Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jeetje alweer langer dan een jaar! Ik heb Pumbaa ook alweer bijna 2,5 jaar, gaat zo snel!!
) Ik ben het met je eens ghashira, denk ook dat hij een trauma heeft opgelopen door iets. Helaas kan ik niet achterhalen waardoor. Ik probeer v/h voorjaar d.m.v schriktraining hem minder bang te krijgen, het is zo'n angstig paardje soms. Vanmiddag nieuwe voetbal voor mn shetje gekocht en Pumbaa weer op de loop haha, schijtluis. Die bachbloesems is misschien wel een goed idee voor zulke omstandigheden als oud en nieuw. Zal ik onthouden. En dat Juul nu alweer in de rui is joh, ik kan me nog herinneren dat Pumbaa idd vorig jaar Januari ook al ging ruien, maar nu nog niet gelukkig. Ik heb zo'n vermoeden dat er nog best weleens een flinke winter kan komen, maar misschien valt het mee.

Van schreef:zal eerst een ander zadel moeten hebben voor ik weer kan rijden en ben nogal platzak op het moment
ZeSteigert schreef:Nee, ik mag sws geen paard :p
Maar ik vind ook dat ze in het wild thuis horen dus ga er ook zeker nooit een nemen.
ik wil ook eigenlijk helemaal geen dressuurzadel, mij een te gedwongen zit, als niks ander past zou ik geen keuze hebben natuurlijk.
En Juul, lekker vachtje, mooi dier. Tis toch net pumbaa als ik hem zo zie staan, hij kijkt alleen liever dan Pumbaa haha. Hij trekt vaak zo'n gezicht, wordt je ook niet blijer van

Hij wordt daar zo enthousiast van. Vandaag wat intensiever dressuur gereden, weer gewoon met hoofdstel en bit. Ik krijg meneer nu heel slecht de hoeken door in galop, dus heb best wel veel van hem moeten vragen vandaag...Op de lange zijde gaat hij op de een of andere manier scheef lopen, waardoor hij niet meer in galop kan blijven in de hoekjes omdat hij dan uit balans is. Daar zit dus nog behoorlijk wat werk aan. Ineens hebben we daar weer last van, is een hele tijd goed gegaan, maar ik denk doordat ik nu minder grondwerk met hem dat hij het moeilijker gaat vinden en stijver in zijn lichaam wordt ofzo. Hij was verder heel braaf vandaag, deed goed zn best. Gisteren werd hij iets TE enthousiast door het springen waardoor ik niet normaal met hem kon rijden haha, dus op een gegeven moment de hindernis maar weer weggehaald
Maar het is wel koud hier hoor
Het is hier overdag ongeveer -3. Brrr. 
Van schreef:bij buitenzinnig
een klein beetje schuiven zou ik ook niet erg vinden maar bij Wolf zit ik zo op haar nek
ik hou juist wel van aparte zadels maar de trekker vind ik dan net weer niks