springen
Springen met zeer veel talent. Meewerkend karakter
Klinisch en röntgenlogisch goedgekeurd.

http://s1233.photobucket.com/user/sandr ... ort=3&o=11
http://s1233.photobucket.com/user/sandr ... sort=3&o=0
(Helaas heb ik geen duidelijkere foto's).

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:25

Rinet 1.65 merrie van 16 jaar oud
Kent oefeningen van het M2. Loopt bij mij B.
Afstamming
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/451944

Eerlijk paard dat koel is tussen haar oren. Gevoelig en fijn karakter.

Hoeveel zouden jullie ervoor geven?
Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:28

Rinet, 16 jaar oud (dus al wat ouder), basis, geen predikaten, vast een fijn leerpaard.
Mits ze gezond is en verkeersmak: 2000 tot max 2200 euro.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:31

Verkeersmak is ze. :) Dankjewel!

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:31

wipher: voor een simpel te rijden ruin zou ik denk ik max 7000 tot 10.000 euro schatten
gerrit: 2500 max

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:45

Nu de mijne:

Zazar (Darwin x Balzflug)
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/718470
10 jarige merrie
Loopt L1 dressuur, L springen en B SGW
Fijn ijverig karakter, paard is sensibel onder het zadel dus niet voor elke ruiter geschikt, aan de hand is ze super koel in de kop. Maakt een goeie sprong. Is super braaf in het bos en is zeer geschikt als allrounder. Heeft 3 veulens gehad, zou dus ook de fokkerij in kunnen.

http://i58.tinypic.com/2hq71h1.jpg

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:54

Zazar: 4500. Paard is wat ouder en nog weinig gepresteerd in de sport. Ook aan de wat kleine kant. Eventueel meer waard als de nakomelingen bijzonder goed en succesvol zijn.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:28

Een paard met 10 jaar al "wat ouder"? Ik vind dat juist nog een prima leeftijd :o Of heb ik een andere definitie van "wat ouder" dan jij (ik lees zelf dan nl: gaat al richting pensioen :D )?

Zazar: allround paard, mooie bruikbare maat, wel sensibel. Voor een fokmerrie prima qua niveau, als je rekent dat ze er 3-4 jaar uit moet zijn geweest vanwege de veulens is L/L/B niet heel gek. Geen predikaten? Hoe doen de veulens het? Aan de foto is wel heel duidelijk te zien dat ze fokmerrie is geweest ;) Ik zou aan een 3000 denken.

Rinet: ivm leeftijd en weinig gepresteerd in de sport, geen predikaten (daardoor minder interessant voor de fok), wel fijn karakter en verkeersmak -> taxeer ik haar als een goed recreatiepaard. Dan zit je rond de 2000.

Espeon: oei, die foto's zijn niet zo voordelig :D Wel vriendelijke uitstraling bij de eerste, meewerkend karakter is eraan af te zien. Prima maat, groeit misschien nog wat dat zou helemaal mooi zijn. Niveau had wat meer gemogen maar vind ik niet heel storend. Zou voor nu een 5000 max zeggen, zit wel nog groei in.

GP-paard: daar waag ik me niet aan, maar sowieso iets met veel nulletjes erachter :D Hij heeft alles mee in elk geval.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:58

Voor wat het paard gepresteerd heeft is het wat ouder. 10 jaar is idd niet bejaard, maar voor de prestaties van het paard is de leeftijd wel wat hoog. Een 10 jarige zou voor zijn leeftijd best M of Z moeten kunnen lopen. Niet iedereen wil dat, maar de waarde wordt er niet beter op en je kan het paard ook niet verkopen als bijvoorbeeld een leerjaar omdat het paard zelf nog veel moet leren. Als sportpaard wordt het ook al lastiger omdat je voor iets meer geld een veel verder opgeleid paard kan kopen. En de veulens zijn geen bekende paarden en de afstamming is mij onbekend dus als fokpaard ook niet veel waard.
dat wil natuurlijk niet zeggen dat het een super fijn te rijden paard is en het paard erg lief is. Maar dat is lastig te zien vanaf een foto :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:20

Ah zo, nee daar ben ik het wel mee eens :) Ik trek zelf alleen de veulenjaren er dan gewoon vanaf, dan kom je uit dan op 6/7 jaar ze dit gelopen heeft. Dan vind ik het nog redelijk (ervan uitgaande dat ze, doordat ze in alle 3 is uitgebracht, niet op volle stoom de klasses door is kunnen gaan naar een M/Z wat op die leeftijd mogelijk is). Prestaties zijn in elk geval niet echt waarde vermeerderend hier.

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:27

Kan me inderdaad vinden in het commentaar. Paard is laat beleerd (leeftijd van 5/6 dacht ik?). Vandaar dat zij niet veel in de sport gelopen heeft. Voor de fok is ze echter wel interessant. Zowel Darwin als Balzflug zijn fijne hengsten om in de bloedlijn te hebben. Verwerven meestal goede dressuurpaarden. Uit de hengst Darwin komen zowel goede spring- als dressuurpaarden voort.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:33

Had nog niet eens geregisteerd dat ze van Balzflug afstamt, wat leuk :D De mijne ook nl (Balzflug x Zuidhorn). Balzflug staat niet bekend om de brave karakters (heet, enorm slim en daarbij snel beledigd hoor ik veelal) maar geeft idd wel goede sportpaarden. Als je ze kunt rijden :P

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:42

Ik ben zeer benieuwd hoe jullie mijn puppy taxeren:

Edita
Emilion x (vl keur) Chin Chin x (ster)Indoctro
5 jr, 1.61
L2 dres, L spring, L SGW (4x foutloos (Belg & Ndl) waarvan 3x in de prijzen 1,2,3)
Rontgologisch gg.

Heet maar super eerlijk karakter, gaat voor je door het vuur. Zeer netjes gebouwd maar aan de smalle en kleine kant.
Maakt een nette sprong en is extreem flexibel.
Heeft ook 3 zeer goede gangen voor de dressuur, en pakt alle zijgangen zeer makkelijk op.
Nog vb maar gaat waarschijnlijk volgend jaar naar de ibop, 3 jr volle zus is net ster verklaart.

Afbeelding
https://lh6.googleusercontent.com/hMSEx ... 02-h329-no
Afbeelding

Rinet: brave oudere merrie ong. 2000
Zazar: 10 jr en nog niet veel gepresteerd, geen verdere info over de nakomelingen? ong. 3000 / 3500
Espeon : jammer dat je geen duidelijke foto's hebt. ong. 6000
Ventje: Veel meer geld dan ik ooit kan uitgeven aan een paardje _/-\o_

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:58

Edita: €5500-6500, maar vindt dit een erg lastige. Lijkt me een erg leuk paard, maar is inderdaad echt heel erg klein voor een paard.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:39

Mijn paard gaat binnenkort te koop, ik ben wel benieuwd of de prijs die ik in gedachten heb een beetje overeen komt :)

Zensation
10 jarige ruin
Scandic x Farmer(http://www.horsetelex.nl/horses/pedigre ... 6?levels=5)
Z1 Dressuur
Stokmaat 1.73m
Paard dat nog lang niet aan zijn top is, en met de juiste ruiter nog ver zou kunnen komen.
Zeer goede stap, draf en galop.
Geen paard voor beginners, maar wel een eerlijk paard. Je kan er alleen mee op pad met de trailer, buitenrit ed.

Afbeelding
Afbeelding
http://i176.photobucket.com/albums/w188 ... G_1834.jpg
kan ook een sprongetje maken trouwens, maar daar ligt niet zijn grootste talent ;)
http://pic20.picturetrail.com/VOL1359/1 ... 808766.jpg
Meer in profiel.

Ik zal nog wat taxeren maar zit eigenlijk al tijden niet meer echt in de prijzen wat paarden tegenwoordig waard zijn.. :o
Edita, 6500/7000 leuk veelzijdig paard, Stokmaat zou de prijs wel wat kunnen drukken.
Zazar, 3500/4000 in verhouding leeftijd niveau toch wat weinig geklasseerd. Maar las dat ze wat later beheerd was.
Rinet, rond de 2000/2500 al wat "ouder"

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:19

Eastern Eclipse
5 jaar
Merrie
Westpoint x Iglesias
Is wegens tijdgebrek nog niet uitgebracht, maar loopt thuis op M-niveau, kent al wat Z oefeningen.
Stokmaat van 1.66
Is heel braaf op vreemd terrein, wegens lastige afstamming zelf ook niet de makkelijkste, maar wel een erg fijn paard dat zich goed laat bewerken. Heeft 3 goede gangen. Totaal geen merrie gedrag. Kan ook een sprongetje maken.

Afbeelding
(witte vlek op hoofd is viezigheid)

Afbeelding
http://i57.tinypic.com/2yws287.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5456_n.jpg

Edita, 6000 euro, erg leuk paard! Jammer dat het een kleine is.
Zensation, Ik heb vrij weinig verstand van dressuurpaarden, maar ik zou zelf rond de 15.000 vragen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:44

Edita: Leuk paard, jammer van haar stokmaat. Paard loopt mooi op niveau. Zit te denken rond de 6000 euro. :)

Zensation: Vind dat het paard voor zijn leeftijd toch wel minimaal Z2 had moeten lopen. Ik weet niet of hij een wissel springt? Denk dat je zo'n 8000 a 9000 euro kan vragen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:50

Het was nogal een laatbloeier dus hij heeft de extra tijd wel echt nodig gehad.
Heb nog geen wissels met hem geprobeerd dus dat is nog niet bevestigd nee :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:53

Als ik jou was zou ik gaan nadenken om met de wissels bezig te gaan (indien mogelijk) en Z2 te gaan starten en hem dan pas te verkopen, dan stijg je een behoorlijk stuk. Of wilde je sowieso eerst Z2 starten voordat je hem ging verkopen?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:03

Ja ik vind het een beetje moeilijk.. heb er aantal mensen over gesproken. Dacht zelf idd dat het verstandiger was hem een (beginnende) wissel aan te leren of eventueel Z2. Maar hun zeiden dat ik hem beter nu te koop zou kunnen zetten zonder dat ie een wissel springt..omdat ie kwa leeftijd volgend jaar eigenlijk alweer "te oud" is beetje dubbel dus.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:24

Een beetje een handige ruiter heeft hem de wissels zo aangeleerd hoor, normaal gesproken. :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:27

Edita: goed op niveau, misschien iets aan de kleine kant. Denk zo'n 6500 euro
Zensation: 8000, mooi op niveau, jammer dat de wissel nog niet bevestigd is.

Dan ben ik benieuwd wat jullie van de mijne vinden
Veron (niveau x notaris), 12 jaar
M2 dressuur, Z2 klaar, wissel bevestigd. Toont veel potentie voor verzameling
B springen, L klaar
B SGW, nog veel potentie
Heel erg braaf, nergens van onder de indruk en werkwillig! Fijn allround paard dus.
Afbeelding
Overige foto's in profiel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:45

Magic ik zou echt zorgen dat hij Z2 komt te lopen, desnoods gewoon even met 1 wp. Uit ervaring weet ik dat mensen bij Z1 paarden op oudere leeftijd vaak bang zijn de ze op Z1 niveau zijn blijven hangen omdat ze geen wissel kunnen springen. Zou erg jammer zijn. :j

Merel: Rond de 5000 euro. :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:52

Petrichor schreef:
Merel: Rond de 5000 euro. :)

Kun je dat misschien een beetje onderbouwen? Vind het best weinig als ik zie wat er voor vergelijkbaar of minder niveau paard wordt gevraagd. En is er nog iets wat jij denkt dat ik kan doen om de waarde te laten stijgen?