Chaos schreef:Ik snap niet dat veel mensen nog steeds de galop van een draver nog steeds niet kunnen onderscheiden van die van bijvoorbeeld de KWPNer.
Onderscheiden zeker wel, maar het blijft galop.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Refagreni schreef:Chaos schreef:Ik snap niet dat veel mensen nog steeds de galop van een draver nog steeds niet kunnen onderscheiden van die van bijvoorbeeld de KWPNer.
Onderscheiden zeker wel, maar het blijft galop.
Refagreni schreef:sporter schreef:Zeuren over spelling doe je alleen als je verder niks te melden hebt.
En Jankawijnsma als jij jou hond vind galopperen dan snap ik dat je denkt dat dravers ook kunnen galopperen.
Er iets zinnig over zeggen is ook niet aan de orde, want het is je reinste kolder wat je schrijft. De kwaliteit en waar deze geschikt voor is is een ander verhaal, maar IEDER paard kan galopperen.
Only_Hellen schreef:Vanaf welk dressuurnivo moet je een mooie galop laten zien?
Nemurin schreef:Sporter, doe alsjeblieft niet zo neerbuigend en respectloos, het gaat verder in dit topic heel goed dus nou niet op tenen gaan trappen puur voor de grap.
Verder vind ik het inderdaad bij een hond "rennen" en bij een draver "galop".
Overigens is zeuren over spelling alleen zeuren omdat er echt nooit iemand op let. Zelfs onze krant kan niet spellen.
Only_Hellen schreef:Dan kom ik toch even terug op een eerdere post van Sporter.Sporter schreef:En nu geloof ik best dat dat allemaal tot het Z2 wel lukt maar daarna word het lastig.
sporter schreef:Verder heb je mijn vergelijking totaal niet begrepen. HEt gaat er niet om hoe het heet maar dat zowel dravers als honden van nature niet galopperen maar dat het ze alle 2 aan te leren is.
Refagreni schreef:sporter schreef:Verder heb je mijn vergelijking totaal niet begrepen. HEt gaat er niet om hoe het heet maar dat zowel dravers als honden van nature niet galopperen maar dat het ze alle 2 aan te leren is.
Heb je wel eens een kudde dravers in de wei gezien? Die galopperen echt niet minder dan de niet-dravers. Misschien zouden we ze net als in Amerika standardbred moeten noemen, dan is het voor leken niet zo verwarrend.
sporter schreef:Refagreni schreef:Heb je wel eens een kudde dravers in de wei gezien? Die galopperen echt niet minder dan de niet-dravers. Misschien zouden we ze net als in Amerika standardbred moeten noemen, dan is het voor leken niet zo verwarrend.
Ja of je moet niet aan mensen vragen waarom ze geen draver willen als je het niet wil horen