Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:17

Enorm veel sterkte gewenst Fading :(:) Wat een klóte nieuws dit zeg.. Bah.. :(:)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 04:10

Heel erg veel sterkte Fading, wat verschrikkelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 04:44

Wou dat ik kon slapen

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 06:14

Ik wilde maar dat ik iets voor je kon doen, maar wanneer je te horen krijgt dat het niet meer beter wordt, zakt de grond onder je voeten weg. Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel erg met je mee leef.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 07:56

Fading, hier ook heel veel pijn in het hart! Relatie na bijna 2 jaar voorbij dus ik leef met je mee. Heel veel sterkte meid!

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:34

jeetje fading, sterkte dit is iets wat je echt niet wilt. Je zou juist lol met je paardje moeten hebben en nu en nog heel lang niet het verdriet.

Change, jij ook sterkte met je hartje, geef het wat tijd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:07

Kl....te Fading!!! Helaas dacht ik toen al van: zo'n pony staat niet voor niks op de markt.... Wat het niet minder erg maakt ik vind het echt sneu voor je.... Ik heb niet alles gelezen dus weet niet wat het is maar kan mij herinneren dat je het toen al over een bubbel op het been had ofzo... En btw je bent niet de enige met paardenpech, ik heb er een abonnement op.... :( :( STERKTE!

Als er iemand een hele knappe Connemara fokmerrie zoekt moet je me maar even pben voor info!

Oh en zoek je een nieuw zadel? Ik heb een SPLINTERNIEUW Passier Corona II liggen waar ik 5x op gereden heb. Nieuw gekocht maar door verkoop van die pony in no time is die overbodig..... 17,5 inch en medium boommaat. Gewoon standaardmaten. Helaaaassss.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:23

Jeetje wat is er bij jou dan allemaal gebeurd zonnetje? :oo

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:41

Fading, zonnetje en Elysa, heel erg veel sterkte :(:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:49

Dames! :oo wat een nare nieuwsberichtjes hier.. allemaal sterkte :(:)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:58

Aghh... Het zit allemaal weer niet mee. Ik wil iedereen veel sterkte wensen. :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:02

SkyMarian schreef:
Jeetje wat is er bij jou dan allemaal gebeurd zonnetje? :oo

Wanneer niet....het paardenongeluk houdt al een paar jaar aan..... Maar Mellow doet het nog steeds en dat hoop ik ook zo te houden! Alleen hij is verre van in vorm...hopelijk helpt het als de osteo is geweest anders weet ik het niet hahaha.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:18

Zonnetje en change ook sterkte hoor!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:27

Wat een narigheid allemaal... Sterkte voor de mensen die het nodig hebben! :(:)

Ik heb vanochtend weer op Carol gereden! Wat is ze toch leuk <3 op nieuw terrein, dus het was vooral erg spannend :))

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:43

Zonnetje ook al pech, getverderrie .........
Change haar relatie uit, daar word je ook niet blij van (althans vaak niet)

Vraagje voor de connie wedstrijd, is er nog een verplichte aankleding, moet je als je niet officieel start ook in het wit ?

En lees ik over het bedrag van het startgeld heen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:57

Ik zal het even kort uitleggen. Na een jankbui nu weer even rustig...

Sparky heeft in t verleden een flinke peesblessure gehad. Pees is helemaal kapot... heeft toen waarschijnlijk rust gehad en toen te koop gezet. Omdat het rust heeft gehad zag het er allemaal goed uit en kwam ze Door de buigproef heen die ik heb laten doen toen ze bij mij kwam.

MooI droog beenwerk en loopt goed werd er Door meerderen gezegd.

Nadat da was gewest ben ik gaan rijden. Rustig opgebouwd natuurlijk maargoed alles is teveel geweest...
Bij de kliniek eerst buigproeven. Door alles kwam ze goed heen ook links de kogel... het zat echt in dr linker knie dachten de dierenartsen. Dus het onderste gedeelte uitverdoofd weer een buigproef en ze liep stukken beter. Dierenartsen vonden het ook gek omdat het zo overduidelijk uit dr knie leek te komen...

Foto gemaakt en er was heel veel kalk te zien.. maar zouden het niet kunnen zeggen zonder echo wat nu precies. Dus echo gemaakt.. duurde maar en t duurde maar... ik voelde de bui al hangen dit is niet goed.. zag de dierenartsen ook af en toe kijken dat het exht niet goed was. Toen ze klaar waren zat ik al half te huilen. Ik zeg zo: t is echt niet goed he? Knikt nee.. en ik barstte uit... ze heeft nog uitgelegd wat er precies was.. maar dit gaat nooit meer over.. beestje zal altijd pijn hebben.... genezingskans na een jaar rust is nog minder dan een procent....

Weet echt niet wat ik moet doen..

Sorry dat ik niet reageer op jullie even maar het is er nu uit....

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:20

Jemig Fading! Wat ongelooflijk klote dit... :(:) Ook veel peesblessures meegemaakt met pony's die ik reed en dat is écht zwaar poedersuiker.. Eentje is ook nooit beter geworden maar kan wel pijnvrij op de wei gelukkig.. Verwijt het jezelf alsjeblieft niet, jij hebt rustig opgebouwd, maar pezen zijn zo ongelooflijk gevoelig, een klein ding kan dan na zo'n blessure alweer teveel zijn. En aangezien ze eerst wel goed liep.. Jij kunt hier niks aan doen :(:) Als ze niet pijnvrij kan leven, zou ik zeggen: inslapen... Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan... En wat als ze een jaar de wei op gaat en daarna pijnvrij is, dan heeft ze al die maanden nog wel pijn gehad. Denk niet dat dat goed is en dat jij dat zelf ook niet wil voor haar... Maar hak die knoop maar eens door, dat lijkt me vreselijk moeilijk... Overleg met je bijrijdster en je familie wat jullie nu gaan doen. Heel erg veel sterkte gewenst met dit verschrikkelijke nieuws :(:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:29

Het startgeld is 8,- per proef volgens de KNHS. Het stond niet in het bericht op de connie-fb. :)

Dat is een flinke tegenvaller qua nieuws en ook op een totaal andere plek dan gedacht. Als Sparky niet pijnvrij kan rondlopen dan zou ik ook de knoop definitief doorhakken en zorgen voor een paardwaardig einde. Gezien de prognose is een jaar op de wei zetten niet realistisch.
Kan Spark wel pijnvrij lopen kun je overwegen of je haar ergens oud wilt laten worden.

Heel veel wijsheid en sterkte in de keuze. Welke je ook kiest.....denk dat er geen 1 'leuk' is. :(:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:39

Ga met SM mee. Heel veel sterkte en wijsheid :(:)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:48

Thanks SK !

Jeetje wat een K*T nieuws van Sparky zeg ..... heel veel sterkte !
Ik sluit me aan bij SK,heel veel sterkte !!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:49

Vreselijk Fading, je staat voor een hele moeilijke keuze nu denk ik. Daar wens ik je heel veel sterkte bij.

En ik vind het idee dat ze die blessure had en mensen haar dus willens en wetens op de markt te koop aanbieden ook zo erg. Je zadelt een ander met je ellende op, de koper is de dupe en uiteindelijk de pony ook.

@curly, startgeld staat er idd niet bij. Zal ik even toevoegen.
Wat wedstrijdkleding weet ik eigenlijk niet of dat voor impuls verplicht is

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:51

Ben er plaatsvervangend een beetje naar van. Heb je net een superleuke toffe poown waar je helemaal mee in de gloria bent......krijg je dit te horen. -O-
Aan de andere kant....meid alle credits voor jou dat je ondanks je twijfel toch met haar naar de kliniek bent gegaan. +:)+ Dit had niemand aan de buitenkant kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:55

Thanks voor jullie lieve reacties.

Dit is dan je eerste pony...
Ik heb met de verkoper gepraat en die hebben haar ook van de markt. Hebben haar 1 wwek gehad en 1x gereden. Is braaf geweest dus dat was goed he....

Die hebben haar met een maand garantie gekocht dus heb sowieso niks om te verhalen
Ik bel de dierenarts sowieso nog want ik heb echt maar de helft meegekregen en kon altijd bellen mocht dat nodig zijn.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:03

Dat laatste moet je dan zeker doen. :j Kan me heel goed voorstellen in de rollercoaster van emoties dat je de helft ontgaan is. :(:)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:22

Fading... Wat heftig zeg. En ja wat moet ik zeggen, erg lastig vooral. Volg je hart en kies het beste voor jou en sparky. Heel veel sterkte!