Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:04

Ik heb 2de hands zadels! Prima dingen en het fijne is: ze zijn al ingereden. :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:11

Daarom heb ik nu ook weer voor tweedehands gekozen idd change. Een paar jaar terug voor onze vorige pony een nieuw zadel gekocht en dat is me niet goed bevallen. Ook de kwaliteit viel tegen. We zijn nu bewust voor een goed merk gegaan en dan dus tweedehands.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:20

Mark reed alle pony's met een Prestige vzh zadel. Voor Easter had hij nog een passier dressuurzadel erbij.
Nu hebben we wel een spring- en een dressuurzadel (beide Prestige) voor het paard.
Springzadel is nieuw gekocht en dressuurzadel tweedehands gekocht en door zadelmaker passend laten maken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:21

Hoe is het met cezanne nu bar? Ze was laatst toch naar de kliniek geweest? :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:23

Ja klopt. Ze is ingespoten in het SI-gewricht. Daar zat een probleem(pje).
Woensdag mag ik beginnen met longeren, nog even onder begeleiding van de chiropractor want madam is niet altijd lief met longeren.
En dan bekijken we of Mark er alweer op mag of dat ik nog even moet longeren. Ik hoop het eerste!
En dan is het afwachten of de spuit voldoende geholpen heeft. Voorzichtig opbouwen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:28

Bedankt iig voor de zadeladviezen :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:39

Ben benieuwd of jullie verschil gaan merken in haar beweging bar. :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:41

Ik mag het hopen want anders weet ik het ook niet meer

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:46

Op een gegeven moment ben je wel een beetje uitgedacht. Komt marc nog een beetje aan rijden toe? :)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:55

Ik heb een wintec dressuur( nieuwe versie van 500. Ik vind het een heerlijk zadel. Ik zou ooit nog is een tekna willen die vind ik zelf heerlijk zitten. Ik heb ook een stubben maar die past niet op mijn pony dus die moet ik is de verkoop in gooien. Eigenlijk wil ik nog een Springzadel omdat ik als hij er klaar voor is toch wil springen.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:04

Emmy7 schreef:
Zit er helemaal geen paspoort bij schirocco?
Ik kan me voorstellen dat je toch wel wilt weten hoe oud ze ongeveer is en dan is 6 of 15 wel een heel groot verschil. Misschien iemand anders eens naar het gebit laten kijken?
Ach ja en daat het er vooral om dat ze gewoon lief is natuurlijk, ze lijkt me echt een ontzettende schat. Het is toch gewoon heerlijk dat je haar zo hebt opgeknapt en dat jullie samen genieten.

Ja er zit wel een paspoort bij, deze is in augustus 2014 aangevraagd. Ze is geïmporteerd vanuit Engeland en daarbij zat geen paspoort. De handelaar in NL heeft dus haar leeftijd laten schatten en een paspoort aangevraagd. Leeftijd op paspoort is 10 jaar. Daarbij ingeschat dat het vast een connie zou zijn, maar dat staat dus niet vast. Misschien (als ze eens een tijdje niet zo duur is) laat ik eens een DNA test doen op RAS. *voorlopig is knolliebollie nog even te duur :') * Daarna heeft de DA bij mij ook nog eens de leeftijd geschat, maar de slijtage loopt te ver uiteen voor een goede schatting ;( Binnenkort komt er een tandarts, die zal ik het ook eens vragen :j

Even om terug te komen op het inslapen, dit heb ik bij een paard 1 keer meegemaakt. De DA rade toen aan om tijdens het omvallen weg te zijn. Dus wij hebben toen vooraf en daarna afscheid genomen. Was erg mooi en natuurlijk is het je eigen beslissen. Ik was toen wel blij dat ik er niet bij was, het bleek namelijk achteraf dat hij niet wilde gaan liggen (hij viel dus echt om). Fant was in zijn koppie nog goed en wilde er graag bij zijn, alleen lichamelijk was hij op en werd super sacherijnig dat hij niet meer aan het werk mocht. Na het weide seizoen hebben we toen de keuze gemaakt om er een einde aan te maken omdat hij niet meer vrolijk was.

Ik heb voor rosie een kieffer veelzijdigheid met extra comfortabele zit. Heel erg blij mee en hopelijk kan hij straks nog op maat gemaakt worden, ze is buiten verwachting nogal gegroeid. Maar dat is een zorg voor later.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:18

SkyMarian schreef:
Op een gegeven moment ben je wel een beetje uitgedacht. Komt marc nog een beetje aan rijden toe? :)

Met Cezanne momenteel dus weinig. Gelukkig heeft hij er nog 2 te rijden van anderen. Glaness, is van de eigenaren van Easter, hele lieve fijne merrie. Doet het nu heel fijn in het B springen. Maar die is uiteindeljk wel voor de verkoop.
En hij is net begonnen met een jonge merrie van een stalgenoot. Die heeft vorig jaar een veulen gehad en mag nu werken voor d'r stalgeld.
Hier gaat hij hopelijk ook mee op concours als ze zover is.
Dus als ze alle drie goed zijn is hij er flink druk mee.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:08

Glaness rijdt hij dan ook al weer een poosje toch? Tof hoor dat hij zoveel te rijden heeft. :)
Hopelijk heeft cezanne er baat bij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:20

Sorry dat ik niet reageer op jullie masr ik wil ff zeggen dat jullie geweldige mensen zijn !♡

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:27

Dat hoeft toch ook helemaal niet gekkie. Steek de energie en aandacht in de zaken die het op dit moment het hardste nodig hebben. :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:06

Je hebt wel andere zaken aan je hoofd fading! Het is fijn dat we je op deze manier kunnen steunen.

Schirocco dat maakt het idd lastig, ik ben ook heel benieuwd wat de tandarts zegt.

Bar, ik hoop ook dat het inspuiten geholpen heeft, duim voor je mee.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:36

Spannend Bar, hopelijk heeft het geholpen en geeft het verlichting. Glaness is ook een Connemara dan?

Saams er zijn wel VZH die neigen naar dressuur maar waar je ook prima een sprongetje mee kan maken. En anders zou je dus een Massimo Trail kunnen overwegen, die zijn er tweedehands wel voor jouw budget. Voor buitenritten ook heel fijn!

Ik overweeg om deze te kopen:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-plas ... n-navy.htm

beetje jammer dat het strasserigedingetje zilverkleurig is, en ik alles goud wil (moet O:) ) die kan ik misschien nog vervangen. Dan wil ik ook nog een blauwe frontriem met bling erin kopen. Heb een Rabo dekje, daar zit dan ook weer wat blauw in. Nu nog goudkleurige knopen zetten op mijn rijjasje en dan ben ik klaar :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:40

Leuk marrit,
Je kan ook kijken voor een mooie speld bij plastronsenzo, daar heb ik die van mij ook weg voor ik geloof 6,75 ofzo. Hebben ze daar in allerlei kleuren en maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:42

Net nog eens met de dierenarts gebeld, gezegd dat ik bang ben voor het vechten. Op de kliniek is het sowieso rustiger dan op stal..

Ze zei ook laat haar nog maar even doen, in de bak laat dr maar rennen. Heeft ze het nog even leuk. Ze zei wel dat ik een goede keuze heb gemaakt, dit is niet paardwaardig. Dit is niet eerlijk tegenover haar...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:48

Fading schreef:
Heeft ze het nog even leuk. Ze zei wel dat ik een goede keuze heb gemaakt, dit is niet paardwaardig. Dit is niet eerlijk tegenover haar...

Hoe gek het ook klinkt, maar ik vond dit 1,5 jaar geleden heel erg fijn om van mijn DA te horen. :)
Hij had mij toen met paard naar de paardentandarts gestuurd voor verder onderzoek nav een snotneus die niet weg ging. Voor hij kwam had hij nog even met de tandarts en DA die verder onderzoek hebben gedaan gesproken. Het eerste wat hij zei (na zijn excuses dat het super onhandig was dat hij te laat was :') ) dat hij echt heel erg blij was dat ik niet met het dier ben gaan slepen en een poging tot behandelen voor iets wat nooit meer zou genezen. :) Had die bevestiging zo ontzettend hard nodig ondanks dat voor mij de keuze helder was. :)

Dat wordt een pastronnetje op maar Marrit. Of je moet wat aan een eenvoudige witte hebben die je helemaal zelf kan pimpen? Die heb ik nog wel liggen. Mag je zo hebben. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:54

Idem hier.. Zeker omdat mijn ruin ook agressief werd in de kudde, terwijl het anders het meest sociale paard was! Toen mij DA dat zag, was de "keus" snel gemaakt. Heel goed dat je nog hebt gebeld Fading, beter een belletje te veel dan dat je achteraf zit te twijfelen.

Hmm dat zou ook nog kunnen. Maar ik krijg zo'n plooi nooit zo mooi als uit de winkel vrees ik _O- Nou ja vrees het niet, weet het wel zeker :+ Ga eens verder kijken, ook even bij de site van Emmy, want een blingerige speld hoeft verder geen plooiplastron meer te hebben, dan wordt het weer teveel. Zeker ook omdat wij van nature al prachtig zijn om naar te kijken, Lloyd en ik.

<<) :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:59

Wat ik heb liggen is ook geen plooimodel hoor. *gaat plaatje zoeken*

Zo 1.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:04

Ik weet dat dit niet eerlijk is, als ze na 4 dagen boxrust al zo tekeer gaat, hoe dan na 3 maanden. Dan is het binnen 5 minuten weer terug bij af...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:09

Ja zo één heb ik ook altijd gehad :j hier zou wel een mooie bling op kunnen, dan heb je geen plooiding meer nodig.. JAmmer dat ik nog moet werken ook vandaag, anders ha dik mooie tijdsbesteding gehad :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:10

Wil je 'm hebben? (er van uitgaande dat ik het ding niet heb weg gedaan. :') )
Zo 1 zou je ook nog in een blauwtint kunnen verven. Bijv. een pastelblauw tint. Daar een vette bling op.... *D