Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:43

Foto's bekeken, zou leeftijd niet kunnen zeggen: maar vind haar er zó vriendelijk uitzien!

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:54

Fading voor zoveel je er aan hebt is het wat mij betreft geen leuke, maar wel wen dappere wijze keuze naar het dier toe. Had het je anders gegund. :*

Rosie is lekker opgeknapt. Zou bijna denken dat ze of heel jong of al aardig op leeftijd is. :)

Die rooie is dus mooi gebleven Elysa? :))

Heb mt 175 genomen wat ze altijd heeft. Enige reden voor de 183 is de verkrijgbaarheid. :+

Tof hè om je eigen naam in het paspoort te zien staan. :):)
Wat heerlijk dat lloyd zo fijn liep. Hij lijkt zich ineens helemaal open te stellen. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:56

[ITP] Van ponydroom naar..

ik heb een topic gemaakt van mijn aanwinst :D

Ik zou de leeftijd niet goed kunnen inschatten en toch iets ouder dan 10 gokken, maar ze ziet er erg leuk uit.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:01

Ik zou de leeftijd ook niet goed kunnen inschatten. Straks zit ik er helemaal naast. :')

Ja hij is lekker gebleven!

Saams, ik ga zo kijken!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:01

Ja SM, ik ben idd vergeten te zeggen dat hij vandaag op stal ook veel onderzoekender was, vooral richting mij. Hij testte ook even uit of de voet over de deur mocht (tot 7x toe! :') ) maar helaas, nog steeds niet. Vandaag ook leuke interactie gehad: hij wees de plek aan waar ik moest kriebelen (enneh.. Ook net voor zijn "dingie" >;) ) en vandaag voor het eerst dat hij echt genoot van het poetsen, hij draaide niet weg en lipje begon te flubberen :D Voorheen was poetsen noodzakelijk kwaad, misschien kunnen we het nu uitbouwen tot wat leuks. Hij was ook zo blij dat ie wat mocht doen, hij is blij als je met zadel en hoofdstel aankomt! Is ook wel anders geweest.

Lijkt wel of Rosie veulen heeft gehad, beetje fokmerrie idee. (Niet negatief bedoeld overigens)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:07

Het viel me vooral op uit jouw laatste berichten waaruit bleek dat hij wat uit zijn schulp komt. Is ook niet niks om als 4 jarig broekie te emigreren. :))

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:20

Mel heeft een Amigo maat 183, gekocht toen ze wat zwaarder was. :D
Nu is het deken waar ga je met die pony naar toe, maar het staat prima zo'n jurkje. Hij blijft overigens wel fantastisch liggen.

Marrit wat doen jullie het goed samen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:20

Ja de Horsewares hebben fijne pasvorm :j vrees wij volgende winter ook 183. Ideaal die halve maten.

Nou, heksje alarm hier! Had laatste voerbeurt, staat meneer achterin de box te sippen. Hooinet nog best vol. Hmm... Dus mijn vriend houdt hem plukje kuil van de buurman "haphap" hmm.. Nieuwe pakje hooi aangebroken, en daar begon hij aan alsof hij dágen niet gegeten had :') oude pakje was niet lekker :roll: snol :+

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:23

Ja ik zou zelf ook zeggen wat jonger dan 10. Een jaar of 6 denk ik eigenlijk. Vind de borst duidelijk breder geworden en volgens mij is ze ook een beetje gegroeid.
Vind haar leeftijd ook niet belangrijk, als ze maar lang en gezond mee mag gaan.
Marit, rosie heeft zeker weten minimaal 1 of meerdere veulens gehad. Haar uiers zijn namelijk enorm _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:27

:D kan de DA of tandarts het niet schatten adhv gebit??

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:36

Foto van het gebit van Rosie hier plaatsen misschien?

Veel plezier morgen met je les SM.

fading en jij veel sterkte, heb zelf ook ervaring met in laten slapen van mijn paard. Overleg met veearts is hierin erg belangrijk. En als je wilt mag je me altijd een pb sturen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:57

Lloyd krijgt het ook hoog in zijn bol. :')

Heeft ze cup g (gone south) schirocco? :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:04

Hele dappere beslissing fading!
Hier helaas ook redelijk recent ervaring met inslapen gehad.

Een tip, mocht mocht ze verzekerd zijn. Breng haar altijd zelf weg(of een bekende). Ik heb te veel verhalen uit eerste hand gehoord van mensen die toch nog een x hun pony ergens tegen kwamen. Terwijl ze niet beter wisten dat dat hun pony ingeslapen was.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:30

Fading:
Ik heb heel veel respect voor je dappere beslissing. Ik denk dat dit inderdaad de meest eerlijke optie is voor je pony. Het moet voor jouw verschrikkelijk zijn nu. Heel, heel, heel veel sterkte!!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:32

Haha iemand interesse om een foto van rosie der gebit te maken.? O:) ze is niet echt de makkelijkste met der tandjes. Maar DA heeft toen wel gekeken, kwam er op neer dat ze best 6 zou kunnen zijn maar het kon ook zomaar 15 kunnen zijn. := het loopt dus best wel uiteen..

Nee sm ze hoeft geen bh aan *-:) arm ding _O- bij sommige foto's zie je gewoon der uiers bungelen :x kijk maar goed..
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:34

Tis net een ruin zo. :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:37

Ohh...
Zie een akelige typefout in mijn bericht hierboven en kan het niet meer veranderen...

En dat terwijl ik zelf zo'n HEKEL heb aan jou/jouw fouten.... :oo :oo :oo

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:42

SkyMarian schreef:
Tis net een ruin zo. :))

Haha ja klopt.. Maar is echt een merrie.. Maar wel een hele grote schat.! Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat ze veulens heeft gehad.. Ik denk dat er over een x aantal jaar ook nog eens een veulen ingaat _/-\o_

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:49

Oh wat tof. Al een clou welke hengst je zou willen gebruiken? :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:06

Als ze dan rond de 15 zou zijn, zou ik niet meer fokken als je niet zeker weet of ze al eerder veulens heeft gehad, maar dat is persoonlijk :-)

Oh lezen na een radhler gaat niet zo goed zie ik :-) :-)

Maar dan nog, als ze al een paar jaar geen veulens zou hebben gehad zou ik het denk ik niet doen.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:18

Mocht het gebeuren, dan gaat het ook strikt onder begeleiding van een kliniek. Ze heeft al veulens gehad dus theoretisch zou wel moeten kunnen. Maar dat oordeel laat ik wel aan een deskundige over.
Nog geen clou wat voor hengst. Wel een connemara natuurlijk. Wil me er niet te veel in verdiepen, ben namelijk bang dat het dan teveel gaat kriebelen..

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:00

Zit er helemaal geen paspoort bij schirocco?
Ik kan me voorstellen dat je toch wel wilt weten hoe oud ze ongeveer is en dan is 6 of 15 wel een heel groot verschil. Misschien iemand anders eens naar het gebit laten kijken?
Ach ja en daat het er vooral om dat ze gewoon lief is natuurlijk, ze lijkt me echt een ontzettende schat. Het is toch gewoon heerlijk dat je haar zo hebt opgeknapt en dat jullie samen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:55

Afbeelding
Afbeelding

:(

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 09:02

Die laatste foto, waar ben je nu?

Bar