Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:32

Fading, is sparky een merrie? Dan zou je haar evt als fokmerrie kunnen inzetten/verkopen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:05

Behalve als het dier continu pijn heeft... Dat moet je dan mi niet willen.
Verkopen zou ik verder helemaal niet doen. Niet voor het dier... en niet voor een eventuele volgende koper die mogelijk weer op de markt een prachtige connemara koopt..

Fading: heel veel sterkte. Ik denk dat het goed is dat je je dierenarts nog eens belt om nog eens heel precies te horen wat er aan de hand is en wat op dit moment reeele opties zijn voor het dier.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:17

Wat een oliebol Fading |( Heel veel sterkte en wijsheid gewenst met de te maken beslissing!!! :(:) :(:)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:21

Fading wat moeilijk, een keuze maken in een situatie als deze is hard om te doen. Doe waar jij je goed bij voelt en bedenk dat goede keuzes niet altijd de makkelijkste keuzes zijn. Dikke knuf voor jou en sparky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:44

Ik heb de dierenarts gebeld. Ofja ze belde terug.. goed of slecht nieuws. Ik weet het niet.

Sparky kan herstellen in drie maanden boxrust. Is dan minimaal hersteld en heeft zelfs dan nog een lange weg te gaan.. ze zal nooit beter worden en er kan nooit meer op gereden worden. Ze heeft nu pijn veel pijn.

Ze kan een veulen krijgen maar de dierenarts durft niet met 100% zekerheid te zeggen of dat helemaal goed gaat....

Daarbij zal ze nooit volledig op de weide kunnen met haar bevangenheid. Ze zou wel ooit pijnvrij kunnen wandelen op de weide...

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:53

Wat rot Fading! Sterkte met de juiste beslissing.
Zelf enorme hekel als ze zeggen boxrust, werkt alleen maar averechts vind ik.
En eens met Punz, verkopen zou ik absoluut niet doen voor de eventuele nieuwe eigenaren niet en ook voor het paard niet.

Heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:54

Afbeelding

Omdat ze zo knap is... en dit gewoon niet verdiend

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:57

Ze is inderdaad heel knap en het is jammer dat aan al het mooie wat jullie hadden en deden zo gemeen een eind aan komt. Het mooiste zou zijn als ze pijnvrij kon rond lopen maar geen enkel paard word beter van 3 maanden boxrust. Lastige beslissing maar maak het niet te gehaast, heeft Spark nu pijnstillers?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:01

Vind het zo ellendig voor je Fading. Maar wat is nu precies de diagnose dan? Want eerlijk gezegd klinkt dit me alsof je een heel zware beslissing te nemen hebt.

Want een paard revalideren tot weidepaard, als het ivm een ander probleem ( bevangenheid) eigenlijk geen weide paard kan zijn, lijkt me dan toch lastig. Kan me voorstellen dat dat nu ook niet echt is wat je wil.

Vind dit zo heftig voor je. Wil je heel,heel, heel veel sterkte wensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:26

Diagnose, spark heeft in het verleden echt een hevige peesblessure opgelopen waardoor er niet meer op gereden kan worden. In heel dr been zit kalk.. Dit was op de foto te zien maar ze konden niet uitsluiten wat zonder echo.

Aan de echo bleek dat het echt mis was en dat ze enorm veel pijn heeft tot deze blessure (waar ik niks van wist anders had ik nooit gereden) weer zo hersteld is dat ze er geen pijn meer aan heeft. Dmv rust...

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben gebroken

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:47

Jeetje Femke... Ik heb er echt geen woorden voor, heel veel sterkte de komende tijd!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:55

Dit is zwaar KKKKKKKK maar je kan er niks aan doen ook ik ben al meerdere keren in zulke situaties getrapt en dacht na al mijn ervaring toch wel wijzer te zijn.... Dus verwijt je zelf niks....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:19

Vanochtend enorm gebikkeld in de les in de regen. :D
Ondanks het water toch weer heel wat progressie geboekt. Morgen huppelen voor beginners.
Nu druk aan het zoeken naar een extra outdoordeken. Poppetje had het koud en door de grote hoeveelheid regen is het gaan doorlekken. :(:)

Wilde een uitstapje maken naar Rambo toe. Zit alleen heel erg in dubio of zij echt de 175 moet hebben of dat 183 ook zou passen.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:22

Ik dacht er ook aan om volgend jaar een rambo deken te kopen en dan in de winter scheren

Fading heel veel sterkte.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:23

Die van jou heeft wel een lekker Siberisch velletje. <<)
Heeft hij er last van tijdens het rijden? :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:32

Ooteman heeft de rambo duo in de aanbieding voor 260,- *\o/*
In mt 175 én bruin. =:)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:47

Ja in dat haar kan je bijna vlechtjes maken. Als ik intensief rijd dan heeft hij het wel wat zwaarder maar ik vind het niet echt nuttig om hem nu nog te scheren en verschillende dekens te kopen. Dat doe ik liever volgend najaar

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:48

Nee dat zou ik ook niet meer doen. :)

Zo deken besteld. *D *D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:06

175 zou groot genoeg moeten zijn voor heksje toch?
Ik had de Rambo duo in 183 voor Koss. Die pastte hem perfect maar Koss is 1.50 en niet compact gebouwd.

Mooie aanbieding van Ooteman! Ik zweer echt bij de Rambo Duo

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:10

Jullie herinneren je nog wel de kat die bij ons is komen aanlopen. Hij is nu zo verwend dat hij alleen Wiskas voer lust. :')
Verder is hij mega gegroeid en heel lief en aanhankelijk geworden!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:12

Jongens ik heb besloten dat ik sparky niet wil laten lijden. Het zal nooit beter worden en een bokkensprong op de wei en ze is weer terug bij af....

Daarbij zou ze dus nooit 24/7 op de wei kunnen ivm bevangenheid. Is niet eerlijk tegenover haar.

Ik ben verdrietig en in de war. Weet ook nog niet wat het beste moment is

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:27

Een hele knappe keuze van je! Als je wil praten dan mag je me altijd pb'en/appen/fb'en.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:31

Het wordt wel een beetje dubbelzinnig hierzo..
Fading, ik denk dat het een hele eerlijke beslissing is voor jou en sparky. Makkelijk zal het niet zijn. Heel veel succes ermee.!

Leuk SM. Wel een foto als je foto er is..

Ik kreeg van de week oude foto's van rosie binnen. Foto's dat ze nog niet zo mager was maar wel erg schraal. Wat lijkt ze small op die foto's. Ook de staart is daar nog lang niet zo dik als dat hij nu is. De foto's zijn van januari 2015 en de middelste was op het strand in augustus. Hoe oud denken jullie dat rosie is?Afbeelding
Afbeelding
En nog eentje van afgelopen maandag.
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:31

Dat is een dappere keus. Welke keus je ook maakt, het zal de beste keuze zijn omdat jij haar het beste kent en weet wat goed voor haar is. Heel veel sterkte. Y;(

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:42

Och jee Fading, wat naar. Heb zelf ook voor zo'n keuze gestaan in 2013 en ook in laten slapen. Heel veel sterkte, ook mijn pbbox staat open :(:)

Wat een mooie kat geworden!! Ik vind katten altijd beetje eng, maar kijk er graag naar :') vooral de komkommerfilmpjes :D

175 zou moeten passen denk ik! Amigo 175 is Lloyd bijna te krap, Rhino en Rambo vallen ruimer. 175 Rhino pas Lloyd goed dus Heksje sowieso de 175 Rambo ook wel :j

Ik heb ook in de regen gereden! Was zeiknat maar hij liep zoooo fijn! Na 20 min opgehouden beide kanten zo fijn gestretcht, lekker neusje naar beneden.

Heb paspoort weer terug!!! Mijn naam staat erin *trots* met mijn Dravers kon zoiets nooit (ja kan wel maar érg prijzig en je moet de papieren hebben) maar blijft speciaal.