Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:03

Een heeeele dikke knuffel voor jullie :(:)

Mag ik hier iets neerzetten wat eigenlijk niet echt met connemara's te maken heeft? Ik weet niet of jullie/bokt hier bezwaar tegen hebben, anders mag het weer verwijderd worden hoor :j Maar ik vind het gewoon ontzettend belangrijk en wie weet kunnen jullie helpen...

Als iemand nog een goed huisje weet voor deze ontzettend lieve pony, let me know.. Hij is van een vriendin van me, maar die studeert inmiddels al en hij krijgt nu gewoon te weinig aandacht. Hij heeft helaas wel iets met z'n hoefbeentje, maar hij kan sowieso als weidemaatje nog heel lang mee & korte stapritjes zijn voor zover ik weet ook nog mogelijk. Hij verdient een goed huisje, maar het is lastig te vinden voor een pony met een blessure.. Plus deze mensen kunnen hem ook niet voor altijd houden.. Dus mochten jullie iets weten, graag :)

Frits, ruin
10 jaar
1m48
Afbeelding
Het gaat om de rechter (zelf ben ik de linker)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:18

Van mij mag het hoor. ( niet dat je ook maar iets aan deze goedkeuring hebt :') )
Zal de oren en ogen openhouden. Zo snel weet ik niet iets. :)

Vandaag weer huppelen voor broekepoeperds gehad. We zijn geëindigd dat ze zich over een dubbelsprong liet sturen en ik zowaar nog op tijd was om de hulpen te geven. Na de twijfel en ik weet niet of ik daar wel overheen kan/ ga/wil/moet. >;)
Kwam de ja euh baas jij kan wel denken dat ik het nu allemaal ffies zelf roggel, maar als jij geen been geeft dan ga ik niet. O:) Wakker worden en er bij blijven. ~~}>

Dinsdagavond weer en zaterdag weer naar juf j. :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:52

Leuk SM, dus het ging goed! Top hoor en ook nog een dubbel!
En ook weer leuke lessen in het vooruitzicht!

Van mij mag je het ook wel plaatsen kirsten, ik weet helaas niemand, denk dat het nog niet mee gaat vallen.

Fading dit zijn moeilijke dingen, maar je hebt je keuze gemaakt en eigenlijk bevestigd een dag als vandaag dit extra dat het een goede keuze is, je kan en wil haar niet zoveel op stal houden, is voor haar niet fijn en voelt voor jou niet goed.
Nog even terug komend op het neervallen van je paard, ik had een ruin van 1,75 en een echte vechter wat karakter betreft, maar hij ging erg mooi liggen toen ik hem in liet slapen, zakte rustig door zijn benen, was erg mooi en vredig. Nadat iedereen, lees ons gezin en de andere paarden, afscheid van hem hebben genomen heb ik er bloemen bij gelegd, heb er nu nog steeds een super gevoel over.
Niet alle paarden vallen dus neer hoor. Wij namen een extra tussenstap met verdoven in overleg met de veearts, juist om dat te voorkomen.
Nogmaals sterkte en een dikke knuf voor jullie beide

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:10

Ik heb niet alles gelezen over adviezen maar ik heb helaas al 3x afscheid moeten nemen van een maatje. Bij mij gaan ze naar de slager. Ik heb gezien hoe dit gaat en ben van mening dat ze daar de minste stress van hebben en dat dit de meest 'humane' / 'diermane' manier is om ze uit hun lijden te verlossen. Daar zijn de meningen natuurlijk over verdeelt. Dit moet wel kunnen want ik heb nu ook een pony die uitgesloten is van de slacht in het paspoort. In alle gevallen is een goede vriend/vriendin meegegaan en is tm het overlijden bij mijn paard/pony gebleven. Ik heb daar dus 'goede ervaringen' mee. Ik heb bij de Rendac gewerkt en weet ook wat er dus na het inslapen gebeurd of wat er kan gebeuren als het inslapen niet goed gebeurd (helaas komt dat ook wel eens voor). Daarnaast is enerzijds de onbelangrijke factor in deze voor de keuze wel een meevaller voor nog meer bijkomende kosten. Bij de slager krijg je nog een kleine vergoeding, het inslapen kost nog meer geld. Niet DE reden voor je keuze maar ik vind het wel ergens een kleine extra plus geven.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:12

Goed zo SM!! Wij willen ook graag beeldmateriaal. Dank u.

:+

Lloyd had vandaag vrij, heb heerlijk getut met hem, voor het eerst dat ook hij het leuk vond *D Heb begin gemaakt met manen op handbreedte te knippen, tzt maar eens knotten oefenen. Moet nog een nieuwe plastron, zit te denken aan wat blauw erbij (en dan ook een blauwe bling frontriem erbij).

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:13

Heb wel beeldmateriaal van vandaag..... O:)

Knotjes maken is zo leuk. :):)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:14

Afbeelding

Beeldmateriaal van vandaag. O:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:15

Zeg troela, wat denk je zelf? >;)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:16

Oei leuk Marrit, een setje samenstellen *\o/*

Wij zijn vanmorgen al lekker vroeg het bos in geweest, heerlijk! Geen mens tegengekomen. En melody dacht iedre x...NU mag ik crossen, NU mag ik crossen, maar helaas, juist omdat hij dat dacht mocht het niet _O- . Wel lekker gedraafd en een route langs hele smalle paadjes, dus meneer moest voorop en zelf goed opletten, vond ie best spannend. Weer veel geleerd vandaag dus voor onze lieve pony.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:17

Dit is natuurlijk leuk, maar eh we willen je in actie zien hoor....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:20

Marrit13 schreef:
Zeg troela, wat denk je zelf? >;)

BlonT van nature en 1 x per 3 maanden wordt het bijgekleurd.....ik denk niet. O:)

Melody heeft de smaak te pakken met hard, harder hardst. =:)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:32

SkyMarian, jij hebt ook al zo'n knappe witte! :D

Ik heb vandaag voor het eerst gereden op eigen locatie, hiervoor al wel 3 keer daar op stal. Ze was erg braaf en heeft 2 bokjes gegeven om te kijken of ik onder de indruk was maar ze had al snel door dat het niet werkte. Ze geeft hele lieve bokjes, ze helpt je met haar hals weer terug het zadel in :=

Ik ga morgen een ander bitje proberen, die er nu in zit is enkel gebroken en te klein, nu grotere geleend en dubbelgebroken watertrensje.
Woensdag word ze gekeurd en dan een afspraak maken bij de zadelmaker want het (op maat gemaakte zadel) wat er nu op ligt zit voor geen meter, duwt je voorover en klappert iets.

Wat voor zadels hebben jullie?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:37

Fijn om te weten dat ze je ook weer in het zadel helpt. :))
Moet een heel tof gevoel geweest zijn om voor het eerst thuis te rijden. :j

Voor heksje heb ik een wow dressuurzadel en een kent & masters springzadel.
Van stal heb ik een poosje een kunststof zadel, geloof geleend wat ook heel behoorlijk lag. :)
Uiteindelijk zoveel pony's zoveel zadel en dan moeten onze ruiterbillen er ook nog mee overweg kunnen. :D
Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 31-01-16 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:40

Het is maar wat met al die pony's! :D

Ik heb voor Bosco een Pfiff Gotthardt springzadel en een Barnsby .... dressuurzadel. Voor Larry heb ik een Stübben Edelweiss Deluxe springzadel.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:40

Hihi, wat schattig Saaams! :D Ik heb een Massimo Trail, zit heerlijk en ligt super.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:41

Ja absoluut, ik was heel zenuwachtig. Maar had les van iemand die haar kent. Die komt wekelijks les geven dus gaat goed komen.

Voor een wow heb ik het budget niet :=
Ik twijfel zelf nog tussen dressuur of vzh, ik wil erg graag ook gaan springen met haar. Maar heb niet het budget voor 2 zadels dus ging mijn voorkeur naar vzh. Maar even afwachten wat de zadelmaker heeft :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:42

Met mijn ruin vroegah op een vzh gereden. Voor de ik wil van alles wat zijn het ideale zadels. :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:44

Ik heb ook een paar jaar met vzh zadel gereden, deze is inmiddels ingeruild, maar ik snap echt niet hoe ik daar ooit fatsoenlijk mee heb kunnen springen. :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:46

Ja maar jij rijd ook gewoon hoog in de springsport. Ik ben al blij als ze me het vertrouwen geeft dat ik over 60cm kan :=

Ik heb ong een budget van 800 voor een zadel. Daar kan ik er niet 2 voor halen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:47

Wil je echt echt echt springen dan lijkt mij een springzadel fijner, maar anders is een vzh echt een uitkomst. :j
Budgettechnisch ook veel vriendelijker. :))

Met jouw budget moet er zeker wat te vinden zijn Saams. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:49

Nee echtecht springen zal het niet worden. Gewoon eens per week een keer voor de afwisseling en op stal zijn er wel eens concoursen waar je zelf de hoogte kan kiezen.

Ik ga gewoon kijken wat hij voor me heeft en wie weer heeft hij een mooie deal :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:50

Moet vast goed komen. :j

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:50

Ik heb een springzadel van JC, ik vind hem erg fijn! (en ja, ik dressuur hier ook mee)
Voor mijn pony hiervoor een veelzijdigheid van JC gereden, ging ook prima! Ook L mee gesprongen en B gecrosst, gaat prima. Als je niet anders gewend bent, gaat het zowel met springen als dressuur fijn.

Oehh, een mooi setje is het halve werk Marrit :D
Wat een lieve foto zo met de hond, succes met de twee andere lessen komende week!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:54

Wij hebben een dressuurzadel van passier en een springzadel van stubben. De passier heb ik ook op ons paard. Heirvoor hadden we een daaleman veelzijdigheid, die had ik al 25 jaar en toen tweedehands gekocht. De zadels die ik nu heb, zijn ook tweedehands en de twee samen waren minder dan 800 dus tja.
Wil je zelf nieuw of tweedehands?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:57

Maakt me niet uit. Ik wil het alleen niet online kopen maar wel echt de zadelmaker erbij.
Dus als hij iets heeft wat past voor beide dan maakt het me niet uit of het nieuw of 2e hands is.