Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:30

Chaos schreef:
Ik snap niet dat veel mensen nog steeds de galop van een draver nog steeds niet kunnen onderscheiden van die van bijvoorbeeld de KWPNer.

Onderscheiden zeker wel, maar het blijft galop.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:35

Refagreni schreef:
Chaos schreef:
Ik snap niet dat veel mensen nog steeds de galop van een draver nog steeds niet kunnen onderscheiden van die van bijvoorbeeld de KWPNer.

Onderscheiden zeker wel, maar het blijft galop.

Precies, aAls ze beenzetting die van galop is, dan galoppeert het paard. Ongeacht of die galop valk is of meer sprong heeft, dat gaat over de kwaliteit van de galop.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:35

Refagreni schreef:
sporter schreef:
Zeuren over spelling doe je alleen als je verder niks te melden hebt.

En Jankawijnsma als jij jou hond vind galopperen dan snap ik dat je denkt dat dravers ook kunnen galopperen.

Er iets zinnig over zeggen is ook niet aan de orde, want het is je reinste kolder wat je schrijft. De kwaliteit en waar deze geschikt voor is is een ander verhaal, maar IEDER paard kan galopperen.

Klopt iedere hond ook mits je er genoeg tijd in stopt :D

jankawijnsma

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:39

Wat moet ik nu nog antwoorden op deze flauwekul?
Moet ik nu gaan uitleggen wat galop is? Wat voor niveau is dit?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:40

sporter schreef:
Klopt iedere hond ook mits je er genoeg tijd in stopt :D

Heb je bij een draver mazzel daar hoef je er geen tijd in te stoppen, de galop krijg je er gewoon bij.

Tijd moet je soms wel stoppen in de galop koppelen aan een commando.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:41

jankawijnsma schreef:
Wat moet ik nu nog antwoorden op deze flauwekul?
Moet ik nu gaan uitleggen wat galop is? Wat voor niveau is dit?

Nee hoor. Een hond heeft 4 benen. Dravers ook en ze hebben er alle 2 totaal geen aanleg voor dus wat is het verschil?

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:44

Sporter ga lekker ergens anders op bokt kijken, hier ben je wel uitgesproken. Tenslotte weet je al hoe het allemaal zit.
Enne sneu voor je dat je een hond hebt die niet kan rennen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:44

Vanaf welk dressuurnivo moet je een mooie galop laten zien?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:46

jankawijnsma schreef:
Sporter ga lekker ergens anders op bokt kijken, hier ben je wel uitgesproken. Tenslotte weet je al hoe het allemaal zit.
Enne sneu voor je dat je een hond hebt die niet kan rennen.

Je kunt niet alles hebben 8-)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:46

Sporter, doe alsjeblieft niet zo neerbuigend en respectloos, het gaat verder in dit topic heel goed dus nou niet op tenen gaan trappen puur voor de grap.

Verder vind ik het inderdaad bij een hond "rennen" en bij een draver "galop".

Overigens is zeuren over spelling alleen zeuren omdat er echt nooit iemand op let. Zelfs onze krant kan niet spellen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:50

Only_Hellen schreef:
Vanaf welk dressuurnivo moet je een mooie galop laten zien?

Vanaf B :D Maar vanaf L2/M moet het paard wat meer in oprichting komen en dan is gedragenheid een must (nou ja must, zonder gedragenheid geen correcte oprichting vind ik), óók in galop. In de B en L klasses zijn de oefeningen nog relatief simpel en kom je er denk ik met een wat vlakkere galop ook doorheen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:52

Dan kom ik toch even terug op een eerdere post van Sporter.

Sporter schreef:
En nu geloof ik best dat dat allemaal tot het Z2 wel lukt maar daarna word het lastig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:53

dat je er doorheen raakt betekent niet dat je ook goed gepunt wordt, als je lang genoeg rjid komt iedereen in't Z.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:56

Nemurin schreef:
Sporter, doe alsjeblieft niet zo neerbuigend en respectloos, het gaat verder in dit topic heel goed dus nou niet op tenen gaan trappen puur voor de grap.

Verder vind ik het inderdaad bij een hond "rennen" en bij een draver "galop".

Overigens is zeuren over spelling alleen zeuren omdat er echt nooit iemand op let. Zelfs onze krant kan niet spellen.

Heeft niks met respectloos zijn te maken het is mijn mening en die mag ik hier neer schrijven. Ik ben namelijk 1 van de weinige die ontoppic blijft op de vraag waarom ik in dit geval geen draver wil. Er stond ook heel duidelijk een quote bij van iemand die mijn mening een vooroordeel vond.

Neen het zeuren over spelling was zeuren omdat er niks anders te melden viel. Het woord stond namelijk 2 keer in mijn tekst 1 keer goed en 1 keer fout. Met een beetje intelligentie kun je hier dus uit opmaken dat het een typ fout was.

Verder heb je mijn vergelijking totaal niet begrepen. HEt gaat er niet om hoe het heet maar dat zowel dravers als honden van nature niet galopperen maar dat het ze alle 2 aan te leren is.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:57

Only_Hellen schreef:
Dan kom ik toch even terug op een eerdere post van Sporter.

Sporter schreef:
En nu geloof ik best dat dat allemaal tot het Z2 wel lukt maar daarna word het lastig.

Dat klopt ook er zijn mensen die het niet erg vinden om altijd bij de laatste 10 te zitten. En een beetje slectief juryleden uitzoek kom je wel bij het Z2

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:57

Ayasha schreef:
dat je er doorheen raakt betekent niet dat je ook goed gepunt wordt, als je lang genoeg rjid komt iedereen in't Z.

Ja dat is waar :j

Edit: nou bijna iedereen dan, de L staat hier soms voor Levenslang :') _O-

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:01

sporter schreef:
Verder heb je mijn vergelijking totaal niet begrepen. HEt gaat er niet om hoe het heet maar dat zowel dravers als honden van nature niet galopperen maar dat het ze alle 2 aan te leren is.

Heb je wel eens een kudde dravers in de wei gezien? Die galopperen echt niet minder dan de niet-dravers. Misschien zouden we ze net als in Amerika standardbred moeten noemen, dan is het voor leken niet zo verwarrend. :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:02

Sporter, mijn punt was dus dat dravers toch ook paarden zijn en als veulen dus ook rondjes in galop kunnen rondscheuren dat ze willen! Alleen als ze bv gekoerst hebben is ze het afgeleerd omdat ze het niet mogen doen, want het is de bedoeling dat ze hard gaan draven. Dan gaan ze op de wei nog weer net zo graag in galop als ze willen.

Vaak moet je dan het commando er weer bij gaan aanleren als ze gekoerst hebben, en dat is even het lastige. Maar van nature kan ieder paard, ook de draver, gewoon galopperen.
Daarom begreep ik je vergelijking natuurlijk ook niet, aangezien jij beweert dat dravers het van nature niet kunnen?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:03

Refagreni schreef:
sporter schreef:

Heb je wel eens een kudde dravers in de wei gezien? Die galopperen echt niet minder dan de niet-dravers. Misschien zouden we ze net als in Amerika standardbred moeten noemen, dan is het voor leken niet zo verwarrend. :+

Ja of je moet niet aan mensen vragen waarom ze geen draver willen als je het niet wil horen :+

snikky

ik val even binnen omdat de titel me wel aansprak, maar ik kan niet helemaal het probleem volgen?? een draver wordt vergeleken met een hond??? ik heb ook een draver gereden en die kon wel degelijk goed galoperen. is inderdaad wat vlak in het begin, maar meer sprong kan je er zelf in rijden. of dat ze tot z2 niveau komen kan ik niet beoordelen, maar denk dat ze zeker wel capabel genoeg zijn om een fijn rijpaard te zijn voor iemand. een goed getrainde draver hoef je namelijk geen last te hebben van zijn galop, want die kan net als bij een ander paard worden.....

Nummus

Of je moet gewoon even niet je zin doordrammen. :+

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:07

sporter schreef:
Refagreni schreef:

Ja of je moet niet aan mensen vragen waarom ze geen draver willen als je het niet wil horen :+

Het gaat in deze weer eens niet of het wel of niet willen hebben van een draver, maar een reactie op jouw opmerking dat dravers niet kunnen galopperen tenzij je ze het met veel moeite leert.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:09

Het gaat toch om de kwaliteit?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:12

Chaos schreef:
Het gaat toch om de kwaliteit?

Niet bij dravers hoor :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:13

Nemurin schreef: